Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Povšík , co by šéf odborů Škoda Auto a.s. si může skákat jak chce, v dozorčí radě koncernu VW AG mají odbory minoritní zastoupení (i když pořád mají silné páky) a tak jestli se koncern rozhodne že elektromobilita, třeba i částečná bude, no a s tím spojená možná redukce pracovních míst, tak to tak  bude.  Názory a přístup k elektromobilitě uvnitř koncernu asi nejsou konzistentní, viz. nyní okleštěné pravomoci šéfa  Diesse, který napřed elektromobilitu haněl, kde přišel, potom ji opačně prosazoval všude a ve všem a nyní byl tzv. "umravněn".   Automotive byla sice doposavad v ČR  tzv. "výstavní skříň" českého průmyslů a tvorby  HDP, ale časy se pravděpodobně mění. Rozhodně moc se netěšme, co se na nás všechny ještě chystá  a to nepočítám jen tu elektromobilitu......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dle rozhodnutí dozorčí rady VW AG, se v příštím pětiletém období má navýšit financování na vývoj nových elektromobilů  v koncernu  oproti původnímu plánu o cca 50%, tedy na částku  52 miliard Eur, viz. část textu v přiloženém článku. 

 

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-proc-konci-sef-automobilky-skoda-a-co-ceka-na-jeho-nastupce-21007309#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&dop_req_id=LOi0dUcDhrR-202112100941&dop_id=21007309&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Vodíková auta byl sen, který skončil", aspoň takový je nadpis článku. Tedy dle něj, nějaká ta  podpora a prosazování vodíkového pohonu v osobní automobilech asi není na pořadu dne, jak se o tom dříve v kuolárech EU uvažovalo. EU asi stále  tápe, jak to bude s podporou, či nepodporou  jiných alternativních pohonů vyjma elektromobilů a jak tedy   tzv. moc zatopit pod kotlem při prosazování elektromobility, popř. jak nastavit uvažovanou normu Euro 7 pro spalovací motory, aby jim to hned neomlátili o hlavu.  

 

https://www.autojournal.cz/vodikova-auta-byl-sen-ktery-skoncil-eu-meni-taktiku-a-vsazi-na-elektromobily/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citát z výše uvedeného odkazu:

Ještě před deseti lety se zdálo, že elektromobily na palivové články jsou budoucností automobilového průmyslu. Dnes tento sen skončil.

 

Těším se až jednou toto napíšou o elektromobilitě a to z důvodu atronomické ceny elektřiny v brzké době a také nedostatku surovin pro výrobu trakčních baterií. U emisní povolenky stoupá cena závratný tempem a toto se bude projevovat v koncové ceně elektriky. Dnes padnul další malý dodavatel elektřiny a budou následovat další. A až bláznivá Eu dá emisní poplatky na nemovitosti a dopravu bude další průser. Když von Lejno zlikvidovala téměř Bundeswehr, tak to celkem nevadilo, nyní úspěšně likviduje prosperitu celé Eu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem včera slyšel návrhy evpropské komise na další kroky v budoucnu, tak jsem získal dojem cesty do středověku. Elektroauta bude mít horních 10 tisíc a zbytek bude chodit pěšky nebo na kole a koni. Ta cena za elektriku bude astronomická a nic jiného než vodík nebude tolerovaný. Takže Norsko a pár dalších států bude v pohodě a zbytek bude trpět.

