Přejít na obsah

1,5 TSI | 7° DSG | 110 kW


Michal T.

Doporučené příspěvky

Měl jsem teď tři dny na test motorizaci 1.5 TSI v automatu, tak mohu napsat nějaké shrnutí a porovnání se silnější litrovou verzí v manuálu. Jednapětku v automatu jsem již měl při předváděčce, ale tam lze tězko udělat nějaký hlubší závěr. Pro ty, kteří chtějí vědět hned verdikt - ten motor se do Scaly hodí a jsem rád, že mám auto objednané právě s ním. A neskákal :)
S přítelkyní jsme si udělali výlet do Krušných hor, takže se projelo město (Praha), mimoměsto, dálnice i horské serpentiny. Takže všehochuť, 2 lidi v autě a lehce naložený kufr.

 

Za mě je super ochota zrychlovat, předjíždení do kopce nedělá Scale problémy a zrychluje velmi ochotně (situace - Němec se plazí místo 90ky sedmdesát a ve dvoupruhovém stoupání nepochopitelně zrychlí na 90, takže Scala velmi rychle na 110 a šup před něj). V tomto případě (a obecně když víc přitlačíte na plyn) tam z D6 hodila Scala D4 a auto velmi slušně zrychlovalo. Jelikož měla Scala volbu režimů, většina trasy byla absolvována v Dčku (Normal) a sem tam jsem zkusil i Eco a Sport.

ECO - dáte nohu z plynu a hned to řadí N, což při určité situaci může přijít vhod - nebrzdíte motorem. Otázka je, jestli to neustálé vyřazování (v praxi je velmi jemné a neucítíte ho) nezatěžuje spojku. Na můj vkus to má ale línější rozjezdy.
Dodatek k ECU - zkoušel jsem dnes ve městě - ranní hustá doprava přes celou Prahu, líně jedoucí vozidla. Vypnut tedy Start-Stop a jízda v ECU. Fungovalo to dobře, na rovinkách dojíždění aut na neutral cajk. Zkoušeno v autě bez adapt. tempomatu a spotřeba 6l/100 km na městkou jízdu mi přišla OK.

 

D (Normal) - AP řadí velmi rozumně, jsou ale sitauce, kdy si ale pádlem pod volantem podřadím o stupeň níže a motor je živější. AP v té situaci podřadí až když více šlápnete na plyn/nebo začnou rychleji klesat otáčky k tisícovce. Za mě s pádlama pro věšinu situací super volba. AP pak ve spojení s adaptivním tempomatem bude super volba na dalnice/popojížďky ve městě.
Brždění motorem - pokud opakovaně víc šaháte na brzdy (táhlé klesání), motor to pozná a podřazuje si.


Sport - do horských silniček super režim, výjezdy ze zatáček jsou zábavnější. Nicméně stalo se mi, že při sjezdu pod kopem do ostré zatáčky (bržděno motorem i brzdama) zůstala zařazena dost dlouho dvojka a motor "řval" - já bych už tam šoupnul vyšší stupeň, což jsem pak taky manuálně udělal.

Přikládám i dva screeny se spotřebou. První cesta tam (= víc do kopců a víc zkoušení co ten motor umí): druhá cesta zpět, již trošku klidnější. Za mě spotřeba velmi slušná, kdo jezdí rovinnaté okresky 90kou, bude bez problému někde mezi 4-5 litry.
Výhody oproti 1.0 TSI 85kW  - jistota v předjíždění, kultivovanost na volnoběh/nižší otáčky, zábavnost a ve výsledku myslím i podobná spotřeba.

scala.thumb.jpg.30a14bfa290324c116eac2082968620e.jpg2120383093_cestatam.thumb.jpg.555eb15f6557562fb02c0a00109c9471.jpg132350681_cestazpet1.thumb.jpg.242bea24b313c7b04fe1f0e6f72af5ea.jpg677569123_cestazpet2.thumb.jpg.de9d5cbf98bd87d08027f23645a3a904.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Díky 2
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Nevíte někdo, jestli je výše uvedené plachtění (vyřazování do neutrálu při puštění plynu) aktivovatelné i bez příplatkového voliče režimů? Popř. i ve spojení s 1.0 TSI? Druhá věc (z fotky to nejde poznat): má pádla pod volantem i standardní volant, nebo se kvůli nim musí připlatit za sportovní/vyhřívaný volant? Díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen k tomu skání, ono to bude asi dost subjektivní, někdo je citlivější, někdo méně. Nedávno jsem jel dvou 1.2 TSI 81kW v koloně, kde 1RS chvilku táhl auto bez plynu na volnoběch, potom přidat, zase pustit plyn a nechat auto "plachtit" a tak stále dokola. Nevím co se stalo, ale i ta 1.2 TSI v tomto režimu "skákala" (venku 25°C, auto zahřádté, AC vypnuto) docela nepříjemně... (kdybych nejel sám, tak se až stydím za to poskakování)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jan Kubačka Scala plachtění umí jen v ECO režimu, takže volič režimů bude nutnost. Nicméně bych si dokázal představit fungování v klasickém D normálu a sem tam ťuknout do řadičky na N. Pádla mají jen nadstandart volanty. Tedy podle toho, co ukazuje vizualizace v konfigurátoru. Po osobní zkušenosti, zvlášť pokud rádi točíte motor i do vyšších otáček, bych je tam určitě chtěl.
Jediná jejich nevýhoda - docela "klikají", mohly by být trochu tišší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já jel Scalou 1.5 TSI několikrát a nikdy necukala. Ve článku zmiňují alternátor 180A, já mám dle objednávky 140A.
Někdy na začátku roku (tedy v zimě) jsem projížděl 2x různou Octavii 1.5 TSI ACT s AP (pravda jednou bez DPF) a necukala taktéž - a to jsem věděl, že to cukat může a soustředil jsem se na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

