Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

No podlahu udělám tak že rozeberu pouze prahy, tak abych nadzvednul koberec a nalepil tlumení. Budu lepit pouze pod nohy. Celá podlaha by byla náročná a hlavně drahá. Už jsem to částěčně podlepil u řidiče u pedálů, ale překryju ještě tu originální tlumící vrstvu.

 

Když už jsem objednával na podběhy, tak jsem vzal na ty 4xnohy + ještě vylepším palubku.

 

Dále by mě hodně lákalo odhlučnit roh střechy, kde to na dálnici hrozně hučí, ale to je sundat stropnici a sloupek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Před dovolenou jsem stihl dodělat pouze přední podběhy.

 

Použité materiály:

Na plech:

https://www.ahifi.cz/comfortmat-d4.html

Na plastový podběh:

https://www.ahifi.cz/comfortmat-blockshot.html

 

Od obojího jsem objednával 3ks 70*50cm, ale D4 mi polovina zbyla. Blockshot jsem zdělal celý.

 

Klasika. Hever. Sundat kolo. Označit si, kde končí plast, aby pak nebyl antivibrační materiál vidět. Sundat podběh, který je na torx šroubech. Mám MR2019 a mám půl auta na spodku plast, takže je tam těch šroubů požehnaně.

Plech vyčistit > odmastit > D4 nalepit na místa, která po nasazení plastu nebudou vidět a uválet válečkem.

Plast vyčistit > odmastit > Blockshot nalepit na co možná největší plochu.

 

Mám od výroby originální gumové těsnění pod plastovým podběhem, které vyplňuje celý otvor před předními dveřmi. Tato "pěna" je tovární odhlučnění, které celkem nasákává vodou. Moje vylepšení je, že i toto těsnění jsem polepil vrstvou Blockshotu.

 

No jak asi tušíte, pokud je podběh dělaný cca "nafest" a vy na plech přidáte 4mm a na plast dalších 7mm + na tu pěnu ke dveřím dalších 7mm, tak logicky opětovná instalace podběhu je na prášky + já jsem si od výroby nechal namontovat ještě zástěrky.

 

Slabší povahy se do tohoto nepouštějte, nebo to alespoň nedělejte poblíž dětí, protože by se mohli chvilkama červenat i dlaždiči.

 

Naštěstí se vše podařilo + mám ještě extra vylepšení v podobě jedné vrstvy na originální pěně. Výsledek je znát. Otestováno na špatných cestách i dálnici. Vidět není nic. Poznat to jde až na poklep na plast, kdy je rozdíl oproti zadním podběhům velmi znát.

 

Jinak sorry za ty spinavé podběhy atd. ,ale nestihl jsem vapku a tak jsem umyl jenom lepené plochy.

 

20210712_173328.jpg

20210712_173621.jpg

20210712_174637.jpg

20210712_173319.jpg

20210712_182746.jpg

Editováno: , autor: Deawon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj další postup budou podlahy. Ne celá podlaha, ale pouze část pod nohama a vepředu podběhy až k palubce. Použita bude Integra a na plech D2.

 

Dále budu pokračovat v palubce, kde vyndám i schránku u spolujezdce a celkově se tam budu snažit odhlučnit co půjde. Použiji SoftWave15 a Comfortmat Ultrasoft 5 XL.

 

Středový plast u řadičky, kde použiji Comfortmat Ultrasoft 5 XL.

 

"A" sloupky a část střechy, kde dochází v Rapidu k obrovskému hluku. Hlavně na dálnici. Použiji Integru a SoftWave15.

 

Vzhledem k tomu, že mi zbyla spousta D4 z předních podběhů a jsem blázen, tak asi objednám ještě 3ks Blockshot a udělám i zadní podběhy.

 

Až to všechno dodělám, tak Rudohněva odvezu někam do muzea. A vrtá mi hlavou, že když bych objednával Bockshot, tak zda nevzít ještě materiál na torpédo, abych ztišil motor.

Editováno: , autor: Deawon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Volné sobotní odpoledne, tak jsem se pustil do podlahy.

Nejdříve u řidiče. Jenže, abych nemusel vyndavat sedačku, tak jsem musel vyndat práh a jak tak vyndavám práh a postupuji dozadu, tak jsem skončil až u okna v kufru :).

 

Před vyndáním prahu musíte vyndat B sloupek a plastový kryt zadního podběhu u sedačky a plastový kryt co je ke kufru až ke stropnici. Původně jsem chtěl antivibračním materiálem D2 polepit jenom kousky plechu mimo originální odhlučnění + použít Integru.

