Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Svůj projekt si realizuji zcela sám a kvalitní materiál mě vyjde na velice atraktivní cenu, vzhledem k ceně dodavatelského řešení. Proto je návratnost zcela jiná a taky celý systém bude jako podpůrný k hlavní dodávce elektřiny. Tím se sníží částka za platbu a stejně bude elektrika i v budoucnu velice drahá, to co vymýšlí Brusel a Německo, to zásadně ukazuje cenový směr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krásná ukázka toho, jak jedna, ne do všech  důsledku promyšlená direktiva z EU, dokáže skoro zastavit dopravu. Není to zrovna Elektromobilita, ale je to Adblue, kterého je v současnosti nedostatek a které na rozdíl od nafty, plynu není zařazeno mezi tzv. strategické suroviny, ale na druhou stranu dnešní autobusy, kaminony nejsou bez této kapaliny schopny jezdit.  Na závěr citace poslední věty z přiloženého článku: "Pokud se zastaví zásobování a veřejná doprava, bude to už asi definitivní tečka za érou, kdy nám bylo v Evropě dobře." 

Můj známý z jedné nejmenované Olomoucké firmy, mi řekl, že již mají se služebními osobními diesely problém a uvažují co s tím, zatím oprášili a vytáhli z garáže staré benzíňáky. A to taky začíná být ve světě akutní nedostatek hořčíku, který je v automotive taky důležitá surovina. No skřípe to, skřípe.....

 

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/adblue-diesel-duslo-scr-nox-dusik-selektivni-katalyticka-redukce.A211020_132416_automoto_fdv

 

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilita a k tomu odpovídající  a schopné baterie pro auta. Článek o tom, že i koncern VW AG, který chtěl mít novou revoluční baterii pro Elektromobily vyvinutou a nachystanou pro použití  v roce 2024, již od toho data ustupuje a neví, kdy se to vůbec může povést. A to dnes máme technologie pomalu k letu na Mars, ale adekvátně kapacitní  a ne šíleně drahou baterii za těch 120 let existence Elektromobilů, prostě vyvinout a vyrobit stále nedokážeme.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/uz-i-koncern-vw-vzdal-rychle-reseni-nejvetsi-bolistky-elektromobilu-z-roku-2024-jej-odlozil-na-neurcito/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 10. 2021 na 17:00, Kuolematon napsal:

Modelový příklad:

https://www.cez.cz/cs/technologie/fotovoltaika/reference/fotovoltaika-s-bateriovym-ulozistem

200k je vzhledem k ceně baráku nic a návratnost 11let vzhledem k životnosti systému a domu taky dobrá.

Předpokládám, že nebudeš brát vážně reklamu ČEZu ? Dej sem odkaz na praktické zkušenosti uživatelů kolik "ušetřili"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešení problému je jednoduché:

  1. zrušit jakoukoliv podporu výrobě elektrické energie z obnovitelných zdrojů a elektromobilům
  2. zrušit emisní povolenky
  3. základ výroby postavit na jaderné energii
  4. pověsit všechny ekoteroristy (Piráti, STAN, Zelení a další) v Bruselu na kandelábry a předtím jim exekučně zabavit veškerý majetek na náhradu škod, které způsobili
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic není dnes  jednoduše řešitelné a jak jsem psal dříve, všechno souvisí se vším. Ve svém věku si dobře vzpomínám na tzv. uzavřené ekonomické bloky stylu RVHP a dnes máme zase otevřené tzv. globální ekonomiky, ale když dojde k nějakým zásadnějším vnějším negativním  vlivům, tak měly a mají problémy všechny. Není nějak zásadně  a dobře na  výběr a pokud radikálně chceme řešit nějaký problém, třeba tak, jak píše  @Caster, tak tím si  vytvoříme několik dalších, velkých problémů, protože setrvačnost špatných rozhodnutí  v dnešním globálním světě je časově a v důsledcích obrovská. Připadá mi to, že jsme se jako lidstvo dostali do bludného kruhu, z kterého není pomalu cesta ven a navíc mi přijde, že naše tzv. politické špičky nějak málo promýšlejí důsledky svých rozhodnutí a mnohdy se snaží vařit skoro z vody, anebo si  nechávají  předložit k dané problematice rozbory, které chtějí, aby jim byly předkládány. Takhle to dlouhodobě fungovat dobře nebude. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zase je tu  "Hořčík" tedy další velké téma pro obor AUTOMOTIVE a ELEKTROMOBILITY, kterého se začíná nedostávat. Jaké vazby ve výrobě a potřebě hořčíku jsou, ukazuje následně výňatek z webu, i když asi ne všechno musí být 100% pravda, obzvláště ten zmiňovaný velký kolaps EU je jaksi zveličovaný, ale opět to ukazuje závislosti globálního světa, nakonec tak jak jsem koupil, tak prodávám.  Ten problém s hořčíkem  asi nebude nijak nicotný, např. dnes ráno na Radiožurnálu se mu dosti obšírně věnovali.

