Přejít na obsah

Motor do města s nájezdem 1500 měsičně


Klfree

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

chci pořídit ženě Scalu na městské popojížky + dvakrát do měsíce delší trasy mimo město.

Řeším motorizaci. Teď máme OII 1,9 TDI, takto naježděno cca 150K. A nemyslím si, že to je pro ten motor dobře. Tedy ale můj názor.

Proto se chci zeptat zde, zda 1.0 TSi nebo 1.6 TDI?

 

 

Díky za názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakce. Ostatně mé názory jsou na to podobné.

S tou dvouhmotou máš pravdu, 150K po městě s 1,9 TDI OC II a spojka odešla.

Mám předjednané jízdy, čekám ještě na Kamiqa až bude moc vyjet a pak to porovnám jeětě i s tím.

Automat žena odmítla, není prý cvičená opice. No říkám, je to nácvik na EV :-)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak pro cvičené opice je spíš to ruční řazení - děláš co musíš a máš nacvičené jak opice. Ale k věci.

 

Jezdil jsem s Fábií 1.2 TSI, 81kW s automatem a teď mám Scalu 1.5 TSI v manuálu. Mám asistenci pro rozjezd do kopce a to je super věc, ale nevím jestli to mají všechny. S 1.0 TSI jsem nejel. To nejsou úplně auta na která se ptáš.

 

1.6 TDI do města asi ne. Problematické vypalování filtru a problematická močovina.

 

S 1.5 TSI se opravdu blbě rozjíždí. Spojka je hodně citlivá a v menších otáčkách to má snahu poskakovat. Ten motor je takový přidušený. Rozjíždím se na 3,5k a dvojku řadím v podobných otáčkách. Ve městě s manuálem nic moc. Vypínání válců je utrpení. Ale jinak to jede dobře. Delší trasy pod pět, ve městě k sedmi.

 

1.2 TSI, 81kW s automatem jede dobře. 1.0 TSI jede podobně. Mimo město nic moc. Ale záleží co od auta čekáš.

 

Pojezdi si a uvidíš. Jako majitel Scaly ti ještě připomenu, že jdeš o třídu dolu, jen aby paní nebyla překvapená. I jedničková Octavie je pohodlnější a líp ovladatelná než tenhle trakař.

 

 

Editováno: , autor: thejohndoe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzin, atmosfera. Kedze to SA neponuka, tak ber najjednoduchsiu volbu 1,0t to najslabsie.

V dnesnych autach len pribudaju kurvitka a pri tom najazde po meste ten diesel by si ani nezohrial. Mozno ani benzin.

Zena ma 1,6 atmo vitaru a jazdi po meste so 4x4 za 7l. Akurat to auto nezazilo na 80% zohriaty motor pri jej presunoch a preto ju odradzam stale od vymeny za nejake turbo cudo, co by len zbytocne nicila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@thejohndoe ...  Rozjíždím se na 3,5k ... To myslíš vážně? Já se s 1.0TSi/70kW rozjíždím vždy zcela bez plynu, i v kopci a na zpátečku v kopci. Elektronika drží otáčky na 1200 a sama přidává podle zatížení, tohle 1.5 TSi nedělá? Možná to mají jen ty tříválce, aby nechcípaly, ale za mě super věc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, vormen napsal:

@thejohndoe ...  Rozjíždím se na 3,5k ... To myslíš vážně? Já se s 1.0TSi/70kW rozjíždím vždy zcela bez plynu, i v kopci a na zpátečku v kopci. Elektronika drží otáčky na 1200 a sama přidává podle zatížení, tohle 1.5 TSi nedělá? Možná to mají jen ty tříválce, aby nechcípaly, ale za mě super věc.

Tak ta 1.5 má tendenci chcípat. Když se chci rozjet na rovině bez spojky tak to ji musím pouštět hooodně pomalu, trochu si přidá, ale moc ne. I při pomalé jízdě když motor podtočím tak klidně chcípne. K tomu ta citlivá spojka. Fakt to jezdí divně. Docela rád bych se svezl s tim 1.0 pro porovnání.

 

Na druhou stranu vždy se rozjíždět zcela bez plynu? To jako že se rozjedeš a pak teprve přidáváš plyn? To slyším prvně v životě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@thejohndoe já to tak taky používám poprvé v životě, protože to zvedání otáček starší auta nemají. Trávím v kolonách denně a plyn vůbec nepoužívám. Když se rozjíždím na semaforu, tak bez plynu pouštím spojku a až potom přidám, takhle se nikdy nedostanu při rozjezdu nad 1500, auto neskáče, nechcípá a určitě tu spojku nepouštím dlouho, na to bych neměl nervy. Při manévrování jenom spojka, brzda, všude zajedu naprosto v tichosti i ve svahu a jenom vzpomínám na tůrování přes spojku u předchozího auta, kde to jinak nešlo. Po přečtení recenzí o Rapidu 1.0 TSi se spálenou a smrdící spojkou jsem z toho měl strach, ale opak je pravdou. Scala má jiný stálý převod a ve spojení s tím zvyšováním otáček je to v kolonách skoro jak jezdit s automatem :) Nevím teda co by na to říkala dvouhmota v silnější variantě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Když už si rozhodnutý pro Scalu, tak určitě ne to tdi, do města se nehodí. 

Scala se vyloženě do města nehodí, rejd nic moc a benzíny jsou primovstřik.

Kup ji Renault Captur, je to vyšší, rejd super, motor se nebude tak karbonovat, nemá to filtr pevných částic, cena podobná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Postřeh o 1.5 s manuálem z Octavie: Rozjezdy bez plynu (opatrné parkování na obrubník) i s málo plynem naprosto běžně, i se studeným motorem, elektronika si sama trochu zvedne otáčky. Není třeba se spojkou cvičit nějak citlivě, nic mi nechcípá. Neumím si představit, že bych se rozjížděl s motorem vytočeným do 3,5k, leda nějaký sprint na semaforech :-D Auto už mělo od výroby ten "nový soft". Takže asi jak který kus. Jo a mám tažné, takže asi ten silnější altík, někdo tvrdil, že to hraje roli. Ale připadá mi to jako fajn motor pro univerzální použití město i mimoměsto. Pod pět jsem se s tím teda ale zatím nedostal, viz špritmonitor... Rejd horší než mají francouzi, ale dá se s tím žít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...