Publikováno Listopad 16, 20204 r Olej cez paličku OK - čistý na 6500km Teraz jazdím kratšie nájazdy trocha. Môže to byť len vyzrážaná voda ?
Listopad 16, 20204 r Toto je obvykle příznak úniku chladící kapaliny do oleje. Většinou prasklé těsnění pod hlavou. Že by to bylo pouze kondenzací vody při krátkých trasách si nemyslím. I když u nového motoru, kdo ví co...
Listopad 16, 20204 r Nejspíš Ti voda v bandě i bude ubývat. Taky jsem to jednou měl a opravdu to bylo těsněním pod hlavou. Tohle není normální, nechej ten šlem tam a do servisu :-).
Listopad 16, 20204 r Netreba panikarit.Kludne to moze byt normalne ked napr.jazdis denne rano za studena do kopca a potom z kopca a vypnes a vecer to iste.Najprv zavri vicko na olej a vyskusaj ci je tesne ci vobec tesni k viku ventilov.Ak ano utri slem a posleduj ako sa vytvara.Ak je vicko netesne tak za studena sa okolo neho nasava vela vlhkosti a toto je vysledok.
Listopad 16, 20204 r Autor Chladiaca zmes je ako za nova .. Vyzera ze je ustalena ako od vyroby. Este som dostal odporucanie, ze to mam ist trochu prehriat po dialnici (aby sa motor riadne prehrial) a skontrolovat ci nastane zmena. Ak nie tak, ze servis ...
Listopad 17, 20204 r Toto není kondenzace, ale voda v oleji! Servis a reklamovat!!! Upraveno Listopad 17, 20204 r od kacer1
Listopad 18, 20204 r Autor Voda sa nestraca .. Urobim dlhsie jazdy tento alebo buduci tyzden uvidime .. Servis info: pokial nie je voda v oleji tak to bude na 90% kondenzat. - ak po dlhych trasach nezmizne mam auto doniest na diagnostiku Ak nezmizne auto im tam dopracem ;-)
Listopad 18, 20204 r @misiak.pbPodle tvých fotek ten šlem nemáš jen na víčku, ale i uvnitř víka ventilů a to dosti. Tohle určitě není jen prostá kondenzace vody vlivem střídání vysokých a nízkých teplot. Já osobně bych tu návštěvu servisu dlouho neodkládal a pokud nechceš hned servis, tak bych aspoň udělal nějakou delší jízdu, nebo i kratší, ale se zvýšenými otáčkami na nižší převodový stupeň. Tam jde o to dostatečné zahřátí motoru a oleje. Pokud ti potom ten šlem nezmizí, tak neváhej, mě to taky přijde jak tvrdí Čečulák jako vadné těsnění pod hlavou!!! PS: Podívej se taky na měrku hladiny oleje, jak to vypadá s olejem na ní. Upraveno Listopad 18, 20204 r od DušanV
Listopad 18, 20204 r @DušanV Písal, že cez paličku olej OK - rozumej "olej na měrce je čistý" :-) Ani mne to nepríde byť halal či košér či ako sa to píše... Toho sajrajtu je tam fakt veľa... Ale prežeň ho trochu, možno to pomôže a budeme prekvapení...
Listopad 18, 20204 r Autor Vcera 60km dialnica a dnes 40km dialnica (trosku som porusil dopravne predpisy aj nizsia prevodova rychlost) Vyzera ze tam je toho vyrazne menej . Zo servisu mi technik povedal, ze nech spravim dlhsiu trasu aspon 200-300 km a ak to nezmizne tak budu riesit Takze asi sa fakt pri tychto motoroch toho viac vyzrazava .. (teoreticky uvidime ked bude zima a budem viac pouzivat webasto)
Listopad 18, 20204 r Jezdil jsem na OIII 1.4tsi kratké trasy do práce a nikdy jsem takto víčko neměl zasraný!!!
Listopad 19, 20204 r Autor Tak nafta ma novy dizajn motoru .. ine materialy pri hlavach tak neviem uvidime
Listopad 21, 20204 r Proč nerespektuješ rozdělení fora na jednotlivé specializované sekce? Toto není dotaz do sekce "Ostatní". Téma přesunuto, jenom přiděláváš jiným zbytečnou práci.
Listopad 23, 20204 r Mám rovnaký problém – 2.0 TDI 85 kW s nájazdom cca 12 tisíc km. S tým rozdielom, že to mávam aj na paličke (nie vždy). V servise v Dubnici ako aj v Trenčíne mi povedali, že je to normálna vec (vlastnosť oleja špecifikácie VW 509 00) a po dlhšej trase by sa to malo rozpustiť. Niekedy je tam toho viac, inokedy menej, no nikdy sa to úplne nerozpustí. Zajtra idem 600 km trasu a ak sa to nerozpustí, tak to začnú riešiť. Úniky chladiacej kvapaliny nie sú, problém bude asi v kratších nájazdoch 30 – 70 km. No chodím aj dlhšie trasy a nikdy sa to úplne nerozpustilo. Kondenzát by mi nevadil, no motor je pocitovo oveľa hlučnejší. Pri kúpe som bol prekvapený jeho kultivovaným prejavom pri ľahkej nohe na plynovom pedáli, no teraz pri jemnejšom zrýchľovaní píska, chrapoce (od 1500 po cca 2000 ot.) – asi vlastnosť motora (možno turbo). Kabína je dobre odhlučnená, no práve takéto pazvuky je v nej najlepšie počuť. Ľutujem, že som nešiel do 1.5 TSI, tá spotreba za to nestojí. Auto vyrobené 3/2020.
Listopad 23, 20204 r Tak mi připadá že je to spíš vlasností oleje, při jeho hustě bude náchylnější na vlhkost. Starý hustý oleje to nedělaly.
Listopad 23, 20204 r Autor makiaka - asi si niekde kusok odo mna (PB). Ja v piatok idem do BA trosku to prezeniem uvidim ;-) Ked tak mozme niekedy to poorovnat ;-)
Listopad 23, 20204 r Při vší úctě, voda v oleji, co má 100-110°C běžně, nemá co dělat. Samozřejmě je nutno jet delší trasu, aby vše bylo zahřáté na provozní teplotu (což u dieselu v zimě je trochu složitější), ale 30 km a je to.
Listopad 23, 20204 r Autor Na Passate B7 co som mal tak cez leto pokial som nesiel po dialnici ale max po kreske som olej nemal viac ako na 85-90 C Nad 100 som so dostal jedine na dialnici ..
Listopad 25, 20204 r Pridávam update. Po včerajších 600 km sa to úplne rozpustilo. Po cca 200 km bolo na viečku ešte trochu tmavého filmu, ktorý som zotrel (nevyzeral na to, že by sa samovoľne rozpustil). Po návrate domov všetko OK. Možno je problém v samotnom viečku, ktoré možno netesní tak dobre ako napr. na Kodiaqu MR 2021 (TDI EVO 110 kW), kde sa aj tažšie šrobuje. Upraveno Listopad 25, 20204 r od makiaka
Listopad 25, 20204 r Víčko by mělo těsnit dobře, jinak nouzák - vlastní zkušenost. Víčko jsem si předtím odložil na motor.
Listopad 27, 20204 r Autor Trosku dlhsich jazd po dialnici a je cisto .. Este otazka ci to vicko dobre tesni ci tam fakt nie je nejaka vola a nenasava to hodne vlhkosti cez nejaku medzeru
Prosinec 1, 20204 r Nemám sice tdi, ale pro změnu jezdím do práce 800 metrů😅 Dnes sem se poprvé díval po 4600 km
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.