 

Výsledek:
- odsunul jsem koberec, ale i originální odhlučnění a od pedálů a až někam do poloviny sedačky (odsunuté úplně dozadu) jsem plech plně polepil antivibračním D2 a na něj také na celou plochu tlumící Integru
- Integrou jsem polepil i boky práhu a kovové části + plech u kličky otevírání kapoty
- celý plast prahu jsem polepil SoftWave15, spodní plast B sloupku jsem také polepil SoftWave15. Horní nelepit, protože tam je pojízdné štělování výšky bezpečnostního pásu a zároveň na karoserii čidla airbagu.
- vnitřní plech zadního podběhu jsem polepil D2 i Integrou + plast krytu podbehu jsem polepil SoftWave15.
- bílý plast od stropnice ke krytu zadního podběhu jsem polepil SoftWave15. Přeji jen je to kousek o hlavy.
- zadní podlahu jsem polepil od výdechu ventilace až k sedačce na plech D2 + Integra. Toto tlumení, tak navazuje na již odhlučnění pod zadními sedačkami co jsem dělal posledně. Na toto tlumení jsem teprve vrátil originální tlumení
- SoftWave15 jsem polepil i kryt pojistek :)

 

Vše jsem opět dělal tak poctivě, že by mi scházel materiál na pravou část vozu a tak mě čekalo další objednávání.

 

Nakonec jsem po dlouhých úvahách objednal materiál na:

 

- dodělání odhlučnění podlah na pravé straně + zadní vnitřní podběh + B a C sloupek.
- odhlučnění zadních podběhů, kdy mi D4 zbyla od minule
- přikoupení SoftWave15 a Integry na palubku a hlavně na A sloupky a část střechy kvůli ruchu při vyšších rychlostech
- materiál na odhlučnění torpéda, kdy dojde ke snížení hluku od motoru + vylepším odhlučnění za palubkou
- už od minule mám materiál na odhlučnění schránky u spolujezdce, kterou budu i vyndavat


Naštěstí byl na několik materiálů výprodej + mám slevu :)

Neměl jsem moc času a tak jsem fotil jen tak halabala

 

20210731_124451_HDR.jpg

20210731_124511_HDR.jpg

20210731_124515_HDR.jpg

20210731_143334_HDR.jpg

20210731_143336_HDR.jpg

20210731_143746_HDR.jpg

20210731_143808_HDR.jpg

20210731_144428.jpg

20210731_144924.jpg

20210731_150608_HDR.jpg

20210731_153258.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se nám téma posunulo od dveří na celé auto (což je dobře), možná by za to stálo změnit název na Vytlumení Rapida, když už se do toho @Deawontak zakousl.... 

Já dneska jeden půlden dovolené věnoval tlumení palubky. Padlo na to 6 plátů SoftWave15 350x500mm.

 

Před:

IMG_20210802_154926.thumb.jpg.ef63aeb915e0e8920038166ea14a06c1.jpg

 

Po:

IMG_20210802_174353.thumb.jpg.9e36140397d76b147ec8da1882c95978.jpgIMG_20210802_174443.thumb.jpg.c2cd52c41a9d800f7ce3fdb265edbbec.jpgIMG_20210802_174455.thumb.jpg.c289b1b530a36e112ddca7acb036c56b.jpgIMG_20210802_174536.thumb.jpg.e119ba1c520af2d828f7e3ff47cb80eb.jpg

IMG_20210802_174517.thumb.jpg.864636d0f3755784ebe43daa266044a5.jpg

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyndat asi hodina práce, chce to nespěchat. Musíš dát pryč: A sloupky, kastlík (7 šroubů), rádio (4 šrouby), ovládání klimy (2 šrouby neskutečně blbě přístupný), volant, kryt páček (3 šrouby), páčky (1 šroub) - bacha na podvolantový kroužek, nutné slepit páskou oba díly, aby se nerozmotal, všechny výdechy, boční kryty palubky, senzor slunečního svitu uprostřed palubky, pojistkovku (2 šrouby), diag. zásuvku, přístroje (2 šrouby). Palubka drží na 9 šroubech  (2 z toho blbě přístupné) + 2 šrouby airbag spolujezdce. 

Nandat vše zpět asi 1,5 hodiny. 

 

Šrouby palubky:

IMG_20210804_112254_edit_387926604693410.thumb.jpg.1303634b47ffc1096e9a78c6c614441e.jpgIMG_20210804_112258_edit_387959798695488.thumb.jpg.f7ab1e83f61588ec1e42e0b37592f87a.jpgIMG_20210804_142108_edit_388655751021423.thumb.jpg.25600407efcaaff307052deae89d884c.jpgIMG_20210804_142205_edit_388739951601619.thumb.jpg.bfaef23f5b58c6acec5e14ba67007501.jpgIMG_20210804_112317_edit_388058385643389.thumb.jpg.0b776014363516634535b08f1ba981c0.jpgIMG_20210804_112525_edit_388835061970875.thumb.jpg.0d1ea42f523b0ae3bed507a8c8aed5d7.jpgIMG_20210804_112215_edit_388924223609924.thumb.jpg.5df11eb0db2dbfcb6e773a613e7c9bc7.jpgIMG_20210804_112245_edit_388891040700033.thumb.jpg.40cf15c3c016c45cb789da739cb27d45.jpgIMG_20210804_112711_edit_388184991864724.thumb.jpg.755839de7b5d11e26e07ba04513b6531.jpg

