Popu Vloženo 30. Květen 2013 Vloženo 30. Květen 2013 vyndany zdvihatka co jsem mel a lezej mi tedka v garazi tak jsou funkcni,... neco by si snima najel,... nevim jestli jsou chyceny vsechny, to jsem nestudoval treba je jenom jedno, ale to ti nereknu ......... ............. ano musi se sundat hlava ......... vytahuji se pak horem specialnim pripravkem Citovat
peetr Vloženo 30. Květen 2013 Vloženo 30. Květen 2013 Dik za info, ja mam dobre jenon tri, ty vostatni sly zamacknout uplne lehce. Premyslim, proc to odeslo. Ctyri roky jsem jezdil denne 4x4km takze porad nastudeno. Posledni tri roky jen dlouhe trasy 2x30km. S otackama jsem pres 3000 sel jen dokopce. Asi to chtelo menit olej casteji nez po 15k. Vodu to nezere. Citovat
Popu Vloženo 30. Květen 2013 Vloženo 30. Květen 2013 hele je to sporny zalezi na vsem jakej lejes olej ? Citovat
peetr Vloženo 30. Květen 2013 Vloženo 30. Květen 2013 No nechal jsem si jedním odborníkem poradit, že tam stačí úplně levný. Měl škodárnu s favoriťáckým motorem, naoko stejným, jenže bez těch hydroštelů. Nejvíc jsem tam dával Valvoline Durablend 10W-40. Teď naposled Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W/40 - prý kvalita. Loni jsem nestíhal kontrolovat olej a pak byl na konci měrky jen na kuličce. Dolil jsem 0,8l a bylo to dopůlky měrky. Hydroštely byly při rozjezdu hlučné, po dolití ztichly. Takže tohle byl asi začátek konce. Vychází to, že to žere deci na 1000km. Citovat
Popu Vloženo 30. Květen 2013 Vloženo 30. Květen 2013 (editace) :( tak to se pak neni cemu ale divit je pravda ze polo 10W40 se leje,... ale pak je dobry kdyz menis casteji olej z duvodu carbonu a ten pak zasira a pekne defakto brousi ty hydra a tim padem se zadiraji a pak cvakaji ja kdyz sem vymenil hydra tak sem presel na 5W40 plna syntetika ..... nejenom ze to je lepsi pro motor ale uz tam mas hodne PRO nez PROTI cena neni taky nejak zavratna leju jedine SHELL na VALVOLINE A MOLY se vykakej to uz je lepsi BP, TOTAL, MOBIL ale zalezi na tobe rikam ti svoje zkusenosti a svuj nazor ........... to ze ti to zere taky nic moc extra :/ me to nezere nic abych to nezakriknul teda Editováno: 30. Květen 2013, autor: Lukason Citovat
peetr Vloženo 30. Květen 2013 Vloženo 30. Květen 2013 Do starýho vychlastanýho motoru syntetiku dávat nebudu, to bych ho odepsal rovnou. Jinak v příručce píšou, že to může žrát až 0,5l na 1000, takže si nestěžuju. Je to z bazaru, takže určitě přetočené a nájezd přes 200k tam být klidně může. Citovat
Popu Vloženo 30. Květen 2013 Vloženo 30. Květen 2013 tak asi je pravda ze kdyz uz to mas takhle tak je to naprd ale tim padem aspon driv menit olej ja mam aktualne 207 tis km a naprosta spokojenost Citovat
leo_pipes Vloženo 20. leden 2015 Vloženo 20. leden 2015 (editace) skoda ze se nedozvim, jak to dopadlo... me totiz klepe motor uplne jak na videu, za studena ne, zdvihatka si ani neklepnou pri startu, studenym ani teplym, ale po delsi jizde, kdyz zastavim a vyradim, tak jednou za cas to na volnobeh zacne takhle mlatit.. po pridani plynu prestane treba na 2 min a pak zase od potichu do hlasita. po dalsi jizde uz to zase nedela..... olej 1ow4o mobil tusim, po vymene asi 1000km... zkusim to dat na sestelovani ventilu, popripade,mohl by pomoct prechod na olej 15w40 ? no mlaceni, spis to pripomina pleskani.. 1.4MPI,5oKw,AME Editováno: 20. leden 2015, autor: leo_pipes Citovat
Popu Vloženo 21. leden 2015 Vloženo 21. leden 2015 ventily se tady nestelujou, dela se jen zakladni nastaveni,... jejich vuli prave vymezuji hydra ( hdyrostely ) takze snima nic urcite neudelas jsou nebo zacinaji byt nacnuty prave ty hydrostely Citovat
leo_pipes Vloženo 21. leden 2015 Vloženo 21. leden 2015 jasne, no myslel sem, jako na zkousku to zakladni nastaveni.. stejne musi hlava dolu kvuli tesneni, tak se aspon uvidi co tam je a neni spatne Citovat
leo_pipes Vloženo 22. Únor 2015 Vloženo 22. Únor 2015 tak jen pro info, presne to klepani na videu sem mel, jak sem uz psal a bylo popraskane tesneni pod hlavou, takze se kvuli vode, nebo vlhkosti pridiral ventil a mlatilo do toho zdvihatko... takze se nechala udelat hlava, tesneni a je po problemu,,, navic zmizelo houpani motoru na volnobeh. Citovat
Hurec Vloženo 13. Březen 2015 Vloženo 13. Březen 2015 Souhlas s leo_pipes , taky klepani hydrostelu a taky mi sla voda do oleje .... po oprave jiz motor krasne tichy. Citovat
