Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Papírově to vše vypadá supr, hlavně že 140kw (resp. 150kW) konečně bude pořádně navržený (místo jen 110kw s jinýma vstřikovačema). Zkušenosti taky vypadají výborně (lepší výkon v nízkých otáčkách, znatelně menší spotřeba).

 

Přesto jsem trochu paranoidní a zneklidňuje mě pár věcí:

- Tyto motory jsou z navrhnuté hodně narychlo (nasazené všude už do 2021)

- Hliníkový blok motoru není nejnovější vynález a nezdá se mi, že by neměl žádné nevýhody (pro mě primárně trvanlivost oproti litině)

- Start/Stop řešený konečně pořádně, stejně ale  nejsem přesvědčený, že opakované starty jsou pro motor dobré

- Změn je tam opravdu hodně, a když vzpomenu jak dlouho VW trvalo vypilování k stávající EA288 ..

 

Uvažuju teď jestli jít do aktuálního BiTDI nebo počkat až na upravenou verzi ... a je to pro mě fakt dilema. První priorita je pro mě spolehlivost a výdrž. Jak to vidíte?

Vloženo

Osobne se drzim pravidla nekupovat nic z prvního roku vyroby. Udelal jednu výjimku a malem se mi to vymstilo.

Syntetizovane a zrychlene testovani je hezka věc, ale praxe pak ukaze kde soudruzi udelali chybu.

 

Hlavne ze alespoň nechali zalite kovove suche vlozky a nepouzili naparovany povlak jako u benzinu (osobne velmi zvedav jak to bude s jeho trvanlivosti a spolehlivosti).

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo
V 4. 4. 2019 na 16:43, flek napsal:

Papírově to vše vypadá supr, hlavně že 140kw (resp. 150kW) konečně bude pořádně navržený (místo jen 110kw s jinýma vstřikovačema). Zkušenosti taky vypadají výborně (lepší výkon v nízkých otáčkách, znatelně menší spotřeba).

 

Přesto jsem trochu paranoidní a zneklidňuje mě pár věcí:

- Tyto motory jsou z navrhnuté hodně narychlo (nasazené všude už do 2021)

- Hliníkový blok motoru není nejnovější vynález a nezdá se mi, že by neměl žádné nevýhody (pro mě primárně trvanlivost oproti litině)

- Start/Stop řešený konečně pořádně, stejně ale  nejsem přesvědčený, že opakované starty jsou pro motor dobré

- Změn je tam opravdu hodně, a když vzpomenu jak dlouho VW trvalo vypilování k stávající EA288 ..

 

Uvažuju teď jestli jít do aktuálního BiTDI nebo počkat až na upravenou verzi ... a je to pro mě fakt dilema. První priorita je pro mě spolehlivost a výdrž. Jak to vidíte?

 

Presne nad tymto rozmyslam - chcem kupit teraz novy SuperB ale uz sa da objednat iba motor 110kW EVO a ked citam, ake rozsiahle su zmeny tak som si neni isty, ci chcel riskovat. Do akej mieri je to prepracovana predchadzajuca verzia a ako velmi nove? Su tam dalsie zmeny okrem toho co ste uviedol vyssie?

 

Este by sa dala zvazovat neaka skladovka s povodnym motorom ...

 

  • o 2 týdny později...
Vloženo
V 1. 8. 2019 na 0:46, Aleš_BX napsal:

 

a co 2,0 TDI 140 kW?, ten přeci objednat jde i na Slovensku, když se dívám na web....

 

 

Skusal som aj 140kW aj 110kW, ale ta 110kW sa mi pozdavala o dost viac. Cenovo je 140kW tiez o dost drahsia, aj ked su tam iba ine vstrekovace. inak je to vraj totozny motor

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

momentálne čakám s objednaním nového superba nakoľko čakám na novší 2,0 TDI Evo 140kW (150kW). Dnes mi u predajcu povedali, že asi od januára- februára by sa mali montovať nové motory. Tak sa chcem spýtať, či neviete nejaký presný termín spustenia výroby 140kW Evo, aby som to mal z viacerých strán potvrdené? Nechcem totižto čakať rok, ale do januára by som na nový motor počkal. Ďakujem

Vloženo

A opravdu musíš mít to nejnovější, co se teď bude testovat na uživatelích, namísto odladěné staré generace? Protože každej novej motor má zezačátku nějaký problémy, než se vychytají mouchy, a takhle je budeš pravděpodobně platit ty. Ostatně i DFens se nechal slyšet, že odladění výroby nové generace techniky trvá vždycky okolo roku, a tenhle interval je v podstatě nezávislej na výrobci a typu techniky.

(kup si co chceš, tohle je jen k zamyšlení, ale EA288 už jsou léta používaný motory a kromě variabilního časování a vodních pump s tím zatím nejsou závažnější problémy, což se o úplně novým motoru asi říct nedá)

Vloženo

Takhle se to nedá úplně brát. V průběhu životního cyklu se i tak dělají různé úpravy a optimalizace. Ne vždy musí být k lepšímu.
Takže třeba i po x letech výroby může dojít k tomu, že v rámci nějaké úpravy se tam projeví něco, s čím předem ne zcela úplně počítali....
Jinak jestli se nepletu, tak ten motor už jezdí v Audinách. 

