PTiCA Vloženo 1. Duben 2021 Sdílet Vloženo 1. Duben 2021 ŠKODA FABIA 4. generace nabízí pět úsporných benzinových motorů. ŠKODA AUTO tak v porovnání s předchozím modelem rozšiřuje paletu pohonných jednotek. Mnohem širší než dosud je také výkonové spektrum, které sahá od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k). Všechny motory patří do nové generace Evo koncernu Volkswagen. Většina z nich také nabízí kombinovanou spotřebu zhruba 5 l/100 km v režimu WLTP. Díky tomu je nová FABIA až o 10 % úspornější než její předchůdce. V kombinaci s 50l nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd více než 950 km. Paleta pohonných jednotek nového vozu ŠKODA FABIA zahrnuje dva benzinové motory MPI s vícebodovým vstřikováním paliva a tři motory TSI s přímým vstřikováním. Novým základním motorem je tříválcový motor 1,0 MPI o výkonu 48 kW (65 k). V porovnání s předchozím modelem vzrostl výkon o 4 kW (5 k). K přenosu hnací síly na přední kola slouží nová pětistupňová manuální převodovka. Stejnou převodovku nabízí také druhý motor MPI o výkonu 59 kW (80 k). Oba motory MPI nového vozu ŠKODA FABIA splňují aktuální emisní normu Euro 6d. Motory 1,0 TSI s inovativní vrstvou nanášenou pomocí plazmy Oba tříválcové motory 1,0 TSI generace Evo mají inovativní vrstvu nanášenou pomocí plazmy. Prášková vrstva o celkové tloušťce pouhých 150 mikrometrů (0,15 milimetrů) nanášená na vložky válců snižuje vnitřní tření a tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepšímu rozdělení a lepšímu odvodu tepla ve spalovacím prostoru také optimalizuje tepelné namáhání motoru. Motor 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) nabízí pětistupňovou manuální převodovku. Silnější verze o výkonu 81 kW (110 k) se pojí s šestistupňovou manuální převodovkou. Všechny čtyři pohonné jednotky jsou nabízeny standardně se 40l palivovou nádrží. V případě 50l nádrže, která je k dispozici na přání, disponuje FABIA při kombinované spotřebě, která činí zhruba 5 l/100 km, dojezdem více než 950 km v režimu WLTP. Na přání je motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) k dispozici také se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nová vrcholná motorizace o výkonu 110 kW (150 k) Čtvrtá generace vozu ŠKODA FABIA nabízí novou vrcholnou motorizaci. Čtyřválcový motor 1,5 TSI má výkon 110 kW (150 k) a je standardně vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento motor, který využívají také ostatní modely ŠKODA, je vybaven aktivním řízením válců ACT. Systém vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce, což řidič téměř nepostřehne, a snižuje tak spotřebu. Všechny motory TSI nové generace ŠKODA FABIA jsou vybaveny filtrem pevných částic a splňují aktuální emisní normu Euro 6d. Přehled motorů nového vozu ŠKODA FABIA: Motor Počet válců Max. výkon Max. točivý moment [Nm] Převodovka [kW] [k] 1,0 MPI EVO 3 48 65 93 5-M 1,0 MPI EVO 3 59 80 93 5-M 1,0 TSI EVO 3 70 95 175 5-M 1,0 TSI EVO 3 81 110 200 6-M | 7-DSG 1,5 TSI EVO 4 110 150 250 7-DSG Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny. Vloženo 16. leden 2022 Sdílet Vloženo 16. leden 2022 Nevíte prosím jaké jsou tam typy DSG? Nemůžu to nikde to najít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 16. leden 2022 Sdílet Vloženo 16. leden 2022 Bude vědět @Martab ten je expert na ty typy převodovek a motorů 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 16. leden 2022 Sdílet Vloženo 16. leden 2022 Fabie IV používá v případě DSG vždy DQ200 (7q, suché spojky), převodové poměry u 1.0 TSI 81kW jsou: I-3.765 II-2.273 III-1.531 IV-1.133 V-1.176 VI-0.956 VII-0.795 R-4.170 Stálý převod: I-4.438 II-3.227 III-4.176 1.5 TSI 110kW: I-3.500 II-2.087 III-1.343 IV-0.933 V-0.974 VI-0.778 VII-0.653 R-3.722 Stálý převod: I-4.800 II-3.429 III-4.500 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 16. leden 2022 Sdílet Vloženo 16. leden 2022 (editace) Nebude ta DSG DQ 200 u toho motoru 1.5 Tsi už tzv. na hraně, nebo je tam ten točivý moment nějak softwarově škrcen? Editováno: 16. leden 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. leden 2022 Sdílet Vloženo 16. leden 2022 Pánové, při editaci tématu jsem nechtěně smazal některé vaše příspěvky, omlouvám se. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 16. leden 2022 Sdílet Vloženo 16. leden 2022 DQ200 je pro 1.5 TSI naprosto OK. Její limit je oficiálně 250Nm, neoficiálně snese něco kolem 280-290Nm bez zásahů. U manuálů je situace stejná, 1.0 TSI 81kW používá MQ200 s limitem 200Nm (stejnou převodovku používají v koncernu i 1.5 TSI 96kW které mívají kolem 220Nm celkem běžně) -> stejně jako DSQ jsou i manuály "na limitu" a nedá se tvrdit, že by to nějak vadilo. Tyto nové DQ200 už docela drží, (pokud tedy člověk nespoléhá na to, že výrobce tvrdí že olejová náplň je doživotní). Navíc Fabia je malé a lehké auto, DQ200 se páruje s 1.5 TSI 110kW ve všech FWD modelech kromě Kodiaqu a drží. Nicméně toto už by bylo na delší diskuzi. 2 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny. Vloženo 16. leden 2022 Sdílet Vloženo 16. leden 2022 Tak ted ji akorat nekde sehnat 81kw jsou vsude ale 110kw nikde ani jedna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 16. leden 2022 Sdílet Vloženo 16. leden 2022 No to vypadá, že jednak si ji musíš objednat do výroby a pak taky tzv. vyčekat. Ve skladovkách na webu Škoda Auto je jen jeden kus a ten je zamluvený. Jak tak vidím lhůty na dodání nových, žádaných vozů a motorizací, tak dnes tak objednat a k dodání někdy v roce 2023 a to možná. Ale třeba se mýlím, nakonec zkus se zeptat u oficiálního prodejce. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 23. leden 2022 Sdílet Vloženo 23. leden 2022 V 16. 1. 2022 na 13:23, Johny. napsal: Tak ted ji akorat nekde sehnat 81kw jsou vsude ale 110kw nikde ani jedna. Žádná poznámka u toho není, bych hned ráno zkusil sklad 1.5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny. Vloženo 24. leden 2022 Sdílet Vloženo 24. leden 2022 Koupil jsem 81kw nakonec, 1.5 nejsou ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
7homosapiens7 Vloženo 10. Březen 2022 Sdílet Vloženo 10. Březen 2022 Váhám mezi koupí 81 kw a 110 kw. Stojí ta 110 kw za to? Škoda, že nemá manuální převodovku jako Scala 110 kw. Cena mě nazajímá, spíše pocit z vozu, motoru, spotřeba, spolehlivost, atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Březen 2022 Sdílet Vloženo 10. Březen 2022 Pokud neřešíš cenu, jdi do 110kW, spotřeba bude cca stejná, ale to auto pojede výrazně lépe. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
7homosapiens7 Vloženo 11. Březen 2022 Sdílet Vloženo 11. Březen 2022 diky za nazor. prave toho trivalce 81 kw se bojim, znam totiz moc dobre hruzu vsech hruz: trivalec 1,2 HTP. Ted mam fabku 63 kw s 1.2 TSI, ctyrvalec a jsem s ni uz pomalu 12 let spokojeny, poohlizim se ted po nove fabii. Akorat nemam zkusenosti s automatickou prevodovkou, radeji bych manualni, nevadi to? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
das_auto Vloženo 11. Březen 2022 Sdílet Vloženo 11. Březen 2022 (editace) HTP a tříválec TSI jsou úplně jiný motory😄Nový TSI jsou všechny vychytaný a spolehlivý.Kolik je rozdíll v ceně tý 1,5 oproti litru?Osobně bych do fabie volil jedině 1,0 TSI 81 kW. Editováno: 11. Březen 2022, autor: das_auto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 11. Březen 2022 Sdílet Vloženo 11. Březen 2022 Tento týden jezdím jak 1.2/63 a 1.0/81 a nedá se to srovnat. Chce si to vyzkoušet, ta 1.2 je tragédie už jen ten zvuk nad 3 tis ot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 11. Březen 2022 Sdílet Vloženo 11. Březen 2022 HTP a TSI jsou výrazně rozdílné a určitě se tříválce neboj, na Fabii stačí a tříválec je pěkně utlumen. Ale 1.5 TSI je prostě ve všech ohledech lepší a spotřebu má cca stejnou. Tedy pokud není problém vyšší pořizovací cena, volil bych jednoznačně 110kW. DSG je u 1.5 TSI odladěná pěkně, u litru má někdy tendence ho podtáčet (u 1.5 TSI taky drží klidně 1500ot. ale ten to na rozdíl od tříválcového litru zvládne). 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 11. Březen 2022 Sdílet Vloženo 11. Březen 2022 Jj pravda litr a DSG to nejde k sobě s manuálem to člověk vychytá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 12. Březen 2022 Sdílet Vloženo 12. Březen 2022 1.0 TSI 81kW je opravdu dobrý motor. Pokud ale nejsou peníze problém, tak není co řešit. Přecházel jsem z 1.0 TSI na 1.5 TSI, proti litru nemohu říct špatné slovo, ale zpátky už ne. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
