Klfree Vloženo 24. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2019 Ahoj, chci pořídit ženě Scalu na městské popojížky + dvakrát do měsíce delší trasy mimo město. Řeším motorizaci. Teď máme OII 1,9 TDI, takto naježděno cca 150K. A nemyslím si, že to je pro ten motor dobře. Tedy ale můj názor. Proto se chci zeptat zde, zda 1.0 TSi nebo 1.6 TDI? Díky za názory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 24. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2019 Určitě benzín, 1,0 do města ideální a klidně i slabší motorizaci. Automat spíš jo - podle jeho konstrukce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 25. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2019 Bych vzal slabší litr, nemá dvouhmotový setrvačník, který ve městě dostává na ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 25. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2019 Diesel vyřaď a u zbytku se rozhoduj podle sebe. Teorie na foru je jedna věc, realita a tvoje potřeby věc druhá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klfree Vloženo 26. Srpen 2019 Autor Sdílet Vloženo 26. Srpen 2019 Díky za reakce. Ostatně mé názory jsou na to podobné. S tou dvouhmotou máš pravdu, 150K po městě s 1,9 TDI OC II a spojka odešla. Mám předjednané jízdy, čekám ještě na Kamiqa až bude moc vyjet a pak to porovnám jeětě i s tím. Automat žena odmítla, není prý cvičená opice. No říkám, je to nácvik na EV :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thejohndoe Vloženo 14. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2020 (editace) Tak pro cvičené opice je spíš to ruční řazení - děláš co musíš a máš nacvičené jak opice. Ale k věci. Jezdil jsem s Fábií 1.2 TSI, 81kW s automatem a teď mám Scalu 1.5 TSI v manuálu. Mám asistenci pro rozjezd do kopce a to je super věc, ale nevím jestli to mají všechny. S 1.0 TSI jsem nejel. To nejsou úplně auta na která se ptáš. 1.6 TDI do města asi ne. Problematické vypalování filtru a problematická močovina. S 1.5 TSI se opravdu blbě rozjíždí. Spojka je hodně citlivá a v menších otáčkách to má snahu poskakovat. Ten motor je takový přidušený. Rozjíždím se na 3,5k a dvojku řadím v podobných otáčkách. Ve městě s manuálem nic moc. Vypínání válců je utrpení. Ale jinak to jede dobře. Delší trasy pod pět, ve městě k sedmi. 1.2 TSI, 81kW s automatem jede dobře. 1.0 TSI jede podobně. Mimo město nic moc. Ale záleží co od auta čekáš. Pojezdi si a uvidíš. Jako majitel Scaly ti ještě připomenu, že jdeš o třídu dolu, jen aby paní nebyla překvapená. I jedničková Octavie je pohodlnější a líp ovladatelná než tenhle trakař. Editováno: 14. Prosinec 2020, autor: thejohndoe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 15. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2020 Benzin, atmosfera. Kedze to SA neponuka, tak ber najjednoduchsiu volbu 1,0t to najslabsie. V dnesnych autach len pribudaju kurvitka a pri tom najazde po meste ten diesel by si ani nezohrial. Mozno ani benzin. Zena ma 1,6 atmo vitaru a jazdi po meste so 4x4 za 7l. Akurat to auto nezazilo na 80% zohriaty motor pri jej presunoch a preto ju odradzam stale od vymeny za nejake turbo cudo, co by len zbytocne nicila. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 15. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2020 @thejohndoe ... Rozjíždím se na 3,5k ... To myslíš vážně? Já se s 1.0TSi/70kW rozjíždím vždy zcela bez plynu, i v kopci a na zpátečku v kopci. Elektronika drží otáčky na 1200 a sama přidává podle zatížení, tohle 1.5 TSi nedělá? Možná to mají jen ty tříválce, aby nechcípaly, ale za mě super věc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slots Vloženo 15. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2020 Samozřejmě, že to má i 1,5 TSI. Je ale pravda, že spojka je hodně citlivá. Normální rozjezd je s otáčkama mezi volnoběhem a 2000 . Teď už začínám chápat, proč někteří mají tak rádi automaty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thejohndoe Vloženo 15. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2020 před 3 hodinami, vormen napsal: @thejohndoe ... Rozjíždím se na 3,5k ... To myslíš vážně? Já se s 1.0TSi/70kW rozjíždím vždy zcela bez plynu, i v kopci a na zpátečku v kopci. Elektronika drží otáčky na 1200 a sama přidává podle zatížení, tohle 1.5 TSi nedělá? Možná to mají jen ty tříválce, aby nechcípaly, ale za mě super věc. Tak ta 1.5 má tendenci chcípat. Když se chci rozjet na rovině bez spojky tak to ji musím pouštět hooodně pomalu, trochu si přidá, ale moc ne. I při pomalé jízdě když motor podtočím tak klidně chcípne. K tomu ta citlivá spojka. Fakt to jezdí divně. Docela rád bych se svezl s tim 1.0 pro porovnání. Na druhou stranu vždy se rozjíždět zcela bez plynu? To jako že se rozjedeš a pak teprve přidáváš plyn? To slyším prvně v životě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 15. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2020 @thejohndoe já to tak taky používám poprvé v životě, protože to zvedání otáček starší auta nemají. Trávím v kolonách denně a plyn vůbec nepoužívám. Když se rozjíždím na semaforu, tak bez plynu pouštím spojku a až potom přidám, takhle se nikdy nedostanu při rozjezdu nad 1500, auto neskáče, nechcípá a určitě tu spojku nepouštím dlouho, na to bych neměl nervy. Při manévrování jenom spojka, brzda, všude zajedu naprosto v tichosti i ve svahu a jenom vzpomínám na tůrování přes spojku u předchozího auta, kde to jinak nešlo. Po přečtení recenzí o Rapidu 1.0 TSi se spálenou a smrdící spojkou jsem z toho měl strach, ale opak je pravdou. Scala má jiný stálý převod a ve spojení s tím zvyšováním otáček je to v kolonách skoro jak jezdit s automatem :) Nevím teda co by na to říkala dvouhmota v silnější variantě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 15. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2020 Tak pozor stálý převod: Rapid 3,625 Scala 1.0/70 kW 4,357 Scala 1.5/110kW 3,647 Takže už je to jasné, mě jsem Toledo s 1.2TSi a to mělo stejné převody jako Rapid, takže si dokážu představit tu Scalu 1.5, nic moc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dalink Vloženo 17. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2021 Když už si rozhodnutý pro Scalu, tak určitě ne to tdi, do města se nehodí. Scala se vyloženě do města nehodí, rejd nic moc a benzíny jsou primovstřik. Kup ji Renault Captur, je to vyšší, rejd super, motor se nebude tak karbonovat, nemá to filtr pevných částic, cena podobná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grundyg Vloženo 1. Září 2021 Sdílet Vloženo 1. Září 2021 Postřeh o 1.5 s manuálem z Octavie: Rozjezdy bez plynu (opatrné parkování na obrubník) i s málo plynem naprosto běžně, i se studeným motorem, elektronika si sama trochu zvedne otáčky. Není třeba se spojkou cvičit nějak citlivě, nic mi nechcípá. Neumím si představit, že bych se rozjížděl s motorem vytočeným do 3,5k, leda nějaký sprint na semaforech :-D Auto už mělo od výroby ten "nový soft". Takže asi jak který kus. Jo a mám tažné, takže asi ten silnější altík, někdo tvrdil, že to hraje roli. Ale připadá mi to jako fajn motor pro univerzální použití město i mimoměsto. Pod pět jsem se s tím teda ale zatím nedostal, viz špritmonitor... Rejd horší než mají francouzi, ale dá se s tím žít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.