Přejít na obsah

Pět úsporných benzinových motorů Škoda Fabia 4. generace


PTiCA

Doporučené příspěvky

Pokud člověk opravdu něco více nenajezdí s různě početnými válcovými motory, nebo se na to ohledně jeho projevu  nesoustředí (vibrace, zvukový projev, otáčky), tak dnes u moderních motorů skoro nemá šanci poznat, co tam pod kapotou má. Párkrát jsem tak trochu nachytal své známé, když jsem je vezl ve svém  voze (měl jsem dvou, tří i čtyřválec) a ptal se co si myslí, že kolik je tam válců a třeba i jak hodnotí výkon, tak nikdo si netroufal napoprvé suverénně  říci co tam je za počet válců a už vůbec ne solidně odhadnout výkon .  Hodně taky dělá, jak vhodně, či nevhodně je poskládána a jak funguje  k příslušnému motoru převodovka. Možná  se to dá přibližně  podle zvukového projevu poznat, ale ne moc řidiči, co ten konkrétní motor neznají, jak zní uvnitř vozu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.0 TSI je dobrý motor a s manuálem by jsem se ho vůbec nebál, na auto velikosti Fabie stačí víc než dobře. No s DSG je to už trochu jiná písnička, DSG nechává motor klesnout často pod 1500ot (pokud se nejezdí na S), kde bohužel 1.0 TSI duní a DSG né vždy v čas odřadí. Viz nějaké testy, kdy při běžné jízdě to prostě drží motor pod 2tis ot...


@rimsy2 projeď se litrem s DSG (né s manuálem, to nic neřekne a co se dívám, tak všechny názory výše pocházejí z dojmů s manuálem) a zhodnoť zda Ti projev vyhovuje nebo ne. Můj názor je, že 1.0 TSI jako takový je dobrý motor, no co se týče sladění s DSG, je na tom 1.5 TSI výrazně lépe (1.5 TSI se oproti litru nějak netrápí ani při konstantní jízdě kolem 1500ot.).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 11. 2022 na 16:00, rimsy2 napsal:

Zvažuju ve Fabii motor 1.0 vs 1.5 (DSG je podmínka) ale nemám šanci si je přímo porovnat. Váhám, jestli slabší motor do města není ve finále lepší. Typicky potřeba se neustále rychle dostat z křižovatek atp. Ten slabší motor je jednak lehčí a živější (tuším -30kg) a jak výše uvádí Martab - má lepší zpřevodování. Nevadí mi připlatit si za 1,5ku ale mít vyšší spotřebu a být přitom s autem těžší a pomalejší mi nesedí. Nebo ta 1.5ka do města dává někomu smysl? Budu rád za praktické zkušenosti.

Já tohle dilema taky řešil a rozhodli jsme se pro 1.0. 1.5 prý lépe funguje s DSG, ale já jel jen 1.0 v Kamiqu a tam jsem neměl zásadní problém. 1.5 má smysl třeba ve Scale s manuálem (litr ve městě vyžaduje hodně řadit), ale když máš DSG, tak je to teoreticky jedno. 1.5 jednoznačně bude mít větší rezervu na předjíždění, dálniční jízdu a tak. F4 už není žádný tunu vážící drobek, ale do města 1.0 určitě dynamicky stačí.

 

@Martab mně u 1.0 DSG nepřišlo, že by duněl. Tím, že je tam dvouhmota, je nejspíš dost utlumený proti tomu, co předváděl v Rapidu a F3 s manuální převodovkou. Byla to jen jedna předváděcí jízda za městem, ale byl jsem naopak překvapený, jak dobře to funguje. 

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klasika. Asi záleží s čím ten motor kdo srovnává. Tím si vysvětluju tolik protichůdným reakcí:) Za mě souhlas s Martab. Osobně vyzkoušen v automatu, pod zátěží tří dospělých a i zvukovej projev žádná hitparáda. Chci říct, že není špatnej a je za dobré peníze.

Nicméně objednána 1.5ka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...