Přejít na obsah

Zvuk motoru 1,2htp závadu neodhalilo už 14 mechaniků a servisů. Poradíte zde ?


Doporučené příspěvky

Dobré odpoledne, 
Tak jsem tu zas, střelec s Fobií 1, 1,2htp 2004 47kw.  Už jsem navštívil 19 servisů z toho 14 absolutně nevědělo co to může být a zbylé servisy mě poutali na chyby jenž si osobně nemyslím, že by to mohlo být ono. Budu rád když si poslechnete videjko a zkusíte odhalit CVAKAVÝ zvuk který je někdy pravidelný ale ve většině případu nepravidelný. Opravdu jsme nepřišli na závadu, ale už mě to trošku rozčiluje a rád bych to "opravil" aby se nekazili další věci s tím spojené případně. 
Díky všem za shlédnutí a názor. Ps videjka dávám do přílohy tak zkuste omrknout jestli poznáte problém. Já už sem celkem beznadějný a více servisů po Praze google nenašel. Navíc finance lítají vzduchem a nikdo nic neřekne natož opraví :D 
Takže děkuju za názory a doufám, že na to přijdeme. Vždy mě toto forum zachránilo, tak třeba se zadaří i nyní. 

DĚKUJI VŠEM ! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ty mas uplne na haku svoj motor.Keby si chcel opravit ,uz davno je opravene.A nakoniec mozno vypecies sam zo sebou,lebo v tych 19 servisoch ta poslu vies kam kvoli viacerym dovodom.

 

Tvoj motor nema ziadnu hodnotu.

 

Tymto pristupom by si chcel aby niekto povedal ,ze je to vahadko za 8 eur a nech to opravi za 20 eur.

 

Tieto motory sa nemaju generalkovat takze servisy nepotrebuju znasat risk.

 

Ak by si chcel opravit nejazdil by si po 19 servisoch.Takyto zvuk moze mat na motor devastacne ucinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No proto to řeším :) Ale díky za reakci.  Nikdo to nechce opravovat, protože neví co to je. A nezlob se na mě na opravu za 50 000 pro 1.2 htp ? Odsuzuješ mě za to, že hledám závadu, abych mohl efektivně jednat ? Nebo proč vůbec. To že je to m**** mi nemusíš říkat, vím to. Ale rád se na tom učím. 

Editováno: , autor: fabia 1.2htp jezdec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyto motory jsou oficiálně neopravitelné. Nedá se zde udělat částečná oprava tj. go hlavy atd. Maximálně výměna rozvodů.

V každém případě je třeba si najít servis, který tyto motory repasuje a mění kus za kus.

 

Servisů je dost, přijedeš ráno a odpoledne odjíždíš s jiným motorem, původní si nechají.

Motor se musí kompletně rozebrat a udělat GO, klasickým shozením hlavy a GO vrchu vše jen zhoršíš.

 

Ten to zvuk není vydáván kvůli nějaké vadné sekundární komponentě, je tam prostě něco v hajzlu a pokud ti motor absolutně selže, budou výměna kus za kus dražší.

 

Počítej 20K bez DPH za motor + práce.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám htp 40kw po údajné go hlavy, taky jsem uvažoval o go motoru výměnným způsobem, ale už to neřeším, 25 tis. zbytečně vyhozených. Žere to olej, klepe a jezdí jako 3 auto u baráku. Od auta typu F1 už nic nečekám i když s ním jezdím velmi rád, udělá-li další stk bude jezdit do rozpadu další 2 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem psal pouze go hlavy u HTP všechno zhorší a takovou opravu dělají jiné mechanici co to nikdy nedělali a nechápou problématiku.

Musí se rozhodit a repasovat celý motor, proto pokud se to dělá správně a servis ví co dělá, tak to udělá jedině výměnou kus za kus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepochopili ste moj prispevok.Nikoho neurazam len sa treba zmierit s tym ,ze tieto motory sa vyrabali s cielom usetrit co i len jeden obrabaci ukon naviac.Takze blok s hlavou su srovnane a to iste kluka.Takze na tvoj blok ti na stotinu mm pasuje takmer len tvoja kluka a tvoja hlava.Ak by ti ju zrovnali nesedela by na blok.Tak ako sa niekedy vyrabala JAWA ,ze zlozili kartre a vyfrezovali na kluku podobne je to aj u HTP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, 15degren napsal:

Motor je složen tak že po sundání hlavy (která se u HTP sundávat z bloku nemá) se změní stav válců a motor po pár tisících km začne obvykle žrát olej.

Kdo ti řekl takovou kravinu,to snad není možné že někdo takovou ptákovinu vypustí z papuly.

Další kravina,že motory jsou neopravitelné.Hlava jako taková se dá přímo zakoupit ve škodovce,jakožto i dělat normální GO.

Děláme to u nás běžně,nikdy nebyl žádný problém.Hlavy nám dělá Sťudent z Ostravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je opravdu divné, v dílenské příručce je popsán postup demontáže hlavy motoru. Škodovka má mít u HTP problém dle DP s klikovým hřídelem: Spodní díl bloku a horní díl bloku válců se nesmí rozebírat. Klikový hřídel nesmí být demontován. Již povolení šroubů víka ložiska klikového hřídele vede k zdeformování uložení ložiska bloku válců. Tyto deformace zmenšují vůli ložiska. I v případě, že pánve ložiska nebyly vyměněny, může změněná vůle v ložisku poškodit samotné ložisko. Pokud byly šrouby víka ložiska povoleny, musí být blok válců s klikovým hřídelem kompletně vyměněn. Měření vůle ložiska klikového hřídele není v dílenských

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je ten zvuk na něčem závislý? Např. na otáčkách, na zatížení?? Zkusil bych sundat řemen, jestli to jde opravdu z motoru. Chvíli bez chlazení to vydrží. Nebo ucpat výfuk, jestli se nezmění intenzita syčení.

