Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

@DušanV

absolutne s tebou súhlasím, že to nie je "hup zase na vagony". A na Slovensku určite nie v stave v akom sú tu železnice dnes. Ale to čo píšeš - že ve větším měřítku je nerealizovatelné - vedel si si predstaviť v roku 1995 že tu každé decko bude mať mobil s prístupom na internet a že vládnuť namiesto vlády bude fejsbuk? Po 10-tich rokoch diskuzií chceli predajne potravín a starostovia v decembri 2021 aby sa výkup plastových fľaší zase odložil. Neodložil. A na prekvapenie všetkých funguje. Je to o chcení (a o peniazoch samozrejme - či už investovaných rozumne alebo ukradnutých).

Alebo je tiež druhá možnosť - vráťme sa na stromy. Tak nech vám to jazdí na spaľovacích motoroch čo to dá. Za mňa howgh, zabrúsil som sem, lebo som očakával že sa tu riešia problémy elektromobility ale tu sa vyplakáva zase o politike.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však politika za to může, není to přirozený vývoj, ale vynucené ze shora. Tak co se divíš? Navýšit kapacitu železnice je v dnešné ekologicky pomatené době nemožné. Stačí se podívat, co se při prakticky jakýchkoliv liniových stavbách, nebo jejich rekonstrukcích, u nás děje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, OpelInsi napsal:

Napriek tomu verím že za 10 rokov sa toto zmení totálne a budeme sa len smiať nad týmto vláknom - dobre by bolo zaarchivovať - tak ako tu niekto písal vyššie, že keď starý Benz vyrobil prvé auto vyzeralo to podobne.

Ano smát se budou ale jen ti, kteří na nové elektroauto budou mít. A to při pohledu na stáří vozového parku v ČR znamená, že budou poloprázdné ulice.

Téma je tu přes 3 roky a zlepšení žádné - spíše naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, OpelInsi napsal:

Napriek tomu verím že za 10 rokov sa toto zmení totálne a budeme sa len smiať nad týmto vláknom - dobre by bolo zaarchivovať - tak ako tu niekto písal vyššie, že keď starý Benz vyrobil prvé auto vyzeralo to podobne. V Nórsku fungujú prvé stanice, kde sa menia celé batérie a trvá to menej ako tankovanie benzínu/nafty. No, niekedy dostavníky v amerike prepriahali, tak teraz sa budú meniť baterky.

Jednak je ten přechod ideologický, což většinou končívá španě (CZ a SK s tím má bohaté zušenosti). Za druhé o prudkém rozvoji Lixx baterií se mluví už od dob přechodu z NiMH technologie (možná 20 let), vysledkem je zatím velký nárůst zatížitelnosti (zvládne vyšší odběr), zhruba dvojnásobně se zvýšila kapacita, jen drobně se vylepšila rychlost nabíjení.

Nevím, jestli si uvědomuješ, že elektromotor má parametry podle dodané energie. Takže výměnou baterie hraješ loterii, jestli dostaneš 1.2TSI, 1.5TSI nebo 2.0TSI, a ještě obrazně řečeno možná i s děravou nádrží (výměnou baterie dojde ke změně vlastností vozidla)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 2. 2023 na 12:27, informator napsal:

Všechny technologie pro výrobu aut ve škodovce jsou dodávány z VW group. Představa ,že si škodovka bude sama od sebe vyrábět znovu vlastní auta je naprosto zcestná, přehled sice moc o výrobě nemám, ale ty už evidentně vůbec ne.

Rovněž tvá iluze že asijský, nebo jiný výrobci, budou mít zájem o odbyt na náš izolovaný mikro trh je taky více než úsměvná.

 

Můžeš si svůj vlhký sen o samostatné a soběstačné mikro republice u prostřed vnitrozemí žít dál, ale je to jen tvá iluze. I kdyby tu vyhrála strana která by tvůj vlhký sen prosadila, tak to tu stejně nikdo nedokáže realizovat a i kdyby jo tak na to nebudeš mít peníze a i kdyby stát ve svém sociální programu rozdával státní vozy na spalovák do všech domácnostní, tak si s tím stejně za hranice nevyjedeš. Bez ohledu na tom že jsem závislý i na společném evropském ropném průmyslu, tak do toho budeš tak možná lít samohoňku.

