Přejít na obsah

Octavia IV a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

před 49 minutami, Martab napsal:

Ona je taky otázka, zda si i další generace Ceedu si zachová stejně příznivé ceny, pokud se vlastnostmi posune blíže k O4 nebo Golfu…

 Tak O4 nabídne po faceliftu nižší cenu jenom protože nabídne zpátky litorvý tříválec. Porovnávám současné ceny s tím, že obě porostou než budu hledat náhradu za Rapida.

 

Výhoda je, že oproti Rapidu si hlavně v sedačkách pomůžu 100% :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, boban1108 napsal:

Taky přidám svou trochu do mlýna. Podíval bych se na ceny servisních úkonů. Korejci prý nízkou prodejní cenu dohání právě servisem. A krom toho se u CEEDa kámošovi vysypal jeden válec motoru, v záruce. Nejenže se těžce dohadoval o náhradní vozidlo (nakonec uspěl), ale oprava trvala asi 4 měsíce, než něco dovezli z Asie. 

 

Tohle by chtělo info od majitelů a servisů. Např. na youtube kanál Bez_komprese měl nedávno video s porovnáním staršího Ceedu a Octavií a ty díly byly cca stejné. Hlavně mám nájezd do 10k ročně a se zárukou 7let bych těch oprav moc nebylo s tím že do 8-10let bych stejně měnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

18 hours ago, Rapid1.0 said:

Neporadím, ale "šílený infotainment" v O4 skončil už tak před rokem.

No nevím, tohle asi potvrdit nemůžu. Mám MR2023, auto od května, a restarty sice už nejsou klidně 5x za 20km jízdu, jak tomu bylo ze začátku, ale každé 3.-4. nastartování se infotainment restartuje stále. V drtívé většině chvilku po nastartování, kdy si člověk chce nastavit navigaci, klimu atd. Což je pořád velmi seroucí. O problematicky fungující Lauře a nutnosti matlat na displeji i pro banální úkony a věnovat tomu zbytečnou pozornost ani nemluvě. Špatně není jen SW jako takový, ale celkový koncept interiéru OIV postavený na displeji (a ty extrémně debilní výdechy klimy jsou toho jen smutný důsledek).

 

Jinak aktuálním Ceedem v nějaké vyšší výbavě jsem se vezl asi 200 km a přidávám se k lidem, kteří Ceed nepovažují za konkurenta Oktávky. Je znatelně menší, hůře zpracovaný, s horší možnou výbavou, s horším jízdním projevem... Je to prostě celkově níže situované auto, proto je levnější.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Par poznamok:

1. Ceed ma multilink, a napriklad 2. Generacia Ceedu vs Octa III bol podvozok jednoznacne v prospech Ceeda. Multilink najma na rozbitej ceste bude mat vzdy navrch nad klasickou vlecenou napravou. Navyse v tretej generacii to uz korejcania odladili, aj aj pruziny casom nepadaju nadol a tlmice zaroven nebuchaju.

2. XDS ma aj Ceed, volaju to "system pribrzdovania vnutorneho kolesa".

 

Kupoval som Ceeda 2. Generacie po FL v roku 2016. Mame ho stale v rodine. Tento september mu bude koncit zaruka. Co sa tyka nakladov, tak je to vo finale ako koncern. Po 5 rokoch som menil brzdy (kompletne hrdzave, najma zadne, malo som brzdil...). V ramci zlepsenia som si doniesol vlastne Zimmermany do autorizovaneho servisu. Rovno som usetril ~200€. Potom som riesil problem s autobateriou (ten som asi vyriesil az na treti pokus s vacsiou baterkou).

1. Ceed ma multilink, a napriklad 2. Generacia Ceedu vs Octa III bol podvozok jednoznacne v prospech Ceeda. Multilink najma na rozbitej ceste bude mat vzdy navrch nad klasickou vlecenou napravou. Navyse v tretej generacii to uz korejcania odladili, aj aj pruziny casom nepadaju nadol a tlmice zaroven nebuchaju.

