Přejít na obsah

Pět úsporných benzinových motorů Škoda Fabia 4. generace


PTiCA

Doporučené příspěvky

ŠKODA FABIA 4. generace nabízí pět úsporných benzinových motorů. ŠKODA AUTO tak v porovnání s předchozím modelem rozšiřuje paletu pohonných jednotek. Mnohem širší než dosud je také výkonové spektrum, které sahá od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k). Všechny motory patří do nové generace Evo koncernu Volkswagen. Většina z nich také nabízí kombinovanou spotřebu zhruba 5 l/100 km v režimu WLTP. Díky tomu je nová FABIA až o 10 % úspornější než její předchůdce. V kombinaci s 50l nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd více než 950 km.

 

Paleta pohonných jednotek nového vozu ŠKODA FABIA zahrnuje dva benzinové motory MPI s vícebodovým vstřikováním paliva a tři motory TSI s přímým vstřikováním. Novým základním motorem je tříválcový motor 1,0 MPI o výkonu 48 kW (65 k). V porovnání s předchozím modelem vzrostl výkon o 4 kW (5 k). K přenosu hnací síly na přední kola slouží nová pětistupňová manuální převodovka. Stejnou převodovku nabízí také druhý motor MPI o výkonu 59 kW (80 k). Oba motory MPI nového vozu ŠKODA FABIA splňují aktuální emisní normu Euro 6d.

Motory 1,0 TSI s inovativní vrstvou nanášenou pomocí plazmy

Oba tříválcové motory 1,0 TSI generace Evo mají inovativní vrstvu nanášenou pomocí plazmy. Prášková vrstva o celkové tloušťce pouhých 150 mikrometrů (0,15 milimetrů) nanášená na vložky válců snižuje vnitřní tření a tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepšímu rozdělení a lepšímu odvodu tepla ve spalovacím prostoru také optimalizuje tepelné namáhání motoru. Motor 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) nabízí pětistupňovou manuální převodovku. Silnější verze o výkonu 81 kW (110 k) se pojí s šestistupňovou manuální převodovkou. Všechny čtyři pohonné jednotky jsou nabízeny standardně se 40l palivovou nádrží. V případě 50l nádrže, která je k dispozici na přání, disponuje FABIA při kombinované spotřebě, která činí zhruba 5 l/100 km, dojezdem více než 950 km v režimu WLTP. Na přání je motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) k dispozici také se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

 

Nová vrcholná motorizace o výkonu 110 kW (150 k)

Čtvrtá generace vozu ŠKODA FABIA nabízí novou vrcholnou motorizaci. Čtyřválcový motor 1,5 TSI má výkon 110 kW (150 k) a je standardně vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento motor, který využívají také ostatní modely ŠKODA, je vybaven aktivním řízením válců ACT. Systém vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce, což řidič téměř nepostřehne, a snižuje tak spotřebu. Všechny motory TSI nové generace ŠKODA FABIA jsou vybaveny filtrem pevných částic a splňují aktuální emisní normu Euro 6d.

 

Přehled motorů nového vozu ŠKODA FABIA:

Motor Počet válců Max. výkon Max. točivý moment [Nm] Převodovka
[kW] [k]
1,0 MPI EVO 3 48 65 93 5-M
1,0 MPI EVO 3 59 80 93 5-M
1,0 TSI EVO 3 70 95 175 5-M
1,0 TSI EVO 3 81 110 200 6-M | 7-DSG
1,5 TSI EVO 4 110 150 250 7-DSG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • PTiCA změnil název na Pět úsporných benzinových motorů Škoda Fabia 4. generace
  • o 9 měsíců později...

Fabie IV používá v případě DSG vždy DQ200 (7q, suché spojky), převodové poměry u 1.0 TSI 81kW jsou:

I-3.765 II-2.273
III-1.531 IV-1.133
V-1.176 VI-0.956
VII-0.795 R-4.170

Stálý převod: I-4.438 II-3.227 III-4.176

 

1.5 TSI 110kW:

I-3.500 II-2.087
III-1.343 IV-0.933
V-0.974 VI-0.778
VII-0.653 R-3.722

Stálý převod: I-4.800 II-3.429 III-4.500

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DQ200 je pro 1.5 TSI naprosto OK. Její limit je oficiálně 250Nm, neoficiálně snese něco kolem 280-290Nm bez zásahů. U manuálů je situace stejná, 1.0 TSI 81kW používá MQ200 s limitem 200Nm (stejnou převodovku používají v koncernu i 1.5 TSI 96kW které mívají kolem 220Nm celkem běžně) ->  stejně jako DSQ jsou i manuály "na limitu" a nedá se tvrdit, že by to nějak vadilo. Tyto nové DQ200 už docela drží, (pokud tedy člověk nespoléhá na to, že výrobce tvrdí že olejová náplň je doživotní). Navíc Fabia je malé a lehké auto, DQ200 se páruje s 1.5 TSI 110kW ve všech FWD modelech kromě Kodiaqu a drží. Nicméně toto už by bylo na delší diskuzi.

