Přejít na obsah

Volnobezne otacky 1.2 TSI


lac1kam

Doporučené příspěvky

Zahřáty motor v zimě drží zvýšené otáčky pravděpodobně kvůli topení.

Psal jsem to mylím už v jiném tématu. Ale u Pola se stejným motorem, když je ovladač tepltoy u manuální klimatizace docela vpravo a větrák je minimálně na jedničku, tak se vždy zvednou otáčky na cca 1000 otáček. Po vypnutí ventilátoru klesají na standardních cca 700 ot.min.

Podle kódu PTC nemám a ani subjektivně nejde poznat že by to rychleji topilo, takže důvod je mi záhadou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Lancelot řešilo se to myslím u mne v tématu částečně, "sešlo" se nás tam více (namátkou @milanxx, @lumpo, @Martin Rušaj), komu to dělá, takže to nebude jen ojedinělá záležitost. Nicméně viz to téma u Rapidu, asi to nebude tak uplně banální problém a očividně je to důvod k tomu aby auto neprošlo přes emise. Možná @Lukáš Bígl už má po servise a ví co autu bylo, že neprošlo emisemi, nebo nějaké jiné vyjádření. Ale podle toho co píše to asi nebude jen ojedinělý problém...

Každopádně ať je to jak chce, tak buď je špatně, že auto drží i po zahřátí v zimě vysoké otáčky, nebo jsou špatně nastavené parametry které ten motor musí splňovat na emisích, když se není schopný vejít do stanovených volnoběžných otáček za běžných okolností (ohřátý motor na provozní teplotu, vytopený interiér, jen nízká venkovní teplota).

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dřív ten důvod byl předehřev katu. Ale to se dělo hlavně v teple. Teď mi to připadá, že je za tím ta prokletá rekuperace. V zimě má baterka víc problémů a pak auto ji musí nabíjet víc než normálně a na to potřebuje otáčky, buzení alternátoru nestačí. A proto ta situace s ventilátorem, potřeba dalšího výkonu=zvýšení volnoběžných otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, mohol som poznamenat, ze auto je garazovane a startujem teraz pri teplotach okolo 16°C - Urcite lepsie ako vonku kde je -5°C

Kazdopadne vidim ze to celkom bezne, tak ci tak. :/ auto som kupoval teraz tesne po STK, takze ani neviem ci preslo na prvy krat alebo ci za "priplatok" :/ 

Nemam z toho dobry pocit teda, ale zas, zvyknuty na 12rocny dizel :/ toto je predsa len nieco ine

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že jsou zvýšené otáčky hned po startu je normální. Kouř v teplotách mezi 15-20°C cca, v tom rozmezí se aktivuje ohřívání katalyzátoru a dělají to benzíny už desítky let (už FI u 99 to dělala pokud si pamatuji správně).


Co je ale minimálně divné jsou ty zvýšené otáčky při zahřátém motoru. Topení na to vliv nemá (interiér byl u mne už dávno vytopený, auto už jen udržovalo teplotu). Olej voda též ohřáté na provozní teplotu. Přesto jak jsem dával odkaz některá TSI mají problém s projitím přes emise. Což je dle mého pravdu problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

včera ráno chladno po startu za pár vteřín 750ot , zapnul jsem ofuk čelního skla atím tedy klimu a otáčky se vyhoupli lehce pod 1000.

Najel jsem jsem dalších 8 km do práce a pořád stejné.

Odpo  již normál 750 ot.

Asi je to normál ...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základ je mít na STK vyplou klimu tzn. tlačítko A/C nesvítí a ofuk nastavený někam jinam než na sklo (Když je ofuk nastavený na sklo, tak i když vypnete A/C aby tlačítko nesvítilo, tak klima jede dál). Bez klimy má zahřátý motor standarních 700-800 ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes odpoledne, 1.2 TSI 81kW, klimatizace na 19,5°C, AC off, po 35km:

Foto.thumb.png.ab860b61df67ea57fd4c1f47e5f16825.png

...

 

Nebo zde něco z historie, na 99% byla i v tomto případě AC off, ale ikdyby ne, tak při té venkovní teplotě by stejně kompresor nesepnul:

https://forum.skodahome.cz/topic/140742-fabia-12-tsi-81kw-%C4%8Dern%C3%A1-perla/page/15/?tab=comments#comment-2302044

 

@Pawouk bylo by možné upravit název tématu? Tento problém "trápí" očividně jak 81 tak 66kw.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, zapnout se může na odvlhčení, ale to je přece uplně jedno. Navíc v tom případě starším, v -9°C se AC nespustí, protože by to vedlo k namrzání výparníku.

 

A ikdyž se AC spustí sama kvůli nějaké podmínce, tak přece se musí otáčky pohybovat v povolených mezích. Tedy buď jsou špatně nastaveny limity do kterých se musejí vejít na STK, nebo je špatně těch 1000ot. Přece není možné, aby o tom, jestli "nové" auto projde emisemi nebo ne rozhodovala vlhkost vzduchu v kabině...

 

@Lancelot Musím vyzkoušet, to mě nenapadlo zkusit, ale jak jsem psal, v obou případech již byla kabina vytopena na požadovanou teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Drží to v Polu otáčky 1000 i po stažení kolečka teploty třeba na půlku (analogicky již vytopené auto v Climatronicu), klesnou až po vypnutí topení nebo nastavení minimální teploty, občas po prošlápnutí plynu.

V tom Polu jsem si myslel, že je tam PTC (přídavný topný element), ale rychlost topení tomu neodpovídá (ve srovnání s TDI tímto vybaveným). Zatím jsem byl líny se podívat na pojistky. jestli tam to PTC není.

Třeba u SII 2.0 TDI nebo Tiguana TDI když jsou otáčky zvýšené z důvdu regenerace DPF, tak po jejím skončením taky drží ještě nějaký čas a po prošlápnutí plynu spadnou. A  třeba PTC si u nafty pomáhá i u zdánlivě zahřátého motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@zwan no ty máš úplne studený motor, čiže je to normálne. Zohrej aspoň vodu na 90°C a potom skúšaj. Na emisnej sa skúša zohriaty motor, nie?

 

Inak ja tento problém na 81kW neregistrujem.. prešiel som si všetky zimné fotky a všade som mal otáčky zohriateho motora na 750, aj keď bolo vonku pod 0°C. Na 1000ke boli iba ak bol studený motor, tj. teplota oleja bola ---, ručička chladiacej kvapaliny sa nedostala ani do prvej štvrtiny. Climatronic mám stále na Auto 19-22°C, AC je zvyčajne On. Táto foto je najnovšia zo včerajšieho rána po 10km jazde. Pred jazdou auto stálo necelých 5min na voľnobehu kým som oškrabal okná.

1220597473_2019-10-0806_40_12.thumb.jpg.1e269fed91ae6a881b1bd50486fd6f28.jpg

 

Nemôže to všetko súvisieť s už spomínaným dobíjaním baterky?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když mate teplotu oleju menši než 70, 72*C tak problemy s emisi jsou. Motor tehdy neni uplně ohraty.

Vyši otačky berou se z dobijeni baterky a topeni vozu včetně AC nebo vyhřevane zadni sklo.

Mel jsem situaci na stk že motor měl olej jen na 53*C a řikal mi že mám problem s emisema. Ja myslim, myslim, a řikam, motor musi se ohřat trošku vice. To on blbec natlačil mi plyn na 3000 otaček a držel. Motor se ohřal a bylo klidně.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...