2. XDS ma aj Ceed, volaju to "system pribrzdovania vnutorneho kolesa".

Kupoval som Ceeda 2. generacie po FL v roku 2017 (predvadzacka registrovana v 9/2016, s 2300km, ja som ho kupoval v Januari). Mame ho stale v rodine. Tento september mu bude koncit zaruka. Co sa tyka nakladov, tak je to vo finale ako koncern:
- Po 5 rokoch som menil brzdy (kompletne hrdzave, najma zadne, malo som brzdil...). V ramci zlepsenia som si doniesol vlastne Zimmermany do autorizovaneho servisu. Rovno som usetril ~200€. 
- Potom som riesil problem s autobateriou (ten som asi vyriesil az na treti pokus s vacsiou baterkou). Tento problem sa ale relativne castejsie vyskytuje v ramci Kia/Hyundai, a je to taky nesvar, ze je to kus od kusu (segrin Carens, ako aj svagrov firemny Ceed nikdy problem nemali, a maju originalne baterky z vyroby, pricom jedno auto tiahne na ~10 rok, druhe malo teraz 6. vyrocie).
Inak servis standardne len filtre a oleje
- Teraz na posledny servis pred koncom zaruky idem riesit 3 veci: prestalo ist osvetlenie tlacidiel u sofera na zadne okna (tlacidla prednych okien svietia), v kufri mi po case zvykne zhasnut svetlo, najma ked ho mam dlhsie otvoreny - treba tam vymenit diodu (1N4001), ktora je citliva na teplo a asi je na polceste do kremikoveho neba. A na kufri pogumovane tlacidlo na otvaranie zacalo odchadzat, takze este to chcem aby v zaruke vymenili. No a tot vsio. 

 

Ako na 10t km rocne a pre vlastne ucely by som si Ceeda kupil opat. Za mna velmi fajn auto, jedine co mi fakt vadilo bol hluk od podvozka na betonovej dialnici. Prekvapivo vela spravila vymena gum minuly rok. S Nexenmi N Blue S to auto je o asi 30-40% tichsie ako s povodnymi Continentalkami. Necudo, ze tie Nexeny po novom Audi obuva na A3 ako defaultnu gumu z vyroby.

Editováno: , autor: BigFoot007
Doplnene info
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, zda to to už nebzaznělo, ale ještě lze uvést Hyundai i30 combi, možného jako alternativa/konkurence OCT, s benzínovým motorem. Pozor letos bude facelift, což může zamíchat s výbavou, motory i cenou. 

Výhody HYU i30 oproti OCT: cena - lepší výbava v základu+výkonný motor, např. za cca cenu OCT v manuálu lze mít srovnatelnou i30 s automatem. Aktuálně kratší dodací lhůty než u OCT.

Nevýhody HYU i30 oproti OCT: menší vnitřní prostor pro osádku a menší kufr, a něco horší zpracování (to je spíše pro detailisty), menší autorizovaná servisní síť. 

Jinak se samozřejmě liší designově, ale to je věc osobního vkusu každého soudruha.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

41 minutes ago, Wdog said:

Výhody HYU i30 oproti OCT: cena - lepší výbava v základu+výkonný motor, např. za cca cenu OCT v manuálu lze mít srovnatelnou i30 s automatem.

To je tak nějak pochopitelné, když je i30 menší horší auto.

 

To samé lze napsat o jakýchkoliv dvou autech, z nichž jedno je prémiovější. Za cenu základu Oktávky máš vybavenější Scalu. Za cenu základu Superba máš vybavenější Oktávku. Atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Kia v GT-Line přijde na 650tisíc a O4 v podobné výbavě je úplně někde jinde. Tam neí rozdíl desítky ale stovky tisíc. Jinak samozřejmě by se mi O4 líbila více (pokud by facelift opravil ty výdechy a přidal manuální ovládání klimatizace), ale tam je ta cena mimo mé možnosti. Za 500-550tisíc cca seženu tak Ambition a ještě slušně najeto. No rozhodující bude O4 facelift a rok poté 4generace.

