Přejít na obsah

Spotreba oleja


csabac

Doporučené příspěvky

Hej to som videl. Dokonca iný výrobcovia majú aj 1l/1000km v návode. Je to bežná vec aby sa kryli. 

Ale mňa nezaujímajú technicko-právne veci ale realita.

Reklamovať sa to nedá a a ni nechcem, no chcem vedieť, aká je realita u týchto motorov a čo mám čakať od toho motora do budúcna. Či sa mám rovno na to nachystať, že pri výmene oleja mám zobrať o 2l naviac, či to časom bude lepšie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pri googleni o spotrebe oleja som nadabil na clanok o spotrebe oleja modernych aut.

Citujem:

"Bavíme se o tolerancích nepostřehnutelných lidským okem, proto je také řeč o relativně malé spotřebě oleje, za 5 nebo 10 tisíc ujetých kilometrů si ji ale všimnete snadno. Onen technik říká, že je to pochopitelně nepříjemné, zvláště kvůli nutnosti vůbec něco dolévat, celé řešení ale má být koncipováno tak, aby náklady na spotřebovaný resp. doplňovaný olej byly nižší než na palivo, které je za stejnou dobu ušetřeno. Má se to tedy vyplatit i nám, zákazníkům, třebaže více vnímáme peníze navíc vydané jednorázově za olej než haléře ušetřené za benzin.

Automobilka zkrátka mimo záznam říká: „Záměrně jsme zvýšili spotřebu oleje kvůli snížení tření a přes dodatečné náklady na mazivo se vám to vyplatí.” Věřit tomu můžete a nemusíte, ale zní to přinejmenším upřímněji než „píárové” věty o tomu, jak bylo mezigeneračně sníženo vnitřní tření motoru o 30 %, i díky tomu klesla spotřeba a dál... nic. Ovšem, když si pak stěžujete na dříve nepoznanou spotřebu oleje v servisu, je vám nalistován návod k obsluze na straně 277 (v případě Škody Octavia právě tam), kde se praví: „Motor má v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách určitou spotřebu oleje (až 0,5 l/1 000 km). Během prvních 5 000 km může být spotřeba vyšší.”

 

Co je na tom pravdy ci nie si uz musi posudit kazdy sam.

Kazdopadne som zvedavy, ake budu rocne naklady na olej. To ze aka by bola spotreba, keby to olej nesrka ale uz nezistim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej jsem trochu doléval do svého prvního auta, Felicie 1.9D. Pak už jsem měl auta, kdy jsem se o dolévání starat nemusel. Až u Rapida Spacebacka jsem doléval někdy při 80 tisících km, ale to jsem přisuzoval možnosti, že při výměně při 60 tisících km v servisu nalili do motoru trochu méně, než měli.

Teď jsem olej ještě nekontroloval (najeto 8600 km), ale vozím sebou půl litru toho, co mi zbyl po dolití u toho Rapida.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se teda šel na tu měrku oleje podívat. Při studeném motoru (nemám vytápěnou garáž, takže je tam +2st.C), kdy auto jelo naposledy včera kolem 16.hodiny, je hladina oleje cca 4 milimetry pod horní mezí ukazatele zobrazeného na obrázku v návodu na straně 131, první zprava.

Uvidím v pondělí, až přijedu z práce, jak to bude vypadat, protože hladina se má měřit při zahřátém motoru.

------------

V pondělí po příjezdu z práce naměřena, dle předpokladu (teplý motor), vyšší hladina oleje asi o 2 mm. Takže spotřeba oleje minimální za prvních 8700 km.

Editováno: , autor: Joscer
Doplněno "pod čarou".
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 7 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Pozri, ja to len konštatujem. Keďže ide o auto firemné, nejako nemám možnosť tam nastaviť pevný interval, keďže by išlo o zvýšené náklady...

Zase len budem porovnávať s tým čo máme na firme, a to je 6x KIA Ceed. 3X diesel, 3x benzín. Priemerný vek už je cez 4 roky a nájazdy od 50 do 140 tis. V živote, nikdy a ani na jednom aute ( jedno či diesel/benzín ) sa do výmeny nedolievalo ani deci oleja. Je tam pevný interval 30 tis a 2 roky. Toto je fakt. Nerobím reklamu, len konštatujem reálny stav a moju skúsenosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Kubo22To su ale starsie motory. Ani mne starsie auta nezrali olej. Moderne motory ako sa to uz tu pisalo cosi zere, abz lepsie mayal a splnal emisne normy. To ze to zere olej, uz asi emiso strazcov netrapi.

@Rapid1.0 co sa intervalu tyka. Nikdy som neskracoval a predchodca dal s intervalmi vynmen cca 27t km, 250t km s vymenou brzd,rozvodov a prevadzkovych tekutin, filtrov a s 1 cistenim DPF. Nic na nom neodislo a co mam info, teraz ide s 300t na dalsiu vymenu rozvodov. Turbo, vsetko ostatne original. Pri diesloch, hlavne firmy by museli to auto tahat 3-4x na vymenu oleja pri intervale 15t km. A to je cas a naklady. Tiez ma nebavilo riesit vymenu kazdych 15t, takze ja som long life intervaly uvital a nemal ani problem s tym, ze ich neskracujem ani na jednom aute. Samozrejme, castejsia vymena autu len prospeje. Hlavne ak jazdi kratke trasy.

 

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@csabac rozumiem, resp. počul som argumenty, že nové autá z dôvodu ekológie a noriem majú "obhájiteľnú" spotrebu oleja. Uvidíme ako to bude ďalej, s pribúdajúcimi kilometrami. Máme na firme nový Tucson, ktorý bude mať fakt vysoký nábeh km. Aktuálne za cca. 3 mesiace cez 10 tis. km. Uvidíme ako to bude tu so spotrebou. A na ceste je nový Ceed, takže som zvedavý. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...