Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Aku mate spotrebu oleja?

Po cca 8t km som dolieval uz 0,5l, co ma dost zarazilo.

U predoslych aut som take mnozstvo nedolieval za cely cca 25t km cyklus. Ani za nova, ani po vyssom najazde.

Citujem z navodu na F3:

"Motor spotrebováva trocha oleja. V závislosti od spôsobu jazdy a prevádzkových podmienok môže spotreba oleja dosiahnuť až 0,5 l/1 000 km. Počas prvých 5 000 km môže byť spotreba vyššia." 

 

Tdsa je to bezne, pozri si navod k autu

  • Autor

Hej to som videl. Dokonca iný výrobcovia majú aj 1l/1000km v návode. Je to bežná vec aby sa kryli. 

Ale mňa nezaujímajú technicko-právne veci ale realita.

Reklamovať sa to nedá a a ni nechcem, no chcem vedieť, aká je realita u týchto motorov a čo mám čakať od toho motora do budúcna. Či sa mám rovno na to nachystať, že pri výmene oleja mám zobrať o 2l naviac, či to časom bude lepšie. 

  • Autor

Tak pri googleni o spotrebe oleja som nadabil na clanok o spotrebe oleja modernych aut.

Citujem:

"Bavíme se o tolerancích nepostřehnutelných lidským okem, proto je také řeč o relativně malé spotřebě oleje, za 5 nebo 10 tisíc ujetých kilometrů si ji ale všimnete snadno. Onen technik říká, že je to pochopitelně nepříjemné, zvláště kvůli nutnosti vůbec něco dolévat, celé řešení ale má být koncipováno tak, aby náklady na spotřebovaný resp. doplňovaný olej byly nižší než na palivo, které je za stejnou dobu ušetřeno. Má se to tedy vyplatit i nám, zákazníkům, třebaže více vnímáme peníze navíc vydané jednorázově za olej než haléře ušetřené za benzin.

Automobilka zkrátka mimo záznam říká: „Záměrně jsme zvýšili spotřebu oleje kvůli snížení tření a přes dodatečné náklady na mazivo se vám to vyplatí.” Věřit tomu můžete a nemusíte, ale zní to přinejmenším upřímněji než „píárové” věty o tomu, jak bylo mezigeneračně sníženo vnitřní tření motoru o 30 %, i díky tomu klesla spotřeba a dál... nic. Ovšem, když si pak stěžujete na dříve nepoznanou spotřebu oleje v servisu, je vám nalistován návod k obsluze na straně 277 (v případě Škody Octavia právě tam), kde se praví: „Motor má v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách určitou spotřebu oleje (až 0,5 l/1 000 km). Během prvních 5 000 km může být spotřeba vyšší.”

 

Co je na tom pravdy ci nie si uz musi posudit kazdy sam.

Kazdopadne som zvedavy, ake budu rocne naklady na olej. To ze aka by bola spotreba, keby to olej nesrka ale uz nezistim.

Olej jsem trochu doléval do svého prvního auta, Felicie 1.9D. Pak už jsem měl auta, kdy jsem se o dolévání starat nemusel. Až u Rapida Spacebacka jsem doléval někdy při 80 tisících km, ale to jsem přisuzoval možnosti, že při výměně při 60 tisících km v servisu nalili do motoru trochu méně, než měli.

Teď jsem olej ještě nekontroloval (najeto 8600 km), ale vozím sebou půl litru toho, co mi zbyl po dolití u toho Rapida.

Nekontrolovat olej za 8600 km to chce velkou odvahu.

A to moderne auto nezshlasi , ze je malo oleja? 

Samozřejmně, že hlásí, ale může se stát, že ti odejde baroskop ( je to málo pravděpodobná možnost, ale může se stát ) a pak můžeš motor klidně zadřít a to k vúli takové blbosti jako je kontrola hladine oleje.

Tak jsem se teda šel na tu měrku oleje podívat. Při studeném motoru (nemám vytápěnou garáž, takže je tam +2st.C), kdy auto jelo naposledy včera kolem 16.hodiny, je hladina oleje cca 4 milimetry pod horní mezí ukazatele zobrazeného na obrázku v návodu na straně 131, první zprava.

Uvidím v pondělí, až přijedu z práce, jak to bude vypadat, protože hladina se má měřit při zahřátém motoru.

