Přejít na obsah

Nestihá dobíjet?


dvd73

Doporučené příspěvky

Tak člověk si konečně koupí novější auto aby furt něco neřešil a stejně řeší... To jsou támhle trysky odstřikovače (fakt nepracují dobře - viz jiné vlákno), uvolněné opěradlo řidiče, těsnění dveří řidiče defacto utrhnutý a zbytek načatý (taky TPI), pískající klimatizace a ještě tahle anabáze s baterii (to ještě uvidíme jak se vyvine). 

 

A ty mne tu ještě (byť nechtěně) strašíš, že i po výměně za Denso jsi měl problémy. Ani nevím co si pod špatných proplachem mám představit, ale děsí mne to už teďka :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je problém doby, čím novější auto tím horší, tedy věcech co se dříve nepolámaly, šetří se.  Ale ten klidový proud se měří ampérmetrem a v mA (miliAmpér) ale musí se odpojit baterka, jde to ale i klešťákem pro SS proudy. Jak už jsme psali předtím Ah se počítají. 

A proplach-zadírá se kompresor ve vysokotlaké části. Chladící médium obsahuje i olej pro mazání. Takže vyrobené piliny jsou všude v systému. Proto se musí provést proplach. Když se neudělá tak máš sice nový kompresor ale zas ho zadřou ty piliny. Celá sestava kompresor, chladič, výparník, ventil a trubky to se musí propláchnout. 

 

A navrhuji jak se zde tohle všechno tvoje v tomto vlákně prolíná, změn toto téma na svoje v sekci Vaše Fabie III.  Někdo z moderátorů ti určitě pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se, já mám doma jako 3. auto vysmívaného oholeného Juniora 2005 jako pracanta a za cca 5 let co je doma jsem kromě oleje a gum nic neinvestoval a jen jednou dobíjel baterii před zimou. Kolem baterky 2 roky starého Rapida Style+ kde jen cvají samý relátka a trvá, než se auto uspí tajtrlíkovat nebudu a rekuperace je daň dnešní doby, kterou si zaplatíme my... 

A co se týká kompresoru čerpal jsem z říslušného fora u F3 i Rapid, kde je to široce rozvedeno a vše najdeš lehce sám pokud budeš chtít 😀. Takže nejen akumulátor se tady dokola omílá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vlákno Rapida  jsem také četl. Mám z něho stažený i ten scan obrázku TPI, resp papír když Škodovka říká nějakýmu servisu ať to vymění na záruku za Denso.

 

Jo a Fabia Junior. Ten jsem měl z půjčovny. Jel jsem s ním do Říma a zpět. Kamarád mi z pojistkové skříně vyvedl "zapalovač" abych si měl kam zapojit navigaci :-D  A známý ho měl a taky držák, já bych se mu rozhodně nesmál. Ale  to by bylo spíš na pokec do hospody než sem na fórum...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dvd73 pokud ti mohu poradit, tak do toho zbytečně nezabředávej. Čím víc se o to budeš zajímat, tak tím více budeš zjišťovat, že to stejně nevyřešíš. Je to začarovaný kruh! Věř mi, mluvím z vlastní zkušenosti. Jak psal tuším @ben06 ... máš na výběr tři možnosti :  1. pravidelně dobíjet, 2. potlačit tu rekuperaci sw, 3. odpojit konektor. Jiná neexistuje. Vlastně je ještě jedna ... prostě to neřešit. Je toho plné fórum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem do toho nezabředával a dneska ráno jsem nenastartoval!

 

Naposledy jsem s tím jel v pátek a vše ok. V neděli jsem k němu přišel a 12.3V. 

 

Koupil jsem si nové trysky na odstřik (ty jsem měnil už před týdnem) a že si je poladím na výšku, tak asi hodinku jsem si s tím hrál (ale vypnutý infotainment. climatronic atd.), jen jsem párkárt vypnul a zapnul zapalování a max. tak 10x odstříknul. Dneska ráno jsem nenastartoval! Ale vůbec to nechápu. Ještě včera večer to normálně odstřikovalo a stěrače fungovaly normální rychlostí a dneska ani nenastartuju (po zapnutí zapalování ukazuje měřič napětí v zapalovači 9.1 V) a stěrače sotva fungují (jdou hrozně pomalu).

