Publikováno Březen 21, 20205 r Dobrý den, už delší dobu nemohu přijít na závadu na své OII FL. Při jízdě je auto hrozně lenivé jakoby se nechtělo vytáčet do otáček. Při jízdě na dálnici motor ani na rovince nepřekročí 4000 otáček (rychlost maximálně 120-130 km/h) a při jízdě do kopce rychle ztrácí výkon. V kopci, kde s druhou octavii se stejným motorem jezdím na pátý stupeň, s touhle octavii musím podřadit na trojku. Chod motoru je přitom spořádaný, tichý, volnoběh je stálý, bez klepání. Po připojení na diagnostiku se nehlásí žádná chyba... Zkoušel jsem výměnu cívky, svíček, všech filtrů, vyčištění škrtící klapky, egr ventilu, výměnu plynového pedálu, výměnu ventilu N156 (registrové přepínání sacího potrubí) Někteří z vás tady uváděli dost podobnou nebo stejnou závadu. Problém je v tom, že ten kdo ji měl tady již neuvedl , jak se mu tu závadu podařilo vyřešit. Budu rád za každou reakci, děkuji.
Březen 21, 20205 r To je vážně divné,aby při takovém poklesu výkonu diagnostika nic nepsala a motor jel spořádaně. Zvedl jsi auto a točil kolama. Co převodovka?
Březen 21, 20205 r Autor Převodovka je vpořádku,kola se točí úplně normálně. Na volnoběh motor normálně točí i vyšší otáčky,ale při jízdě netáhne. Auto je celkově v dobrém stavu, najeto má 120tkm. Spojka taky táhne normálně odspodu a neprokluzuje. Taky je mi divné, že diagnostika nic neukazuje. Ale v něčem musí být problém. Mám dvě stejné octavie a rozdíl ve výkonu je propastný. Připadá mi jakoby tomu chyběl dech. Tipoval bych to na nějaký problém se vzduchem. U té octavie,která jede normálně,tak při přeřazení na druhý je jasně vidět postupné zrychlování a nad určité otáčky to zrychlí jakoby seplo "turbo" :),to se ale u toho druheho auta nedeje,jakoby se neoteviralo neco,co se nad urcite otacky ma otevrit...jenze nevim co a nevim,proc mi to diagnostika nerekne.
Březen 21, 20205 r O aky motor ide ? Lebo na päťke ani moj nepotiahne do kopca. Co tak upchaty vyfuk , rozsypany katalizator? Pri vyssich otackach nema taky priechod, vzprieci sa v nom nieco . Niekedy parchanti zvykli pchat zemiaky do vyfuku.
Březen 21, 20205 r Autor Jde o 1.6 mpi BSF, 75kw, 2009 ... Brambory ve vyfuku urcite nemam :), ale katalizator uz me napadl. Az preckame tu karantenu zkusim odpojit vyfuk a projet to bez nej. Ale zadny nestandartni zvuk z něj nevychází. Pokud bych neměl srovnání s druhou octavii, tak bych to neresil. Nicmene,pokud jedu po rovince,nohu mam na podlaze a auto jede cca 120km/h a toci horko tezko 3800 otacek,tak neco musi byt spatne. Premyslel jsem i nad nejakou chybou v ridici jednotce,ale netusim jestli bych ji nejak poznal a vyhodit 8000 za preflashovani softwaru, abych zjistil, ze tim to nebylo,to se mi moc nechce. Pokud vas nekoho jeste neco napadne nebo jste se s necim podobnym setkali, budu rad za kazdy napad.
Březen 21, 20205 r V prvom rade kuknut v akom rozsahu nacitava plynovy pedal.potom 12 kanal hodnotu rozvodov.
Březen 21, 20205 r Zmerat tlak palivoveho cerpadla pri vysokych otackach, pred pal.filtrom aj za nim. Vo filtri je regulator tlaku.
Březen 21, 20205 r Autor Palivove cerpadlo to byt nemuze,protoze to ma stejny vykon na benzin i na LPG.
Březen 21, 20205 r To ze mas LPG meni pohlad.Kludne moze byt motor v stave kde kompresia unika ventilami a aj po 120tkm.takze pomerat tlaky.
