Přejít na obsah

Octavia IV a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

Souhlas, mám to stejně...

V mém případě PHEV s dojezdem 60 - 70 km na jedno dobití mi stačí v klidu na celý týden jízd. Jezdím po městě, pár kilometrů - 2 tam, 2 zpátky a to dvakrát denně. To dokáže zatopit pěkně spalovákům.. i tomu benzínu 🙂

Napíchnu to u Kauflandu za 5,90Kč/kWh než nakoupím, případně v garáži vystoupím z auta, napojím nabíječku a ráno se vrátím klidně k vytopenému/klimatizovanému autu s plnou baterkou s provozem klidně na celý ten týden/14 dní. Když někam jedu, tak nabíjím 2x týdně. U našich si můžu dobít ze solárů, pokud svítí, zdarma.

 

Když mám jet někam dál, tak naskočí spalovák a neřeším.. těch jízd je ale minimum měsíčně 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@informator ano ta 1.6 PHVE je super, ale taky něco stojí a vzhledem k tomu, že řeší, že OIV Style je dráha, tak i 308 co v hybridu 180 začíná na 900tis asi nebude to počtem se bude dívat. Peugeotu chybí prostě něco mezi jako je 1.5 TSI od koncernu…
 

A ano, ty jejich 8g automaty jsou super, ale při FL modelu 208/2008 jsou nahrazeny 6g dvojspojkami v kombinaci s 1.2 a mildhybridem, předpokládám že další modely budou následovat…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, Martab napsal:

@informator ano ta 1.6 PHVE je super, ale taky něco stojí a vzhledem k tomu, že řeší, že OIV Style je dráha, tak i 308 co v hybridu 180 začíná na 900tis asi nebude to počtem se bude dívat. Peugeotu chybí prostě něco mezi jako je 1.5 TSI od koncernu…
 

A ano, ty jejich 8g automaty jsou super, ale při FL modelu 208/2008 jsou nahrazeny 6g dvojspojkami v kombinaci s 1.2 a mildhybridem, předpokládám že další modely budou následovat…

 

To otázka jestli chybí... on už zas takový rozdíl mezi 96kw a 110kw co nabízí TSI podle mě nebude. Kdybych vybíral auta v této kategorii, tak 10 kW navíc rozhodně nebude mít na rozhodnutí v mém případě vůbec žádný vliv, oboje to jsou poměrně plečky 😄. Já zrovna na motor moc nedám, jak to má přes 80kW/200nm+ tak už je mi to dost fuk, jdu spíš pak po výbavě a komfortu. Kdybych měl volit mezi 1.5 TSi + DSG a 1.2 Puretech s 8q (pokud se dělá v této kombinaci v daném modelu) tak za mě rozhodně 1.2 Puretech.... Nehledě na jízdní komfort, ona i ta 408/308 má vlečnou nápravu, ale ten podvozek je naladěný mnohem lépe. Nechápu proč koncern nedokáže udělat kvalitně odladěný podvozek. Peugeot je důkazem toho že na komfortní podvozek multilink nepotřebuješ. Jako jo v extrému to při zatáčení odskočí ale komfort je to prostě jinde. 

Ona ta 1.2 si prošla porodními bolestmi které ji zkazilo dost pověst (ostatně u TSI ten scénář byl taky) nicméně mi už nyní přijdou docela odladěné... 

 

Ten hybrid má cílovku trošku jinou. Ono jestli máš doma solární farmu a dobiješ si auto vlastně zdarma, tak příplatek 200K za hybrida nemusí být ekonomicky překážka. Obecně si lidé kupující tak to silné motorizace zas tak hlavu nelámou nad 200K příplatek. On koncern s motorem 2.0 TSi taky nestojí nový 700 tisíc... když chceš porovnávat ty motorizace tak 1.6 v hybridu je parametrově soupeř právě pro 2.0 TSi nikoli pro 1.5

 

 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepřemýšlel, pokud je to otázka na mě..

 

Provoz stylem, který jsem popsal výše, by nevoněl asi ani tomu benzínu (přímý vstřik = karbon, benzin v oleji, filtr pevných částic…). 90% cest by bylo se studeným motorem. Je to už docela extrém, ale co naplat. Děti do školky musí ať je zima nebo prší, na kole je tam vozit nebudu. A v neposlední řadě, když potřebuji, mám pod kapotou stále 245HP, to se hodí.