 

Na Kie mě štvou třeba přední mlhovky. Jsou vysoko v hlavních světlech (u vyšší výbavy) a přijdu tak i o přisvit do zatáčky. Hůř využitelný kufr. Méně místa na zadních sedačkách. Prý vyšší spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S O4 mám 3 leté zkušenosti a cca 70.000 km a s kritikou ovládání klimatizace nesouhlasím.

Klimatizace je automatická a funguje velice dobře. Jediné ovládání, které během celého roku používám je zvýšení/snížení teploty, které je ve spodní liště hlavního panelu. Intuitivní, v zorném poli řidiče.

Odmlžení předního předního a zadního skla je na klaviatuře pod panelem, vyhřívání okna je buď automatické nebo si ho můžeš přidat do oblíbených, spolu se start-stop. Jednoduché a funkční 

 

Druhou O4 mám 03/22 a SW je bez problémů. Předchozí byla 12/20 a dva roky produkce jsou na autě znát. Žádné vrzání, zamlžená zadní světla, apod...

 

PS: Výdechy klimy nejsou ideální, ale bez problémů se dají nastavit do komfortní polohy, že o nich člověk ani neví. 

PS: Podotýkám, že i druhá O4 byla má svobodná volba (soukromá osoba) a byla na základě dobré zkušenosti s mou první O4 (výměna byla z důvodu výhodného prodeje a nákupu nové)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako se vším je to o způsobu používání a osobních preferencích. Pokud někdo na klimu v podstatě nesahá (tvůj případ), jasná negativa jejího ovládání se téměř neprojeví. Pokud někdo klimu chce / potřebuje ovládat aktivněji a častěji, vyžaduje její ovládání čistě na displeji mnohem delší čas a více pozornosti než v případě tlačítkového panelu s otočnými ovladači, které měla např. OIII. Při jízdě na nerovném povrchu je pak nutné značné soustředění, které bohužel odvádí pozornost od řízení.

 

Komfortní polohu výdechů v OIV jsem zatím ani po 16tis. km nenašel. Kombinace ultrahloupě umístěných středových výdechů a nemožnosti nezávisle regulovat sílu a směr foukání, to velmi efektivně znemožňuje. U středových výdechů neexistuje poloha v otevřeném stavu, ve které by studený vzduch nefoukal na ruku nebo tělo vepředu sedících pasažérů. Stejně tak levý krajní výdech u dveří nelze nastavit tak, aby foukal mírnou intenzitou směrem k oknu. Tím směrem je naplno otevřený a proud studeného vzduchu fouká na levou část hlavy.

 

V OIII bylo směrování vzduchu naprosto perfektní a dalo se nastavit tak, aby se kabina intenzivně ochlazovala, ale aby zároveň na nikoho nefoukal studený vzduch: krajní přední výdechy nastavené na velmi mírný proud vzduchu směrem k oknu, tak, aby chlazoval, ale nedofoukl až k hlavě. Středové výdechy nastavené na cca 70% sílu ofuku a nasměrované doprostřed lehce nahoru, aby foukaly mezi hlavy vepředu sedících pasažérů. 

Tohle v OIV dosáhnout nelze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Uvedu pár drobností ohledně i30, když jsem něco před více než rokem vybíral auto. Myslím ale, že Ceed bude na tom asi stejně.

-         -  jak už zde bylo uvedeno, s manuálem nemají adaptivní tempomat;

-          - turbomotory benzín vše mildhybrid;

-         -  tažné zařízení není přímo z výroby, montují se v servisu;

-         -  což mně úplně zaskočilo, tak jsou odtokové žlábky 5-tých dveří bez laku, pouze v matné barvě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď je to asi pasé, když chce kupovat za 2,3 roky.

Opel nebo Peugeot může udělat ty jejich 50t. slevy a to jsou také dobrá auta srovnatelná s O4.

Servis má Kia pevně daný rok/15tkm. Když najede s O4 ročně 10tkm pojede na servis za 2 roky i s olejem, u korejců už bude druhý i za vyšší cenu.

