Přejít na obsah

Vzduchovy filtr EA111


Marcelius

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové, mám rapida 1.2 Tsi 63 Kw 12/2014  Typ/model  NH13F4 a potřebuji poradit se správným výběrem vzduchového filtru motoru.....nevím, který zvolit...

 

https://www.obautodily.cz/skoda-fabia-iii-octavia-iii-superb-iii-yeti-rapid-filtr-vzduchu-1-2-tsi-1-4-tsi-original-7399cz2344/

 

https://www.obautodily.cz/skoda-fabia-ii-roomster-rapid-filtr-vzduchu-1-2tsi-1-2tdi-1-4tsi-1-6tdi-original-7096cz2344/

 

Díky pánové........... Marcel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdravim,

rychly trapny dotaz, auto skoda rapid 1,2 tsi 77kw cbzb, r.v. 2013.

vzduchovy filtr se do motoru dava S nebo BEZ toho bilyho filcu okolo žeber ? :)  podle videii na youtube ho tam davaj i stim filcem. jen se ujistuju, zda ten bilej filc neni jen kryti pri baleni, ale na krabicce od filtru, a ani nikde jinde neni napsano neco ve smyslu pred montazi odstrante bily filc...

diky

IMG_20190518_185640.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 1 rok později...

Zdravím, vím a četl jsem tady už o tom něco málo, ale chtěl bych případně další informace. Od podzimu minulého roku vlastním konečně po samých starých autech něco novějšího. Teď se chystám na první prohlídku v mém vlastnictví a zjišťuji co vše se bude dělat atd. K autu mám opravdu kompletní historii, do posledního papíru a teď jsem s hrůzou zjistil, že mi nebyl vyměněn vzduchový filtr. Prošel jsem všechno včetně záznamů z prohlídek, ani se svíčkami, ani při 90 000 km. Teď má Rapid 1.2 TSI 63 kW 10/2013 najeto 121 000 km. Na 29.3 jsem se hned dnes objednal na servis. To, že nebyl vyměněn, mě celkem dost psychicky zničilo, když jsem četl co to všechno může z dlouhodobého hlediska způsobit. Určitě jste někdo měnil sám, je to opravdu takový problém, jak filtr vypadal? Opravdu můžu teď spát s pocitem, že se motor zbytečně opotřeboval? Moc prosím všechny o názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako a co na to chceš říct? Filtr jsou plíce motoru a to snad stačí. Na každém autě filtr měním dříve než je třeba už nějakých 30 let a to posledních 10 let jezdím jen do AS. Nejen vzducháč co stojí 00nic si tam nechám vyměnit v polovině předepsaného intervalu.

Rád bych ten tvůj kentus chtěl vidět, nebo vlastně ani ne, dovedu si to představit 😃

Z dlouhodobého hlediska se to projevilo jistě na spotřebě a zvýšené zátěži celého systému sání. Ale třeba byl někdy vyměněn. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný názor, bohužel nemůžu s tím nic dělat. Holt v AS na to zapomněli a já mám auto od září. Smutné je, že se tam měnil ten interval výměny v DP ze 4 let nebo 60 000 km na 6 let nebo 90 000 km. Mám teorii, že vlivem toho, někdo zapomněl změnit záznamy k prohlídkám na dané roky a km. Prošel jsem všechny papíry z prohlídek a oni to tam nemají prostě v kolonkách, takže mechanik jen škrtatá to, co tam má, bohužel. Tak si tak právě myslím, že takových aut bude jezdit více. Minulý majitel spoléhal na AS a tohle prostě nekontroloval. Navíc, kdybych si teď všechno neprošel a jezdil dál jen do AS, tak by další výměna (kdy už to snad mají v těch kolonkách v záznamech prohlídek) měnil ve 180 000 km a to bych ho pak nechtěl vidět... Jinak spotřebu mám za mnou ujetých 6000 km 5,9 l do práce jezdím za 5,5 l, olej také bez spotřeby, pocitově motor bez problémů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě to motoru nepřidá, pokud ho tam nemáš ten filtr měněný cca 120.000 km. Na druhou stranu pokud s tím nikdo po celou dobu provozu auta nehýbal, a máš tam pořád originál filtr z fabriky, tak silně pochybuji, že do motoru se dostává více nečistot. Spíše máš ten fitr jen dost ucpaný a motor se tzv. může trápit nedostatkem vzduchu a zvyšuje se spotřeba paliva, emise, spíše se zvyšuje  zakarbonování motoru ( to můžeš částečně vyřešit VIFem do paliva), jak se snaží řídící jednotka a vstřiky případně vyrovnat s nedostatkem  a správným poměrem paliva a vzduchu. To, že by se Ti do motoru dostávalo více nečistot, tak to by si musel asi mít ten filtr děravý.  U Toho Tsi EA 111 byl myslím předepsán interval výměny vzd. filtru 60.000 km a dokonce dnes u Tsi 1.0 je interval 90.000 km. Myslím si, že kromě té karbonizace , tomu motoru zas tak nic moc nebude. Doporučuji s výměnou vzduchového filtru okamžitě vyměnit i zapalovací svíčky, i když třeba nebude předepsaný interval na jejich výměnu. 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mi to už blbé se ptát, ale zase ta opatrnost... Koupil jsem si originál vzduchový filtr a chci vyměnit sám. Pořádně tu skříň ve které je uložen vyčistit, vysát. Bohužel jsem našel dva rozdílné přístupy k jeho výměně. Na YouTube je video návod, který mi přijde logický https://m.youtube.com/watch?v=7UC1fxlQgGY