 

Také je provoz na elektřinu levnější (dnes), tišší a mám fajn pocit když se někam dopravím “bez emisí”. Obzvlášť, když třeba dobiješ přes FVE.
 

Pro upřesnění - nejsem žádný fanatik do zelené. Elektrika mě zkrátka neuráží, baví mě zkoušet “nové” věci.. Pokud se změní situace a budu muset dojíždět delší trasy, vezmu klidně benzín, případně naftu. Nejsem zaujatý vůči žádnému pohonu, pokud dává v dané situaci smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Hunterkyjov napsal:

o superbu 3 140kw tsi v kombiku jsi nepremyslel ?

 

Proč by o tom přemýšlel? Máš tu jasný pádný argument, proč se mu hybrid vyplatí.

Navíc to dobijí často zdarma.

Já s @michal2009 naprosto souhlasím, na tyto krátké trasy a dvojnásob když je možnost do dobíjet prakticky zdarma přes FVE to dává smysl a jakékoli řešení mi přijde méně komfortní.

60km dojezd si myslím stačil 90% řidičům na 90% jejich cest. Reálně totiž málo kdo opravdu jezdí každý den větší porci km.

Je to čisté, nesmrdí vám to ráno pod okny, nechá se to nabít bezplatně, je tam i komfortní prvek v zimě... opravdu spousty výhod.

 

Myslím si že není daleko doba, kdy bude FVE na každé bytovce. Pokud má majitel bytu podzemní parkování a udělá si dobijecí panel a nechce čisté EV, tak toto je dobrý kompromis. Za mě by hybridi měli zůstat dostupný i nadále jako zelená varianta, určitě by ten přechod byl méně tvrdý než rovnou do klasických EV, ať už z pohledu financí, tak z pohledu zátěže na ekologii a náš průmysl.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak plugin hybrid určitě cesta je, spojuje to výhody obou systémů, ale kromě nesporných výhod, které dobře popsal výše michal2009, má také logicky nevýhody, které vyplývají z použitého řešení: auto je dražší (samozřejmě otázka cenové politiky výrobce), auto je technicky složitější (časem více problémů), a pokud chci "zadara" dobíjet ze solárů, tak jen přes den v létě. Pokud to mám doma a přes den jsem autem v práci, tak jedině dobíjet přes noc, z masivních úložných skladovacíh baterií, a to už není "zadara", ale "zadraho". Tzn. zase to bude velmi dobře vyhovovat určité menší skupině uživatelů, ale většině ne.

 

Osobně se mi hybridy líbí, ale rizikové budou hlavně pro ojetiny. Prvních pár let v záruce u nového auta bude vše u hybridu fungovat dobře, ale potom? ... Třeba po deseti letech a po 200 tis.km? ... pokud je zvyklostí uživatele měnit auto za nové po třech letech, jako to dělají třeba firmy, tak ho nemusí ani trápit zakarbonovaný motor po krátkých jízdách. Pokud chce auto na deset a více let, bude hybrid rizikovější.

 

Jinak faktem je, že se tomu časem asi nevyhneme, např. u OCT4 pokud nyní chcete benzínový motor TSI a automat, tak už je k dispozoci jen motor mild-hybridní, s podporou elektromotoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popsané nevýhody nejsou nevýhodou třeba pro mě a určitě ani pro spoustu dalších:

- auto bych v této cenové řešil stejně, bez ohledu na pohon

- složitost mě netrápí, auto je v záruce a bude prodáno také v záruce (minimálně 2 roky v tovární, tzn. dalších 5 let na baterie - v případě O IV)..


Souhlasím, že pokud prodáš auto po pár letech, nějaký karbon v motoru ti může být jedno - ale z FVE to doma nenabiješ. A kdo má EV, dost možná má i FVE. A pokud máš FVE, máš i baterky. Takový člověk to nemá primárně kvůli tomu, že se to v dohledné době zaplatí. Máš to spíš z přesvědčení, trochu omezíš závislost, možná někoho hřeje pocit, že využívá obnovitelné zdroje, prostě jsi v hlavě už jinak nastaven.
 