Vloženo

Mne ide o to, že práve súčasná 2,0TDI 140kW oproti 110kW nemá nijako navrch čo sa výkonu a hlavne odozvy na plyn týka a podľa skúseností užívateľov aj na tomto fóre má omnoho vyššiu spotrebu. Spolieham sa na to, že čo sa motoru týka, tak ho ladia už asi 2 roky v Audi, takže toho by som sa až tak nebál. A vždy ide o konkrétny kus. Aj súčasný superb som kupoval ako novinku a až na vŕzgajúcu prístrojovku som doteraz problém nemal (222 000km). A nové auto sa môže kľudne posrať už po pár kilometroch.

Vloženo

ok, když to bereš takhle ... ale na ten rozdíl výkonu jsem taky četl rozporuplný názory, některým se zdá že to nejede, jiní říkají že stačí vytočit nebo naložit auto, a je to úplně někde jinde. Další věc je, že  starší verze těch motorů (minimálně DFCA) mívaly nižší než deklarovanej výkon, ty novější (DFHA) už aspoň těch 140 mají. Co se spotřeby týče, na tu jsem se díval zrovna včera na spritmonitor (i když to byl passat B8) a oba motory jezdí dlouhodobě pod 6L, rozdíl tam byl 1-2 deci (u manuálu). Ale za mě končím, než sem naběhne pawouk a ukřižuje mě za OT :D

  • o 4 týdny později...
Vloženo
V 13. 9. 2019 na 23:02, Martin0102 napsal:

Mne ide o to, že práve súčasná 2,0TDI 140kW oproti 110kW 

Ahoj, jak jsi se nakonec rozhodl?  Řeším stejný problém, jestli jít do nového EVO 110kw a nebo "starý" 140 kw

Vloženo

každý slušný mechanik ti poví,že co bylo kdysi,bylo dobré.Dnes vše stojí za hovno.

Jinak náš servis v pátek navštívil jeden motorář ze škoda auto a říkal-Evo??jen budou průsery a říkal,starý dobrý léty odzkoušený litiňák.

S 1,5 Evo si dodnes pořádně neví rady a látají záplaty záplatou.

 

Vloženo
V 9. 8. 2019 na 23:09, miskolci napsal:

 

 

Skusal som aj 140kW aj 110kW, ale ta 110kW sa mi pozdavala o dost viac. Cenovo je 140kW tiez o dost drahsia

Řeším stejný problém.  Jak jsi se nakonec rozhodl?  Vzal jsi novější slabší EVO nebo starší ale ověřené 140kw?

Vloženo

Já osobně bych s těma novinkama nespěchal a kupoval bych čsem prověřený motory. Sám toho teď lituji že jsem koupil "evo" 1,5 tsi , je to takový paskvil nedodělaný až hrůza . Tak buďte opatrní , to je můj názor .

Vloženo

Ono je to těžký.  Pokud chceš jít do nafty tak buď 140kw ověřený motor který slávou taky neoplývá.  Ve zkušební jízdě mě takdy dvakrát nenadchnul.

A nebo jít do EVO.   Navíc v půlce června si už nevybereš tak jako tak.  Protože 140kw nahradní 147kw EVO  :)

 

Co osobně ti vadí na 1,5TSI?

Vloženo

Ahojte,

Možno to niekomu z Vás trochu pomôže tak píšem prvé dojmy. Pred týždňom som dostal ako firemné auto S3 combi 2.0 TDI 110kw evo DSG. Zatiaľ jedna dlhšia cesta Praha - BA a späť. Nikdy pred tým som nejazdil s DSG.

 

Chvíľu mi trvalo kým som našiel vhodné nastavenie DSG, zatiaľ mi príde najlepší automatický režim, príde mi, že auto je trochu pružnejšie ako v režime Normal, ale zároveň pekne vyradzuje na neutrál a plachtí. 

 

Motor sa mi zdá tichší ako stará verzia, ale to nemusí byť dané samotným motorom. Výkonovo si myslím že je to tak akurát, ale šiel som celkom na pohodu 50-100-140. Este som neskúšal DSG režim sport, ale celkovo je to nastavené primárne na spotrebu, takže si stále zvykám, že je nutné dosť prešliapnuť plyn aby DSG podradila a auto začalo zrýchlovať. V režime normal totiž DSG radí 7ku už niekde pri 80ke a je potrebné stlačiť plyn aspoň o 1/3 aby podradila aspoň na 6ku a auto zrýchlilo. Keď už podradí, tak je záťah slušný, pružné zrychlení 80-140 na dialnici super, mne úplne stačí, ale jazdím dosť defenzívne.

 

Čo sa týka spotřeby, tak trasa Praha-Bratislava-Praha na zimných pneu, prázdné auto, s výnimkou krátkej kolóny pred Brnom plynulá doprava, väčšinu času zapnutý ACC na 140 (cca 2000rpm) za 4.9 podľa PP. Veľmi slušné. Podotýkám, že motor je úplne surový, pred cestou mal 40km. Myslím, že na letných pneu s trochou snahy bez ACC by to šlo bez problémov za 4.5. Ešte väčšie prekvapenie bolo, že dva krát cesta do práce po Prahe zrazila priemernú spotrebu na 4.7.

 

Ak by som to mal zhrnúť, tak som s touto kombináciou pohonu veľmi spokojný, mojmu pohodovému štýlu jazdenia úplne vyhovuje a spotreba je veľmi nízká. Kultivovanosť aj dynamika sú na slušnej úrovni, prejavom mi motor pripomína motory HDI. Ak by Vás ešte niečo zaujímalo, rád odpoviem.

  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 1

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...