nicméně v dílenské příručce je postup odlišný. Na postupu z YouTube asi není co pokazit, jen jak to vytahuje, tak to jde pod úhlem a mám strach abych tam něco neulomil, tak si právě říkám, že v dílenské příručce, pokud jsem to dobře pochopil vytahují celou tu skříň a odpojují podtlakovou hadici a sací hadici u motoru. Poradíte někdo prosím, jaký způsob je lepší... Díky předem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na tom, jak si zručný. Já raději odšroubuju ten jeden šroub za baterkou a celý box vytrhnu ven. Sedí na dvou pryžových průchodkách. A nemusím ani oddělávat tu hadici sání. Nehrozí při tomto způsobu ani to, že ti spadnou zadní šroubky někam dolů do auta, kde je nenajdeš. 

Filtr měním po 40tkm. Prachu je okolo nás pořád víc než dost, jak se pořád něco staví a rekonstruje. Stačí se podívat na ulici po 14 dnech od strojového čištění, kolik je prachu a písku u obrubníků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to dělal u své 1.2 Tsi přesně tak, jak je to na tom videu z Youtube, nic tam k ulomení není, pokud není člověk levý jak šavle a i to bych se divil, že by někdo něco ulomil. Ulomit tam není co, to nejsou jednorázové  packy někde na panelech obložení  interiéru, u kterých má člověk strach za to více vzít, tady je to konstruované na vícenásobné použití. Taky jsem se díval dříve do dílenské príručky a raději jsem vždy používal ten způsob z videa. 

PS: nevím odkud seš, pokud seš někde zblízka (já od Olomouce), tam mě ve sklepě ještě jeden nový filtr zbyl, dám ti ho klidně zdarma a klidně i namontuji, ale to bys musel přijet. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to by bylo pro mě celkem vysvobození co se týče posouzení stavu, když ho tam Ti experti nechali 120 000 km. Když sis ho měnil, tak máš představu jak má zhruba normálně po použití vypadat. Bohužel jsme od sebe 100 km, ale moc si vážím Tvé nabídky. Mě to přijde podle toho videa úplně v pohodě. Spíše nemám zkušenosti a jsem příliš opatrný, než že bych měl obě ruce levé. Zítra to budu dělat, tak tady pak dám fotky a jestli by ses podíval na míru zašpinění toho filtru, tak bych byl moc rád. Dík 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Scorpio_Luke napsal:

Tak to by bylo pro mě celkem vysvobození co se týče posouzení stavu, když ho tam Ti experti nechali 120 000 km. Když sis ho měnil, tak máš představu jak má zhruba normálně po použití vypadat. Bohužel jsme od sebe 100 km, ale moc si vážím Tvé nabídky. Mě to přijde podle toho videa úplně v pohodě. Spíše nemám zkušenosti a jsem příliš opatrný, než že bych měl obě ruce levé. Zítra to budu dělat, tak tady pak dám fotky a jestli by ses podíval na míru zašpinění toho filtru, tak bych byl moc rád. Dík 