Ano, kdo řeší pouze čísla, tomu to vycházet nejspíše nebude. Neřeším co stojí pořídit si FVE, neřeším návratnost, neřeším kolik budou stát opravy auta po záruce. 

 

Ale to už se asi pouštíme do OT, na téma elektromobilita je tu samostatné téma vedená Dušanem 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Wdog

Obecně elektromotory a to i ty v autech jsou dost jednoduché.

Jediné čeho se můžeš bát je baterie a ta u hybridu není tak drahá.

Nevěřím že spalovací ústrojí v hybridním voze, přežije to elektrické.

 

Nebál bych se ani jetého hybridu 5l/100K km.

Pokud se chceš bavit o vykopávkách 10l/200K km (stočených z 300) tak to se ti může dost prodražit i bez hybridního pohonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 8. 2023 na 14:22, Paolo75 napsal:

 

 

Uvedu pár drobností ohledně i30, když jsem něco před více než rokem vybíral auto. Myslím ale, že Ceed bude na tom asi stejně.

-         -  jak už zde bylo uvedeno, s manuálem nemají adaptivní tempomat;

-          - turbomotory benzín vše mildhybrid;

-         -  tažné zařízení není přímo z výroby, montují se v servisu;

-         -  což mně úplně zaskočilo, tak jsou odtokové žlábky 5-tých dveří bez laku, pouze v matné barvě.

Manuál + adaptivní tempomat u Ceedu (současný model) možný je/byl. Motory Ceed na rozdíl od i30 nemá mildhybrid.

 

Obecně k té diskuzi - před 1,5 rokem jsem řešil podobné dilema - nové auto kolem 600 max. 700k pro rodinu. i30 měl pocitově divný interiér, Focus jsem vyřadil kvůli motoru. Takže mi zbyly v podstatě Ceed vs Octavia vs. Leon. V Ceed jsem moc důvěru neměl, v rodině jsme měli vždy koncern. Seděl jsem ve všech 3 vozech. Souhlas, že interiér ceedu nevypadá na první pohled tak moderně jako v O4/Leonu. Ale co se týká kvality materiálů/plastů nebo zpracování, tak rozhodně nelze říct, že by bylo horší jak v O4. Základní přední sedačky jsou podle mého názoru v ceedu dokonce lepší než v O4. Prostornost vepředu +- stejná, vzadu je v O4 více místa na kolena. O4 má pro většinu lidí asi využitelnější kufr (ceed má dvojité dno, které nejde jednoduše rozebrat).

 

V rámci 7 let záruky je v ceně po celou dobu e-sim včetně aplikace na vzdálený přístup a připojení vozu k internetu s online dopravou (oboje je ve Škodovce po 1-3 letech zdarma placené). Infotainment se samovolně nerestartuje, ale třeba digitální přístrojový štít v porovnání s O4 nic neumí. Základní podvozek ceedu drží bravurně, řízení je dost citlivé, ale přesné, brzdy velmi ostře nastavené. Naopak třeba spojka u manuálu je skok o desetiletí zpět (koncern automaticky při pouštění spojky přidává plyn, ceed vůbec). Co je nepochopitelné, že výbavy ceedu pod 600k nemají přední parkovací senzory. Ceed má o něco větší vnitřní hluk od kol (ale záleží od povrchu a pneu). Spotřeba i dle sprintmonitoru v podstatě totožná (průměry: 118kW 1.5 ceed 6,52 vs 110 kW 1.5 octavia 6,43).

 

Náhradní díly i příslušenství jsou v zlodějna očividně pouze v ČR (jako příklad, co bude každý řešit hned první zimu: 17'' originální disk - BEZ pneu za 9,5k/ks 🤮 na slovensku totéž 5k).

Ceed se 118kW 1.5 ve výbavovém stupni s vestavěnou navigací vyjde těsně pod 600k. Nemá tolik možností konfigurace (chceš lepší výbavu = kup vyšší stupeň) takže jde jednodušeji vybrat skladovka; Octavia je minimálně + 20-25% navíc. Strašně pak záleží, jestli má nějaký bonus od zaměstnavatele, chytne akci třeba na IČO nebo vyjedná slevu. Ale začátkem 2022 byly skladovky bez slevy a konfigurace s čekačkou > rok se "symbolickou" 2-4% slevou (dle dealera)...