dave1024 Vloženo 10. Květen 2017 Vloženo 10. Květen 2017 Prosím o pomoc. Mám Fabii r.v.2001, 1.4MPI/50kw. Klepou mi ventily při nízkých otáčkách a při cca 2000ot. klepat přestanou. Závada se projevuje sporadicky, někdy to klepe i 3 dny, potom je několik dnů klid. Auto bylo před 3 měsíci v servisu, byl děravý sací koš, ten byl vyměněn a údajně motor pročištěn. Tato závada už jednou byla cca před 4 lety, tenkrát byl vyčištěn sací koš. Před cca 60000km byl vyměněn rozvodový řetěz, svíčky cca rok staré. Kontrolka oleje se při projevu závady nerozsvítí a motor jede normálně, dobře táhne a spotřeba se podle palubního počítače taky nezvýšila. Děkuji za rady. Citovat
Luďa Vloženo 10. Květen 2017 Vloženo 10. Květen 2017 Buď máš načnutý hydra a záleží jak moc. Buď stačí lepší olej (plná s.) nebo to je na výměnu. Nebo ti někdo seřídil ventily a udělal vůle jak na feldě, ale to by kleoalo furt. Najdi si tady téma o výměně hydroštelů a dovíš se víc. Citovat
dave1024 Vloženo 10. Květen 2017 Vloženo 10. Květen 2017 Je pravda, že jsem měl předtím Castrol Magnatec, sice v polos. a neklepalo to. Možná tam dal nějaký shit oil, vzal si za něho jenom nějaké 3 stovky podle účtenky, ani tam nebylo napsané co to je. Citovat
matej357 Vloženo 20. Prosinec 2020 Vloženo 20. Prosinec 2020 Dobrý deň, mám problém s motorom 1.4 MPI (AQW). Prejavuje sa to zvukom klepania a miernymi vybráciami. Ale iba keď je teplo, teraz v zime (kým je motor studený) ide úplne potichu, klepať začne až keď sa zohreje. Myslím si, že to bude problém s hydroštelmi. Spočiatku som si myslel, že to je len rozvodová reťaz (ale jej výmena pomohla len trochu). Auto má najazdených 172 000km (nestočených - auto vlastním 17 rokov) bolo riadne servisované a olej tam bol menený pravidelne, používam Shell Helix Ultra 5W40. Jazdí väčšibou na LPG, takže veľa karbónu tam tiež nebude. Uvažoval som nad tým, či by nepomohlo používať 10W40 (polosynetický) niekde som čítal, že pre staré autá to je lepšie, mohlo by toto pomôcť ? Ak by to niekomu pomohlo, tak posielam aj video (so zvukom). 2020-06-29-082 (online-video-cutter.com).mp4 Citovat
Marek110610 Vloženo 25. Únor 2021 Vloženo 25. Únor 2021 Zdravim ľudia čo to môže byť ten zvuk Fabia 1.4 MPI VID_20210120_115412.mp4 čo by bolo treba vymeniť ďakujem za odpovede Citovat
Smejky Vloženo 26. Únor 2021 Vloženo 26. Únor 2021 Jak soubor s videem tak audiem ukazují hydroštěly po smrti. Já měnil na podzim. Stejné klepání a zvuk. Citovat
matej357 Vloženo 22. Květen 2021 Vloženo 22. Květen 2021 Mám nové info k téme, je asi trochu neskoro, ale ... V skratke : našiel som faktúru zo servisu (z roku 2015) a zistil som, že keď bolo menené tesnenie pod hlavou, tak vymenili aj všetkých 8 hydroštelov. Preto som sa rzohodol urobiť "zákledné nastavenie hydroštelov". Takže som dal dole veko ventilov a podľa tabuľky a návodu hydroštely kontroloval a nastavoval. Jedno vahadlo malo vôľu (konkrétne to bol výfukový ventil 3. válca) tak som nastavil iba tento jeden (lebo ostatné vôľu nemali). A zvuk zmizol, ale po prejdení cca 40km mám pocit, že sa to ozýva znova. Je možné, že sa to len "usadlo" a je potrebné to ešte prenastaviť, alebo je to už "po smrti" ? Tak isto som niekde čítal, že ak na vahadlo zatlačím a pohne sa, tak hydroštel je už kaput, lebo neudrží tlak, to ale môj prípad nebol. Tiež ma zaujíma ako to mohla ovlyvniť teplota motora a podobne, predom ďakujem za rady hydrostely_po_nastaveni.mp4 Citovat
Tonda-B Vloženo 26. Květen 2021 Vloženo 26. Květen 2021 Jak to myslíš, že mělo vůli? Mají být přece o 2 otáčky dotažené. Takže žádná vůle, ale hydra stlačená, aby se dostaly do pracovního rozsahu. Citovat
matej357 Vloženo 26. Květen 2021 Vloženo 26. Květen 2021 (editace) Skrátka, keď bol 2. válec v HU (sací ventil otvára a výfukový zatvára), tak na 3. válci malo vahadlo výfukového vetilu vôľu, medzeru medzi ventilom (cca 0,1mm). Viem, že tam žiadna byť nemá, preto som to uvoľnil, potom dotiahol na dotyk + 2 otáčky (podľa príručky). Potom to prestalo (to klepanie). Ale ak sa motor zahreje, tak to je torchu hlasnejšie než za studena, rozobral som to ešte raz a všetky opäť kontroloval, ale zdali sa byť v poriadku, tak som to len naspäť poskladal a neriešim to ďalej. Je to lepšie ako to bolo a nemám referenciu s čím to porovnať, resp. ako to znelo za nova. Teraz trochu ľutujem, že som nenatočil video (aká vôľa tam bola). Editováno: 26. Květen 2021, autor: matej357 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.