  • Díky 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to vypadá, že jednak si ji musíš objednat do výroby a pak taky tzv. vyčekat.  Ve skladovkách na webu Škoda Auto je jen jeden kus a ten je zamluvený. Jak tak vidím lhůty  na dodání nových, žádaných vozů a motorizací, tak dnes tak objednat a k dodání někdy v roce 2023 a to možná. Ale třeba se mýlím, nakonec zkus se zeptat u oficiálního prodejce.  :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

HTP a TSI jsou výrazně rozdílné a určitě se tříválce neboj, na Fabii stačí a tříválec je pěkně utlumen. Ale 1.5 TSI je prostě ve všech ohledech lepší a spotřebu má cca stejnou. Tedy pokud není problém vyšší pořizovací cena, volil bych jednoznačně 110kW. DSG je u 1.5 TSI odladěná pěkně, u litru má někdy tendence ho podtáčet (u 1.5 TSI taky drží klidně 1500ot. ale ten to na rozdíl od tříválcového litru zvládne).

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zvažuju ve Fabii motor 1.0 vs 1.5 (DSG je podmínka) ale nemám šanci si je přímo porovnat. Váhám, jestli slabší motor do města není ve finále lepší. Typicky potřeba se neustále rychle dostat z křižovatek atp. Ten slabší motor je jednak lehčí a živější (tuším -30kg) a jak výše uvádí Martab - má lepší zpřevodování. Nevadí mi připlatit si za 1,5ku ale mít vyšší spotřebu a být přitom s autem těžší a pomalejší mi nesedí. Nebo ta 1.5ka do města dává někomu smysl? Budu rád za praktické zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě 1.5 už z toho důvodu, že nechci tří válec jak ve Warťasu. Z logiky věci je 1.5 kultivovanější a pokuď chceš 1.0 DSG tak to mi přijde dost, takové ucukané jak na nějaké gumě o proti 1.5 kde DSG je s motorem mnohem lépe sladěno než u toho litru.

 

Ve městě bude u litru o něco menší spotřeba, ale co se týče zpřevodování, tak mi vyhovuje 1.5 která točí např. ve 100/130 na 7q o cca 500 otáček méně než litr a to už je na celkové akustice poměrně dost znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ti co si myslí ze 3válec není motor téch je dost.Ale za mě, mame tri auta 1,0tsi 85 a 81kw a nejsem ani ja ani druzi brzdou provozu. Jezdil jsem i 1,5 TSi a radeji nez za motor si spise priplatim za doplnky, což jsem vždy udělal.Bohužel dnes vime jak to s doplňky pokulháva..Ani mi neprijde ze bych auto  pri nalozeni trapil.Dovolena s kolegou co jel s 1,5 a ja s litrem a  nebylo poznat kdo v cem jede, jen to že ja měl menši spotřebu. Takze je to jen o tom kdo co chce.Doporucuji se projet v obou autech ,zjistit si i neco o servisu apod a pak se rozhodnout.To stejne jestli manual nebo DSG. Ja preferuji manual a mam klid.Je znamo že 7st.DSG jsou slabinou koncernu VW. A i  já mam dost  najeto na silných  vozech ale dnešní třívalec bych nesrovnaval s wartasem. A jinak 81kw  jezdi lip jak 85kw..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jan.R. bohužel někdo to prostě nepochopí.Připadá mi to, že kdyz to nema 4 válce a velky obsah tak to pro některé není auto.Vzpominam na HTP motory to bylo řečí ,že to nejede a nic to nevydrží a ouha ono to jezdilo a i dost najíždělo.Takže asi tak. Jinak co se týka topení vyjedu na kopec a ten litr krásné fouká teplý vzduch ,takže jak topí 1,5 to fakt nevim ale i ten litr topí rychle.A abych nebyl jen kriticky k DSG převodovce,tak je to cca pul roku co jsem mel půjčený Kamiq.Kdyz jsem ho odpoledne vracel tak jsem se musel podivat do TP s jakým že  to motorem jedu .Jelo to prostě dost dobře a chvili jsem si myslel že tam je 1,5 TSI,  no a u pumpy v TP  1,0 TSI. Takže ja 3válec nepodceňuje ale take nikomu nevnucuji..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...