Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

před 4 hodinami, Gater napsal:

pokusím se reagovat, ale tuším škodováckého milovníka a zaslepence:

 

- pokud zmáčku jedno z mála tlačítek se symbolem klimatizace, tak mi to skočí do té "inteligentní". To mi  jí opravdu nenutí?

- přepínání světel mám někde u levého kolena. Opravdu se mám koukat pod přístrojovku, jestli se auto rozhodlo v auto režimu svítit?

  Proč proboha na displeji není informace že svítí denní nebo potkávací (např. v tunelu) nebo dálková (ta jediná tam je, protože musí). Pochopil bych, že dřív chtěli ušetřit jednu LEDku, ale obrázek na displeji nic nestojí.

 

- stav tachometru byl u aut od pradávna, aby třeba servisák nemusel lovit někde v menu desátou podpoložku

 

Proč mi auto píše abych zavřel okno, když nechci? Proč musím všechno lovit někde hluboko v nastavení? Myslíte, že servisák najde např. servisní polohu na odklopení stěračů? Nenajde (vyzkoušeno).

Proč se mi na displeji točí malůvka auta? Proč na O IV nadává i samotný prodejce? (jeho vyjádření není publikovatelné)

 

Nezlobte se, ale nejsem cvičená opice, abych skákal tak, jak si to nějaký pubertální programátor v MB vymyslel.

 

 

 

Předně si nemyslím, že by to tady bylo o milovnictví a zaslepenosti. Podsouvat to apriori jen tak není v pořádku. Naopak je tady celá řada lidí až přehnaně kritických. Co se týče jednotlivých věcí, ke kterým umím něco říct:

 

- Přepínání světel je v poslední době primárně automatické. Věc se dá velmi elegantně řešit tak, že je spínání nastaveno na variantu "časné". Je jedna situace, kdy to nepomůže - mlha s relativně velkým množstvím světla. To je asi jediný stav, kdy je třeba kontrola rozsvícených potkávacích světel. Indikaci potkávacích považuju u generace OIII, SIII za nešťastnou kvůli tomu, že se rozsvěcuje symbol parkovaček. Jak je to u OIV nevim.

 

- Stav tachometru je pro servisáka k dispozici (pokud to u OIV není jinak) po otevření dveří. Takže když jde přijmout auto, tak ho stav během jízdy nezajímá.

 

- S buzeračními hláškami souhlasím. Je to výsledkem dnešní hysterie a aktivismu.

 

- Středové výdechy - bohužel je naprostá většina lidí neumí nastavit a pak řvou, jak jsou nachlazení "z klimatizace". Co je s nima špatně?

 

- "Sedadlo spolujezdce nejde sklopit pro převoz dlouhých předmětů a nejde ani vyndat hlavová opěrka" - myslíš tím sklopit úplně dozadu a nebo příplatkovou funkci sklopení opěradla dopředu? Vyndání hlavové opěrky bohužel není "uživatelské" už v předchozí generaci. Jde pomocí plochého šroubováku. Proč, to je otázka. Asi ochrana lidí před nimi samotnými z rozhodnutí pomazaných hlav

 

- "nejsem dement, abych si nedokázal nastavit všechno klasicky" - tím myslíš automatický režim klimatizace?

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V O4 už se světla neovládají tím historickým otočným kolečkem (nekamenujte mě, ale v dnešní době to byl opravdu anachronismus), ale jsou tam tlačítka. Jedním se přepíná auto-obrys-tlumené a ten zbytek je na mlhovky). Jsem asi jediný, kdo s tím má problém (nebo možná jediný, kdo si ještě pamatuje úžasně přehlednou přístrojovku u favorita), ale vadí mi slepě důvěřovat automatu, že svítí a přitom chybí zpětná vazba v podobě kontrolky.

Stav tachometru se zobrazí po vypnutí motoru, jinak netuším jak. Údajně i po vypnutí ACC. A co když ACC není?

Středové výdechy jsou úplně dole u řazení, takže i při sklonu, aby to foukalo co nejvíc nahoru máte v létě ruku mraženou a v zimě vařenou.

Dlouhé lehké předměty čas od času převážím, a to, že nejde sklopit sedačka spolujezdce mě fakt vadí, Dopředu to nejde a dozadu vadí kus opěradla a hlavová opěrka. To vážně clever není ani omylem.

Kupovat si kvůli tomu dodávku fakt nebudu.