Editováno: , autor: Palanius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu našlapaný Ceed SW je do cca 700k. Oproti tomu O4Combi začíná na 659tisíc myslím. Určitě se mi líbí O4 více, ale i mladá ojetina Style+ se pomalu blíží k ceně nového Ceedu.

 

Na Ceedu mi vadí ta nemožnost konfigurace, mlhovky v hlavních světlech nahoře, chybí přisvětlování mlhovek do zatáčky, větší hlučnost hlavně od podvozku, přihrádky v kufru které by byly fajn, kdyby se dali úplně vyndat, bederní opěrky až v nejvyšší výbavě, méně místa na zadních sedačkách.

 

No O4 bych ani teď nechtěl kvůli infotainmentu a především ovládání klimatizace (jsem rád že od začátku tvrdím, že je to nebezpěčná blbost a nové modely Škodovky mi v tom moji úvahu potvrzují). Takže příští rok uvidím co přinese facelift a 2024, nebo 2025 by měl snad přijít Ceed SW 4generace, který pokud by vyřešil výše popsané, tak bych se mu časem nebránil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak u čeho, nevím o tom že by si někdo u mercedesu nebo u starších BMW (o nových už to neplatí) majitel stěžoval na hluk od kol.

U O3 se obecně sešlo několik důvodů proč je na tom tak špatně, jedním z nich je zadní náprava (ano u 4x4 verze je hluk od kol menší). Další vidím v šetření na izolaci a v neposlední řadě na tom má velký díl viny, snížení tloušťky plechů a celkové váhy auta, méně materiálu ve všech částí plechové konstrukce auta, zkrátka způsobuje nepříjemné rezonance.

OII na toto zdaleka tolik netrpěla.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám momentálně Rapida, kde si polepším určitě i u té Kii. Fakt ale je, že jsem si soukromého odhlučnil a je brutální rozdíl v komfortu. Počítám s tím, že ať koupím ojetinu nebo nové auto, tak budu opět odhlučňovat, protože mě to vyšlo cca na 18tisíc v materiálu, práce mě bavila a ten rozdíl je neskutečný.

 

Ono je pak jedno jaké auto máte. Ta investice se vyplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Aktuálně jsem koukal na Kia Ceed SW, která je v akci ve výbavě "EDICE 30" za 585tisíc. To už je celkem na zamyšlení při porovnání cen O4Combi.

 

Jinak jsem samozřejmě zvědavý na facelift O4 02/2024.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z mého pohledu mě facelifty Golfu 8 a Octavia 4 nezajímají ani tak z venku, ale spíš jestli upraví to dotykové ovládání. Což dost pochybuji.

 

A pro ty co ten bazmek obhajují. Chápu, že když jste si G8/O4 koupili, tak to hájíte, ale už i nové modely ukazují, že to byl prostě krok vedle potvrzený i výrobci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aká zmena - pre pár rokmi novinári ťažko kritizovali inú automobilku ktorá používala na 90% tlačítka a posmievali sa, že snáď konštruktéri ešte nevideli ako perfektne sa dá urobiť ovládanie všetkého v dotykovom displeji.

Dnes každá reportáž o novom aute začína tým, či tam je blbé ovládanie na displeji alebo "rozumné tlačítkové ovládanie". Dtto na volante.

 

Haha. Mám O4 a dotykové ovládanie považujem

- za ťažko nebezpečné pretože čokoľvek potrebujem prepnúť - ohrievanie sedačky, klimu, navi tak pozerám niekoľko sekúnd na displej čo môže mať ťažké následky

- za nepoužiteľné ak hovoríme o volaní - pretože nie je možné na O4 listovať v zozname kontaktov. Proste hojdanie auta nedovoľuje listovať prstom a lišta naboku je tak úzka že sa na ňu nedá trafiť. Laura sa dá použiť na volanie tak maximálne rodine - táta, máma, petr, elena. Ale kolegu Krzysztofa Barszcze proste nevytočí...

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...