Přejít na obsah

LED Matrix světlomety


boban1108

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

@mouchanek Ahoj, mám stejný problém, kamera zachytí auto když na mě blikne segment ztlumí a hned mu to dá zase dálky. Dnes jsem si to vyzvedl ze čtvrté reklamace ohledně Matrixů. Dle škodovky je to uzavřené (technická vlastnost světel). Udělali mi RESET jednotky a nastavili na nejvyšší citlivost(přímo v kameře). Tak jsem to jel projel a opět to samé výřez je tak 5metrů vedle protijedoucího vozidla. Navíc mi to vypíná např. 2-3 segmenty navíc úplně mimo proti jedoucí vůz. Chtěl jsem kalibraci kamery to odmítly na záruku, takže zítra jedu na kalibraci kamery za svoje prachy. Už je jednání výrobce nebaví celá slavná škodovka od února mám auto kterému nefungují světla. Od začátku si myslím že je špatně nakalibrovaná kamera. Takže dám pak info jestli se to tím vyřeší. 

 

Auto vyrobené 01/2022

Editováno: , autor: MarcianoMLK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jak jste pořídili? Něco nového?

Já si všiml někdy večer, zdálo se mi hlavně na značkách okolo, že to fakt svítí nějak vysoko a když jsem teď parkoval v podzemní garáži, tak jsem si věšiml tohoto... 

image.thumb.jpeg.501f9e4727da696c29fd96494376d0b2.jpeg

Stěna byla ode mne odhadem 15-20m

Takže takhle by to určitě vypadat nemělo si myslím - pravé světlo svítí daleko výš něž to levé. Otázka je, jestli pravé svítí výš, nebo levé níž.

 

Si myslím, že i díky tomuto se může zdát, že auta vpravo můžeme oslňovat. 

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zatím nijak, ale podle fotky to u mě vypadá hodně podobně - zkusím taky vyfotit. Mám v plánu to řešit na servisní prohlídce v 30 000km, což budu mít za pár, tak dám vědět. Je mi to totiž fakt nepříjemné, protože ty předjíždějící auta prostě evidentně osvětluji, už se mě na to ptali i ostatní, které jsem v autě vezl. Nejvíc to jde ale vidět na dopravních značkách, toho si člověk všimne hned...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak tu fotku studuju, tak by teoreticky mělo stačit potočit kolečkem co ovládá vertikální seřízení, nejspíš to pravé světlo dolů. To by měl člověk zvládnout i sám, protože popravdě k servisům nemám moc důvěru :D Hlavně nedělat nic s horizontálním seřízením, protože to pak rozhodí matrix funkci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano to je pravda - ale není to pravé světlo, ale na pravé části vozovky, obě svítí vpravo trochu nahoru. Ale u těchto světel je to, co má svítít výš, ty zoubky co vykukují z horizontály. A ty musí být na obou světlech ve stejné výšce, to jsem si jistý :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tom možná taky něco bude, nicméně po rychlém projítí vlákna to vypadá, že se světlo sklopí po chvíli jzdy a po zastavení se světla vrací do "0". Ta moje fotka je vyfocená ve stoje. 

 

Nebylo jak staré světla :D sice s nima člověk viděl houby před sebe, ale neřešilo se takovéhle nastavování :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To pravé světlo svítí výš než má.

 

Mě to svítí v rovině.

FA7797C7-2711-40EA-9FE4-5654FEBD44A9.thumb.jpeg.a3983c9015f481bff8d00bd0c7d3d83e.jpeg

 

Někde jsem tu viděl návod jak setřídit světla - postavit se přesně X metrů ode zdi a horní hrana osvětlené plochy by měla být Y cm nad zemí. 

 

Konkrétně zde

Editováno: , autor: jenycek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak po 16-tich mesiacoch si dovolím komentovať v tomto vlákne s prvými skúsenosťami s O4.

ad Fotky v garáži:

- fotka od jenycek - takto vyzerajú správne nastavené matrix svetlomety. Pravá strana vozovky je osvetlená mierne ďalej, svetlomety na pravej strane majú hranu osvetlenia na stene garáže posunutú vyššie

- prvá fotka od JirikHL -> pravý svetlomet je jasne mechanicky zdvihnutý vyššie a tvorí dvojitú hranu. Tá prvá je správne, druhá hrana je už nesprávne. Môžeš skúsiť v garáži otáčaním skrutky spustiť svetlomet nižšie. Počítaj a zapíš si o koľko skrutkou pootočíš aby si to mohol vrátiť naspäť keby sa vyskytli iné problémy

 

ad halogeny:

nie, pravý svetlomet halogenových reflektorov nikdy nesvietil vyššie ako ľavý. Oba svetlomety sú vždy nastavené na rovnakú vzdialenosť/sklon.

