Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

No...viděl jsem jej na živo až dneska. Verze Lounge....sedadla super, potah na palubce taky super. Co mě teda zarazilo je plastový kus něčeho, co má imitovat přihrádku před spolujezdcem (Octavia 3 měla teda kvalitnější kus plastu) a hlavně mi chybí Simly Clever prvek v podobě odkládací přihrádky na brýle v prostoru u zrcátka....
Jinak jsem se koukal u Hlaváčka v Olomouci a situace jako vždy - prodejci mezi sebou štěbetají a potenciálním zákazníkům se vůbec nevěnují. Mimochodem, vedle v salonu měli venku Sorento a jen tak z dálky to vypadalo docela dost dobře 🙂 Zadek jsem neviděl, ten se mi ale nelíbí ani na fotkách....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak včera jízda s výbavou Sportline.DCC podvozek filtruje dobře,jak špatnou okresku,tak hladký asfalft.Tlumení hluku svělé.Sportline má tlumící skla.Bzdy brzdily velmi dobře.Ty mě překvapily,protože vzadu jsou bubny.Asistovaná jízda 2.0 moc dobrá věc.A v kombinaci s elektrikou dokonalé.Auto bylo na 20" kolech.Interiér prostorný,všude dost místa,jak vpředu,tak vzadu.

 

20210625_075348.thumb.jpg.9cfc7969fe474ec41af707fe165ade17.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

No nevím, na tom dojezdu to zase taková změna nebude.

Každopádně mi tam štve ta panoramatická střecha v základu, to je věc kterou bych tam nechtěl ani zadarmo.

Navíc jsem někde četl, že tam už nebude ani ta zatahovací roleta, takže na léto opalovací krém na pleš nebo čepici :-).

A další kila navíc, je ale pravda, že vzhledem k váze vozu to asi takový problém nebude.

 

A ještě mi tam schází odvětrávané sedačky. Doufám, že brzy dorazí L&K a s tím i tyto sedačky.

Už na prvních fotkách Enyaqu se s tím Škoda chlubila (Na displeji bylo vidět ovládání odvětrávání) a od té doby nic.

U auta v této cenové kategorii bych to očekával.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělá to nějakých 30km v normovaném dojezdu, reálně čím vyšší rychlost tím větší rozdíl...

Ty sedačky taky čekám kdy přijdou, na prvních fotkách byli a teď jako by se po nich slehla zem... Ta panorama by dle videí měla být bez zakrytí, což je myslím docela problém (stejně tak to má mít řešené FIV...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

30 km je docela dost, ale ta prosklená střecha je fakt nesmysl. Uvidíme až to bude na showroomech....

 

Jinak jsem měl Enyaq (150kW) na víkend a za mě fakt super až na několik drobnosti:

 

1/ Zvuk blinkru, na prvním semaforu jsem hledal v menu kde se dá nastavit hlasitost. Je podstatně hlasitější než běžné blinkry, jde to z repráků. Zase někdo ušetřil 15Kč za auto. Kdyby to alespoň bylo nastavitelné.... Moc mi to teda k dávání blinkru nemotivovalo :-).

2/ Přihrádka na drobnosti mezi řidičem a spolujezdcem funguje jako reproduktor zesilující klepání čehokoliv co se  do ní vloží. Nelze to použít.

3/ Kaplička je fakt malá, v kontrastu s tím 13,3" notebookem uprostřed je to divný. Ale zvyknout se na to dá. 

 

A pak samá pozitiva, 15...25kWh/100km dle jízdy, rekuperuje to i tam kde bych to nečekal. Dlouhodobý průměr 18,8kWh/100km a tam jsem se vešel i já. (SIII 2.0 TDI 147kW 4x4 mi žere 6,3 cca). Z dojezdu (za současných teplot s klimatizací) 535 nebo kolik uvádí Škoda je v reálu 430, co jsem projel odpovídalo očekávání palubního počítače +- 3km. V zimě to bude samozřejmě míň.

 

Na cesty do ciziny asi zatím asi ne, ale pro každodenní cesty do práce a po ČR proč ne, zvláště pokud má člověk možnost nabíjet doma, ideálně ze solára.

 

Za mě pokud takhle dobře dopadl hned první počin s tímhle pohonem, tak si myslím, že to spalováky brzy převálcuje. Ticho, sametový pohon bez cukání (zdravím DSG). Jakmile to výrobci rozjedou v množství, tak bude i cena, dojezd a rychlost nabíjení vyřešena. A to jsou technické problémy a technici to vyřeší.

Navíc bych řekl, že si někdo v koncernu spočítal, že to jednou vyrobí laciněji a proto to tak tlačí.

Použitelné je to za mě už teď, halt jen na dovolenou do zahraničí bych s tím zatím fakt nejel....

 

  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem se na to podívat v salúnu a za mě dobrý. Projet jsem se raději nebyl, to je u mě nebezpečné, bo by se mohlo stát, že by se mě zalíbilo a koupil bych si to. Ale jen jako druhé, nebo třetí auto do rodiny, na nákup, do práce a okolo komína. Tunu dřevěných briket s tím neodvezu, do Chorvatska bych s tím jel o několik hodin déle a s elektrocenrálou v kufru pro všechny případy. Ty prachy bych také za druhé nebo třetí auto do rodiny nedal, takže zatím ještě na další tři čtyři roky pořídím jako nástupce Karoqa za mega nějaký hybrid a zbývající půl mega můžu ještě investovat na střechu do solárů na zvýšení energetické nezávislosti domácnosti. Ale za pár let, se solární nabíječkou v garáži, cenově to bude srovnatelné, nebo levnější než ropáky, proč ne. Vývoj jde dopředu a pára měla také spoustu odpůrců, než se prosadila :-) ... Tady je spíše problém, že elektromobilitu EU ekofašisti prosazují přes mrtvoly, ono by se k tomu dospělo i přirozeným výběrem ... Chtě nechtě, jednou prostě Enyaq, sice x-té generace, v garáži bude :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...