Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jezdím s odpojeným kablíkem a sledoval jsem napětí při dobíjení, které kolísá mezi 13,7V - 14,7V . Funguje tam teplotní čidlo, které reguluje napětí dle venkovní teploty. V létě padá až ke 13,7V a mrazech 14,7V. Důležité je, že baterie je neustále dobíjena. S inteligentní nabíjením je degradována nestálým vybíjením.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Když se kablik zapojí zpět na baterii tak to bude opět normálně fungovat nebo nastane nějaký problem a bude potřeba to řešit diagnostikou ?

Vloženo

Připojením káblíku se vše vrátí, diagnostika nic nevykazuje a to jsem byl v AS i s reklamacemi. Na zimu jsem ho vrátil, odpojení nemá smysl, protože venkovní teplota stejně potlačí debilní nabíjení i podle V-metru v zapalovači. Za pár týdnů mě končí 5letá záruka, baterka má v klidu trvale pod 12V s káblíkem i bez káblíku a to ji dokrmuju lídlovkou.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Jezdil jsem se zapojeným káblíkem na mínus pólu baterie 5 let. Po 4 letech se odporoučela původní baterie, dal jsem novou, nakódovala se a více než rok byl celkem klid. Občas jsem baterku oživil a jezdilo se. Nyní ale po nedávném dobíjení před dovolenou na horách a následném ujetí 2000 Km se mi při startu objevila hláška o nefunkčím parkovacím systému, což znamená, že baterie nemá dostatečnou kapacitu a odpojuje určité okruhy. Po změření napětí jsem naměřil 12,2V. Zkusil jsem odpojit kabel od "inteligentního dobíjení" a světe div se, po dvou normálních 50 Km jízdách má najednou baterie 12,7V . Jedinou vadou na kráse je občasná hláška o chybě start/stop systému, ale to přežiju. Takže za mě je toto super fíčurina na ničení baterie nikoli aby se něco vydrželo delší dobu !  

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ja jsem odpojil ten konektor a schvalne zmeril napeti na baterii pri nastartovanem motoru bez zapojeneho kabelu. A ukazalo mi to napeti 17.5V, coz je strasne moc. Mate to nekdo stejne? Diky

  • o 8 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Právě řeším dosluhující baterii. Jestli to dobře chápu, tak po odpojení konektoru S/S ani nepotřebuju drahou AGM, ale stačila by i klasika s podobnými parametry? S/S mám navíc i soft. deaktivovaný.

Vloženo

A máte tam opravdu AGM? Ta se dává v současné době jen do aut s webastem. Takže jestli máte webasto, šup tam AGM. Jestli ne, dejte jaká tam byla, tipuju tedy EFB+

Vloženo

Dnes jsem lídlovkou dokrmoval, bylo to opět na 11,9V. Pro tazatele, na e-shopu ŠA jsou baterie v akci, objednat vyzvednutí v AS a nechat zrovna nainstalovat a nakódovat pokud má tedy debilní dobíjení. 

Vloženo

Objednal jsem na e-shopu Škoda s dodáním do dealerství Škoda (vše za opravdu pěkný peníz v dnešní době), nainstaloval si ji doma sám dle pokynů v DP a pak jen dovezl známému do servisu, aby kódováním nastavil, že je baterie výměna a nastavil její aktuální parametry. 

Vloženo
před 19 hodinami, Clerfayt napsal:

A máte tam opravdu AGM? Ta se dává v současné době jen do aut s webastem. Takže jestli máte webasto, šup tam AGM. Jestli ne, dejte jaká tam byla, tipuju tedy EFB+

Mám Superba 2 2015. Dle WIN i fyzicky je tam AGM. 

Vloženo
před 5 hodinami, Sedlsson napsal:

Mám Superba 2 2015. Dle WIN i fyzicky je tam AGM. 

Aha, to je z doby kdy se na baterkách nešetřilo. Můžeš dát i EFB, ale muselo by se to překódovat v ŘJ

Vloženo
V 4. 2. 2025 na 12:58, VeteranChild napsal:

@Sedlsson Tohle je ale sekce Rapida. Baterie v Superbu 2 má svoje téma tady:

Aj. Omluvenka. Nevšiml jsem si. Ale to téma inteligentního dobíjení S/S je prakticky společné. Šlo mi jen o to. Na modelu nesejde.

Vloženo
před 20 hodinami, Clerfayt napsal:

Aha, to je z doby kdy se na baterkách nešetřilo. Můžeš dát i EFB, ale muselo by se to překódovat v ŘJ

Rozumím díky.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Není to přimo konektor ze snímače u baterky, ale je to tam dobře vidět. image.thumb.gif.4e7d0d8e7c6e1ce008e05d32e25d1cb2.gifJen nevím jestli zmáčknout nebo zvednout. Asi spíš zmáčknot. A někdy pomůže celý konektror zatlačit ve směru zasouvání, aby se uvolnila západka na pojistce. 

Vloženo

Bude se to chovat jako s "hloupým" dobíjením, takže lépe. 🙂 Zkoušel jsem za jízdy měřit napětí a bylo (asi) 14,7 V pořád, bez závislosti na brždění motorem.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...