Klima se dá naštěstí i vypnout - ale jedním tlačítkem rozhodně ne a musíte matlat prstama po displeji.

 

Editováno: , autor: Gater
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- Člověk tak nějak očekává, že to mají domyšlené...a nemají. V připlatkové výbavě jsem to v té době nenašel.

   (a nevidím to tam ani teď...)

- Stačí i u stojícího auta....ale stav km není.

Editováno: , autor: Gater
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jedné straně chápu u Gatera, že prostě některé věci mu u OIV nesedí, mě by to asi taktéž nesedělo, prostě jsem konzerva a auto mám na ježdění, na internet  a na jeho  připojení mám doma notebook. Na druhé straně někoho přímo označit za zaslepence není fér, berme to tak, že každý má své preference a svůj názor na danou věc a přeci kvůli tomu nebudu druhého hanlivě označovat. Buďme všichni soudní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mi líto, že příznivcům škodovky kazím jejich idol. Ani já jsem neměl nic proti a to jsem jezdil od stodvacítky po O3 prakticky vším. Ale ani u jednoho modelu jsem neměl chuť něco zásadně nenávidět. Výjimkou je jen O4, u které mám někdy opravdu chuť ten přerostlý nefunkční displej utrhnout a zahodit.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten displej chápu............, ale u  mne je displej zlo, jako takové. Pokud si ještě nedej bože budu někdy kupovat novou Škodovku (nechtěl bych, mám doufám na důchod poslední auto), tak pokud bude pokračovat ta éra ovládání skoro všeho přes přerostlý tablet, tak asi poprvé v životě by to byla ojetá Škodovka bez tabletu, nebo prostě jiná značka. Ten současný trend prostě nemůžu překousnout (a je nás dost i mezi mladšími ročníky) a to i kdyby všechno fungovalo od začátku na 100%.  

PS: Kdysi mělo tady na fóru  význam slovo "petrolhead", dnes začíná převažovat  "connectedhead". Končím,  moderátor by řekl, že je to již mimo téma. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže právě ten tu veškerou snahu udělat dobré auto totálně kazí. Nemám nic proti prostoru, jiízdním vlastnostem, spotřebě, motoru, volantu...to se celkem povedlo. Ale ten jediný prvek interakce mezi řídicí jednotkou a řidičem to totálně pohřbívá a otravuje každý den.

Mechanicky za mě O.K., počítač je ale K.O.

Editováno: , autor: Gater
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Gater napsal:

V O4 už se světla neovládají tím historickým otočným kolečkem (nekamenujte mě, ale v dnešní době to byl opravdu anachronismus), ale jsou tam tlačítka. Jedním se přepíná auto-obrys-tlumené a ten zbytek je na mlhovky). Jsem asi jediný, kdo s tím má problém (nebo možná jediný, kdo si ještě pamatuje užasně přehlednou přístrojovku u favorita), ale vadí mi slepě důvěřovat automatu, že svítí a přitom chybí zpětná vazba v podobě kontrolky.

Stačí si nechat aktivovat svícení zadními světly s DRL (nevím za OIV umí v základu) a nemusíš řešit, vidět jdeš vždy, za mlhy je lepší zapnout světla manuálně vždy).

 

Před hodinou, Gater napsal:

Stav tachometru se zobrazí po vypnutí motoru, jinak netuším jak. Údajně i po vypnutí ACC. A co když ACC není?

Vypnout tempomat jsi zkoušel? (myslím uplně vypnout, né jen deaktivovat)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen píšu co nefunguje. Pokud chcete slyšet hatera, tak Vám můžu domluvit schůzku s prodejcem a distributorem. Nechtějte vědět, kolik nových O4 se jim vrací v prvních dnech po prodeji do servisu na přehrávání fw a jiné lahůdky. To co mi do telefonu na adresu Škody řekl je necitovatelné. Takže tak...

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 7 hodinami, Gater napsal:

- Člověk tak nějak očekává, že to mají domyšlené...a nemají. V připlatkové výbavě jsem to v té době nenašel.

   (a nevidím to tam ani teď...)

- Stačí i u stojícího auta....ale stav km není.

Zkus posunout páčku tempomatu nadoraz dozadu...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, kubasta napsal:

Mužu jenom potvrdit. Byl jsem objednat manželce Kamiqa a po rozhovoru s prodejcem mi řekl,že nová Octavia a Scala je tragédie. Neustále se jim vrací na reklamaci.