V žádném scénáři to nebude fungovat jak si asi ty myslíš.

Vkládáš mi do úst něco, co jsem nikdy neřekl/nenapsal. Zkrátka je lež tvoje tvrzení, že "si je sami vyrobit nedokážeme", stejnětak je úplně nesmyslná věta "I kdyby jsme si jako stát v EU prosadili svou, tak je nám to stejně v rámci Evropy k ničemu". Reagovat na bláboly v citovaném textu nemá smysl už vůbec. Jak jsi přišel na to, že "si škodovka bude sama od sebe vyrábět znovu vlastní auta"? Nežiješ v nějakém paralelním světě, kde platí jiná (nám ostatním neznámá) pravidla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Krásný" obraz našich současných, ale i minulých  "Eurohujerských" vládních politiků, co se týče elektromobility a její podpory v rámci např. i našeho předsednictví v EU v minulém roce. Obzvláště si to srovnejte s vystoupením tehdy ještě budoucího premiéra Fialy (cca od 2.30 min záznamu) a jeho dnešní činností ve vládě a v EU, tj. pro mne podraz první třídy, ostatně není to poprvé, co dříve veřejně  mluvil úplně jinak, než dnes koná.  Pokud dnes Fiala  tvrdí, že je tedy jiná situace, tak byl buď naivní jako malej kluk, když pravděpodobně vůbec nevěděl která  v mezinárodní politice bije, nebo tehdy veřejně  a účelově oblboval voliče. Ostatně i politika předchozího premiéra Babiše v rámci EU spíše nahrávala zelenému šílenství (možná ani netušil co vůbec činí), no a dnes se tam v tom videopříspěvku bývalý a současný ministr dopravy mlátí po hlavě, kdo vlastně za to může, že za pár let nejspíše nebudeme mít na normální, nová auta.

Stojí to za zhlédnutí, jaké křiváky máme dnes  v politice......

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověk se musí smát, když vidí někde  u kraje silnice stát odstavený elektromobil, který evidentně má vybitou baterii, takže k nejbližší nabíječce nedojede, no a řidič  jej dobíjí na korbě naloženou elektrocentrálou, samozřejmě s pohonem evidentně na spalovací motor.  V takovém případě si já osobně vozím na delší cesty (třeba to Chorvatsko) v kufru svého auta malý, 5-ti litrový kanystřík, moc místa nezabere a ani to nesmrdí.  Do elektromobilního budoucna raději tu elektrocentrálu. Ano, člověk se směje, bohužel je to ale spíše k pláči....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A dnes ještě jednou a to s otázkou, neujíždí nám tady v Evropě tak trochu (nebo spíše více) vlak? Zatímco politici Evropské unie a unijních zemí dnem i nocí bojují nadoraz proti změně klimatu a totalitním režimům, Amerika společně s Čínou volí racionálnější přístup, i když s posledními větami uvedenými v článku by se dalo hodně polemizovat....

 

https://www.fintag.cz/2023/02/20/amerika-spolupracuje-s-cinou-evrope-navzdory/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=coPC93obk8Z-202302201031&dop_id=19624685

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 2. 2023 na 20:07, informator napsal:

@virtualCo zobeš? Taky bych to zkusil.

Aha, došly argumenty? Můžeš se pokusit popsat proces, jak podle tvých představ "si škodovka bude sama od sebe vyrábět znovu vlastní auta", po té, co bychom "si jako stát v EU prosadili svou, tak je nám to stejně v rámci Evropy k ničemu"? To je myšlenkové dada, nebo nerozumíš textu a reaguješ zcela mimo téma.

