Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,
Mám teď nově fIII r.v. 2018 1.0 tsi 81kw, najeto cca 24tis. km. 
Všiml jsem si, že i po klidné jízdě, když vypnu motor, tak je slyšet z pod kapoty bublání chladící kapaliny. 
Motor se ohřeje na provozní teplotu 90° dle PP již po 3 minutách (venku bylo 25,5° podle PP), zhruba 2km jízdy, kotel za studena tomu nedávám. 
Teplota oleje v rozmezí 80-100°. 
Co mě ale zaráží oproti minulé fIII s 1.0 tsi 70kw je to, že po vypnutí motoru jde z pod kapoty slyšet vroucí chladící kapalina. 
Chci se zeptat, je to u této motorizace normální stav, nebo je třeba se něčeho bát? S autem jsem zatím najel cca 1k km, do servisní prohlídky to mám nějakých 60 dní- počkat, nebo raději ihned do servisu? Na přístrojovce žádná chybová kontrolka nesvítí, ani v infotaimentu na obrazovce "stav vozidla" se nic podezřelého neukazuje.
Díky za odpovědi. 

zdar, není to bublání dáno pohonem/doběhem čerpadla okruhu na chlazení turba ? :) Měl bys slyšet ještě jemné vrčení při vypnutí zapalování, pokud ne, bude problém jinde.

Je to normální, jak píše hrocja, dochlazuje se turbo, zní to jako bublání.

normální stav, taky mi to dělá... :)

  • Autor

Díky. Jen mě udivilo, že na 1.0 tsi 70kw se mi to dochlazování turba ještě nespustilo, ikdyž jsem s tím někdy jel jak čuně. 
Co mě ale zarazilo, že když jsem s autem dneska jenom cuknul o pár metrů, tak po chcípnutí zase stejný zvuk a bublání. 
Za měsíc to jde na první garančku, tak se tam pozeptám a kdyby s tím něco bylo, dám vědět i sem :-)

To bublání způsobuje čerpadlo chlazení plnícího vzduchu (V188).  Stačí na chvilku zapnout zapalování.  Není potřeba ani startovat motor.  Buble to pak ještě nějakou dobu i po vypnutí zapalování.  Mám kód motoru DKRC, rok výroby 2019.  Auto jsem kupoval jako nové a dělá to už od začátku.

V 6. 7. 2020 na 21:14, persizc napsal:

Díky. Jen mě udivilo, že na 1.0 tsi 70kw se mi to dochlazování turba ještě nespustilo, ikdyž jsem s tím někdy jel jak čuně. 
Co mě ale zarazilo, že když jsem s autem dneska jenom cuknul o pár metrů, tak po chcípnutí zase stejný zvuk a bublání. 
Za měsíc to jde na první garančku, tak se tam pozeptám a kdyby s tím něco bylo, dám vědět i sem :-)

mám stejný motor v rapidu a bublání slyším a "vidím" v nádržce i když nejedu jako čuně, stačí popojet doma na dvoře.

  • 10 měsíců později...

Takže tohleto je tedy v pořádku (viz video) ? Koupil jsem trošku ojetého Rapida a toto mě trochu zarazilo. Předtím jsem měl ovci 1.8 bez turba, tam po vypnutí nic nebublalo :) 

JJ, je to normální. Buď rád, že ti to dochlazuje turbo. Na OII FL 1,9TDI toto není a když zastavuji na odpočívce při dleších jízdách (dálnice, nebo státovky), tak nechávám motor na volnoběh cca půl minuty kadlat, aby se dochladilo turbo. V Rapidu 1,0TSI už na toto nemusím myslet :-)

Má to několikrát napsaný nahoře že je to normální.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.