Marcelius Vloženo 30. Duben 2018 Sdílet Vloženo 30. Duben 2018 Zdravím pánové, mám rapida 1.2 Tsi 63 Kw 12/2014 Typ/model NH13F4 a potřebuji poradit se správným výběrem vzduchového filtru motoru.....nevím, který zvolit... https://www.obautodily.cz/skoda-fabia-iii-octavia-iii-superb-iii-yeti-rapid-filtr-vzduchu-1-2-tsi-1-4-tsi-original-7399cz2344/ https://www.obautodily.cz/skoda-fabia-ii-roomster-rapid-filtr-vzduchu-1-2tsi-1-2tdi-1-4tsi-1-6tdi-original-7096cz2344/ Díky pánové........... Marcel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 30. Duben 2018 Sdílet Vloženo 30. Duben 2018 Tak se koukni jakej tam mas. Jestli ze mas 2014 tak bych to videl na ten kulatej. Ty obdelnikovy jsou az do tech novejsich motoru s remenem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcelius Vloženo 30. Duben 2018 Autor Sdílet Vloženo 30. Duben 2018 Jasně díky......máš pravdu, že se podívat můžu.....chtěl jsem to objednat rovnou.....a řemen nemám, takže to bude ten kulatý..... díky moc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
asirapida Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 zdravim, rychly trapny dotaz, auto skoda rapid 1,2 tsi 77kw cbzb, r.v. 2013. vzduchovy filtr se do motoru dava S nebo BEZ toho bilyho filcu okolo žeber ? :) podle videii na youtube ho tam davaj i stim filcem. jen se ujistuju, zda ten bilej filc neni jen kryti pri baleni, ale na krabicce od filtru, a ani nikde jinde neni napsano neco ve smyslu pred montazi odstrante bily filc... diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 17. Březen 2021 Sdílet Vloženo 17. Březen 2021 Zdravím, vím a četl jsem tady už o tom něco málo, ale chtěl bych případně další informace. Od podzimu minulého roku vlastním konečně po samých starých autech něco novějšího. Teď se chystám na první prohlídku v mém vlastnictví a zjišťuji co vše se bude dělat atd. K autu mám opravdu kompletní historii, do posledního papíru a teď jsem s hrůzou zjistil, že mi nebyl vyměněn vzduchový filtr. Prošel jsem všechno včetně záznamů z prohlídek, ani se svíčkami, ani při 90 000 km. Teď má Rapid 1.2 TSI 63 kW 10/2013 najeto 121 000 km. Na 29.3 jsem se hned dnes objednal na servis. To, že nebyl vyměněn, mě celkem dost psychicky zničilo, když jsem četl co to všechno může z dlouhodobého hlediska způsobit. Určitě jste někdo měnil sám, je to opravdu takový problém, jak filtr vypadal? Opravdu můžu teď spát s pocitem, že se motor zbytečně opotřeboval? Moc prosím všechny o názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 17. Březen 2021 Sdílet Vloženo 17. Březen 2021 Jako a co na to chceš říct? Filtr jsou plíce motoru a to snad stačí. Na každém autě filtr měním dříve než je třeba už nějakých 30 let a to posledních 10 let jezdím jen do AS. Nejen vzducháč co stojí 00nic si tam nechám vyměnit v polovině předepsaného intervalu. Rád bych ten tvůj kentus chtěl vidět, nebo vlastně ani ne, dovedu si to představit 😃. Z dlouhodobého hlediska se to projevilo jistě na spotřebě a zvýšené zátěži celého systému sání. Ale třeba byl někdy vyměněn. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 18. Březen 2021 Sdílet Vloženo 18. Březen 2021 Mám stejný názor, bohužel nemůžu s tím nic dělat. Holt v AS na to zapomněli a já mám auto od září. Smutné je, že se tam měnil ten interval výměny v DP ze 4 let nebo 60 000 km na 6 let nebo 90 000 km. Mám teorii, že vlivem toho, někdo zapomněl změnit záznamy k prohlídkám na dané roky a km. Prošel jsem všechny papíry z prohlídek a oni to tam nemají prostě v kolonkách, takže mechanik jen škrtatá to, co tam má, bohužel. Tak si tak právě myslím, že takových aut bude jezdit více. Minulý majitel spoléhal na AS a tohle prostě nekontroloval. Navíc, kdybych si teď všechno neprošel a jezdil dál jen do AS, tak by další výměna (kdy už to snad mají v těch kolonkách v záznamech prohlídek) měnil ve 180 000 km a to bych ho pak nechtěl vidět... Jinak spotřebu mám za mnou ujetých 6000 km 5,9 l do práce jezdím za 5,5 l, olej také bez spotřeby, pocitově motor bez problémů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 18. Březen 2021 Sdílet Vloženo 18. Březen 2021 (editace) Určitě to motoru nepřidá, pokud ho tam nemáš ten filtr měněný cca 120.000 km. Na druhou stranu pokud s tím nikdo po celou dobu provozu auta nehýbal, a máš tam pořád originál filtr z fabriky, tak silně pochybuji, že do motoru se dostává více nečistot. Spíše máš ten fitr jen dost ucpaný a motor se tzv. může trápit nedostatkem vzduchu a zvyšuje se spotřeba paliva, emise, spíše se zvyšuje zakarbonování motoru ( to můžeš částečně vyřešit VIFem do paliva), jak se snaží řídící jednotka a vstřiky případně vyrovnat s nedostatkem a správným poměrem paliva a vzduchu. To, že by se Ti do motoru dostávalo více nečistot, tak to by si musel asi mít ten filtr děravý. U Toho Tsi EA 111 byl myslím předepsán interval výměny vzd. filtru 60.000 km a dokonce dnes u Tsi 1.0 je interval 90.000 km. Myslím si, že kromě té karbonizace , tomu motoru zas tak nic moc nebude. Doporučuji s výměnou vzduchového filtru okamžitě vyměnit i zapalovací svíčky, i když třeba nebude předepsaný interval na jejich výměnu. Editováno: 18. Březen 2021, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Je mi to už blbé se ptát, ale zase ta opatrnost... Koupil jsem si originál vzduchový filtr a chci vyměnit sám. Pořádně tu skříň ve které je uložen vyčistit, vysát. Bohužel jsem našel dva rozdílné přístupy k jeho výměně. Na YouTube je video návod, který mi přijde logický https://m.youtube.com/watch?v=7UC1fxlQgGY nicméně v dílenské příručce je postup odlišný. Na postupu z YouTube asi není co pokazit, jen jak to vytahuje, tak to jde pod úhlem a mám strach abych tam něco neulomil, tak si právě říkám, že v dílenské příručce, pokud jsem to dobře pochopil vytahují celou tu skříň a odpojují podtlakovou hadici a sací hadici u motoru. Poradíte někdo prosím, jaký způsob je lepší... Díky předem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Záleží na tom, jak si zručný. Já raději odšroubuju ten jeden šroub za baterkou a celý box vytrhnu ven. Sedí na dvou pryžových průchodkách. A nemusím ani oddělávat tu hadici sání. Nehrozí při tomto způsobu ani to, že ti spadnou zadní šroubky někam dolů do auta, kde je nenajdeš. Filtr měním po 40tkm. Prachu je okolo nás pořád víc než dost, jak se pořád něco staví a rekonstruje. Stačí se podívat na ulici po 14 dnech od strojového čištění, kolik je prachu a písku u obrubníků. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Aha, to si ovšem bez povolení hadice sání u motoru a na druhé straně nedokážu představit, vždyť musíš přeci potom celý ten box nadzvednout, aby ses dostal k filtru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 (editace) Já to dělal u své 1.2 Tsi přesně tak, jak je to na tom videu z Youtube, nic tam k ulomení není, pokud není člověk levý jak šavle a i to bych se divil, že by někdo něco ulomil. Ulomit tam není co, to nejsou jednorázové packy někde na panelech obložení interiéru, u kterých má člověk strach za to více