Pokud máš problém s porozuměním psanému textu, nápověda: Škoda je součást koncernu VW, vyrábí tak podle výrobní a obchodní strategie celého koncernu. ČR je členem EU, a tedy "prosadit si svou" (ve smyslu zcela odlišného od zbytku EU) je nemožné. Tomu opravdu nerozumíš, že tu operuješ podobnými hypotézami?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@virtual Nechápu co mi píšeš ani co po mě chceš, popravdě mám pocit že potřebuješ odbornou pomoc... trochu si myslím, že jsi četl každé páté slovo, které jsem napsal. Nedokáži rozkrýt algoritmus, podle kterého čteš moje věty a už vůbec nechápu algoritmus, podle kterého skládáš své otázky. V prvním nástřelu odhaduji, že kladeš otázky sám sobě a vlastně se vůbec na nic mě neptáš, ale pak zase nechápu proč mne cituješ... mám podezření že máš rozdvojenou osobnost a trpíš samomluvou.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přikládám pořadí 10-ti nejprodávanějších aut v Evropě za leden 2023, kde je jasně vidět, že obyčejní lidé, kteří chtěli a potřebovali si koupit nové auto, mají úplně jiné preference, než nákup uměle protlačovaných elektromobilů. Jasně je z toho vidět, že jejich hlavním tahákem je relativně finančně dostupný, obyčejný automobil, navzdory všem dotacím  a pobídkám  do elektromobility. Lidi uvažují pragmaticky, obzvláště teď, když je jim jasné, že brzy nemusejí taková auta již nikdy koupit. Pokud je nezařízne norma EURO 7, tak je skoro určitě zařízne rok 2035.

 

10 nejprodávanější aut Evropy za leden 2023

1. Dacia Sandero - 19 346 prodaných aut
2. Volkswagen T-Roc - 16 723
3. Toyota Yaris - 14 037
4. Volkswagen Tiguan - 13 948
5. Toyota Yaris Cross - 13 495
6. Renault Clio - 12 895
7. Peugeot 208 - 12 683
8. Opel Corsa - 12 307
9. Dacia Duster - 12 168
10. Fiat Panda - 11 771

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S trochou toho humoru navazuji na předešlou tabulku dnes nejprodávanějších vozů v Evropě  a to s hypotetickou nabídkou úplného sortimentu nových, dostupných vozů  po roce 2035, tedy pro obyčejné smrtelníky. A pak, že po roce 2035 nekoupíme jiné vozidlo, než elektromobil.  :-)

 

 

elektromobilita.jpg

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koncern VW AG je na Číně, co by na svém největším odbytišti prodaných vozů tak trochu závislý. Má tam pořád docela slušné prodeje, až tedy na rapidně klesající prodej svých elektromobilů a to je podle mne obrovský průser. Za pár let nebude koncern vyrábět nic než elektromobily (vyjma snad nějakých luxusních tříd vozů na syntetická paliva?), no a pokud Čína dnes skoro nekupuje od VW AG  elektromobily, tak jaká pak může tam být koncernová budoucnost?

Ono asi se není ani čemu divit, Čína si dnes v elektromobilitě může docela diktovat. Umí vyrábět baterie, má na to výrobní a surovinové kapacity a umí dnes vyrobit i kvalitní vůz a to laciněji než jiní.  No, aby koncern pomalu hledal jiná a  silná odbytiště, nakonec Škodovka se tímto směrem pomalu vydává. Jen aby se třeba v té Indii VW AG a Škoda nakonec nepožrali tak jako v té Číně.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-elektromobilu-vw-v-cine-se-totalne-propadly-az-k-nule-jeho-modely-prisly-az-o-95-procent-kupcu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 2/20/2023 at 11:28 AM, DušanV said:

Člověk se musí smát, když vidí někde  u kraje silnice stát odstavený elektromobil, který evidentně má vybitou baterii, takže k nejbližší nabíječce nedojede, no a řidič  jej dobíjí na korbě naloženou elektrocentrálou, samozřejmě s pohonem evidentně na spalovací motor.  V takovém případě si já osobně vozím na delší cesty (třeba to Chorvatsko) v kufru svého auta malý, 5-ti litrový kanystřík, moc místa nezabere a ani to nesmrdí.  Do elektromobilního budoucna raději tu elektrocentrálu. Ano, člověk se směje, bohužel je to ale spíše k pláči....

 

Kriste, jako by se nikdy nikomu se spalovacím autem nestalo, že mu dojdou PHM... Tohle už je vyloženě trapné a hloupé "kdo chce psa bít...".

