Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Pri montazi prednich zasterek jsem se chtel podivat do kapsy pod plastovym podbehem jestli neni plnej bordelu jako napr u O2, prekvapila mi vymezovaci jaka si molitanova pena ktera vede od patky blatniku az nahoru tesni prostor mezi blatnikem a dvermi, kdyz otevrete dvere tak je videt a byla nacucana jako houba.. Docela mi to zarazilo tim padem dlouho vysicha a drzi vlhko... Zatim to tam nerezne ale nelibi se mi to.. 

Neresili jste to nekdo, v jinem prispevku nekdo psal ze to uplne vyndal. 

Upraveno od jirka toledo

Nevím jestli jsi nezaložil duplicitní téma? O těch molitanových vložkách se tady cca 1-2 týdny vedla delší diskuse, teď si nejsem jist jestli to bylo v sekci Scala, Rapid nebo Fabia III. Zkus pohledat pomocí vyhledávání zde na webu, něco určitě najdeš.

Bylo to u FIII

 

Já to na podzim 2018 na tehdy skoro novém Rapidu prostě vyndal a dodnes auto jezdí bez toho nacucanýho nesmyslu. Nějak citelně zvýšenou hlučnost ani větší špinění vnitřku prahů nesleduji. Tou dírou po molitanu jde celý vnitřek blatníku aspoň pěkně vymývat.

@tom01 Nechtěl by jsi sem dát nějakou fotku jak to vevnitř vypadá bez té molitanové vložky, tedy z pohledu od otevřených dveří. Potom tedy mezi kolem a prostorem za blatníkem zbývá jen plastová podběhová vložka, není to málo?

Upraveno od DušanV

Je tam prostě díra skrz kterou je vidět plastový podběh a vnitřek blatníku. Uznávám, že esteticky nic moc, ale jde vše kontrolovat, vymývat atd. Už jsem si zvykl při otevření dveří na to nekoukat :-) Možná někdy s tím zkusím něco vymyslet. Nějak to zakrýt - možná použiju tmavě šedou mPVC střešní folii, mám čalounický koberec, objednal jsem antivibrační folie na ahifi, tlumicí molitan - nemám ještě přesně rozmyšleno, ale ten molitan se mi tam zpět dávat nechce...

IMG_20210321_085938.jpg

IMG_20210321_085934.jpg

IMG_20210321_085924.jpg

IMG_20210321_085909.jpg

  • 2 týdny později...
  • Autor

Na zkoušku jsem zatavil ten molitanovy nesmysl do folie  horkovzduskou. 

Vnitrni blatnik a spodek jsem vytrel voskem od bernera na dutiny... 

Par foto. 

IMG_20210404_135455.jpg

IMG_20210404_135447.jpg

IMG_20210404_135244.jpg

IMG_20210404_135727.jpg

Do jaké fólie? 

  • Autor

Do silnejsiho pytle napr. na odpad na horkovzdusce cca 600 stupnu 

Mam tu folii v metrazi silnejsi ale tu jsem nezkousel.. 

Upraveno od jirka toledo

  • 4 měsíce později...

Nezačal někdo vyrábět plastovou hlukovou izolaci (koncový díl blatníku) 5JA864235A levá a 5JA864236A pravá mezi károu a předním blatníkem místo pěnové, která je nepěkně nasátá vodou a bude tuším zdrojem koroze?

 

 

Díky za info!

 

 

T

 

 

5f553c746dc4e.jpg

Téma u Rapidu, které se zabývá těmi pěnovými alias plastovými výplněmi tady již určitě je, hledej tam, tady ti to moderátor zamkne za duplicitu!

Z auta jsem hned po první zimě tento solí nacucaný nesmysl prostě vyndal. Nyní to už třetí rok jezdí bez toho bez zásadního rozdílu v hlučnosti. Ta pěna může mírně přispět v odhlučnění od předních podběhů. Uvažuji, že někdy odříznu tu spidní část, co bývá nejnacucanější a vrátím to zpět...🤔

Upraveno od tom01

Já ji měl v ruce při odhlučnění předních podběhů a je fakt, že je nasákavá. Pří představě, že se při dešti, myčce nebo v zime nacucá slanou vodou a několik dní vysychá se mi vůbec nelíbí.

 

Pokud by existovala alternativa z nenasákavé pěny, tak bych ji určitě bral.

  • 8 měsíců později...

Moje doplnění z tématu u Mikliska.