vzít, tady je to konstruované na vícenásobné použití. Taky jsem se díval dříve do dílenské príručky a raději jsem vždy používal ten způsob z videa. PS: nevím odkud seš, pokud seš někde zblízka (já od Olomouce), tam mě ve sklepě ještě jeden nový filtr zbyl, dám ti ho klidně zdarma a klidně i namontuji, ale to bys musel přijet. Editováno: 20. Březen 2021, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Tak to by bylo pro mě celkem vysvobození co se týče posouzení stavu, když ho tam Ti experti nechali 120 000 km. Když sis ho měnil, tak máš představu jak má zhruba normálně po použití vypadat. Bohužel jsme od sebe 100 km, ale moc si vážím Tvé nabídky. Mě to přijde podle toho videa úplně v pohodě. Spíše nemám zkušenosti a jsem příliš opatrný, než že bych měl obě ruce levé. Zítra to budu dělat, tak tady pak dám fotky a jestli by ses podíval na míru zašpinění toho filtru, tak bych byl moc rád. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Huerta Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Není potřeba sundávat tu hadici, jde to i bez toho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 (editace) Před hodinou, Scorpio_Luke napsal: Tak to by bylo pro mě celkem vysvobození co se týče posouzení stavu, když ho tam Ti experti nechali 120 000 km. Když sis ho měnil, tak máš představu jak má zhruba normálně po použití vypadat. Bohužel jsme od sebe 100 km, ale moc si vážím Tvé nabídky. Mě to přijde podle toho videa úplně v pohodě. Spíše nemám zkušenosti a jsem příliš opatrný, než že bych měl obě ruce levé. Zítra to budu dělat, tak tady pak dám fotky a jestli by ses podíval na míru zašpinění toho filtru, tak bych byl moc rád. Dík Tam jde o tu míru zašpinění z vnitřní strany toho filtru, podle toho by se mělo poznat, jestli tam toho prachu nějak moc nebo málo prošlo. Však dej sem fotky jednak z té vnější po sundání toho molitanu, nebo co to je a i fotku z vnitřní strany filtru. Ničeho se při výměně neboj, nic to není, jen ať ti nezapadnou někde ty zadní šrouby, je k nim horší přístup při práci s nimi. Editováno: 20. Březen 2021, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 před 17 minutami, Huerta napsal: Není potřeba sundávat tu hadici, jde to i bez toho. Jo, ale je to komfortnější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 JJ, zítra udělám a pak nafotím. Díky moc za rady, pomoc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Tak tam byl skutečně filtr ještě od výroby 05/2013 (všechno hlídat i v AS), takže výměna po 121 000 km. Nedokážu posoudit stav, je to první vzduchový filtr, který jsem měnil. Tak se když tak podívejte na fotky a budu rád za případné postřehy ve srovnání s tím, jak vypadal filtr Váš, vyměněn třeba po 60 000 km. Děkuji za rady jak na výměnu, nakonec jsem neměl problém, jen je zvláštní, že nový originální díl (taktéž UFI v krabici Škoda) je nepatrně větší a má už jinak řešeno těsnění u těch třech plastových částí, které se do víka upevňují. V jednu chvilku už jsem to chtěl skoro vzdát, protože ten nový filtr, asi vlivem jiného těsnění nešel normální silou zacvaknout do toho víka. Ve srovnání s tím původním jsem musel nakonec víko opřít o sebe a opravdu celkem silou točit. Tak budu věřit, že se tam nic neulomilo. Jinak výměna provedena dle videa (viz.výše) pro ostatní, kteří se budou do toho také pouštět poprvé. Také si nejsem zcela jistý tím, zda má být ten okroužek, který je vidět na fotce P1340395 tak nahoře (asi ano, ale nechtěl jsem na něho tlačit je tam konus) Jen dejte pozor na