 

A zeptám se, jaký je smysl toho 5l kanystru? Předpokládám, že v autě máš ukazatel stavu paliva a ukazatel aktuálního dojezdu. V Evropě (a na hlavních tazích zvlášť) jsou čerpačky přinejhorším každých 50-70 km. Plus mapa v mobilu se seznamem nejbližších čerpaček, pokud nemáš v autě navigaci. A navíc, když je člověk lempl, že i přes tohle všechno mu šťáva dojde, tak jaký v tom udělá rozdíl, jestli mu dojde po spotřebování 50 l nebo 55 l (50 + 5)?

Přece když na dlouhý cestě, kterou naznám, pípne hladový oko, ťuknu do navigace, za jak daleko jsou ČS a podle aktuálního dojezdu si nějakou vyberu.

 

Jako rozumím tomu, že benzín došel v dobách stodvacítek se zasekávajícím se ukazatelem stavu paliva, ale dneska...? To je člověk buď opravdu "talent" nebo vědomě hraje vabank a záměrně zkouší / riskuje, jak daleko dojede s dojezdem 0 km. Já zatím nejvíc 42 km s OIII 2.0 TDI, ale to už byla hypereko jízda 😆. Málokdy tankuju s dojezdem větším než 0 km a přesto mi nikdy šťáva nedošla.

Editováno: , autor: Bubaq
  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se tomu taky směju, benzin mi nikdy nedošel a když jo tak to bylo kolo s přídavným motorkem(než se odladil karbec) a vlastní silou jsem dojel domů. Elektromobilita je kravina a nesmysl, když ostatní mimo eu si budou dál vyrábět to co se jim líbí a co lidi chtějí.

Navíc ty dojezdy jsou směšný nemluvě o přitápění v zimě. Další drancování přírody kvůli výrobě aku. V EU je to takový kontrast. papaláši mají velkooběmová SUV a limuzíny, vyrábí se pro bohaté a naproti tomu se chce podporovat elektomobilita. naprostý kontrast a nesmysl. Jen papalášství to je. Ti nejbohatší už mají vozový park nakoupený do zásoby, je potom nějaký zákaz spalováků trápit nebude a tak vesele a radostně budou diktovat těm pod nimi. Tfuj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 35 minutami, Bubaq napsal:

Kriste, jako by se nikdy nikomu se spalovacím autem nestalo, že mu dojdou PHM... Tohle už je vyloženě trapné a hloupé "kdo chce psa bít...".

To řeší pětka benzínu. Jak vyřešíš EV? "Powerboxem"? Zas a znovu. Viděl jsem videa, třeba na carwow, jednak při dálniční jízdě byl dojezd zkrácený (a to jeli v létě "jen" s klimou - všichni stejně nastavenou), ale hlavně měli dost nervy s dojezdem k nejbližší nabíjecí stanici. Jaké pak bylo překvapení, když auto, co zvládá 150+ kW, se nabíjelo 11 kW (bez ohledu na to, co umožňoval stojan...). A "rekord" jednoho ze středně velkých EV byl asi 260mo, neboli asi 420 km. Nemusím psát, co v četných případech nastalo - přijel transit "AA" s centrálou v jednotkách kW, aby nabili na dojezd k nejbližší stanici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 hours ago, bouchy_temp said:

To řeší pětka benzínu. Jak vyřešíš EV? "Powerboxem"? Zas a znovu. Viděl jsem videa, třeba na carwow, jednak při dálniční jízdě byl dojezd zkrácený (a to jeli v létě "jen" s klimou - všichni stejně nastavenou), ale hlavně měli dost nervy s dojezdem k nejbližší nabíjecí stanici. Jaké pak bylo překvapení, když auto, co zvládá 150+ kW, se nabíjelo 11 kW (bez ohledu na to, co umožňoval stojan...). A "rekord" jednoho ze středně velkých EV byl asi 260mo, neboli asi 420 km. Nemusím psát, co v četných případech nastalo - přijel transit "AA" s centrálou v jednotkách kW, aby nabili na dojezd k nejbližší stanici.

Pětka benzínu nic neřeší, viz výše.

S EV se dojezd řeší úplně stejně, jako ve spalovacím autě - dojezd vs dostupné dobíjecí / čerpací stanice.