 

Já mám MR2019 a podle toho co u ostatních vidím, tak už mám alespoň trochu "voděodolné" ty molitany. Při odhlučnění podběhů jsem na ně ještě zepředu přilepil odhlučňovací materiál, který nepropustí vodu. Fakt je, že to pak zase nadruhou stranu asi hůře vysychá. Uvidím co to udělalo od července 2021 až budu přezouvat. Při přezouvání stějně vždy povolím podběhy-zástěrky a vystříkám problematické části.

 

Kdyby se dala sehnat nenasákává alternativa, tak do toho jdu. nebo to alespoň vyndat a natřít plecha co s tím přijdou do kontaktu voskem extra.

20210712_173621.jpg

20210712_174637.jpg

Mě připadalo, že si voda našla cestu spíš někudy shora, mokré to bylo celé, samozřejmě dole bylo vody nejvíc, nahoře spíš jen vlhké. Náhrada, resp. předchůdce je, pro SEATa se dělal plastový kryt, který se chytal za otvory v patkách, co jsou na blatnících. Podle mě ale přešli na ten molitan z důvodu, že se do blbě montovalo nebo že to drnčelo. Jo a v ETCE je u toho molitanového dílu poznámka provedení Zvýšená protihluková úprava.

IMG_20220410_101837.thumb.jpg.502e3cf7619772b7f1e43e4cd34f1508.jpgIMG_20220410_101845.thumb.jpg.275b9113caed0a2f833cb07764430009.jpgIMG_20220410_101944.thumb.jpg.781f99056abcaa4b44f97f1aa69a3f4e.jpg 

Upraveno od miklisek

Než se problém hodil na fórum tak jsem se furt divil, proč mám za předním kolem loužičku i když je už sucho a to mám r.v. 02/19.

Při přezouvání to půjde...

 

@ben06 Já to mám naopak 😁. Můj Rapid jezdil skoro 3 roky bez toho molitanu a v pohodě. Žádná dramaticky vyšší hlučnost ani špinění mezidveří. Když jsem jej vloni napodzim odkoupil z firmy a auto odhlučňoval, tak jsem ty molitany zkusil vrátit s tím, že jsem je kudlou dole uřizl cca 1cm nad prahem, aby toto nejchoulostivější místo volně větralo, nedržel se tam bordel a šlo to dobře vymývat. Pravda hlučnost to asi malinko snižuje, ale rozdíl nepatrný. Ne větší než registruji při změně letní a zimní sasy gum (zimní mám tiché, letní dost hučí). Teď na jaře při  přezouvání jsem za ten podběh koukl a pohoda. Pravda tehdy bylo měsíc předtím sucho. Budu to ale nadále pravidelně merčit...

Třeba u O1 za 13 let s předníma zástěrkama nemám problém s korozí a asi jen 2x jsem čistil kapsy za nimi. Je fakt že tam vapkou dost stříkám. U Rapida mě furt vrtalo v hlavě proč a z čeho ty loužičky i když jsem mokrý molitany už z nějaké škodovky kdysi tahal. Hlučnost letních 16" mě taky irituje.

  • 3 týdny později...
V 14. 4. 2022 na 10:03, miklisek napsal:

Mě připadalo, že si voda našla cestu spíš někudy shora, mokré to bylo celé, samozřejmě dole bylo vody nejvíc, nahoře spíš jen vlhké. Náhrada, resp. předchůdce je, pro SEATa se dělal plastový kryt, který se chytal za otvory v patkách, co jsou na blatnících....

 

 

Neměl bys prosím číslo toho SEAT dílu? Koupil jsem teď Toledo 11/2016 a mám tam tu nacucanou pěnu, která se mi vůbec nelíbí.

Měla by to být čísla 5JA 821 112 a 5JA 821 111. Ale podle mě je neseženeš.

Kdyby šlo koupit tuto "pěnu" z materiálu co nenasákává vodu. To by bylo ideální.

Otázka je, zda ten materiál nějak nedegraduje a nemění vlastnosti. Miklisek ve svém vlákně zmiňuje díly 5JA 864 235A a 5JA 864 236A, že dle Etky se montují od 13.8.2013 a tedy já i ty bychom je měli na autě mít. Dokonce píše o zkoušce ve vaně. Já mám tedy auto teprve 3 týdny, ale při každém nastupování do té hmoty dloubnu a za tu dobu nebyla nikdy suchá.

  • 2 měsíce později...

Koho irituje po vyhození molitanů trochu větší hlučnost, nevyplatí se to spojit s odhlučněním podběhů a je po dilematu? 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.