Jump to content

Recommended Posts

  • 6 months later...
  • 1 month later...
V 25. 8. 2020 na 17:31, RDMBR napsal:

Ahojte, vy co máte Octu v osobním vlastnictví, měníte olej po zajetí? Dejme tomu v 1500-2000 kilometrech? Nebo už je to zbytečnost?


Je to zbytečnost. Proč? 

Jinak octa (narozdíl od predchozich aut, aspon v mem pripade) ma variabilni interval fakt variabilni ... u predchozich aut to vzdy vyslo na tech 29 - 30 000 km cyklus.

 

octa mi momentalne tvrdi (najezd neco pres 2 000 kkm), ze olej budu vymenovat v cca 22 000 . a to je pomer jizd mesto / silnice / dalnice vicemene stejny u vsech aut. timhle tempem nakonec stejne skoncim u vymeny v 15 tisisich :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
V 25. 8. 2020 na 17:31, RDMBR napsal:

Ahojte, vy co máte Octu v osobním vlastnictví, měníte olej po zajetí? Dejme tomu v 1500-2000 kilometrech? Nebo už je to zbytečnost?

Kdybych měl škodovku (nejen "octu") v osobním vlastnictví tak bych dělal intervaly výměny po 15k a po 2k bych ho rozhodně neměnil. Před třiceti lety byla jiná doba a dnešní auto ti na opotřebení motoru při domácím ježdění neodejde.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

On se ale neptal na intervaly výměny, jestli po 15K, nebo po 2K, nýbrž na první výměnu od novoty. Tohle téma se rozebíralo už snad ve všech motorových sekcích zde na fóru a správná odpověď podle mě neexistuje. V první řadě si musí každý majitel říct, co má v plánu s vozidlem dělat do budoucna. Jestli si pořizuji auto na 5 let, tak bych se držel servisního plánu (ikdyž s ním nesouhlasím) 2 roky/30 tis. Servisoval jsem takhle Yeti 2.0 TDI a za 4 roky a 120 tis km byl olej měněn jen 4x a olej nebrala a ani žádné jiné problémy s motorem nebyly. 

Rapida plánuji v rodině držet déle a olej jsem vyměnil poprvé v 2.8xx km a podruhé v 10 tisících. Teď už budu měnit pravidelně co 10-12 tis, což je i roční nájezd cca.

U Touarega tohle dělat nebudu, protože za 3 roky po záruce půjde z domu. 

Suma sumárum, jsem pro brzkou výměnu oleje po zajetí, pokud si chce člověk nechat auto delší dobu. Ano, dnes už se motory nezajíždí jako před 20 lety, ale i tak si motor první km sedá a při první výměně byl olej v Rapidu černý jak bota.

Edited by Rapid1.0
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Asi bych na to šel z pohledu, co vše negativně ovlivňuje životnost motorového oleje. Bude to:

-          Počet studených startů umocněný stop-strartem.

-          Počet krátkých tras, kdy se motorový olej ani neohřeje na 80 °C.

-          Vytáčení a přetěžování studeného motoru.

-          Malé množství motorového oleje v moderních motorech.

-          Nevhodně zvolený motorový olej nebo střídání specifikace, tedy viskozity.

-          Odfláknutý servis s vypouštěním oleje pod nominální provozní teplotou.

-          Absenci kontrol a dolévání motorového oleje.

Bude toho jistě víc a někdo mě určitě doplní.

 

Co třeba umí opotřebovaný olej:

Zničit kluzné ložisko turba, zakarbonovat ventily, zapéct pístní kroužky, způsobovat samozápaly a tím nadměrně namáhat uložení klikové hřídele atd. Vše opravy minimálně nad 15 000 Kč.

Dejte si proti tomu do srovnání cenu jedné výměny motorového oleje a filtru… Šetříte na správném místě?

TSI motory za mají tendenci protlačovat benzín do motorového oleje hlavně za studena. K tomu auto, pokud jezdí pouze krátké trasy nemá vhodném podmínky pro odpaření benzínu z motorového oleje. Při vytáčení a přetěžování motoru je vždy vyšší otěr, z motorového oleje se stane abrasivní svinstvo.

Bez ohledu na výrobce oleje, bych odhadoval, že pokud jezdíte jako Gándhí a spíš delší trasy defenzivním stylem mohl by si motorový olej zachovat všechny své vlastnosti maximálně 15 000 km, při obvyklém ježdění tak 10 000 km, při dominantním ježdění po městě / krátké trasy cca 7 500 km. Pochopitelně druhý limit je čas, takže po roce výměna bez ohledu na malý nájezd.

Ještě na střední škole jsem slyšel toto: „nejlevnější oprava motoru je výměna motorového oleje“…

Častější výměna motorového oleje může motoru jedině prospět. Snad jen zkuste servis / automechanika přesvědčit, aby místo ocelové podložky vypouštěcího šroubu použil měděnou. Nevěřili byste, jak umí ocelová podložka zničit duralový odlitek olejové vany.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...