lac1kam Vloženo 19. Březen 2019 Sdílet Vloženo 19. Březen 2019 Ahojte chlapci, ake mate standartne volnobezne otacky pri studenych startoch? Vsimol som si, ze mne obcas vybehnu az na 1000-1100 a postupne padaju na 900-800 Potom ked sa motor trochu zohreje, uz su pri tych 700 Kde moze byt chyba? Sviecky? ? Diki Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 19. Březen 2019 Sdílet Vloženo 19. Březen 2019 Ne, je to běžný jev (zahřívání katalyzátoru a studený motor). Spíš mne trochu děsí situace kdy i zahřátý motor v zimě drží volnoběh těsně pod 1000ot. viz: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TheFuZZ Vloženo 19. Březen 2019 Sdílet Vloženo 19. Březen 2019 Se zapnutou klimou mám kolem těch 800-900, bez ní o něco méně. Prvních 30s po startu si auto občas nahodí i přes 1000, ale pak to klesne. Většinou počkám až to klesne a až pak jedu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 19. Březen 2019 Sdílet Vloženo 19. Březen 2019 Zahřáty motor v zimě drží zvýšené otáčky pravděpodobně kvůli topení. Psal jsem to mylím už v jiném tématu. Ale u Pola se stejným motorem, když je ovladač tepltoy u manuální klimatizace docela vpravo a větrák je minimálně na jedničku, tak se vždy zvednou otáčky na cca 1000 otáček. Po vypnutí ventilátoru klesají na standardních cca 700 ot.min. Podle kódu PTC nemám a ani subjektivně nejde poznat že by to rychleji topilo, takže důvod je mi záhadou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 20. Březen 2019 Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 (editace) @Lancelot řešilo se to myslím u mne v tématu částečně, "sešlo" se nás tam více (namátkou @milanxx, @lumpo, @Martin Rušaj), komu to dělá, takže to nebude jen ojedinělá záležitost. Nicméně viz to téma u Rapidu, asi to nebude tak uplně banální problém a očividně je to důvod k tomu aby auto neprošlo přes emise. Možná @Lukáš Bígl už má po servise a ví co autu bylo, že neprošlo emisemi, nebo nějaké jiné vyjádření. Ale podle toho co píše to asi nebude jen ojedinělý problém... Každopádně ať je to jak chce, tak buď je špatně, že auto drží i po zahřátí v zimě vysoké otáčky, nebo jsou špatně nastavené parametry které ten motor musí splňovat na emisích, když se není schopný vejít do stanovených volnoběžných otáček za běžných okolností (ohřátý motor na provozní teplotu, vytopený interiér, jen nízká venkovní teplota). Editováno: 20. Březen 2019, autor: Martab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 20. Březen 2019 Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 Dřív ten důvod byl předehřev katu. Ale to se dělo hlavně v teple. Teď mi to připadá, že je za tím ta prokletá rekuperace. V zimě má baterka víc problémů a pak auto ji musí nabíjet víc než normálně a na to potřebuje otáčky, buzení alternátoru nestačí. A proto ta situace s ventilátorem, potřeba dalšího výkonu=zvýšení volnoběžných otáček. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 20. Březen 2019 Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 Ale pokud nedáš ovladač topení na plno, tak se otáčky nezvednou ani když dáš vyšší otáčky ventilátoru. Klesnou i po tom, co se ovladač teploty dá zcela doleva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lac1kam Vloženo 20. Březen 2019 Autor Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 No, mohol som poznamenat, ze auto je garazovane a startujem teraz pri teplotach okolo 16°C - Urcite lepsie ako vonku kde je -5°C Kazdopadne vidim ze to celkom bezne, tak ci tak. :/ auto som kupoval teraz tesne po STK, takze ani neviem ci preslo na prvy krat alebo ci za "priplatok" :/ Nemam z toho dobry pocit teda, ale zas, zvyknuty na 12rocny dizel :/ toto je predsa len nieco ine Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 20. Březen 2019 Sdílet Vloženo 20. Březen 2019 To že jsou zvýšené otáčky hned po startu je normální. Kouř v teplotách mezi 15-20°C cca, v tom rozmezí se aktivuje ohřívání katalyzátoru a dělají to benzíny už desítky let (už FI u 99 to dělala pokud si pamatuji správně).Co je ale minimálně divné jsou ty zvýšené otáčky při zahřátém motoru. Topení na to vliv nemá (interiér byl u mne už dávno vytopený, auto už jen udržovalo teplotu). Olej voda též ohřáté na provozní teplotu. Přesto jak jsem dával odkaz některá TSI mají problém s projitím přes emise. Což je dle mého pravdu problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 5. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2019 Ahoj, včera ráno chladno po startu za pár vteřín 750ot , zapnul jsem ofuk čelního skla atím tedy klimu a otáčky se vyhoupli lehce pod 1000. Najel jsem jsem dalších 8 km do práce a pořád stejné. Odpo již normál 750 ot. Asi je to normál ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Povedlo se někomu pohnout s tímto "tématem"? Dnes na FB další Fabia 1.2 TSi 66kW která neprošla přes emise kvůli zvýšeným volnoběžným otáčkám na 1000prm... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 S Polem půjdu na technickou za měsíc, tak se uvidí. Ale otáčky mám normálně. Pokud bude problém, tak bude cirkus. Auto je v záruce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TheFuZZ Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Základ je mít na STK vyplou klimu tzn. tlačítko A/C nesvítí a ofuk nastavený někam jinam než na sklo (Když je ofuk nastavený na sklo, tak i když vypnete A/C aby tlačítko nesvítilo, tak klima jede dál). Bez klimy má zahřátý motor standarních 700-800 ot/min. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 zitra kouknu jak to mam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Presne tak jsem to psal! Ikdyz jsem klimu hned vypnul a jeste 1x po te startoval tak se to nehlo. Ideal by bylo tu kravinu zaple klimy pri ofuku celni ho skla vypnpout ale to uz mimo OT a pokud vim tak to nejde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Dnes odpoledne, 1.2 TSI 81kW, klimatizace na 19,5°C, AC off, po 35km: ... Nebo zde něco z historie, na 99% byla i v tomto případě AC off, ale ikdyby ne, tak při té venkovní teplotě by stejně kompresor nesepnul: https://forum.skodahome.cz/topic/140742-fabia-12-tsi-81kw-%C4%8Dern%C3%A1-perla/page/15/?tab=comments#comment-2302044 @Pawouk bylo by možné upravit název tématu? Tento problém "trápí" očividně jak 81 tak 66kw. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 A když úplně vypneš Climtronic tak otáčky spadnou? Co po prošlápnutí plynu? Ptám se, protože když na Polu, kde mám manuální klimu dám v těchto teplotách teplotu max teplo, tak otáčky lezou nahoru a drží těch 1000 ot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronskispeed Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 @Martab bez ohladu na teplotu. A cidlo vlhkosti? Tak aj ked je interier vychladeny na nastavenu teplotu, tak klima sa moze zapnut na odvlhcenie interieru ci sa mylim? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 To by mohla, ale i to by mělo znamenat, že na displayi bude svítit AC. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Ano, zapnout se může na odvlhčení, ale to je přece uplně jedno. Navíc v tom případě starším, v -9°C se AC nespustí, protože by to vedlo k namrzání výparníku. A ikdyž se AC spustí sama kvůli nějaké podmínce, tak přece se musí otáčky pohybovat v povolených mezích. Tedy buď jsou špatně nastaveny limity do kterých se musejí vejít na STK, nebo je špatně těch 1000ot. Přece není možné, aby o tom, jestli "nové" auto projde emisemi nebo ne rozhodovala vlhkost vzduchu v kabině... @Lancelot Musím vyzkoušet, to mě nenapadlo zkusit, ale jak jsem psal, v obou případech již byla kabina vytopena na požadovanou teplotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Drží to v Polu otáčky 1000 i po stažení kolečka teploty třeba na půlku (analogicky již vytopené auto v Climatronicu), klesnou až po vypnutí topení nebo nastavení minimální teploty, občas po prošlápnutí plynu. V tom Polu jsem si myslel, že je tam PTC (přídavný topný element), ale rychlost topení tomu neodpovídá (ve srovnání s TDI tímto vybaveným). Zatím jsem byl líny se podívat na pojistky. jestli tam to PTC není. Třeba u SII 2.0 TDI nebo Tiguana TDI když jsou otáčky zvýšené z důvdu regenerace DPF, tak po jejím skončením taky drží ještě nějaký čas a po prošlápnutí plynu spadnou. A třeba PTC si u nafty pomáhá i u zdánlivě zahřátého motoru. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Prošlápnutí plynu nepomáhá, vypnout uplně ventilaci vyzkouším, až tato situace opět nastane. PTC FIII v benzínu nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 9. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2019 Dnes ráno 10 stupnů, najeto pár set metrů s ofukem skla. Jednou se mi povedlo po vypnuti klimy a toceni na studeny vzdvuh ze to kleslo ale pak uz ne. Klicem je je nizka teplota a zapnuti ofuku na skla ... otacky.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 9. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2019 @zwan no ty máš úplne studený motor, čiže je to normálne. Zohrej aspoň vodu na 90°C a potom skúšaj. Na emisnej sa skúša zohriaty motor, nie? Inak ja tento problém na 81kW neregistrujem.. prešiel som si všetky zimné fotky a všade som mal otáčky zohriateho motora na 750, aj keď bolo vonku pod 0°C. Na 1000ke boli iba ak bol studený motor, tj. teplota oleja bola ---, ručička chladiacej kvapaliny sa nedostala ani do prvej štvrtiny. Climatronic mám stále na Auto 19-22°C, AC je zvyčajne On. Táto foto je najnovšia zo včerajšieho rána po 10km jazde. Pred jazdou auto stálo necelých 5min na voľnobehu kým som oškrabal okná. Nemôže to všetko súvisieť s už spomínaným dobíjaním baterky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 9. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2019 Když mate teplotu oleju menši než 70, 72*C tak problemy s emisi jsou. Motor tehdy neni uplně ohraty. Vyši otačky berou se z dobijeni baterky a topeni vozu včetně AC nebo vyhřevane zadni sklo. Mel jsem situaci na stk že motor měl olej jen na 53*C a řikal mi že mám problem s emisema. Ja myslim, myslim, a řikam, motor musi se ohřat trošku vice. To on blbec natlačil mi plyn na 3000 otaček a držel. Motor se ohřal a bylo klidně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.