A co chceš poradit? Toto je v návodech škodovek už mnoho let. Pokud bys to bral doslovně, nemohl bys ani natankovat aditivovaný benzín (např. MOL EVO Plus, Vervu od Benziny, etc.). Jediné, co mě v souvislosti s tímto motorem napadá, jaký vliv může mít VIF na filtr pevných částic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 12. 8. 2019 na 10:50, Jan Kubačka napsal:

Zdravím. Nevíte někdo, jestli je výše uvedené plachtění (vyřazování do neutrálu při puštění plynu) aktivovatelné i bez příplatkového voliče režimů? Popř. i ve spojení s 1.0 TSI? Druhá věc (z fotky to nejde poznat): má pádla pod volantem i standardní volant, nebo se kvůli nim musí připlatit za sportovní/vyhřívaný volant? Díky :)

pádla na volantu mají automatické převodovky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak padla nema kazda automaticka prevodovka, ja som si priplatil vyhrievany volant. Plachtenie pri 1.5 TSI je aj bez priplatkoveho volica rezimov (nemam ho), mne plachti aj ked mam na prevodovke rezim D aj S, ale teda mam S3 FL

Editováno: , autor: Kelso
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem zvyklý jezdit v 1,9/2,0 TDI (ten traktor už nikdy nechci). První dny se Scalou když jsem zastavil na stopce, jsem si myslel, že mám zapnutý start/stop nebo mi chcípl motor, což u automatu nejde. Ten motor je tak tichý, že jsem už několikrát málem odešel domů kdyby mě to neupozornilo, že motor stále běží :D měl jsem za to, že jsem ho vypnul. Při stání nejde zevnitř vůbec slyšet. Všichni co se mnou jeli si toho okamžitě všimli.

 

Za 3 měsíce 2000 km, spotřeba dlouhodobá 6,9 l/100 km (99% na ECO, VERVA 98, 3 nádrže, automat). Děnně 20 km. Z Olomouce za Brnem na D2 jsem měl 5,8 l/100 od startu, rychlost 120 km/h cca.

Editováno: , autor: Nez
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Nez Vidíte, u mě je 1.5 tak tichá, až tam z toho něco klepe :( Schválně poslechněte, řeším to se servisem.
Já mám za 2019 průměr 6,4 l/100 km, drtivá většina je kombinace poskoky do centra a zpět + dálniční výjezdy za Prahu. Další nádrž vypadá na cca 6.2 l/100 km
Volič režimů jsem si oblíbil - většinou mám Individual, kde mám tužší volant a ECO převodovku - kvůli plachtění, které je v ECU častější a při dojezdech na světlech ve městě je to lepší než zařazený kvalt co dost brzdí a je potřeba lechtat plyn. Když chci akčnější převodovku, klepnu dolu do řadičky a přepne se na Sport a rázem jsem v pořádných otáčkách :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jste někdo, jestli u Scaly s DSG funguje Launch control? S kolegou, který má Passata, jsme ze srandy diskutovali, kdo by to komu natřel ve zrychlení a počítali jsme poměr kW ku hmotnosti aut. A při té příležitosti jsem si vzpomněl na LC. Kdyby někdo již zkusil, dejte vědět. Návod ho sice nezmiňuje, ale teoreticky by to šlapat mohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 1. 2. 2020 na 21:02, Franta Novak napsal:

Nepozorujete nekdo opozdenou reakci na plyn ve spojeni s tim automatem? Tady v tomto videu se hovori o 3s zpodezdeni pri kickdownu, nez se realne zacne neco dit:

https://www.youtube.com/watch?v=8GXUzHlTU6U

 

Vypada to podobne jako u koncernoveho 3.0 TDI.

 

Těžko říct, za mě je ta reakce rychlejší než u 2,0 TDI, když chci akcelerovat tak si klepnu řadící páku do sportu při předjíždění a odezva je rychlejší. Možná je to taky kvůli prokluzu nebo bezpečnosti, kdyby někdo omylem sešlápl na podlahu aby ho to hned nevyhnalo do auta před sebou a měl čas na reakci. U tohoto auta bych to vůbec neřešil a ještě u automatu, ten beru pro pohodlí. Tak jděte do manuálu.

 

Shrnul bych to asi tak, že na sprintování jsou jiné kategorie aut včetně lunchcontrolu.

Editováno: , autor: Nez
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, Franta Novak napsal:

No nejakou primerenou prodlevu asi zkousnu, ale davat do sportu pri kazdem predjizdeni mi neprijde optimalni. 

 

No uvidím na testovaci jízdě. 

Je to jedno klepnutí pákou dolů a zpět to stejné, nic složitého. Pro mě dostatečný až nevyužitý výkon i bez sportu. Nejsem blázen co předjíždí pravidelně na poslední chvíli abych potřeboval rychlejší odezvu. To bych šel do jiného auta s jiným motorem rovnou pro předjíždění každého auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...