 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som Rapidku liftback, vytlmil som len dvere a tapece, keď som menil repráky. Z hľadiska zvuku repro 100:1. Na ostatné som sa vykašľal, posunul som ju synovi. Vlani v októbri som kúpil Scalu 1,0 miešanec medzi Ambiente a Style, nakoľko bola určená pre Španielsko. V papieroch výbavy bolo napísané dodatočné tlmenie pre ES. A naozaj som zistil, keď som rozoberal auto, menil som repro, tak som dvere dotlmil aj tapec, ale na stĺpikoch, podlaha, vnútro predných blatníkov, prístrojovka a predná priečka bola vytlmená 5 cm nejakou penou, na tom ešte fólia s hliníkovou fóliou ako tu lepíte. A fakt motor nepočuť na voľnobeh, ani keď ide do otáčok 3-4000. Vonkajší hluk tiež nie, len podľa povahy vozovky, hluk od pneu. Vnútra blatníkov samozrejme nie sú vytlmené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nema nekdo zkusenost co pomohlo vytlumit, kdyz jedu po dalnici tak presne od 160 zacne byt extremni hluk v aute nevim jestli od motoru nebo silnice ale vzdy presne od 160 km/h. Jak kdyby se to zacalo cele trast a huci to (asi kdo ma rapida tak to zna, nevim presne jak to popsat) Vytlumil sem vsechny dvere, zadni sedacky a kapotu motoru a zmena vubec zadna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 8. 2021 na 9:36, tom01 napsal:

@Deawon

Ty nebudeš ani muset řešit snížení podvozku, ono to klesne samo pod tou vahou :-D. Kolik už jsi tomu cca naložil těmi tlumicími materiály? Palec hore, ten efekt odhlučnění stojí za to!

No musím to spočítat, ale až to bude komplet, tak počítám 40kg to bude. Je to dost, ale ten komfort za to stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Vytlumení - odhlučnění vozu

Tak včera dodělán zadní podběh a plastová část toho druhého, takže dnes bude hotovo komplet + chci začít s A sloupky.

 

Zítra část palubky.

 

Odhlučnění podlah jsem dělal tak kvalitně, že mi bude scházet trochu antivibračního materiálu D2, takže než se pustím do torpéda, tak budu muset doobjednat (škoda, že nemají prodejnu někde v okolí) a začínám uvažovat o alespoň částečném odhlučnění kufru. Určitě nebudu dělat komplet kufr D2+Integra/Blockshot.Protože výkon vs cena/váha se mi nevyplatí.

Jako ideální řešení zatím vidím:

https://www.ahifi.cz/comfortmat-neoprene.html

Je to černé, takže to nebude nějak rušivé, je to lehké a slabé. Takže plech to trochu zpevní, odhluční a zároveň nebude doházet k vibracím mezi plechem a tvrdým dnem koberce.

 

Snažím se o lepší kvalitu lepení, tak fotodokumentaci odbývám. D2 focena ještě nedodělaná.

20210809_171323.jpg

20210809_180547.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zadní podběhy dodělány komplet. Včera jsem ještě dodělal prahý plastový práh.

 

Rozebral jsem A sloupky a pod stropnici cca 40cm od sloupku jsem nacpal Softwave15 co šlo. Sloupek jsem nepolepil pouze částečně Softwave15 jako Miklisek, ale celý jsem ho vylepil Integrou Na Integru jsem nalepil na celou plochu Softwave15 a na střed do největšího prohloubení jsem nalepil ještě druhou vrstu Softwave15. Naštěstí to šlo dobře vrátit zpátky. Sloupek vážil skoro kilo :) , ale teď na poklep je sloupek bez dunění.

 

Bod 3 byla včera schránka před spolujezdcem. Celou jsem ji vyndal a protože jsem extrémista, tak jsem celou plochu za ní vylepil Integrou. Zároveň jsem oblast za rádiem vylepil zbytkem akustické pěny co přišlo za repro. Celou palubku od airbagu až ke schránce jsem polepil Softwave15. Volné prostory u akustické pěny jsem ještě vyplnil trochu Softwave15. Softwave15 jsem použil kde se dalo. Celou schránku jsem zvenku polepil https://www.ahifi.cz/comfortmat-ultrasoft-5-xl.html  . No vracení schránky nebylo nic moc a musel jsem zadní tlumení upravovat, ale podařilo se. Dutou část mezi palubkou a vloženou schránkou jsem ještě boční vstupem vyplnil stočeným originálním tlumením co bylo ve dveřích (nevadí airbagu ani topení).

 

Dnes se budu snažit vylepit poslední zbytky Softwave15 a Ultrasoft5 v levé části palubky u řidiče a ještě vycpu dutou díru pod A sloupkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně jsem chtěl část po stropnicí vytlumit více a chtěl jsem stropnici částečně sundat, ale bohužel jsem si prasknul držák sluneční clony. Bohužel jsem zatím nenašel na koupi pouze ten držák, ale celou clonu.

 

5JC 857 551 F

 

To mi najde bohužel celou clonu, ale já potřebuji jenom ten držák co se nacvakává do střechy.

20210811_175625.jpg

20210811_175636.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...