 

"Kapitáni evropského průmyslu varovali, že do konce listopadu 2021 dojde v EU veškerý hořčík! Hořčík se dováží z 95% do Evropy z Číny. Čína vyrábí 87% světové produkce hořčíku a 45% z celé její produkce spotřebuje EU! USA, Rusko, Ukrajina, Izrael a Brazílie vyrábějí zbylých 13% Hořčíku, ale pouze pro svou domácí spotřebu a nebo na dlouhodobé smlouvy! EU nemá žádné dlouhodobé smlouvy a stejně jako u dodávek plynu předala všechny dodávky hořčíku z Číny do rukou spekulantům a různým šmejdům! Ti spekulovali na co nejnižší ceny, stejně jako u plynu! Jenže Čína přestala mít zájem získávat valuty z prodeje hořčíku, který nepotřebuje, a zastavila v září 50% výrobních kapacit a o 50% snížila produkci nezastavených kapacit! (První varovné snížení produkce provedla už o 10% v roce 2019)

Výroba hořčíku potřebuje jediné - obrovské množství elektřiny - levné elektřiny! Tu Číňané potřebují pro vlastní průmysl. Čína nestíhá stavět nové elektrárny, jak rychle roste spotřeba jejího moderního průmyslu. Čína tak už nepotřebuje vyvážet suroviny a polotovary, ale hotové výrobky a služby. Navíc čínské továrny na hořčík stojí výhradně v Severní Číně, a tam nastává nyní sibiřská zima a tma a Číňané chtějí ve svých domovech teplo a světlo. Hořčík se nedá skladovat déle než tři měsíce - jinak začne oxidovat. Čína není smluvně zavázána dodávat do EU hořčík! Bez hořčíku se nevyrobí ani hliník, ani titan, ani moderní ocel, a bez nich ani konzervy pro psy, plechovky na pivo, motory, auta, letadla a kovové stavební materiály. Továrna na hořčík se staví nejméně dva roky, a musíte k ní mít elektrárny! Eu stojí před největším kolapsem v dějinách, který způsobil Brusel, tím že v roce 2001 zavřel všechny evropské výrobny hořčíku!"

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, DušanV napsal:

A zase je tu  "Hořčík" tedy další velké téma pro obor AUTOMOTIVE a ELEKTROMOBILITY, kterého se začíná nedostávat. Jaké vazby ve výrobě a potřebě hořčíku jsou, ukazuje následně výňatek z webu, i když asi ne všechno musí být 100% pravda, obzvláště ten zmiňovaný velký kolaps EU je jaksi zveličovaný, ale opět to ukazuje závislosti globálního světa, nakonec tak jak jsem koupil, tak prodávám.  Ten problém s hořčíkem  asi nebude nijak nicotný, např. dnes ráno na Radiožurnálu se mu dosti obšírně věnovali.

 

"Kapitáni evropského průmyslu varovali, že do konce listopadu 2021 dojde v EU veškerý hořčík! Hořčík se dováží z 95% do Evropy z Číny. Čína vyrábí 87% světové produkce hořčíku a 45% z celé její produkce spotřebuje EU! USA, Rusko, Ukrajina, Izrael a Brazílie vyrábějí zbylých 13% Hořčíku, ale pouze pro svou domácí spotřebu a nebo na dlouhodobé smlouvy! EU nemá žádné dlouhodobé smlouvy a stejně jako u dodávek plynu předala všechny dodávky hořčíku z Číny do rukou spekulantům a různým šmejdům! Ti spekulovali na co nejnižší ceny, stejně jako u plynu! Jenže Čína přestala mít zájem získávat valuty z prodeje hořčíku, který nepotřebuje, a zastavila v září 50% výrobních kapacit a o 50% snížila produkci nezastavených kapacit! (První varovné snížení produkce provedla už o 10% v roce 2019)

Výroba hořčíku potřebuje jediné - obrovské množství elektřiny - levné elektřiny! Tu Číňané potřebují pro vlastní průmysl. Čína nestíhá stavět nové elektrárny, jak rychle roste spotřeba jejího moderního průmyslu. Čína tak už nepotřebuje vyvážet suroviny a polotovary, ale hotové výrobky a služby. Navíc čínské továrny na hořčík stojí výhradně v Severní Číně, a tam nastává nyní sibiřská zima a tma a Číňané chtějí ve svých domovech teplo a světlo. Hořčík se nedá skladovat déle než tři měsíce - jinak začne oxidovat. Čína není smluvně zavázána dodávat do EU hořčík! Bez hořčíku se nevyrobí ani hliník, ani titan, ani moderní ocel, a bez nich ani konzervy pro psy, plechovky na pivo, motory, auta, letadla a kovové stavební materiály. Továrna na hořčík se staví nejméně dva roky, a musíte k ní mít elektrárny! Eu stojí před největším kolapsem v dějinách, který způsobil Brusel, tím že v roce 2001 zavřel všechny evropské výrobny hořčíku!"