 

Jako ok, "chytré dobíjení, ale přece za to auto musí vydržet hodinu stát a 10x odstříknout!

 

Pro upřesnění, noc byla mírně mrazivá a ráno 4 stupně. Má cenu to zkoušet přes den když se oteplí? Je to automat a bezklíčové startování k tomu, tak nemůžu ani "víc točit".

Editováno: , autor: dvd73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ukazoval po zamčení auta 12.2 V. Dokonce mi přijde, že i jak jsem přišel k autu tak tam přes okýnko bylo snad 12.1 (bez garance), ale jakmile jsem zmačknul tlačítko Start bez brzdy (startuju na 2x, první zapnu budíky a pak nastartuju) tak to skočilo na 9.1 V a basta. Ono to takhle teda skáče vždy, že zamčený to ukazuje více než při odběru, ale i tak to je velký rozdíl podle mne. Svítit nezůstalo nic, auto jsem zamknul. A hlavně ani jsem nic nerozsvěcel. Za hodinku to půjdu ještě jednou zkontrolovat. Tehdy jsem jen rychle volal taxi a letěl řešit věci co jsem měl naplánované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, tak jsem se na to šel podívat. Před odemčením 12.0, ale po odemčení ihned propad na 11.2V. Předtím to bylo třeba z 12.4V zamčené na 11.9V po odemčení a zapnutí přístrojů. A samozřejmě absolutně nenanastartoval, ani nezatočil starter. Amundsen (a to i přes to že je vypnutej) i display mezi budíkama vypisuje "Battery empty".

 

No a pak jak zkouším párkárt zoufale nastartovat, tak to různě kolísá třeba až k těm 9.5V, pak se to zase vrátí na 10.5V nebo k 11.0V ale prostě ani neškytne.

 

Fakt to nechápu, když včera při ladění trysek odstřikování vše fungovalo normálně (rychlost stěračů), tak jak to dneska může nechytnou a stěrače se loudat.

 

Musím říct, že po měsíci vlastnění jsem docela dost zklamanej.

 

Problém s baterií (ať je v baterii či že auto žere víc než má když je zamčené), uvolněná sedačka řidiče, popraskané těsnění na dvěřích, naprosto strašně pískající Sanden, odstřikovače nestříkající (vyřešil jsem svépomocí) atd. A aby to mělo grády tak jsem si dneska vyžadoval Škoda Asistenci na Doživotní garanci mobility, ale protože auto je kupováno a registrováno ve státě A, většinou se pohybuje ve státě B, ale poslední garančka byla dělána ve státě C, tak na assistenče státu B mi řekli, že si ze státu C musí vyžádat nějaké papíry. A dopadlo to tak, že stát C tvrdí, že má státu B poslat formulár AB12 ale stát B tvrdí, že jde o formulář CD34 a že bez toho nemůže asistenčku poslat. Takže auto tu stojí na ulici.... Stát B už to vzdal, že C jsou kokoti. Mluvil jsem se státem C i v jejich jazyku a jsou to evidentně dementi. Tak to budu asi zítra řešit z havarijky, ale mám nárok na 3 asistenci za rok. Proč si to sakra mám plácat ze svýho nároku na HAV když na to mám mít nárok od Škodovky?! Sice už jsem napsal stížnost na deleara ve státě B, ať si to vyřídí, ale to bude trvat a než by to vyřešili tak baterie umře úplně. Fakt jsem nasranej.

Editováno: , autor: dvd73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oukej, založím si. Kde se to zakládá? Přímo v sekci "Fabia III" to nevidím. Tam je interiér, exteriér atd. Jsou tam pak přesunout všechny ty moje témata (baterka, stěrače) nebo jak to funguje? Případně na koho se obrátit.

 

Jak myslíš že mi ji tam foukli před prodejem? Jakože tam dali schválně nějakou načatou? Jinak je dost pravděpodobné, že auto dva měsíce (prosinec a leden stálo), takže to tu baterku také asi mohlo poznamenat.