Ovládání O4 vypadá hrozivě i dle recenzí, ale člověk se hned naučí. Za mě +, je to jednoduché, vše při ruce než někde lovit tlačítka. To se jim povedlo a s výbavou min. Style ještě lepší.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jan R.

Jj taky čekám, peugeot se hodně napravil v posledních generací.

nová 408 v solidní výbavě nevychází nějak dráž na OIV v solidní výbavě.

Byl jsem si to auto hodně očíhnout, jízdní vlažnosti, motor, komfort, je typicky francouzký.

Po otřesných interiech je ten nový styl mnohem příjemnější a nevrže.

 

Bohužel i ta 408 prošla izolační liposukcí. Plechy jsou extrémně tenké a chybí antivibrační materiál z výroby. Auto má tedy při odporu vzduchu rušivé rezonance podobně jako nové octavie a superby - tady nechápu existující recenze, které tvrdí že izolace je luxusní, ne není.

Plastové podběhy bohužel také bez jakékoli zvukové izolace, tj. krom odlétajících kamínku je slyšet i hukot od kol a pod. i když není to víc než v superbu.

Nicméně tím to problémem bude trpět asi většina automobilek a tudíž doplnění izolace dveří a podběhů bude asi nutností u každého nového auta.

 

Já jsem si toto už nechal udělat i u O3, která byla tak šok po přesednutí z O2 (chvíli jsem myslel že mi prodali rapida)

 

Co se týka 308 tak tam je třeba jít do vybavenější verze, protože v základu nemá akustické okna (408 má akustické i boční okna snad v každé výbavě), ale platí to podobné co o 408, jen se mi tak nelíbí.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Deawon napsal:

@Jan R. Jenže výbava minimálně Style je cenově někde jinde. A na svém Arpidu měním olej každý rok. To bych dělal při malém nájezdu u každého turbo benzínu.

 

 

Já to Style psal hlavně ke komfortu ovládání, co každý haní. Podle teploty se sám zapne výhřev sedadel, volantu a čelního skla to je o 5 kliků méně. Já měl Active tam to nebylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, informator napsal:

@Jan R.

Jj taky čekám, peugeot se hodně napravil v posledních generací.

nová 408 v solidní výbavě nevychází nějak dráž na OIV v solidní výbavě.

Byl jsem si to auto hodně očíhnout, jízdní vlažnosti, motor, komfort, je typicky francouzký.

Po otřesných interiech je ten nový styl mnohem příjemnější a nevrže.

 

Bohužel i ta 408 prošla izolační liposukcí. Plechy jsou extrémně tenké a chybí antivibrační materiál z výroby. Auto má tedy při odporu vzduchu rušivé rezonance podobně jako nové octavie a superby - tady nechápu existující recenze, které tvrdí že izolace je luxusní, ne není.

Plastové podběhy bohužel také bez jakékoli zvukové izolace, tj. krom odlétajících kamínku je slyšet i hukot od kol a pod. i když není to víc než v superbu.

Nicméně tím to problémem bude trpět asi většina automobilek a tudíž doplnění izolace dveří a podběhů bude asi nutností u každého nového auta.

 

Já jsem si toto už nechal udělat i u O3, která byla tak šok po přesednutí z O2 (chvíli jsem myslel že mi prodali rapida)

 

Co se týka 308 tak tam je třeba jít do vybavenější verze, protože v základu nemá akustické okna (408 má akustické i boční okna snad v každé výbavě), ale platí to podobné co o 408, jen se mi tak nelíbí.

Já jel právě novou 308 a překvapil mě pokrok. Ovládání také není hned jasné, ale naučí se to.

408 jsem ani nezkoumal je jen automat a tomu se chci zatím vyhnout. Ale design karosérie za 1*. Když už něco s automatem, tak eCVT nebo výrobce, co měla Elantra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě automatu bych se u peugeota nevyhýbal.

Mám služební 508 GT 225 s osmistupňovým automatem a v režimu sport je už v továrním nastavení neskutečně přesný, hladký a hlavně rychlí. O proti DSG co se montuje v rámci koncernu je to nebe a dudy.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, informator napsal:

Právě automatu bych se u peugeota nevyhýbal.