 

 

 

Vidíš to zbytečně dramaticky. 

Byla otázka času kde tato situace nastane. Hold nás čeká 10 let doby kamenné. Nakonec se zase naučíme pracovat.

60% lidí dnes má příjem napojený na státní sektor z toho 40 % lidí tam neprodukuje žádnou činnost. Příjmy na neproduktivní činnost jsou dnes nesmyslně vysoké a likvidují finanční trhy (např. influenceři a podobné chujoviny které neprodukují žádné hodnoty).

Většinu hodnotného know how už asiati od nás dostali, teď už nemají důvod nám sem cokoli dodávat.

 

Nic jiného než hard kick naší dekadentně nečinnou společnost nedostane. Každý mladý člověk si myslí že bude žít z nic nedělání a bude jezdit v drahém autě.

 

Věřím že ale nakonec se z toho Evropa vyléčí.

 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal dříve, tak s tím hořčíkem, nejen pro automotive je  to zatím opravdu dost nahnuté.

Přes víkend 23.-24.10.2021 byla v Číně tzv. delegace emisarů EU, kteří se pokusili vyjednat obnovení/zvýšení dodávek hořčíku do EU. Bohužel dle  vyjádření Číny na oficiální platformě Komunistické strany, zveřejněné dne 24.10.2021 v 21.43 hod. Pekingského času, k žádné dohodě nedošlo a Čína zatím nebude pro EU dodávat jí požadované a nezbytné množství hořčíku. Údajný prostor pro další  vyjednávání prý zůstává, ale Čína po EU požaduje zmírnění určitých postojů k místnímu režimu. Ale jak radil @15degren, nebudem to raději vidět tak dramaticky, oni se vždycky prozatím dokázali nějak domluvit??? Doufejme!

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže výroba hořčíku je velice energeticky náročná a i proto byla jeho výroba z EU před léty vyhozená do Číny. Ta ale nyní má v oblastech výroby hořčíku velké výpadky a nedostatek elektřiny a proto jeho výrobu omezili. Tedy nejaké přání komisařů EU zůstanou u ledu, nenechají domácí obyvatelé po tmě a bez tepla. Právě do toho se přesunul zbytek elektřiny. Řešení bude v výstavě dalších čínských uhelných elektráren. Tedy za pár let a navzdory vidění dementní komise Eu o uhlíkové neutralitě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeme si to odůvodňovat jak chceme. Energie, cena lidské práce atd. Každopádně když vezmu v potaz myšlení zelené EU která chce spasit svět, je myšlenka převážení stovky tisíc tun hliníku přes celou planetu neskutečná prasárna pokud zatím má být jen cena energie.

Obzvlášť když se u nás tedy vyrábí ta fajn zelená energie a v Číně to pěkně po staru taví uhlím.

 

Víceméně na nastavení neexistujícího evrospkého průmyslu, kde se vše od základních surovin až po finální produkty vyrábí v číně a převáží několikrát přes celou planetu ukazuje jak to vlastně ve skutečně ta super Evropa myslí se zelenou strategií... 

Nicméně snížení emisím za tím fakt nebude.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu mi to hlava nebere, těch děsných zpráv je každý den tolik, že by to potřebovalo defenestraci v Bruselu. Vedení Evropy Evropskou komisí by potřebovalo minimálně zavřít do blázince podle tohoto: https://zpravy.magazinplus.cz/3026-brusel-chysta-klimatickou-dan-pro-vlastniky-domu-a-aut.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=631460&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=P9JCnmDjDzU-202110251254&dop_id=14006182

 