 

Doplnění 1: na vlastním tému se už pracuje viz níže

 

Doplnění 2: zítra mi to nahodí assistenčka z HAVka. Když ujedu 65 km bez vypnutí motoru, pak si něco vyřídím a popojedu navíc ještě 10 km dobije se to dostatečně? Za jak dlouho po nahození si můžu pustit klimatizaci, rádio, BlueTooth atd.? Hnedka? Nebo tomu mám pár km nechat úplně na minimu, tzn. jen světla? Opravdu bych nechtěl aby mi to někde exnulo na půl cesty.

Editováno: , autor: dvd73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, tak jdu na to. Abych neporušil pravidla tak jsem si je chtěl přečíst viz náhled níže. Ale jaksi odkaz TATO PRAVIDLA tam nefunguje. Nerad bych dostal napomenutí, že jsem tam neuvedl výbavu nebo kód motoru, nepřidal fotku nebo nevím co všechno tam vyžadujete.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, dvd73 napsal:

zítra mi to nahodí assistenčka z HAVka. Když ujedu 65 km bez vypnutí motoru, pak si něco vyřídím a popojedu navíc ještě 10 km dobije se to dostatečně? Za jak dlouho po nahození si můžu pustit klimatizaci, rádio, BlueTooth atd.? Hnedka? Nebo tomu mám pár km nechat úplně na minimu, tzn. jen světla? Opravdu bych nechtěl aby mi to někde exnulo na půl cesty.

Pokud by byla baterka OK, stačilo by to asi, ale obávám se že baterka už je KO a ani nabití nepomůže... Řešil jsme cca před rokem na autě našich, dojeli ke známým, za 3h chtěli odjet a nenastartovali, nahodilo se to přes kabely, dojeli domů (cca 80km, v noci se všemi spotřebiči jako klasicky), doma auto už nenastartovalo a ani po dobití baterie přes noc to nezvládlo samostatně nastartovat, auto v tu dobu staré 4 roky asi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle je 2 roky a 4 měsíce staré, ale má to větší nájezd poměrně ke stáří, skoro 60 000 km.

 

To jsi mne docela vyděšil. Nechci po 60 km skončit v podzemních garážích obchodního centra, 10 km od baráku. No tak asi dojedu domů a do obchoďáku zkusím dojet druhý den. Když to nastartuje druhý den ráno (po cca 24 hodinách po vypnutí motoru) tak by to pak z toho obchodního centra mělo také odjet nebo ne?

 

Jen se tě chci ještě zeptat? Je rozdíl nabíjet baterku nebo startovat přes kabely? Přes kabely to chytne vždycky i když je baterka KO? Nevím jestli si to pamatuju dobře, ale myslím že kdysi mi někdo říkal, že přes kabely naběhne auto vždycky protože se vlastně nestartujte z té baterky co tam je, ale z baterky na kterou je to kabely připojené.

Editováno: , autor: dvd73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, dvd73 napsal:

Ok, tak jdu na to. Abych neporušil pravidla tak jsem si je chtěl přečíst viz náhled níže. Ale jaksi odkaz TATO PRAVIDLA tam nefunguje. Nerad bych dostal napomenutí, že jsem tam neuvedl výbavu nebo kód motoru, nepřidal fotku nebo nevím co všechno tam vyžadujete.

 

Odkaz opraven, dík za upozornění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nastartuje i podruhé, dojet a potom i odjet by to mohlo, ale je to spíš čistá spekulace... Podívej se hlavně, co tam máš za baterku, ono se taky mohlo stát, že to někdo před prodejem vyměnil za klasickou a tu rekuperace odrovná celkem rychle.

To máš téměř přesně poloviční nájezd i stáří než měli tehdá naši... Obecně pokud je problém "jen" v kapacitě baterie, tak při startu přes kabely to chytne ikdyž je baterka uplně KO s kapacitou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je zapeklitá situace, Hodně vybitá baterka dokáže potrápit víc jak KO baterka, To pak i dárce s tím má problém utáhnout startér a cucající baterku ale profíci si poradí.  Možná bude mít asistenčka sebou novou baterku. To by bylo nejlepší. Jinak bych normálně auto používal po nastartování , to pak nebude mít rekuperace prostor k rekuperaci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už jsem koukal, je tam originální EFB baterka. 

