Přejít na obsah

Chladič


sixty-nine

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Kluci, nový chladič opět teče, za 10 měsíců 3. rozervaný chladič.

 

V pondělím dávám auto na výměnu těsnění pod hlavou, je tam ještě původní. Podle mě vidím jediné možné východisko v tom, že to občas foukne skrz těsnění pod hlavou vzduch do vody a tlaková vlna chladič časem rozerve a přetlakové víčko na to na zareaguje se zpožděním, až ta tlaková vlnka dojde až k němu. Jinak se ale případně vadné těsnění nijak neprojevuje, vyměním ho ale, je tam 14 let.

 

Mám ještě doma Fildu 1.3, starám se o ni pěkně a tam je chladič čína za 600kč od roku 2008 a pořád OK...

Mám ve Fabce klimu, nemůže to nějak souviset třeba můj problém s klimou? Vůbec nevím, co se děje. Co jsem si všiml, že tak když jedu na servis klimy jednou za dva roky, tak mašina napíše, že tam mám 650g chladiva místo 550g, tak mi tam mašina vždycky 100g ubere, nevím jak je to možné, buď to špatně vyhodnocuje a nebo že by mi chladivo vážně odněkud přibývalo?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Tvé otázce nyní nerozumím, ne, nepřibývá.

Nevím zda jde o rýpavou otázku, ale když máš vedle u fotky napsané Profesionál, tak to by si profík určitě odpustil.

 

Vážně si myslíte, že může jít o náhodu? 3. rozervaný chladič za 10 měsíců vždy na stejném místě? Když se dávám na auto zepředu, tak levý horní rožek chladiče.

 

EDIT: Dlouhodobá, celoroční spotřeba 5,6l (ověřeno x-krát přepočtem natankovaných litrů a ujeté vzdálenost). Moc to nehoním, nemám problém dát skoro 200 tis. km na jedny přední brzdové destičky.

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to divný, ale je i divný, že to pokaždý prdne na stejném místě - nejsou oba chladiče ze stejného zdroje? není uchycení nějak překroucené?

 

Pokud máš podezření, na průnik výfukových plynů do chladicího sytému, tak si někde nech udělat rozbor vody - ten to vyvrátí, nebo potvrdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to v stejném místě, tak to bude vadná serie, nebo nesedí uložení chladiče a chladič je v tom bode namáhán. Tlakem od motoru se ti chladič prostě nezničí to by ti dřív vyhřezla nějaká hadice, ale voda v každém případě dřív vyteče z nádržky a motor se ti přehřeje, těsnění budeš měnit zbytečně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voda je čistá, v nádobce není bordel, první prasknul původní chladič loni v řinu, pak jsem koupil Nissens (Dánsko), ten vydržel 7 týdnů, pak reklamace - opět instalace Nissens + nová nádobka s víčkem (originál) a nyní v srpnu zase teče, naštěstí jen kape, každopádně zase jezdím s povoleným víčkem nádobky, tak je to v pořádku a můžu jezdit dále, nesmím jej zašroubovat úplně.

 

Zajedu k mechanikovi a chtěl bych být přímo při montáži nového chladiče, abych viděl jak píšete, zda tam není nějaké pnutí.

Nemůže to dělat nějaká roztažnost teplotní? Možná v kombinaci s nesprávně uchyceným chladičem, těžko říct, je to ale divné, ale tak víte co, všechno se dá řešit...

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Máme shozenou hlavu, šla na kompletní repas, když už byla dole, dneska ji montujem zpět. Těsnění Temac nevypadalo vůbec špatně, ale lehce načaté už bylo, dáváme nyní Reinze, se kterým máme velice dobré zkušenosti. Jsem druhý majitel, koupil jsem auto s 50 000 km, nyní mám 110 000 km a nevím, zda se těsnění někdy dělalo, tak už nyní budu mít aspoň klid, potřebuju spolehlivé auto. Vyjde mě to kompletně na +/- 5000kč, tzn. nic strašného.

 

Dále se pouštíme do toho chladiče...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj , mám problém na svojí 1.4MPI 50kW. Začal mi vlevo dole (při pohledu zepředu) téct chladič, je to mokré přimo v dolním levém rohu, kde to náledně teče i na kryt motoru.

Nějaké nápady, kam se podívat ? Nebo už je chladič v nebi ?

Díky :)

 

Edit: Tak absolutně nevím kde to teče, jelikož mám ventilátor s tím celoplošným plastem, takže to vypadá, že dole je to celé mokré a vlevo to jen vytéka. Díval jsem se na příruby,  ty jsou suchý, čidlo je taky suchý.
Bohužel to vypadá na výměnu chladiče.

Editováno: , autor: 3dclub
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím,

mám dotaz ohledně značky a tudiž i kvality chladiče. Při kontrole auta mi byla mechanikem doporučena výměna chladiče. Byl v rohu rezavý a mírně propouštěl chl.kapalinu. Mechanikovi jsem důrazně řekl, že chci chladič buď originál nebo prvovýrobu nějaké kvalitní a ověřené značky. Dal mi tam chladič značky TYC, že je to výborná kvalita a nemusím mít strach. Jenomže já si nejsem moc jistý. Můžete mi prosím poradit zda ten ten chladič mám z auta vyhodit a dát tam jiný nebo se opravdu nemusím o kvalitu strachovat?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...