Přejít na obsah

Octavia IV a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

V přiloženém článku je psáno o tom, že Číňani s  jejich značkou MG mají konkurenta Octavii, která se prodává i ve Velké Británii.  Každopádně mně zaujalo konstatování, že Čína tam již prodává více vozů jak Škoda.  

Dvě věty  z článku : "Pro Čechy je to jistě velká rána, meziročně klesají o více jak 29 %, MG o více jak 75 % roste. Za takové situace není překvapením, že se karta obrací - MG se přizpůsobilo vkusu a nabízí dokonce i kombík přímo konkurující Škodě Octavia, má auta a přitom zůstává pořád cenově zajímavé. Škoda zdražuje a auta nemá." 

 

 

"Vzhledem ke sledovanému období a dlouhodobému trendu to jistě není náhoda ani nedopatření. Je to ale bod zlomu? Toť otázkou. Pokud si ale evropské automobilky nedají budíček, nezačnou znovu naslouchat přáním svých zákazníků a nedokážou se s cenami svých aut vrátit na úroveň přijatelnou pro většinu publika, budou mít s Číňany stále větší problém."

 

 

 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinska-automobilka-prodejne-porazi-skodu-na-prvnim-velkem-trhu-zapadni-evropy-je-to-zlom/

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

@Rapid1.0

Krásný kola, moc pěkný VC, 12V v opěrce!!! Geniální(!!), proč tohle nenapadlo někoho v "SimplyClever" fabrice?

Jinak na mě interiér (ač téměř stejný) působí trochu stroze/unyle... Jak chrom nemusím, tak ty stříbrné ovládací prvky na volantu vypadají o hodně lépe, než to co má cupra... Ale 100 lidí 100 chutí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Rapid1.0 Kdybych chtěl bejt rejpal, řeknu že cupra má (určitě) ty samé USBC a navíc 12V... Ale nebudu, takže to neříkám :D. Jinak s volantem souhlasím :) Fakt se poved.

 

@Martab Ono fotky strašně klamou. Ten interiér z realné fotky vypadá nic moc (za mě teda), ale věřím, že kdybych si do toho mohl sednou, tak budu mít uplně jiný pocit.

Na tom supersportovním volantu se mi líbí startování a režimy, to je fakt cool. Ale ty plastové otočné čudlíky jsou to, co na O3FL vypadá tak strašně lacině i na L&K verzi. Myslím že starší MR Superbu je mají taky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V jednom kuse jsem chvilku seděl a působí to úžasné (aspoň na mě), ta modrá vrchní část palubní desky, výplně dveří... Trochu to asi omezuje výběr barvy karoserie, což ale zrovna u Cupry problém není, tam je na výběr jen modrá a sedá v několika odstínech :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...

Volkswagen Golf nejspíš přijde o manuální převodovku. Kvůli emisím - Novinky

 

V honu za co nejnižšími normovanými emisemi je manuální převodovka překážkou, protože řidiči umožňuje řadit zcela svobodně, kdežto elektronický mozek samočinné převodovky má nějaká pravidla, podle kterých se při řazení řídí - a která mohou být napsána tak, aby výsledné emise škodlivin byly co nejnižší.

To je důvodem, proč současný Volkswagen Golf osmé generace má při modernizaci, která by se měla ukázat ještě letos na podzim, přijít o možnost manuální převodovky. Včetně verze GTI mají všechny golfy mít dvouspojku DSG, alespoň podle vyjádření ředitele technického vývoje Volkswagenu Kaie Grünitze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Vlastním Škodu Rapid Style+ 2019 a tak nějak dopředu přemýšlím čím ho časem nahradit. Tak nějak automaticky mě napadá O4 Combi, ale díky šílenému infotainmantu a celkem špatně umístěným výdechům klimatizace je pro mě O4 nekoupitelná. Jinak exteriér a prostor + kufr je pro mě velké lákadlo. Tak nějak doufám, že facelift něco udělá hlavně s infotainmentem a ovládáním klimy. Samozřejmě další problém je cena, kdy můj Rapid má nyní hodnotu cca 350tisíc a řekněmě, že i kdybych připlatil na 500tisíc, tak nic moc neseženu.

 

Začal jsem tedy hledat mimo koncern. Měřím 190cm a moje základní požadavky jsou, abych si sedl pohodlně sám za sebe, kufr minimálně 620l, kdy úhlopříčně na dno položím rybářský prut délky cca 133cm, skibox opět na dlouhé pruty, benzín, výkon alespoň 110kW, manuální převodovka.

 

Co se týká mých požadavků a poměr cena/kvalita, tak mě oslovila Kia Ceed SW 2023.

 

O4 Combi 1.5TSI v holotě (ocelová kola) 660tisíc  <>  Kia Ceed SW 1.5 výbava SPIN 510tisíc. Porovnávám základní ceníky bez slev.

 

Díky tomuto cenovému rozdílu jsem postupně přeskočil až k výbavě GT-Line, která vyjde na 640tisíc, kde získáte opravdu nabušenou výbavu, kde bych si připlatil snad pouze 15tisíc za barvu a bohužel je otázka jestli se tam dá samostatně dokoupit skibox.