------------

V pondělí po příjezdu z práce naměřena, dle předpokladu (teplý motor), vyšší hladina oleje asi o 2 mm. Takže spotřeba oleje minimální za prvních 8700 km.

Upraveno od Joscer
Doplněno "pod čarou".

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Ako zistim zivotnost oleja, resp. na akom principe skoda vyhodnicuje garancku? 2roky chapem, ale pri tych 30t. km aj rata zivotnost podla srartu, vypalovania dpf? Na predoslom mi pisalo percenta a miesto 30t km, to bolo vzdy okolo 25t. 

Stav oleja sa da zistit IBA jeho analyzou.

Neexistuje nic ine. NIC.

  • 7 měsíců později...

Ahoj

 

Najeto 7tis km. Olej jsem měřil ráno na studeném motoru a mám ho přesně v půlce mezi ryskama. Ještě to čeknu při zahřátém a dám echo. 

  • Autor

Doplnim. Za 33t km som dolieval 1,7l oleja.

  • 6 měsíců později...

Doplním, vychází mě to že co 15000km dolívám kolem 7deci. Převážně dálnice 150kmh stabilně.

Dnes to skontrolujem. Mam nieco cez 17 tis. som zvedavy, ako to bude u mna.

Mozno blba otazka, ale u tych nasich modernych autach nas nieco informuje o nizkej hladine oleja alebo je potrebne to kontrolovat manualne?

Přesně tak, blbá otázka. O 9 příspěvků výše je odpověď. 

Ja mám aktuálne 17500 km za obdobie necelého jedného roka. Olej je čierny ako noc, ale je presne v strede medzi ryskami.

měním po 10 tis km takže již 3x výměna, nedolévám ani ň

  • 2 měsíce později...

Takže po viac ako roku a 22300 km doliate cca. 0,7 litra oleja. Nekomentujem.

Pokud neměníš 15 tis/rok, tak se nediv. Neříkám, že je to normální, ale na druhou stranu to není ani nenormální. Z podstavy fungování každý spalovací motor olej žere, ať už málo, nebo hodně. Přejdi na pevný interval a budeš mít na 99% po problému.

Pozri, ja to len konštatujem. Keďže ide o auto firemné, nejako nemám možnosť tam nastaviť pevný interval, keďže by išlo o zvýšené náklady...

Zase len budem porovnávať s tým čo máme na firme, a to je 6x KIA Ceed. 3X diesel, 3x benzín. Priemerný vek už je cez 4 roky a nájazdy od 50 do 140 tis. V živote, nikdy a ani na jednom aute ( jedno či diesel/benzín ) sa do výmeny nedolievalo ani deci oleja. Je tam pevný interval 30 tis a 2 roky. Toto je fakt. Nerobím reklamu, len konštatujem reálny stav a moju skúsenosť.

  • Autor

@Kubo22To su ale starsie motory. Ani mne starsie auta nezrali olej. Moderne motory ako sa to uz tu pisalo cosi zere, abz lepsie mayal a splnal emisne normy. To ze to zere olej, uz asi emiso strazcov netrapi.

@Rapid1.0 co sa intervalu tyka. Nikdy som neskracoval a predchodca dal s intervalmi vynmen cca 27t km, 250t km s vymenou brzd,rozvodov a prevadzkovych tekutin, filtrov a s 1 cistenim DPF. Nic na nom neodislo a co mam info, teraz ide s 300t na dalsiu vymenu rozvodov. Turbo, vsetko ostatne original. Pri diesloch, hlavne firmy by museli to auto tahat 3-4x na vymenu oleja pri intervale 15t km. A to je cas a naklady. Tiez ma nebavilo riesit vymenu kazdych 15t, takze ja som long life intervaly uvital a nemal ani problem s tym, ze ich neskracujem ani na jednom aute. Samozrejme, castejsia vymena autu len prospeje. Hlavne ak jazdi kratke trasy.

 

Upraveno od csabac

@csabac rozumiem, resp. počul som argumenty, že nové autá z dôvodu ekológie a noriem majú "obhájiteľnú" spotrebu oleja. Uvidíme ako to bude ďalej, s pribúdajúcimi kilometrami. Máme na firme nový Tucson, ktorý bude mať fakt vysoký nábeh km. Aktuálne za cca. 3 mesiace cez 10 tis. km. Uvidíme ako to bude tu so spotrebou. A na ceste je nový Ceed, takže som zvedavý. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.