7homosapiens7 Vloženo 14. Březen 2022 Sdílet Vloženo 14. Březen 2022 Děkuji všem za názory. Potěšily mě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimsy2 Vloženo 18. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2022 Zvažuju ve Fabii motor 1.0 vs 1.5 (DSG je podmínka) ale nemám šanci si je přímo porovnat. Váhám, jestli slabší motor do města není ve finále lepší. Typicky potřeba se neustále rychle dostat z křižovatek atp. Ten slabší motor je jednak lehčí a živější (tuším -30kg) a jak výše uvádí Martab - má lepší zpřevodování. Nevadí mi připlatit si za 1,5ku ale mít vyšší spotřebu a být přitom s autem těžší a pomalejší mi nesedí. Nebo ta 1.5ka do města dává někomu smysl? Budu rád za praktické zkušenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boleslavák Vloženo 18. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2022 Za mě 1.5 už z toho důvodu, že nechci tří válec jak ve Warťasu. Z logiky věci je 1.5 kultivovanější a pokuď chceš 1.0 DSG tak to mi přijde dost, takové ucukané jak na nějaké gumě o proti 1.5 kde DSG je s motorem mnohem lépe sladěno než u toho litru. Ve městě bude u litru o něco menší spotřeba, ale co se týče zpřevodování, tak mi vyhovuje 1.5 která točí např. ve 100/130 na 7q o cca 500 otáček méně než litr a to už je na celkové akustice poměrně dost znát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 18. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2022 Ti co si myslí ze 3válec není motor téch je dost.Ale za mě, mame tri auta 1,0tsi 85 a 81kw a nejsem ani ja ani druzi brzdou provozu. Jezdil jsem i 1,5 TSi a radeji nez za motor si spise priplatim za doplnky, což jsem vždy udělal.Bohužel dnes vime jak to s doplňky pokulháva..Ani mi neprijde ze bych auto pri nalozeni trapil.Dovolena s kolegou co jel s 1,5 a ja s litrem a nebylo poznat kdo v cem jede, jen to že ja měl menši spotřebu. Takze je to jen o tom kdo co chce.Doporucuji se projet v obou autech ,zjistit si i neco o servisu apod a pak se rozhodnout.To stejne jestli manual nebo DSG. Ja preferuji manual a mam klid.Je znamo že 7st.DSG jsou slabinou koncernu VW. A i já mam dost najeto na silných vozech ale dnešní třívalec bych nesrovnaval s wartasem. A jinak 81kw jezdi lip jak 85kw.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 18. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2022 Souhlasím Hkubes. Litr je prostě lepší jak projev, převody, spotřeba. Ta 1.5 není žádný zázrak. Jen teď v zimě podstatně rychleji topí. 2 km a hezky to už fouká teple z výdechů. Chce si to zkusit. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 19. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2022 Jan.R. bohužel někdo to prostě nepochopí.Připadá mi to, že kdyz to nema 4 válce a velky obsah tak to pro některé není auto.Vzpominam na HTP motory to bylo řečí ,že to nejede a nic to nevydrží a ouha ono to jezdilo a i dost najíždělo.Takže asi tak. Jinak co se týka topení vyjedu na kopec a ten litr krásné fouká teplý vzduch ,takže jak topí 1,5 to fakt nevim ale i ten litr topí rychle.A abych nebyl jen kriticky k DSG převodovce,tak je to cca pul roku co jsem mel půjčený Kamiq.Kdyz jsem ho odpoledne vracel tak jsem se musel podivat do TP s jakým že to motorem jedu .Jelo to prostě dost dobře a chvili jsem si myslel že tam je 1,5 TSI, no a u pumpy v TP 1,0 TSI. Takže ja 3válec nepodceňuje ale take nikomu nevnucuji.. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.