 

Nevadí, že Kamýk je jen Scala na chůdách? Jestli na něho při objednávání taky nadával :-)

 

------

 

Já si nemyslím, že by tady byla rozporována oprávněnost reklamací a to, že po stránce sw je to průšvih.

 

před 9 hodinami, Gater napsal:

V O4 už se světla neovládají tím historickým otočným kolečkem (nekamenujte mě, ale v dnešní době to byl opravdu anachronismus), ale jsou tam tlačítka.

 

Vcelku se divím, že s ohledem na ostatní námitky se ti to "historické" kolečko nelíbí. Podle mě je to jednoznačně nejjednodušší ovladač světel, který ztrácí smysl teprve plošným nasazením automatického spínání osvětlení. Jeho nevýhodou bylo to, že neumožňoval samostatné zapnutí zadní mlhovky. Takže nešlo po předjetí bliknout na blbce s chybně puštěnou mlhovkou.

 

Jenom pro představu. Jaké auto pro tebe bylo hlavní v posledních cca 10ti letech. Ne s jakýma ses projel, ale jaké byly v dlouhodobém užívání?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar jsem majitelem momentálně 3 modelů vozů Škoda a zároveň i zaměstnanec. Ani v jednom voze nemám přemíru elektroniky. U dnešních vozů to dospělo už do stádia kdy je v autech tolik asistentů že se jeden pere s druhým a navzájem se vypínají a děje se to i u Kodiaqa, Karoqa, i Superbu, ale vrcholem všeho je O IV kde se předělává Sw, který byl dodán koncernem. Podobný případ byl i u ACC kde byl Sw také dodán a byl tak říkají funkční částečně (sám se vypínal nebo nereguloval) 

Ano ono to vypadá hezky na předváděčkách nebo na prezentačním videu, ale realita je potom taková, že lane assist neví co je vlastně čára kterou má hlídat

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 10. 2020 na 8:56, Tragedie_v_JZD napsal:

 

- kolirkát na život kontroluješ, jestli se přepla světla kontrolkou? přeci vidíš, jestli svítí potkávací nebo denní (a věř mi, funguje to spolehlivě... řešit kontroku je uplne zbytečné)

Třeba proto, že za mlhy, šera, etc, jezdí spousta moderních aut jen na denní svícení (kdyby alespoň s ním bylo povinné svícení i zadních světel), jen proto, že si automatika jeho auta řekla, že ještě není nutné svítit a řidič se na to evidentně spoléhá? Za řádné osvětlení vozu je zodpovědný řidič, jenže když mu marketing nakecá, že se nemusí o nic starat, tak to podle toho taky vypadá. Vidím to dnes a denně na silnicích, teď na podzim a v zimě tuplem.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U všech třech mám automatiku nastavenou na nejvyšší citlivost a stačí abych i v létě vjel do lesa a světla se rozsvítí, ale stejně je všude a to i u asistentů že zodpovědnost nese řidič. 

To je stejné jako u starších vozů kde je podvolantový přepínač dálkových světel né spínač (pozor neplést) mnoho lidí jezdí na dálkové a to i když je kontrolka v přístrojích. 

Zkrátka je to o lidech!!!! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 10. 2020 na 13:20, Tragedie_v_JZD napsal:

to mas sice prqvdu, ale zrovna v pripade skodovky prepinani funguje velmi spolehlive

To bohužel nemáš pravdu, z osobní zkušenosti z dřívějších modelů, než je OIV, to v žádném případě nemohu potvrdit. Jedině, že by nastal u tohto modelu výrzaný pokrok, což mně tedy moc nepřijde. Navíc málokdo ví, že lze nějakým způsobem automatiku nastavovat. I když i ta nastavení nejsou žádný zázrak. Myslím, že toto forum je toho důkazem, manuály bohužel nečte skoro nikdo.

 

V 10. 10. 2020 na 14:27, DušanV napsal:

Ani bych neřekl..........

Přesně tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Tragedie_v_JZD napsal:

to mas sice prqvdu, ale zrovna v pripade skodovky prepinani funguje velmi spolehlive

Taky si myslím ze se pleteš. Rozpoznat mlhu neumí ani nejvrcholnější model VW. Máme měsíc doma úplně nového Touarega a už při prodeji nás na to prodejce upozornil, ze tohle auta proste ještě spolehlivě neumí. Poté jsem si to ověřil i sám. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...