Přejít na obsah

Teplota motoru v zimě - 125kW


malé zvíře

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi,

mám Yetiho 2.0 125kW, 4x4 face. Jakmile teplota klesne pod 0°, tak mám problém motor ohřát. A když už se konečně po 20km dostanu na teploty kolem 90st (vč. oleje), tak stačí sjet kratší kopeček, nebo na 2minuty zastavit (s běžícím motorem) a teplota okamžitě padá dolů. V servisu měnili celý termostat, tím se to trošku zlepšilo, ale ne o moc. Zkoušel jsem i dekl do masky, taky prakticky bez efektu.

To tenhle motor opravdu generuje tak málo tepla, že v zimně nedokáže vytopit kabinu (climatronic, auto režim, 20°) a zároveň udržet motor na 90°? Nebo tam mám něco špatně - případně co?

 

Fotka v příloze: venku -3°, ujeto cca 15km po rovině vesnicemi, poslední 3km do slušného kopce. Motor měl 90°, olej podobně. Na 2minuty jsem zastavil kvůli telefonu (motor jsem nechal běžet) a teplota stihla spadnout na 80° :(

IMG_20201227_102355346_TOP.jpg

Editováno: , autor: malé zvíře
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sice jiný motor, ale nafta se prostě pomaleji ohřívá.

Po 12 km z kopce a rovině ještě nemám vodu na 90 a to stojím v garáži.

Jel jsem to reklamovat, v servisu je znám.

Vzali mě na dílnu, vybalili nový termostat, vyměnili mi ho, abych to viděl a se slovy, že to bude stejný mě vyhodili.

A je to opravdu stejný.

 

Editováno: , autor: Čečulák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi.

Termostat mám určitě nový, chlapům věřím.

Vím, že se nafta ohřívá pomalu, ale i v porovnání s kamarádem co na O2 103kw já na stejné cestě +- stejný styl jízdy ohřívám o dost pomaleji. A hlavně - když už mám ohřáto, tak stačí jet kousek z kopce nebo na chvíli zastavit a teplota letí dolů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj, také se mi blbě ohřívá, po trase převážně z kopce to vyleze na 90 defakto až po 30 km, a občas to i spadne, konzultace s člověkem co ten motor má v suprbu a stává se mu to také. Já už se to nějak naučil neřešit. Nicméně když mám klimatronik topení nastaveny na 24° situace je lepší , když to dám na full, spadne to okamžitě.Z toho usuzuji že to prostě asi fakt tak málo topí. Jo a termostat originální, a vyměnil jsem si to sám. 

Editováno: , autor: Japo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

 

tak i já bych tady přispěl do diskuse a případně zda někdo nemá radu.....

 

Mám Yetiho 125kw, 4x4, DSG, 2015 poface, webasto. Mám ho čtvrtým rokem a letos jsem si všiml, že při delších sjezdech z kopce, nebo klidné jízdě bez plynu mě padá teplota.

 

V listopadu se stalo, že jsem vlezl do auta a to zařvalo, že není chladící kapalina. A opravdu expanzka byla skoro prázdná. Zničeho nic. Doplněno a další měsíc klid. Toto se opakovalo za poslední půl rok podruhé, poprvé v létě, podruhé teď na podzim. Do toho ty poklesy teploty, tak jsem vyrazil směr servis.

Tady diagnostikována špatná vodní pumpa a tak proběhla výměna rozvodů ve 150 000 km a pro jistotu i termostat na DSG, který prý často zlobí, což jsem si tady na fóru potvrdil. Pokles teploty se ale projevil znovu a do toho se objevila chyba motoru, takže opět servis, kde jsem požádal o výměnu termostatu.

Včera termostat vyměněn a s ním i svíčky(to ta chyba motoru).

 

Dnes opět cesta do práce, auto se ohřeje ihned po pár kilometrech, žádný problém. Topí jako kráva, žádný problém. Ale sjedu po D8 v Praze z Proseka do Holešovic více méně bez plynu a dole v Holešovicích mám teplotu 80 stupňů. Jak někde zase přišlápnu plyn, i relativně lehce, začne teplota stoupat, dostane se na tu 90 a tam se drží, zase až do nějakého sjezdu.

 

Oba termostaty jsem nechal měnit za origo, žádná druhovýroba.

 

Má smysl to řešit dál, je to chyba, nebo vlastnost? Respektive jak to případně dál řešit? Nemůže v tom mít ještě prsty Webasto?

 

Upřímně si neuvědomuji, zda se toto dělo i jiné zimy a jen jsem to ignoroval a nebo se to opravdu stalo až nyní.....

 

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám yetiho 125kw, manuální převodovku a dělá mi to to samé, pravděpodobně se to vychlazuje přes výměník topení do kabiny a motor to nestačí dohřívat když není v zátěži. Děje se to jenom v zimě, v létě jsem to nepozoroval, takže to bude ten důvod

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...