Halogenové svetlomety sú na rozdiel od klasických žiarovkových "ASYMETRICKÉ", tzn, že sú skonštruované tak, aby pravá strana vozovky bola osvetlená lepšie a ďalej a bolo pri tom čo najviac redukované oslnenie protiidúceho auta. Toto je urobené tak, že parabola svetlometu vytvára šikmú hranu od stredu svetelného zdroja doprava. pokiaľ zacloníš jeden alebo druhý svetlomet obrazec osvetlenej steny so stúpajúcou hranou smerom vpravo je rovnaký od oboch svetlometov.

 

ad xenony:

xenony nahradili halogeny najprv pre stretávacie svetlá a fungovali v kombinácii s halogénovou žiarovkou pre diaľkový svetlomet.

Potom ako Bi-Xenony, ktoré úplne nahradili žiarovky v svetlomete a AFL xenony.

Neviem či konštrukčne nešlo vytvoriť u xenonu šikmú osvetlenú plochu, ale u xenonov bola na pravej strane len vyvýšená ale vodorovná hrana pri osvite steny v garáži.

Xenony fungujú na úplne inom princípe ako LED matrix. Xenon po naštartovaní vždy urobí pootočenie svetiel dolu - na tie povedzme 3-4m pred auto a vráti naspäť. Xenon má jeden zdroj svetla, preto aby svietil ako inteligentný svetlomet musí mať natáčanie a mechanické clony ktorými tieni lúče xenonovej výbojky tak aby neoslňovali protiidúce auto.

LED matrix nemá žiadne natáčanie, osvetlenie vozovky v rôznych smeroch sa deje len rozsvecovaním rôznych segmentov/svetelných zdrojov. LED matrix majú na rozdiel od xenonu naimesto jedného zdroja svetla od 8 do snáď 256 segmentov a podľa tohto počtu vedia vytvoriť viac alebo menej presný obrazec osvetlenej plochy na ceste.

 

ad nastavenie svetlometov všeobecne:

staré vyhlášky predpisovali, že stretávacie svetlomety musia osvetliť pred autom plochu minimálne 40m, Mnohé servisy to takto nastavovali - tzn. inými slovami že v noci pri stretávacích svetlometov by sme nemali jazdiť rýchlejšie ako 40kmh.

Bežné nastavenie bolo 60m. dovolené najdlhšie osvetlenie vozovky na pravej strane bolo 115m.

Od určitého roku - neviem kedy sa to zmenilo - sa vyhláška zmenila a je v nej definovaný uhol sklonu svetlometov (myslím, že je rôzny pre osobné autá a pre dodávky, ktoré majú svetlomety konštrukčne vyššie a tak majú väčší sklon aby nesvietili príliš ďaleko). Tento uhol majú svetlomety aj "napísaný" (vylisovaný plast na hornej časti konštrukcie svetlometu po otvorení kapoty) na hornej časti svetlometu - je tam ikona svetlometu a vedľa nej 1%.

Z 1% sklonu potom možno ľahko vypočítať nastavenie, resp. laickú kontrolu nastavenia - viď môj popis nastavení - vzdialneosť od steny / výška svetlometu / výška osvetlenej plochy na stene v danej vzdialenosti.

 

LED matrix O4:

zatiaľ mám po tme len asi 30km ale musím povedať, že moje matrixy vykresľujú/vyrezávajú auto predo mnou úplne presne a neoslňujú ani autá idúce proti mne. fungujú presne.

SW vozidla je 1889

V porovnaní s mojou predošlou Insigniou svietia LED u O4 jasnejšie/väčší svetelný tok, zhasínanie a rozsvecovanie segmentov je trhané. Toto môže pôsobiť rušivejšie ako u Insignie, kde sa všetko dialo veľmi plynulona druhej strane u O4 jasne vidieť okamžite že svetlomety fungujú tak ako majú.

 

Nastavenie LED matrix O4:

Pokiaľ máte problém s tým, že matrix síce najprv stlmí segment ale potom opäť napáli plný lúč protiidúcemu autu skúste sa pozrieť do nastavení. O4 má na rozdiel od iných áut možnost nastaviť citlivosť kamery. U mňa je nastavená na hodnotu "stredne". Skúste prepnúť nastavenie na vyššiu citlivosť.

U Insignie táto možnosť nebola, neviem ako to ovplyvní celkove tlmenie segmentov - treba vyskúšať. U Insignie sa stávalo tiež ak protiidúce auto malo staré žiarovky ktoré svietili nažltlo že sa segmenty nestlmili. tzn. v 1% prípadov bolo potrebné stlmiť ručne.