Březen 21, 20205 r Autor Lpg je tam necely mesic, motor měl tuhle závadu již pred montazi lpg. Chtel jsem sfouknout dve mouchy jednou ranou. Levněji jezdit a zaroven zjistit,jestli neni chyba v palivovem cerpadle. Motor se chova stejne jak na benzin,tak na plyn, cerpadlo tedy mohu vyloucit. Tlaky jsou v poradku ani olej se mi neztrácí, spotreba je taky srovnatelna s tou moji druhou Octavii...
Březen 22, 20205 r Tak potom ti nejde prechod z kratkeho na dlhe sanie.je ovladane podtlakom a ventilom .
Březen 22, 20205 r Autor Tak ted jsi na to kápnul, taky to tipuju na tuhle závadu, nejsem úplně automechanik, dokázal bys mi říct co mám vyměnit,aby to prepinalo mezi kratkym a dlouhym sáním?
Březen 22, 20205 r Ved si pisal ze si vymenil ventil N 156. Myslim ze tu je niekde video, ako to pracuje. Na diagnostike sa to da skontrolovať, ale asi len el .časť. Keď som odpojil podtlak od ovladania nič sa nestalo, nehodilo ziadnu chybu, motor šiel rovnako.
Březen 22, 20205 r V sani je plastova klapka,ktora je ovladana el.ventilom.ten je vidiet po lavej strane ako su rozvody.ide donho hadicka tenka a kabel.rozober to a vyskusaj ci sa klapka vobec hybe.
Duben 8, 20205 r Autor Všem děkuji za rady, pro případ, že někdo bude mít stejný problém, tak řešením byla výměna katalyzátoru. Před nějakou dobou byl problém s cívkou a špatně pálily dva válce, nespálená směs tedy odcházela do výfukového potrubí a v katalyzátoru nejspíš nadělala paseku. Byl ucpaný, ale diagnostika nic nehlásila. Problém byl ve slabém výkonu auta,do kopce vůbec netáhlo, na rovince byla maximalka 120-130kmh.
Srpen 4, 20214 r Ahoj,taky jsem přišel pro radu,mám stejný problém,octavia 2 1.6,BSE,dodělaný LPG,motor nejde přes 4000otáček,vůbec to nejede,hlavně do kopce,tam kde jsme běžně jel na 5ku,tam teď davám 3ku.Je tak o třetinu vyšší spotřeba.Volnoběžné otáčky jsou ok(800ot/min).Auto neškube.Dělá to jak na benzín tak na LPG.Diagnostika neukázala nic.Mechanik kontroloval katalyzátor a průchodnost výfuku a vše ok.Škrtící klapka vpořádku,snímač tlaku sacího potrubí je ok,klapky sání uvnitř ok,lambda sondy ok,netěsnost sání taky není.EGR ventil prý zatím nezkoušel.
Srpen 4, 20214 r Napisal si zopar polopravd. Tvoj mechanik asi nepozna BSE motor kedze tento motor EGR nema. Vsetko tesne a skontrolovane ale kedze motor nejde nad 4000 ot znamena ,ze niekde ste pri kontrole nieco vynechali. Ak by si si precital vsetko okolo tychto problemov urcite by si sa posunul dalej.
Leden 10Led 10 Tak uplně stejný problém - auto netáhlo, nešlo vytočit nad 4000, někdy jelo jen do 3500, výměněny svíčky, káble, filtry a nic, pak taky výměna katalizatoru - a zase frčí jak má, a spotřeba taky krasně dolů. Upraveno Leden 12Led 12 od cypisek
před 7 hodiny7 hod Ahoj, do včera jsem řešil to stejné, Octavia 2 1,6 BSE... nešla vytočit nad 4 tis ot. a nejela víc, než 120 km/h... Vše se zdálo být ok, občas nízká funkce katalyzátoru, občas nízký průtok sekundárního vzduchu... Katalyzátor měla úplně ucpaný, 250tis km... Nový kat jde profouknout bez odporu, dal jsem ho tam a najednou motor chodí jako pila.... Neuvěřitelná proměna.... Měnil jsem furt taky kde co bez výsledku... Tak jsem moc rád. Katy jsou od pěti do deseti tis. obrovský výběr, proti filtru pevných částic u dieselu je to na pohodu... Hodně radosti z Octávek všem :-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.