podltakovou hadičku která je z boku na té velké hadici sání. Jednak při přetahování spony (ať Vám to do ní nestřelí) a pak je ta podtlaková hadička celkem namáhána když se víko vytahuje. Nejdříve i když jsem to hlídal, tak jsem nervózní nebyl, ale po montáži a kontrole po práci jsem si všiml, že u vstupu do motoru té podtlakové hadičky je kolem vstupu odvzdušňovacího ventilu víka hlavy válců trocha oleje. S tím ventilem jde trochu hýbat a právě při pohybu tou sací hadicí při vyndávání filtru je na něj vytvořen tlak. Nevím, jak moc se má hýbat, ale ten olej už tam asi musel být, tak snad jsem nic nepoškodil. Pokud to máte stejně, dejte prosím vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 (editace) Z vnitřku je ten starý filtr dobrý, takže podle mě motor z tohoto pohledu bude OK. Svíčky budeš měnit, nebo jsi je byl měnit nedávno? Dlouhodobě obtížný a nedostatečný vstup vzduchu přes sání, může mít podstatný vliv na jejich stav. Editováno: 21. Březen 2021, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Díky za uklidnění, já si to tak myslel, když jsem se díval dovnitř. Není sice "jako nový", ale žádná hrůza jako zvenčí to není. JJ, v druhém forů kde jsem žádal o pomoc s výběrem svíček to řeším. Příští pondělí jsem objednán do servisu, teď čekám na jejich vyjádření, zda k nim mohu mít vlastní díly. Pokud ano, tak budu objednávat NGK tu japonskou prvovýrobu. Poslední výměna byla při 74000 km, takže po 47 000km. Co ten okroužek, má být tak nahoře ? Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Já bych řekl, že ano, on si ho případně filtr stačí dolů do správné polohy. Asi to má Škodovka ošetřené právě kvůli rozdílné výšce filtrů různých výrobců. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scorpio_Luke Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Asi ano, to mě nenapadlo. Já měl originální, uvnitř úplně totožný UFI jako ten, co tam byl z fabriky. Jak jsem ale psal, měl jiné těsnění a byl trochu větší. Spíše mě zarazilo jak špatně tam šel zatočit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 22. Březen 2021 Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 Což je dobře, aby to dobře těsnilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 22. Březen 2021 Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 mně měnili filtr v autorizáku a následně jsem ho vyměňoval sám a ten kroužek se válel volně v boxu a už jsem ho tam nedával :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 22. Březen 2021 Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 (editace) před 13 hodinami, Scorpio_Luke napsal: Díky za uklidnění, já si to tak myslel, když jsem se díval dovnitř. Není sice "jako nový", ale žádná hrůza jako zvenčí to není. JJ, v druhém forů kde jsem žádal o pomoc s výběrem svíček to řeším. Příští pondělí jsem objednán do servisu, teď čekám na jejich vyjádření, zda k nim mohu mít vlastní díly. Pokud ano, tak budu objednávat NGK tu japonskou prvovýrobu. Poslední výměna byla při 74000 km, takže po 47 000km. Co ten okroužek, má být tak nahoře ? Dík Sám si na výměnu svíček netroufáš, nebo na to nemáš nářadí? Jinak si při sepsání zakázky na tu výměnu, tam nech zapsat, že chceš vrátit všechny měněné díly, tedy i ty svíčky, jinak oni na to kolikrát kašlou a ať ty vidíš jak ty svíčky vlastně vypadaly. Když tak dej sem potom i nějakou fotografii, to by mě zajímalo stav svíček s tak zapraseným, ucpaným a neměněným filtrem. Editováno: 22. Březen 2021, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.