Dneska jsem přivezl první věci na fotovoltaiku a docela mám problém s zajištěním všech komponentů. Jednak obovská poptávka, stále dražší cena dopravy z Číny kde se většina dílů vyrábí a dále rostoucí cena surovin a kovů. Tak jsem se zapsal do čekací listiny na panely 450 Wp které jsou ještě v kontejneru na moři a snad dorazí do 14 dnů. V Číně dochází křemík na jejich výrobu a za čas bude taky nedostatek panelů. Ach jo je do dnes horší než za RVHP.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A  Green deal  je jen a jen čistá myšlenka pro osvobození lidstva od zamořené planety? Z velké části je to taky politikum.  Jestli si Rusko  našlo odpovídající odbytiště plynu a ropy v Číně a třeba  v Indii a tím pádem odpovídající přísun peněz do kasy z jiné strany, tak se nedivme, že má najednou politické páky na své protivníky a že mu omezuje dodávky. Rád bych viděl  ty smlouvy, které má uzavřené Rusko/Gazprom s Evropskými státy? To samé s Čínou, ačkoliv celý tzv. demokratický svět ví, jaký, že je to systém v Číně, tak v pohodě využívá její pracovní potenciál a doposud příznivé ceny práce a výrobků, ví že Čína má strategické zásoby pro dnešní těžbu a výrobu surovin a na druhé straně kritizuje politický systém Číny a zároveň chce aby Čína se chovala, tak jak demokratický svět chce a potřebuje. 

Z lidského hlediska  dám příklad, tj. Vy taky nebudete neustále uctivě zdravit svého souseda z vedlejšího bytu/domu a pomáhat mu, když  Vás vždy na potkání poplive a veřejně pomlouvá. Vše souvisí se vším a i pro demokraty je stejně bližší košile, než kabát a teď se to tzv. demokratickému  světu vrací i s úroky. Otevřeli jsme si globalizovaný svět, přesunuli výrobu do tzv. laciných, ale nestabilních zemí, mnohé z nich  nás v současnosti výrobně a technologicky dostihly, mají suroviny a lidské výrobní prostředky a my tady v Evropě si i s pomocí Green dealu veřejně podřezáváme větev, na které sedíme a brečíme, proč nás ta Čína a Rusko nemají rádi a neskákají tak, jak bychom pískali.  A to tady veřejně říkám, že jsem nikdy žádným fanouškem Číny a Ruska nebyl, rozhodně naopak, ale celý život  a běh světa funguje vždy systémem něco za něco......

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Článek, který vysvětluje, proč Čína omezuje výrobu hořčíku. Vyplývá z něj, že i Čína praktikuje svůj Green deal a schází ji el. energie a  přes nadcházející zimu omezuje výrobu ledasčeho. EU chceš opravdu praktikovat Green deal? Tak tady to máš, přeci z principu věci nemůže Evropa chtít být tzv. čistá, ale ostatní ať si svoje životní prostředí zasírají, hlavně když se v Evropě budeme mít dobře.  Jsem zvědavý, čeho se ještě dočkáme?

 

https://ekonomickydenik.cz/horcikova-bomba-tika-cina-zavira-kohoutek-kovoprumyslu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=631461&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=OMhb7V2Qbi9-202110261408&dop_id=14016412

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diskuse prezidenta Putina s reportérkou televize CNBC, ohledně současných dodávek plynu z Ruska do Evropy, viz. příloha. Kde je pravda a kdo mlží a proč se cena zemního plynu zvyšuje ? Rusko, tedy Putin tady v reportáži veřejně tvrdí, že plynu do Evropy dodává a dodá dle požadavků druhé strany a že dodávky nesnižuje. Obrázek a úsudek  nechť si udělá každý sám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Sranki napsal:

S tym exportom plynu Ruska do Ciny si uplne mimo.

Tento rok maju zmluvu na 8,5mld m3 cez jednu tenku trubku.

Do EU ide takmer 200mld m3.

Tak ako je EU s casti zavisle na ruskom plyne, tak je Rusko zavisle na europskych peniazoch.

 

 Plynovod s názvem Síla Sibiře  mezi Ruskem a Čínou má roční kapacitu 38 mld. m3,  to že mají nyní smlouvu na nějakých cca 10 mld. m3, neznamená že to nemůže být klidně dvěma podpisy obratem zvýšeno na maximum, dále nový plynovod Turk Stream má  kapacitu cca 32 mld. m3 a současný plynovod BlueStream přes Turky má kapacitu 16 mld. m3, u obou s plánovaným  případným využitím pro jiné asijské země. Dále mají Rusové plynovod vedoucí ze Sachalinu do Vladivostoku pro dodávky do Japonska, Koreje aj. asijských zemí dle jejich případných požadavků (pravděpodobně dále to bude přepravováno jako zkapalněný plyn). Dále Rusko dodává Indii zkapalněný zemní plyn LNG pomocí námořní přepravy. Je vidět, že Rusko si buduje větší nezávislost na Evropě, co se týče  plateb za dodávaný zemní plyn, ani se mu nedivím.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...