 

 

  • Díky 2
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, sice píšu pozdě ale přece jsem po kalibraci kamery a světel jak jsem psal(mimo záruku).  Nyní mi matrix funkce funguje na 99 procent dobře. Od kalibrace uběhlo par měsíců a všiml jsme si nového problému a to je kresba světel. Na 100% vim ze tohle se novém nastavení světel nedělo. Asi před dvěma týdny jsem si všiml ze segmenty v dálkových světel se mi posunuly. Viz foto. To auto žije vlastním životem 😂. Hlavní problem je ze pokud jedu na potkávací světla tak auto které je predmnou je nasvíceno tak ze půlka auta je nasvicena až je hraně kufru a druhá půlka levá svítí “normálně”pod SPZ. Zapnu funkci matrix a světla se srovnají do přesně vodorovné polohy. 🥲

E91CC28C-97C3-4BE0-B79D-9B51EF90ED03.jpeg

7B21C9BC-83A4-4B5A-9443-C21C0B74547C.jpeg

C1986A4E-B830-4359-9821-92FAAE07B524.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, podle mě je to tím, že je pravé světlo výš než levé... je to stejné jako u mojí fotky. A co přesně myslíš tím, že zapneš matrix a světla se srovnají?

 

před 9 hodinami, MarcianoMLK napsal:

Asi před dvěma týdny jsem si všiml ze segmenty v dálkových světel se mi posunuly.

To nejsou segmenty dálkových světel, to je potkávčka. viz obrázek co jsem posílal na předchozí straně v matrixovém modulu jsou 2 řady LED zdrojů, horní pro dálku a spodní pro potkávačku:

image.thumb.png.69d28e7c179e7f3e7d337f4028d0ae06.png

Při točení volantem (za jízdy) se dá všimnout že se posouvají - simuluje to natáčení světlometů. 

 

Jinak se mi taky zdá, že mi taky ta zvýšená část někdy svítí úplně jinam, než bych čekal...

 

Kolik si za tu kalibraci vzali?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pochopil jsme to tak ze světla na vnější straně vozu jsou potkavací. Vnitřní světla jsou dálková s funkci maxtrix a dynamic lights funkcí toho zmíněného “natáčení”. Jde o to ze se pravé světlo se mi samovolně posunulo nahoru. Viz fotka s tím autem. Ale jak zapnu funkci matrix tak se ty segmenty vnitřního světla vypnou jelikož stini to auto. A je krásně vidět ze světla jsou vodorovné poloze. Když vypnu dálky. Tak to udělá tento výřez. Viz foto.
 

Už me jedině napadá je svetlo se díky vibracim za jízdy samovolně posouvá.
 

Podivej se na to video když manuálně vypnu světla je to viděl ze vnitřní světla se vypnou jako poslední a jsou rozhozená. Jinak kalibrace me stala 5500 kč.  
 

Jsem objednaný do servisu ať se na to podívají. Ještě me napadla jedna věc a to ze mám hnutou geometrii. Tak to muže byt tím ??

Editováno: , autor: MarcianoMLK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

@MarcianoMLK Promiň, nějak jsem přehlídl tvou odpověď.

 

Mrknul jsem na video a je to jak jsem psal nahoře (a pak i ty), pravé světlo je o hodně výš. Ale zdá se mi, že né celé (protože tam nejsou 2 vodorovné hranice vnějšího modulu), ale pouze vnitřní modul, který dělá ty segmenty. Tohle ale nepůjde doseřídit v servisu podle mě. Tam jsou schpní seřídit jen oba moduly nohhoru/dolů dohromady. To je na výměnu světla, akorát si nejsem jistý, jak moc to může být mimo, aby to šlo reklamovat.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem volal do servisu. Bylo mi řečeno že pokud mám špatnou geometrii tak se ty světla rozhodí, jsou na to navázané různé čidla a systémy. Nic méně mrknou se na to a pokud by byl problém tak mi světla reklamují. Je to u jiného dealera tak jsem zvědavý co vymyslí s tou reklamací snad to zase nebude technický stav světel :). Každopádně dám vědět jako to dopadlo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Podělím se taky o zkušenost. Automatika mi sice u mé O4 RS 2020 funguje dobře, ale auta na mě hodně blikala, takže jsem ji nepoužíval. Nechal jsem si světla seřídit v Araveru v UH. Hradišti (Po "přemlouvání" - prej to, že na mě auta blikají je normální, že ta technologie není 100%), mi je teda "v rámci dobrých vztahů" seřídili tak, že automatické dálkáče sice fungují dobře, ale při klasických potkávačkách na mě bliká každé druhé auto. Nevím co s tím.... :(

Editováno: , autor: JanekJankovic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli ti to neseřídili stejně debilně jako to mám já, že místo jednoho schodu tam máš 2 a to pak pravé světlo oslnuje fest... ale teda spíš ty před tebou než proti tobě... 

viz 

image.jpeg

 

Správně to má být jak to má jenycek 

FA7797C7-2711-40EA-9FE4-5654FEBD44A9.jpeg

 

Musím někdy už konečně zajet do parkovacího domu a seštelovat si to, protože v autorizáku si za to řekli cca 1200, že prej na seřízení světel je záruka pul roku.... tak za to, že mi otočí torxem o 1,5 otáčky (vymyšlená hodnota, ale nebude daleko od pravdy) jim fakt nebudu platit takovou raketu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...