 

Ještě mě štvou úložné boxy v kufru, kdy bych spíš ocenil gumové plato rovnou nad rezervou a větší kufr. A nebo na běžné ježdění boxy a na dovolenou ty boxy vyndat a získat co možná největší objem.

 

Máte někdo reálné zkušenosti s použitím O4 Combi a Kia Ceed SW 2021+?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Deawon Neporadím, ale "šílený infotainment" v O4 skončil už tak před rokem. Neříkám, že je 100%, ale to už není v dnešní době naprosto žádný infotainment napříč všemi automobilkami, vč. těch prémiových 🙂 Prostě to jsou "počítače na kolech" a sem tam se s nějakým zádrhelem už musí počítat. Každopádně stav infotainmentu, který v O4 byl v období 2020-2021, už je pryč. Vyřešili to. Bohužel to v lidech uvízlo, takže se není čemu divit, že to stále zaznívá napříč fórem. Dnes už bych při výběru O4 určitě nedával do záporů mizerný infotainment. 🙂 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych Ceed s Octavii nesrovnával, je to takový low-coast proti ní, má kolega z prosince Proceed a není to ono zpracováním, hluk, spotřeba.

Ten infotraiment je stále průser - známý má Scout z března a také naskakují kraviny. 
Cena ta je vysoká, běžně skladovky Ambiton 700+ a moc tam toho není.

Nebyla by lepší volba dvouletá A4 z Německa?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem, Ceed ma inu filozofiu, ale rozhodne by som ho nenazyval low costom. Octa 4 ide o stvrt triedy vyssie, ale Ceed boduje zarukou, jednoduchostou a funkcnostou. Proti Rapidu to bude aj tak upgrade, a pre vlastne ucely mi pride Ceed lepsie auto ako Octa, najma co sa tyka hodnoty, ktoru clovek za vlastne prachy dostane. Mna mrzia na Ceede len dve veci: nemoznost mat adaptivny tempomat v nizsich verziach (pripadne s manualnou prrevodovkou) a trpsku vyssi hluk od podvozka (strasne vela robia gumy, s Nexenmi N Blue S vie byt aj Ceed tichy, s tvrdsimy pneu je to fujky hlavne na betonovych dialniciach). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záruka dobrá, uznávají i více věcí, ale přišli ty ty plasty levné jako pach. V Octavii v pohodě od začátku. Náklady na servis má také vyšší za těch 7 let. A podvozek měkčí, bez toho XDS to nejde na okreskách tak ,,řezat”.

Svézt se ovcí, pak Kiou a porovnat si, jestli jízdní projev je o tolik horší. Známý je z toho nadšený, já byl nadšen z ovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ceed mi přišel tak nějak jako OII, nastavení auta a infotaimentu rozházené mezi budiky a obrazovku, neosvětlené ovládání zrcátek. Ale asi vrcholem bylo neustálé pípáni kvůli všemu a dešťový senzor, nepovedlo se nám zjistit jak jej deaktivovat a automatická moc nefungovala. Na druhou stranu vzhledem k ceně to nemusí být špatné, ale asi by jsem volil raději třeba Seat, Leon Xcelence s 1.5 110kw se jako predváděčka da pod 700tis sehnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano Ceed SW nedosahuje kvalit O4, ale pokud do rovnice přidáte ceny, tak to dává smysl.

 

Šíleným infotainmentem myslím i ovládání klimatizace, kdy nové Škodovky se opět vrací k tlačítkům a kolečkům (jsem rád, že jsem měl ty roky pravdu, že v autě má být rozdílné ovládání než na běžném tabletu, když se válím na gauči). Do aut se neustále cpou bezpečnostní asistenti a pak se vše nacpe do dotykového ovládání, kde jezdí řidič stovky metrů "poslepu". Hlasové ovládání je blbost. Zaprvé je ve vyšších=drahých výbavách a zadruhé buď jedu sám a poslouchám hudbu a nebo nejedu sám a přijde mi nepoužitelné až trapné si povídat s autem. A to nepočítám jak se s Laurou domluvím přes křik dětí.

 

Berte to tak, že jsem v O4 pořádně nejel a v Kie neseděl nikdy. Rozměry na papíru jsou cca stejné. Pocitově netuším.

 

2024 přijde O4 facelift a 2024-2025 4.generace Ceed SW. Počítám že 2-3roky rapida měnit nebudu, ale vzít ojetou O4 v Ambition, novou O4 v holotě a za ty samé peníze mít novou Kiu v plné výbavě a hlavně 7let plné záruky je na zváženou.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky přidám svou trochu do mlýna. Podíval bych se na ceny servisních úkonů. Korejci prý nízkou prodejní cenu dohání právě servisem. A krom toho se u CEEDa kámošovi vysypal jeden válec motoru, v záruce. Nejenže se těžce dohadoval o náhradní vozidlo (nakonec uspěl), ale oprava trvala asi 4 měsíce, než něco dovezli z Asie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...