 

Nebo pro hledání zdroje zvuku použij stetoskop, např. https://www.uni-max.cz/produkty/autotechnika/diagnostika/inspekcni-pomucky/servisni-stetoskop

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, mpatrikm napsal:

Nepochopili ste moj prispevok.Nikoho neurazam len sa treba zmierit s tym ,ze tieto motory sa vyrabali s cielom usetrit co i len jeden obrabaci ukon naviac.Takze blok s hlavou su srovnane a to iste kluka.Takze na tvoj blok ti na stotinu mm pasuje takmer len tvoja kluka a tvoja hlava.Ak by ti ju zrovnali nesedela by na blok.Tak ako sa niekedy vyrabala JAWA ,ze zlozili kartre a vyfrezovali na kluku podobne je to aj u HTP.

naprosto nyní rozumím. Děkuju, také jsem to nemyslel zle, jen špatně pochopil :) Omlouvám se a díky, vše v pohodě :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvuk není závislý vůbec na ničem. Zkoušel sem zatížení, otáčky, dokonce jízda na volnoběh z kopce, stejně to takto cvaká-cinká. Zkoušel sem jiný olej, nyní už 10tkm na H7 shell helix. Co vím olej se mi neztrácí, voda také ne. Cvakavý zvuk zůstává i při zahřátém motoru po nastartování. A řekl bych že nyní od těchto videí je to malinko intenzivnější. Zkusím udělat ještě lepší video kde by to bylo znatelnější. Občas to dělá opravdu dost hlasitě. 
Ještě bych doplnil, po nastartování se otáčky drží pod 1000-800. ale občas se stane, nastartuji a otáčky se drží 1200-1000 proč ta změna a občas tak a občas tak ? Mohlo by to mít spojitost s tímto zvukem ? Začlo to dělat nově když se zvuk trošku zintenzivnil. 
Ps raději bych tomu vyměnil motor komplet. (Viděl sem po bazarech 5-10k za kus komplet) ale stejně bych raději zjistil co to je za vadu, případně chybu abych věděl třeba do budoucna. 
Někdo řikal že to je vyvažovací řetěz ( napínací ) někdo mluvil lecos o hřídelích... takže já jsem celkem jelen z toho a naprostý amatér, takže všem se omlouvám, nejsem zběhlý mechanik. Určitě si nechám poradit a sem vděčný za rady a rozjetou diskuzi. DĚKUJI! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Vagu a diagnostice 100% bez chyby. Takže opravdu nevím co hledat, jelikož mi závada moc nenapovídá na co se koukat :( Motor se neklepe, startování na vteřinu i v -20 po 3 dnech venku. Dálnice 180km/hod spotřeba 8l. Jako neshledal sem s tím jiné problémy. Prozatím. Čeká mě nyní výměna oleje po cca 11tkm tak uvidím jestli se např. něco nezmění po výměně. Můžu omrknout svíčky jestli tam není něco špatně. ( pokud by byla chyba na válcích resp tam někde zatékal olej bylo by to vidět na svíčkách ? Mokré jestli by byli, nebo něco na ten způsob. Ty jsem měnil před cca 30tkm ale mohu se podívat. Cokoli co by napovědělo o závadě viz zvuk jak kdybych jel s rachtačkou na kolech :D :) Ale volant ani auto se neklepe, zvuk vychází dle (mého) někde jak je řemen a ty "běhající kolečka" (neukamenujte mě, vypadl mi název)  

ps hledal sem si na yotube  spoustu závad na škodovkách a nic z toho tomu nebylo podobné :( Např že by to jelo na 2 válce apod. nic takového se neděje dle mého a ostatních usudků. 

 

Editováno: , autor: fabia 1.2htp jezdec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvuk není závislý vůbec na ničem???? To se nemění ani frekvence s otáčkama???

 

Že se po nastartování někdy točí motor rychleji je závislé na okolní teplotě. Motor tak zahřívá katalyzátor.

Na straně motoru, kde je řemen a napínací kladka :-), je rozvodový řetěz. Ale nezdá se mně, že ten zvuk jde z vnitřku motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ano ano zvuk není absolutně na ničem závislý a otáčky to drží kdykoli (studeno/teplo) stejné. Proto se nám pořád nedaří závadu určit, jelikož to na nic neukazuje. Akorát to cvakání a všímám si i teď před výměnou oleje je to trošku intenzivnější mi přijde. Opravdu hloupý dotaz, olejem to být nemůže ? Dávám tam poslední 2 výměny Shell helix h7 10w40. Jinak jízdní vlastnosti zatím vše ok, opravdu není znát rozdíl / vysoké otáčky / nízké otáčky pořád stejné. Zkoušel jsem se zaměřit i na vše ostatní, zda-li tam necvaká např ten plast /sání/ nebo tak, ale bohužel ne, opravdu to vypadá že to jde z vnitřku motoru a nebo možná od koleček co honí řemen ( ale nejde to moc poznat dle mého ) 
No kdybyste někdo tušil, nebo věděl kdo by mohl poradit po Praze případně středočeský kraj tak zajedu, dejte vědět. 
Já teď budu bojovat s výměnou brzd ( destiček ) a objevil sem, že mi teče olej z čidla na hladinu oleje takže jdu prohledávat forum a hledat co s tím. 
Sranda tohle auto, opravdu ano. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...