 

Asistenčka novou baterku určitě mít nebude. Jak jsem psal ve svém příspěvku výše, díky kombinaci třech "zainteresovaných" států na tomto autě se nedokáží dohodnout kdo by měl Doživotní garanci mobility platit a posílají si vzájemně akorát špatně vyplněné formuláře... Tragédie. Takže to budu řešit pojišťovnou, protože než se po stížnosti přímo na Škoda Auto domluví, co, kdo a kdy tak to bude trvat nevím jak dlouho. Takže předpokládám, že to asistenčnka pojišťovny nahodí přes booster a basta. Ti mi novou baterku nedají i kdyby byla úplně KO. Ale profíci to budou, takže předpokládám že to nahodí. Udělám kolečko 70 km a uvidíme zda druhý den po 24 hodinách chytne a ujede 10 km a pak znovu nastartuje a 10 km zpět. Pak to začnu normálně používat a uvidíme zda a kdy umře znova. Pak už bych to nechal odtahnout do servisu.

 

Za 14 dní jsem stejně objednanej na servis na tu cukající se sedačku a další lahůdky tak ikdyž to bude ok tak jim to raději řeknu. Snad se nebudou v rámci mezinárodního prvku cukat jak na asistenci, ale týpek přes email i telefon byl v pohodě. Věděl, že auto je zahraniční a že to chci na záruku a neříkal, že by to nešlo.

 

Jak myslíš používat aby nebyl prostor k rekuperaci? Naopak když budu jezdit tak to zase začne rekuperovat ne? Chci udělat to kolečko 70 km, nemám vypojit na to ten konektor raději? Aby to nedobilo na 70 - 80% a pak nezačlo rekuperovat. Rád bych to nabil do plna po tomhle kolapsu. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do plna to auto nikdy nedobije. A zapnutí velkých spotřebičů rekuperaci vypne.  Typicky výhřev sedadel. Alternátor to utáhne. Radio a klima na to nestačí. Taky jsem volal asistenci hned v prvním půlroce a nastartovali mi to a poslali na delší trasu. To ale tehdy ani v servisech neměli tucha co vyvádí rekuperace. A až v posledním půlroce mé první baterky auto přestalo rekuperovat a rvalo do baterky co mohlo asi se to tak trochu učí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si taky myslel, že velké spotřebiče rekuperaci vypnou (četl jsem to tu a zkoušel jsem to), ale buď je tam teda u mne něco ultra špatně, protože když jsem nechtěl rekuperovat a všechno zapnul tak stejně rekuperoval a dobíjel 13.3V a na 14.9V jsem ho dostal jen bržděním, tedy rekuperací a nebo prostě na 14.9V nejde ani při odběru normálně. Zkoušel jsem vyhřev obou předních sedaček, zadního skla. Rádio, Bluetooth a SmartLink je u mne samozřejmost. 

 

Ale je pravda, že poslední dobou se  dost nabíjelo na těch 14.9V i bez zátěženě a furt, nejen při rekuperaci. Někde jsem četl (nevím jestli tu nebo někde jinde), že tohle je znamení začátku konce baterie. A když čtu ten tvůj příspěvěk znovu, tak vidím, že jsi napsal to samé. "V posledním půlroce to pralo 14.9V", u mne teda asi posledních 10 dní (no vlastně skoro od začátku co mám ten voltmetr do zásuvky - takže to může dělat kdoví jak dlouho), ale stejně. Samozřejmně až zrovna na tu vyjímku kdy jsem si chtěl vypnutí rekuperace vynutit a nedal se... Prostě všchno jako kdyby bylo naschvál.

 

PS: když se odpojí baterka a připojí za chvíli znovu ta samá, je potřeba do batery managmentu znovu přes VAG zadávat informace o baterce nebo ne?

Editováno: , autor: dvd73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...