 Tam jde o tu míru zašpinění z vnitřní strany toho filtru, podle toho by se mělo poznat, jestli tam toho prachu nějak moc nebo málo prošlo. Však dej sem fotky jednak z té vnější po sundání toho molitanu, nebo co to je a i fotku z vnitřní strany filtru.  Ničeho se při výměně neboj, nic to není, jen ať ti nezapadnou někde ty zadní šrouby, je k nim horší přístup při práci s nimi.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tam byl skutečně filtr ještě od výroby 05/2013 (všechno hlídat i v AS), takže výměna po 121 000 km. Nedokážu posoudit stav, je to první vzduchový filtr, který jsem měnil. Tak se když tak podívejte na fotky a budu rád za případné postřehy ve srovnání s tím, jak vypadal filtr Váš, vyměněn třeba po 60 000 km. Děkuji za rady jak na výměnu, nakonec jsem neměl problém, jen je zvláštní, že nový originální díl (taktéž UFI v krabici Škoda) je nepatrně větší a má už jinak řešeno těsnění u těch třech plastových částí, které se do víka upevňují. V jednu chvilku už jsem to chtěl skoro vzdát, protože ten nový filtr, asi vlivem jiného těsnění nešel normální silou zacvaknout do toho víka. Ve srovnání s tím původním jsem musel nakonec víko opřít o sebe a opravdu celkem silou točit. Tak budu věřit, že se tam nic neulomilo. Jinak výměna provedena dle videa (viz.výše) pro ostatní, kteří se budou do toho také pouštět poprvé. Také si nejsem zcela jistý tím, zda má být ten okroužek, který je vidět na fotce P1340395 tak nahoře (asi ano, ale nechtěl jsem na něho tlačit je tam konus) Jen dejte pozor na podltakovou hadičku která je z boku na té velké hadici sání. Jednak při přetahování spony (ať Vám to do ní nestřelí) a pak je ta podtlaková hadička celkem namáhána když se víko vytahuje. Nejdříve i když jsem to hlídal, tak jsem nervózní nebyl, ale po montáži a kontrole po práci jsem si všiml, že u vstupu do motoru té podtlakové hadičky je kolem vstupu odvzdušňovacího ventilu víka hlavy válců trocha oleje. S tím ventilem jde trochu hýbat a právě při pohybu tou sací hadicí při vyndávání filtru je na něj vytvořen tlak. Nevím, jak moc se má hýbat, ale ten olej už tam asi musel být, tak snad jsem nic nepoškodil. Pokud to máte stejně, dejte prosím vědět.

P1340394.JPG

P1340395.JPG

P1340404.JPG

P1340406.JPG

P1340420.JPG

P1340443.JPG

P1340445.JPG

P1340447.JPG

P1340451.JPG

P1340454.JPG

P1340400.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z vnitřku je ten starý filtr dobrý, takže podle mě motor z tohoto pohledu bude OK. Svíčky budeš měnit, nebo jsi je byl měnit nedávno? Dlouhodobě obtížný a nedostatečný vstup vzduchu přes sání,  může mít podstatný vliv na jejich stav. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za uklidnění, já si to tak myslel, když jsem se díval dovnitř. Není sice "jako nový", ale žádná hrůza jako zvenčí to není. JJ, v druhém forů kde jsem žádal o pomoc s výběrem svíček to řeším. Příští pondělí jsem objednán do servisu, teď čekám na jejich vyjádření, zda k nim mohu mít vlastní díly. Pokud ano, tak budu objednávat NGK tu japonskou prvovýrobu. Poslední výměna byla při 74000 km, takže po 47 000km. Co ten okroužek, má být tak nahoře ? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Scorpio_Luke napsal:

Díky za uklidnění, já si to tak myslel, když jsem se díval dovnitř. Není sice "jako nový", ale žádná hrůza jako zvenčí to není. JJ, v druhém forů kde jsem žádal o pomoc s výběrem svíček to řeším. Příští pondělí jsem objednán do servisu, teď čekám na jejich vyjádření, zda k nim mohu mít vlastní díly. Pokud ano, tak budu objednávat NGK tu japonskou prvovýrobu. Poslední výměna byla při 74000 km, takže po 47 000km. Co ten okroužek, má být tak nahoře ? Dík

Sám si na výměnu svíček netroufáš, nebo na to nemáš nářadí? Jinak si při sepsání zakázky na tu výměnu, tam nech zapsat, že chceš vrátit všechny měněné díly, tedy i ty svíčky, jinak oni na to kolikrát kašlou a ať ty vidíš jak ty svíčky vlastně vypadaly. Když tak dej sem potom i nějakou fotografii, to by mě zajímalo stav svíček s tak zapraseným, ucpaným  a neměněným filtrem.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...