Mám služební 508 GT 225 s osmistupňovým automatem a v režimu sport je už v továrním nastavení neskutečně přesný, hladký a hlavně rychlí. O proti DSG co se montuje v rámci koncernu je to nebe a dudy.

Budu to muset časem zkusit 👍🏻
Ještě jsem přesně nezjistil, ale ten automat v Hyundai byl Aisin a ty má teď Peugeot myslím.

Já vždy po jízdě s DSG si říkám, kdo to dobrovolně koupí. Koukurence je jinde …

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab neřekl bych, ta 1.6 spojená s elektromotorem je luxusní motor. Jasný je tam navíc trakční baterie a elektromotor v převodovce, ale já osobně s tím nemám problém.

1.2 96 kW moc neznám nikdy jsem s tím nejel ale je to tuším tří hrnek, to se asi zásadně od koncernové 1.0 TSI lišit nebude co bys taky chtěl po základní motorizaci.

 

Ohledně převodovek, domníval jsem se že 8q automat ve 308 s 1.2 bude na stejném základu jako právě 8q v 508GT, jestli tomu tak není tak to nevím, osobní zkušenost nemám, to co jezdí v 508 GT s 1.6 motorem je ale opravdu luxusní převodovka.

 

Jak psal Honza, o proti koncernu... to je prostě jiný svět.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V úterý vyšel zajímavý článek

https://www.garaz.cz/clanek/servis-nejdostupnejsi-kombi-na-ceskem-trhu-pod-pul-milionu-se-da-vejit-na-skodovku-ale-zapomente-21010826

 

Kde je i z výběru aut vidět, že žádné není úplně přímá konkurence k Octavii přímo kvalitou/velikostí, ale spíše levnější variantou, kdy ta cena je tak výrazná, že ojetá O4 je na úrovni nové "konkurence" z výběru článku.

 

 

Editováno: , autor: Deawon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@informator problém je, že ta 1.2 96 kW je zároveň vrcholová benzínová motorizace už prakticky celého Peugeotu, a ne každý chce PHEV, které musí mít kde nabíjet (+ ve vybitém stavu je ten Peugeot hybrid prý nic moc).

 

Jinak ano, Peugeot má momentálně 8-stupňový Aisin (EAT8), klasický HDM, který by mohl být hlavně velmi spolehlivý. Hybrid ho má spojený s elektromotorem (e-EAT8). Jel jsem krátce obě varianty v x autech, obyčejný EAT8 mě moc neohromil při rychlé jízdě, zato u hybridu elektromotor vyžehlí propady tahu a funguje to hezky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych se toho hybrida nebál, dnes to napíchneš u každého nákupáku. Navíc jestli máš barák tak v zimě si to přes to pěkně vytopíš a dojezd mezi 30 a 60km bude většině lidem stačit na dojíždění do práce.

Mě osobně takové auto vyhovuje (8km do práce) nehuntuji v zimě motor studeným během a auto se ze zásuvky vyhřeje na cestu aniž by to vysálo baterii.

Na delší trasu mi těch 133 popřípadě 160kw z benzínu určitě i s bateriovou zátěží stačí a pokud předvídáš a chceš jet úsporně tak se nechá pomocí té baterie i na delší cestě srazit spotřeba na velice pěkné hodnoty.

 

Popravdě mi tyto hybridy dávají větší smysl než plně bateriové vozy. Stačí mi auto pro celou rodinu do všech situací. Ve městě a v okolí negernuji žádné škodlivé emise ze spalování, sousedé nejsou obtěžování po ránu smradlavým TDIčkem a když potřebuje jet na delší cestu tak hold se na té dálnici pár litrů benzínu spálí.

Za mě je to víc ekologické než plně bateriový vůz, neznám nikoho kdo by měl pouze auta na baterky, obvykle lidé co mají peníze na ev auta a chtějí si je pořídit, tak si stejně v garáži zaparkují vedle EV i spalovací auto....

 

V neposlední řadě, raději po 5 letech vypláznu 100K za trakční baterii do hybridu než 500K do full EV...

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...