Sám vidím svojí budoucnost tak, že pomocí solární energie budu v létě vyrábět elektrolízou vodík, ten skladovat na zimu a tím topit. Jiné řešení ani dementi v Eu nepřipustí za 19 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně ten tzv. zákaz, nebo nepoužívání zemního plynu do roku 2040, tak to je síla. Dnes a v blízké budoucnosti mají teplárny z uhlí přecházet na zemní plyn za obrovských nákladů (a je v podstatě jedno kdo to v prvopočátku  zaplatí, stejně se to promítne nám do koncové ceny), no a do cca 20-ti let budou teplárny hledat zase za obrovských nákladů jiný zdroj tepla! Opravdu mně ta Evropská komise  přijde jako spolek lidí padlých na hlavu, nebo spíše jednajících na něčí objednávku. Elektromobilita a mobilita jako taková, je v tom jen pouhá fraška a předstupeň toho co nás všechny (pokud se to prosadí) ještě čeká! To nás taky mohou čekat pěkné sociální nepokoje, všichni se nemohou přestěhovat z paneláků do domů a tam si vyrábět soukromě el. energii, potažmo teplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud pořád někdo z nás ještě věří, tak jak nám to bylo dříve řečeno, že elektromobily budou postupem času zlevňovat, tak z textu  v  článku, to vypadá docela jinak. Teď už zase prý nebude grafit na elektrody baterií. Mimochodem jen tak náhodou, 70 % jeho světové produkce pochází z Číny! Tak zemní plyn chceme omezovat, mimo jiné i z důvodu velké závislosti na Rusku, ale že obrovské penzum surovin na výrobu baterií  pochází právě z té Číny, je asi menší zlo. Z jedné závislosti se chceme vymanit a do druhé se budem uvrtávat čím dál, tím více. Nepřipadá Vám to jako nějaký bludný kruh? Soudnému člověku to hlava nebere, nebo snad příznivci "Zeleného údělu" mají v záloze novou, revoluční technologii baterií, která bude obsahovat jen běžně a všude přítomné suroviny? Já myslím, že zatím nemají z čeho tzv. vařit, snad jen z vody......

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vyrobci-elektromobilu-bojuji-s-nedostatkem-dalsiho-materialu-sny-o-zlevneni-se-dal-rozplyvaji/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 12. 2021 na 18:32, wolfspitz napsal:

Jediné řešení je ve výrobě vlastní elektřiny a jinak je provoz elektromobilu zcela nerentabilní, jak je i uvedeno v odkazu výše.  U vlastní elektřiny nebude DPH, ani cena emisní povolenky a ani paušální platby. Já na tom intenzivně pracuji a kapacita úložiště bude 67,73 Kwh.

Jak to budeš nabíjet od října do dubna, kdy je průměr hodin, kdy svítí Slunce, od 40 do max 100 hodin měsíčně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, Karel Bůna napsal:

Jak to budeš nabíjet od října do dubna, kdy je průměr hodin, kdy svítí Slunce, od 40 do max 100 hodin měsíčně?

Solární pole koncipuji i na další rozšíření a i v zimním období fotovoltaika docela funguje, i když nesrovnatelně s letním období. Celý systém stále rozšiřuji a dnes jsem koupil trakční baterii 48 v 1240 Ah a včera 48V 500 Ah. Celkem zatím bude 48 V 2200 Ah a to by mělo být cca 80 Kwh. Pánuji se dostat na 100 Kwh do jara. V zimě to bude dobíjet nabíječka 48 V 150 A na noční proud tedy 8 hodin a pak se bude brát elektřina z úložiště ve vysokém tarifu. Taky mám dieslový třífázový generátor 10 Kw a ten to v případě blackoutu taky  bude dobíjet zárověň s zásobováním domu. Samozřejmě čistý sinus, jako z měničů. Vše jsem si sám vyprojektoval a mám i rezervu na elektromobilitu v budoucnu.  Taková naprostá soběstačnost je můj sen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem našel článek k čemu se taky hodí rozbitá Tesla. Podobně postupuji i já jen bez Li baterií, kterým nevěřím z požárního hlediska.

 

https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/odpojil-svuj-dum-od-elektricke-site-pouziva-baterii-z-rozbiteho-vozu-tesla/mediatrend/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=654440&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=ccjK3epdU0Y-202112161728&dop_id=14577965

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 48 minutami, wolfspitz napsal:

Solární pole koncipuji i na další rozšíření a i v zimním období fotovoltaika docela funguje, i když nesrovnatelně s letním období. Celý systém stále rozšiřuji a dnes jsem koupil trakční baterii 48 v 1240 Ah a včera 48V 500 Ah. Celkem zatím bude 48 V 2200 Ah a to by mělo být cca 80 Kwh. Pánuji se dostat na 100 Kwh do jara. V zimě to bude dobíjet nabíječka 48 V 150 A na noční proud tedy 8 hodin a pak se bude brát elektřina z úložiště ve vysokém tarifu. Taky mám dieslový třífázový generátor 10 Kw a ten to v případě blackoutu taky  bude dobíjet zárověň s zásobováním domu. Samozřejmě čistý sinus, jako z měničů. Vše jsem si sám vyprojektoval a mám i rezervu na elektromobilitu v budoucnu.  Taková naprostá soběstačnost je můj sen.

