Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Odpojeno zatím týden a napětí pořád stejné. U mě je problém, že mám malí nájezd a celkem časté startování. Před zimou plánuji koupit nabíječku a občas baterku dobít ručně doplna.

 

Koukal jsem na

https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm

  • 4 týdny později...

Tak jsem koupil nabíječku https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm

 

Baterie po několika dnech stání 12,2-12,3V. Po nabití drží 12,75V

 

Vzhledem k mému nájezdu musím občas dobít a hlídat napětí. Ale budu mít jistotu, že mi baterka neklekne a snad i dlouho vydrží.

 

20211102_163857.jpg

20211102_163901.jpg

Tu jistotu mi i v AS vyloučili, kvalitní kabely pro nouzový start už mám. 

Tak baterka se může umrtvit kdykoli, ale dlouhodobě si ji budu držet v plném nabití.

Tak mám auto/baterii dva roky a asi mám problém. Auto startuje bez problému, ale začal jsem ji nedávno pravidelně měřit a napětí se pohybovalo mezi 12,3-12,4V. Koupil jsem si nabíječku (viz. výše) a baterii během týdne doplna dobil. Po několika hodinách ukazovala 12,75V což je správná hodnota. Bohužel po pár dnech bez startování baterie klesne na cca 12,3-12,4V. Mám najeto jenom 17500km, takže buď mi baterie klekla a nebo se nestíhala dobíjet (i kvůli inteligentnímu dobíjení). Auto startuje v pořádku, ale 12,4V je špatné.

 

Schválně napíšu do Škodovky, zda by se to vzhledem ke stáří pouze dva roky dalo třeba reklamovat.

12.4V tam mám snad většinu doby co auto mám ( 2 a půl roku) . Občas tam je 12.6V .....

V 8. 11. 2021 na 19:48, Deawon napsal:

 Bohužel po pár dnech bez startování baterie klesne na cca 12,3-12,4V. 

 

Schválně napíšu do Škodovky, zda by se to vzhledem ke stáří pouze dva roky dalo třeba reklamovat.

Tak to máš parádní stav baterky. Proč si stěžuješ? 

Před hodinou, Davidos90 napsal:

12.4V tam mám snad většinu doby co auto mám ( 2 a půl roku) . Občas tam je 12.6V .....

Mám to stejně, koupeno 03/2019

Ja mám to isté 12,4V. Auto má rok, 15 000 km. Nemám garáž parkuje vonku a nič sa nedeje.

Mal som služobný Spacebak  5 rokov, nikdy som baterku nedobíjal, parkovanie vonku 156 000 km a nikdy ma nikde nenechal kvôli baterke.

Upraveno od touareg3

Jojo, 12,4 V je po pár dnech, i po dni super. Moderní auto vždy něco z baterky odebírá i v klidu. Takže je to napětí po odstavení,  ale pořád s nějakou minimální  zátěží. V zimě navíc to inteligentní nedobíjení téměř neprobíhá....

Tak u klasické baterie bylo napětí u nové cca 12,8V

 

Ve středu jsem dobil doplna a po 20h jsem měl 12,45V což mi přijde prostě málo. Je ještě teplo a mám auto v garáži.

Pred cca 2 rokmi som kupoval otcovi obyčajnú baterku 63Ah Bosch. Na baterke je nálepka, že má mať min.napätie 12,4 V a na tejto hodnote ju treba udržiavať. Tesne po nabití má 13,1V a po dni klesne na tých 12,4V.  To si myslím,že je úplne v poriadku.

  • 1 rok později...

Dobrý den, když odpojim konektor od baterie, jak vysokym proudem bude alternátor baterii dobíjet? Nebude přebíjena? 

Nebude. Naopak bude nabíjena menším proudem. Lépe řečeno nižším napětím a tomu podle Ohmova zákona odpovídajícím proudem. S připojený konektorem jde napětí i přes 15 V, s odpojeným konektorem je max. dobíjecí napětí 14,4 V. Stejně jako u starších aut bez "chytrého dobíjení".

Já mám odpojeno na svém i služebním Rapidu a paráda. Mrzí mě, že ve Škodovce nemají technici koule na to, aby tyhle krávoviny do aut nedávali. Ušetím trochu paliva, abych po 3-4letech kupoval novou EFB baterii. Mojí peněžence a přírodě to opravdu pomůže.

Jestli těch konstantních 14,4 není už moc. Z odborných článků se dočítám, že dobíjecí napětí by mělo být mezi 13 - 14V

14.4 V není moc.

14,4V je v pohodě. Pořád lepší než co se tam cpe když je "ingeligentní" dobíjení zapnuté.

  • 5 měsíců později...

Tak jsem odpojil kablík od baterie a dobíjecí napětí alternátoru na voltmetru v zapalovači ukazuje 13,7 V. Není to málo? Nemáte to někdo změřeno přesněji, kolik je a jaký má být nabíjecí proud po odpojení kabelu u EFB+ baterie?

Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. 

EFB baterka má plynovací napětí 14,4 V, AGM ještě větší 14,7 V.

 

Inteligentní nabíjení nabíjí napětím i přes 15 V, klasické, neinteligentní nabíjení nabíjelo okolo 14V.

Stavěná na to určitě není. Podívej se třeba na Vartu kdy AGMko považuje za nedostatečně nabité a porovnej to s tím na kolik ji udržuje auto. Jediné, na co je AGM přizpůsobena je vyšší nabíjecí napětí, cca. 14,7V - krátkodobě i přes 15V.

Odpojený kabel fakt nevede k přebíjení, neboť poté se k celé baterii přistupuje jako ke "klasické" baterii - tj. cca. 13,7V.

Upraveno od LiveBomb

@lucky.jack "Inteligentní" dobíjení je pro baterii akorát prasárna, která ji za pár let zabije. Pokud někdo jezdí méně a k tomu ještě parkuje venku, tak je to luxusní kurvítko.

před 7 hodinami, lucky.jack napsal:

Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. 

Jezdím tři roky s odpojeným kablíkem a baterka rozhodně odvařená není.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.