Přejít na obsah

Prediktivní tempomat pACC


flek

Doporučené příspěvky

Mám to asi stejně jako kolega nademnou. Je pravda, že na delší cestu jsem to ještě nezkoušel a chci tomu dát šanci, ale na cestě co jsem to zkoušel, jako jo dobrý, pro pobavení nebo ukázku spolujezdcům co dnešní nové auta umí oukej, ale zatím s tím mám zkušenost, že úplně ne vždy dobře vyhodnotí značky/situaci a buď zbytečně zryhluje nebo pozdě zpomaluje a místo abych dojel bez plynu, tak jede pod plynem a před (např) kruháčem brzdí (zbytečné palivo) a prostě si myslím, že lidský element stále jasně zvítězí :) Něco jiného je to možná na cestě, kterou člověk nezná (po okreskách) kde třeba člověk neznalý místa začně zryhlovat, ač je další vesnice hned za horizontem, tam je možní, že prediktivní tempomat bdue lepší, ale musím vyzkoušet :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tam ACC 3Q0 907 572 B, jinak mám všechny 4 radary ''Lane Assist, Mrtvý úhel, Asist. Vyparkování a Front Assist''. To jsem si vědom, že musím vyměnit za 3QF907561A .

Ještě potřebuji dvojpáčku na tempomat, ale nejsem si jistý jestli je správné číslo dílu 5Q0953521FR, 5Q0953502AL nebo 3Q0953521CM, 5Q0953502CJ.

Měnil jsem volant z O4 vyhřívaný s airbagem 5E3419093AQ VKJ a nejde mi přepínání cockpitu, má tady někdo z vás převodník na prodej?

Plus jsem sehnal podvolantový kroužek 5Q0953569B .

284422480_1144250229765702_5900315295098442132_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 7/13/2021 at 9:21 AM, Michal B. said:

Takže dovolím si krátké shrnutí prediktivního tempomatu. Navigaci jsem měl vyplou.

Bylo zaplé adaptivní tempomat,lane asisst a balíček travel asist.....asi tedy vše co auto má.

Baterka byla po cestě zpět na 15% , už když jsem vyjel tak jsem měl pouze 30% .....

Projel jsem s ním cestu Ostrava - Malá Morávka minulé úterý v podvečer.

Prvně jsem jel cestu tam - bez tempomatu a zpátky jsem to zkusil.

Hned za výjezdem z Ostravy na rychlostní cestu směr Opava jsem aktivoval. Nechal jsem mu předpisovou rychlost.

Před Opavou si pěkně přibrzdil z 110 na 90 a pak tam ke končí rychlostní cesta je zpomalení na 70km/h kvůli křižovatky a pak zase přidal na 90km/h a pak bzdil na 50km/h. V rychlosti 110km/h lane asisist paráda, držel se krásně, hlídání odstupu za autem taky super.....první kruháč před městem a auto si přibrzdilo na 40km/h ale i tak jsem musel zasáhnout a přibrzdit na 25km/h.....ve 40km/h bych to asi neprojel. Město jsem sem tam musel přibrzdit, ale čtení značek  - rychlosti fungovalo na výbornou. Za městem si auto přidalo na 90km/h a tak 300m před vesnicí začal upozorňovat že bude 50km/h, 200m před vesnicí jako bych dal nohu z plynu a pěkně si dojel. Sem tam zatáčky které psal že v 80km/h projede jsem raději zpomalil na 70km/h neboť vím jaká zatáčka je. Odstup od aut přede mnou to mělo jak jsem nastavil.

Ano musím uznat funguje to skvěle, já jsem pomalu za 95km jízdy skoro nešlápl na plyn. Když jsem musel přibrzdit tak pak jsem páčkou tempomatu zase aktivoval. 

Bylo zajímavé sledovat jak se auto pořád snaží držet jízdu na elektriku co to jde, fakt to držel do poslední chvíle.

Do Ostravy jsem dojel se spotřebou 2,5l/100km a kolem 4kwh a zpět to bylo za 4,1l/100km a 2kwh/100km. Zpátky již byla baterka vybitá a jen vesnice to jelo na zbytky baterky.

Evidentne aj bežné spaľovacie verzie majú tú istú verziu pACC ako iV, lebo to často zbytočne brzdí a správa sa podobne ako u teba. Pri iV to až tak nevadí, lebo rekuperáciou značná časť energie sa dá získať späť. Pri spaľovacom motore je ale brzdenie klasickou brzdou úplne kontraproduktívne a tým pádom to nie je dobre vyladené. To sem dávam len pre info pre tých, čo zvažujú dorobenie pACC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Včerejší cesta Opava-Ostrava na otočku - jízda na predikci po celou cestu tam i zpět.

Ano cesta - jízda je taková bezpečnější, pohodlnější,klidnější.