 

Nechci tady rozpoutat nějaký flame, ani tě urážet, ale promiň, máš trochu naivní představy. Začalo to už tou domácí výrobou vodíku. Pokud to nevíš, tako vodík se v nejvyšší míře stále vyrábí z fosilních paliv. Konkrétně ze zemního plynu. Jakýkoliv jiný způsob je zatím tak energeticky náročný, že je hodně nerentabilní. A to nemluvím o jeho skladování. To je kapitola sama pro sebe. A v tom dalším, co píšeš, vlastně docela popíráš sám sebe. Píšeš "Jediné řešení je ve výrobě vlastní elektřiny" a vzápětí píšeš, že počítáš s dobíjením ze sítě a nebo dokonce dieselovým generátorem. Čili v praxi předvádíš přesně nevýhodu fotovoltaiky. Když nesvítí, musíš mít kde brát. A u nás je toho slunečního svitu skutečně nedostatek. O soběstačnosti si můžeš nechat jen zdát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, panet napsal:

Máš spočítaný, kolik Tě vyjde 1 kWh prohnaná přes baterku včetně její (baterky) životnosti jen v ceně baterky?

Nemám to spočítaný protože se to stále mění, ale to neřeším. Prostě chci snížit náklady na elektriku protože nyní jí mám za více než 7 Kč /kWh. S tím dobijenim to mám preventivně a bude se to používat dle potřeby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda, nezní to moc automobilově, ale to s sebou elektromobily nesou - ekonomika provozu elektromobilu je silně spjata s domácí výrobou elektřiny a my řešíme tu ekonomiku, jako by se řešila cena benzínu u spoalováků, jenže ten si doma moc lidí nedělá.

Editováno: , autor: panet
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Problém je v tom, že nikdo z automobilových odborníků si nedovedl představit, že by Evropská komise mohla vymyslet takový nesmysl, jaký vymyslela." - toliko citace z odkazu na článek od @panet

Problém  je  taky v tom, že když jsme před lety vstupovali do EU, tak věřím, že 99% obyvatel si představovalo (a nejenom v ČR),  že EU bude fungovat v mantinelech její původní hospodářské spolupráce, viz EHS v letech 1958-1993.  Dokáži si představit, že ani naši zastupující politici nevěděli a netušili k čemu v EU  dojde po podpisech na Maastrichtskou, posléze Lisabonskou smlouvu. Místo toho se z toho stalo politikum non plus ultra, které nám začíná diktovat skoro vše, na co si člověk jen pomyslí!  No a zrovna na elektromobilitě a energetice je nakrásně vidno jak se to projevuje a diktuje nám to naše další životy. 

Nakonec včerejší sumitní jednání EU, kde se jednalo i o energetice  je toho "příkladným" důkazem, jak je EU rozpolcena a ani se tomu nedivím. Já osobně jsem při vstupu do EU čekal ledasco, ale tohle nynější dění a násilné  a pro mne i kolikrát nesmyslné prosazování určitých věcí rozhodně ne. A otevřeně taktéž říkám, že pro mne je tímhle násilným způsobem prosazovaná Elektromobilita jedno velké ideologické pokrytectví od EU a nejenom od ní!

 

PS: pro odlehčení ještě přidávám humornou vložku zn: přeteslováno

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je hezký příklad na tom videu, kam to jednou dojde. Osobně bych dal na nákladní auto velký dieselelektroagregát a postavil se poblíž té fronty a jistě by se našlo hodně zákazníků kteří stěchají. A může se stát i to že jednou bude elektrika i levnější z agregátu než ze sítě. V USA asi brzy vzhledem k ceně paliv a u nás časem možná a to díky emisním povolenkám které stoupají ke 100 euro a možná polezou i daleko výše. Pak bude provoz elektrokáry docela drahá sranda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK tak v Lampárně se alespoň bude řešit energetická krize, která v době založení tohoto téma vůbec nebyla na obzoru. Podobná situace byla v 70 letech v době náhlého růstu ceny ropy a tehdejší provoz na západě byl velice utlumen a žravá auta byla bezcená. Podobná situace může nastat nyní u elektroaut, taky cena elektřiny stoupá do nebes a nikdo neví až kam se dohrabe. Zejména když německo odstaví brzy spolehlivé a stabilní zdroje elektřiny. Také včerejší jednání v Bruselu nic nepřineslo a západ to má na háku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...