 

Nejsem obhájce e-aut a na delší cestování a každodenní používání bych si jej nevybral. Jako druhý auto na jízdy kolem baráku, rozvážku dětí z/do škol a na kroužky, dojetí do města (mám to cca 50-70 km) pak klidně ano. Ale mám barák se solárama, který to vše usnadňujou. Velká bariera je ale cena e-aut. 3letou OIII 1.6 TDI jsem před 4 lety koupil za 200 tis. Kč. Pokud by celkově srovnatelný e-auto bylo do 300 tis. Kč, už bych ho měl doma.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To "celkově srovnatelný" e-auto třeba s tou Octavií III Tdi  v současnosti  nikde na světě neexistuje. Tedy myšleno, aby elektroauto dávalo  přibližně stejné užitné vlastnosti, srovnatelné s tou Octavií, no a proto jakýkoliv současný elektromobil  naprosté většině lidí  zatím nesmí do garáže.  A není  to pro mnohé vždy jen o těch penězích na pořízení e-auta. Až dojde na  stanovený a nařízený čas, tak potom nic jiného nám  nezbyde, zatím děkujeme, nechceme.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

12 minutes ago, DušanV said:

To "celkově srovnatelný" e-auto třeba s tou Octavií III Tdi  v současnosti  nikde na světě neexistuje. Tedy myšleno, aby elektroauto dávalo  přibližně stejné užitné vlastnosti,

Samozřejmě, že existuje, pro daný účel. Největším a pro mnohé lidi včetně mě jediným problémem je cena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, že není síť dobíjecích stanic,

ale není ani nijak rychlé to dobíjení. Za druhé to e auto je drahý jak svině, za třetí je těžký jak svině.

Mě k životu stačí lehký čtyřválec 1,2 až 1,5 benzin,  tdi asi nevyužiju. Měl jsem JTD 103KW stilo kombi

Pokud bych měl tahat těžký vozíky tak si koupim stahou řehtačku 1.9tdi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Zřejmě s motem "My si ty elektromobily prostě vynutíme" je tu další :

 

" Nový nápad z Bruselu: firemní služební auta povinně elektrická od roku 2030"
Rok 2035 pro definitivní zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory zřejmě některým politikům nestačí. Chtějí tuto dobu ještě o dalších pět let zkrátit. Objevila se iniciativa, aby pro firmy platila povinnost nakupovat výhradně elektromobily už od roku 2030 . A protože průměrně 70 % nákupů nových aut připadá na firmy, znamená tento nápad, že výroba spalovacích aut by fakticky skončila už za sedm let.

S iniciativou přišel předseda výboru Evropského parlamentu pro životní prostředí Pascal Canfin. Podle něj přechod na elektromobily neprobíhá dostatečně rychle. Proto vyzval Evropskou komisi, aby tuto oblast regulovala. Dosavadní snaha o zavádění elektromobility přitom zatím vede pouze k tomu, že se zvyšuje stáří vozového parku a jeho průměrné emise rostou.

Pascal Canfin však právě toto uvádí jako jeden ze svých argumentů. Prostudoval totiž statistiky a zjistil, že v posledních dvou letech výrazně vzrostl prodej ojetých automobilů starších 12 let. Podle něj to škodí životnímu prostředí a kvalitě ovzduší. Povinný nákup elektromobilů firmami by v této souvislosti mohl v relativně krátkém časovém horizontu zásobit elektromobily i trh s ojetými, nebo dokonce zánovními vozy.

„Je důležité tlačit na firmy, aby nakupovaly elektromobily, protože díky tomu bude k mání víc ojetých elektrických aut. Proto stoprocentně podporuji, aby firmy od roku 2030 nakupovaly jen elektromobily,“ citoval Canfina francouzský server autoactu.com. 

Jeho návrh se nese v duchu projektu britské nezávislé organizace Climate Group. Ta pod hlavičkou EV100 sdružuje už 126 světových společností, které se zavázaly do roku 2030 přejít na elektromobily. Je mezi nimi pojišťovna Allianz, řetězec Tesco, Unilever, Siemens nebo farmaceutický gigant GlaxoSmithKline. Dohromady by měly za sedm let provozovat necelých šest milionů elektromobilů, nyní jich mají 400 tisíc.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/povinne-elektromobily-firmy-flotily-sluzebni-auto-2030.A230221_090911_automoto_fdv?zdroj=autokat_hp

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...