Pár krát ikdyž jsem držel volant a sem tam přiotočil tak zařval převezmi řízení a pak už dokonce červeně - měl jsem strach že zastaví - nějak se mi zdá že citlivost je jiná.

A to hlavní proč píšu - spotřeba oproti mé jízdě tak o dobrých 15-20% nižší. Neříkám že jsem brzda-plyn - také předvídám, ale ono to auto si to umí samo lépe dávkovat. Vidím jak nervomocí drží co nejvíce vše na elektřinu. V některých momentech bych asi akceleroval rychleji určitě, ono si to samo pomalu plynule zrychli a dobržďování také citlivěji řídí. Zajímavá funkce - nepoužívám často ale sem tam zkusím.

V pátek vyjíždíme směr HR a tam tuto fíčuru využiju po celou cestu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš zajímavou zkušenost... já to zkoušel jen párkrát a na kratších trasách, ale mám z toho uplně opačný pocit. Na cestě kterou znám, dokážu být 100% s nižsí sptřebou a plynulejší... Ale věřím, že tam kde to neznám, tak pACC (snad) nezrychluje, když ví, že za chvíli za horizontem bude další vesnice, což já nevím... Jsem zvědav na predikci cestou do HR. A to jedeš podle vestavěné navigace?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Michal B. má ale taky hybrid (iV),  tam to zpomalování až tolik nevadí, auto si rekuperuje samo a energii potom využije. V Karoqu jsem taky schopný většinu tras zajet s lepší spotřebou (a asi i plynuleji hlavně na nižších třídách cest, popřípadě na nějakém zatáčkovitějším úseku). Ale na dlouhých dálničních trasách je to příjemné...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Michal B. napsal:

Jo do HR dle vestavěné navigace - prakticky ji moc nevyužiji, jezdíme plus mínus stejnou trasu i místo takže už si trošku pamatuji. 

Na dálnici je pro můj větší klid ta predikce dobrá.

Ta predikce v HR nejde, napsalo mi to loni že to tam neumí - nevím proč? CZ+A+SLO v pohodě.

 

 

Ta predikce nefunguje v Chorvatsku ani mě (nefunkční jak letos, tak loni i předloni...). Důvod rovněž neznám. Aktuální mapové podklady mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Delphin: mám pACC a Columba a nevím o tom, že by tam někde šla nastavit tolerance. Řešení je během brždění páčkou pod volantem navolit rychlost vyšší - tzn. např. auto brzdí do obce, tak kliknu páčkou tempomatu jednou nahoru a namísto 50 se nastaví 60km/h - auto tedy zpomalí jen na 60km/h a touto rychlostí pokračuje až do další změny rychlosti. 

 

Ale přiznám se, že v novém autě jsem pACC vyzkoušel ze zvědavosti a pak rychle vypnul - způsob, jakým brzdí mi přijde ještě horší, než kdyby řídil čerstvý absolvent autoškoly. Bohužel je to stále jenom počítač s mapou, radarem a kamerou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
V 18. 7. 2022 na 10:17, whitecoat napsal:

 

Ta predikce nefunguje v Chorvatsku ani mě (nefunkční jak letos, tak loni i předloni...). Důvod rovněž neznám. Aktuální mapové podklady mám.

Tak ani letos predikce v Chorvatsku nefunguje, stejně tak se v Chorvatsku nezobrazuje dopravní tok, takže v Chorvatsku přes Google mapy a bez predikce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Odešel mi radar, měl jsem klasický ACC. Koukám, že ceny klasického ACC vs pACC jsou prakticky stejné. Když udělám upgrade na pACC, chápu správně, že ty nové prdiktivní fce můžu vypnout když se mi nebudou líbit? (a mít tak více méně klasický ACC ale s lepší detekcí, třeba chodců)

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počítáš s tím, že radar má ochranu komponent a funkce pACC, chodci odbočování atd jsou chráněné FEC kódy? U některých radarů to jde obejít nějak obejít ale určitě to nebude levné.

Další věc co jsem slyšel tak ti chodci přes radar nejsou uplně vyladění u novějších modelů to pak raději převzala kamera.

 

pACC jde pak dodatečně vypnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka ti to dodatečně zcela určitě neprodá. Ti to jedou stylem jak to sjelo z linky takovou výbavu to má a konečná (neplatí pro moderní modely co mají eshop v infotaimentu ale i u toho musí být hardware už z výroby ve vozu).

 

V minulém příspěvku když jsi psal že si měl ACC tak to byl ten nejzákladnější co se ovládá přes páčku blinkrů?

Protože pokud radar podporoval adaptivní tempomat (ten co zpomalí pokud jede před vozem pomalejší auto) tak zcela určitě podporuje i pACC. (pokud teda oktavka nedostala po faceliftu nějakou novější generaci.

 

Tu aktivaci FECu dělají různí lidé přes hack a ti lidi co to dělaj tak právě nebudou levní :D

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...