Přejít na obsah

Vibrace volantu


jta

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, mám takový problém. Mám  S3 MY 2018, 2.0 TDi, 4x4, DSG, najeto cca 155 000 km. Nevím jestli mi to auto dělalo od začátku (mám ho rok od 140 000 km), ale už delší dobu řeším vibrace při rychlostech od cca 70 km/hod. Kola jsem nechal vyvážit asi 4x u 2 mechaniků (vyvážení bez problémů). Nechal jsem udělat geometrii a chlap říkal, že všechno naprosto v pořádku, jak nový. Potom jsem zajel na STK přes známého a tam mi to proklepli jak mohli, vč. válců brzd a taky říkali všechno naprosto v pořádku. Byl jsem taky 2 x na testu tlumičů a na obou místech všechno v pořádku hodnoty všech kol od 80 do 87%. Pneumatiky mají najeto cca 20 000 km a jsou to Pirelli P7 Cinturato 235/45 R18. Když jsem to dával na zimní 17, tak to bylo mnohem lepší. Bohužel nemám možnost tam dát stejné letní 18, abych zjistil, jestli je problém u kol nebo něčeho jiného. Díky za rady a pokud by byl někdo ochotný se stejným autem mě nechat projet, případně prohodit na pár km kola, byl bych moc vděčný (bydlím v okrese Kroměříž, ale dojedu kam bude třeba, samozřejmě rozumně :)). Za měsíc mám jet s rodinou na dovolenou a chtěl bych to vyřešit, protože mě to dost štve a abych koupil nové pneu a zjistil, že problém je jinde, to teď nemůžu. Ještě jednou díky všem.

 

Ještě mě teď napadlo, že jsem zkoušel i přehodit pneu na nápravě a přední za zadní a připadlo mi, že malé rozdíly tam jsou, ale možná už mi z toho jen hrabe.

Editováno: , autor: jta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cauko.

Mozno ti pomoze takzvane dynamicke vyvazenie kolies pod zatazou.Je par servisov ktore to robia.Zisti sa tym,ze pri zatazi hmotnostou sa nerovnomerne pneumatika deformuje a sposobuje to kmitanie.

Mozno potom vyzuju pneu a potocia na disku.

Moze to vsak byt kludne aj homokineticky klb alebo poloos.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Riešil som rovnaký problém na O3 RS na R18 diskoch. Kúpil som nové disky plus nové pneu a vibrácie zmizli. 

Vyvažovanie na Hunter vyvažovačke s prítlakom ti síce povie, že máš napr dve pneu dobre a dve oničom ale na aute to nemusí cítiť ale aj môže. 

 

Ja som dokonca tie disky+pneu dal na druhú O3 RS a tam netriasli alebo len ozaj minimálne. Ale u oboch podvozok podľa STK v 100% stave. 

 

Ja to typujem na disky. Nemusia byť krivé na prvý pohľad ale môžu byť niekde deformované kde to nieje ani na vyvažovačke vidieť a výsledok sú vibrácie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O vyvažovačce Hunter vím, ale to právě není řešení, navíc bych tam musel dojíždět na každé převážení a to by potom ztratilo smysl, protože je celkem drahá a mám to asi hodinu cesty. To už by bylo lepší řešení koupit nové pneu. Doufám, že ne i disky, ale to zatím nevím, jestli jsou ok, nebo ne. Auto jsem koupil od chlapa, co s ním měl v plánu jezdit pro kamiony a náklaďáky na sever do zahraničí, ale kvůli Covidu nemohl, tak nevím, jestli auto dlouho někde nestálo a pneu neudělali nějaký bordel. Chtělo by to, aby si někdo moje kola vyzkoušel na svém autě, aby se to buď potvrdilo nebo vyloučilo.

Editováno: , autor: jta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeším podobný problém. Na léto jsem koupil nové alu Supernovy a nové pneu Michelin Pilot Sport. Po přezutí pozoruji, že se auto v určitých situacích třese.

2x jsem kvůli tomu navštívil autorizovaný servis. Po první návštěvě, kde jen převážili kola ustaly vibrace volantu. Třes auta ale přetrvává. Po druhé zkontrolovali opět vyvážení kol + geometrii a vše prý ok. 

Nedělá to pořád a ve všech rychlostech. Nejvíc to pozoruji při držení konstantní rychlosti na tempomat nebo při lehkém zrychlování. Neumím to přesně popsat, ale volant se teď ani nehne a auto se třese jako bych měl hranatá kola nebo byly vlny na asfaltu. Nevím co s tím a volat po třetí do servisu, kde mi už při druhé návštěvě tvrdili, že je vše ok, se mi nechce. 

Editováno: , autor: Tomet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, zkuste se take podivat na dosedaci plochu kola a kotouce. Pokud tam je rez, ci necistota nesedne si kolo spravne. Take se podivejte na tlak v pneu. Resil jsem to na jinem aute, pri snizeni tlaku v pneu se to prenaselo mnohem mene. Stejne tak se projevilo i dosednuti kola na rafek, osvedcilo se mi nasadit kolo na kotouc a pred utahnutim nekolikrat otocit dokola kolem na nakruzku. Nasledne samozrejme utahovat postupne srouby proti sobe, nejdriv rukou, kam az to pujde a pak postupne klicem. Kdyz mi v servisu utahli prvni sroub hned klicem, pak delali dalsi, tak se to klepalo taky.

 

Sry za hacky - mobil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná zkusím, ale moc nevěřím. Ještě řeknu mechanikovi, ať všechny gumy sundá z disků a přeháže je a znovu vyváží. Četl jsem, že je možné, že si někde guma prostě nesedne s diskem a přehazujete se to. Na žádným předchozím autě jsem takový problém neměl. Vždy to po vyvážení bylo ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Měl jsem podobný problém na minulém autě. Vůz po první roce operáku. Po výměně na zimní co jsem dostal k autu jsem 3x reklamoval vyvážení, auto vibrovalo už v 40kmh - v pneuserivse, kde to měnili, tvrdili, že gumy jsou vyvážené. Zavezl jsem to jinam a tam zjistili že 3 ze 4 gumy jsou nevyvážitelné - potrhaný ten kevlar uvnitř. Daly se nový pneu a bylo po problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj problém o pár příspěvků výš byl vyřešen. Dal jsem auto do servisu, kde provedli vyvážení kol s přítlakem. To odhalilo, že ALU kola jsou v pořádku. 1 pneu měla těměř 2x překročen horní limit házivosti (70N), naměřeno 130N a druhá lehce přes limit 74N. Objednal jsem 2ks nových pneu, rovnou nechal opět vyvážit s přítlakem a výsledek obou okolo 25N. Auto je teď zcela klidné bez vibrací. Vadné pneu vibrovaly od koupě a než jsem zjistil příčinu, najel jsem na nich 1800km. Nyní jsou v reklamaci u prodejce a těžko říct jako to dopadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

kola i nové vždy dát na vyvažovačku a zjistit házivost a vyváženost, i nové kolo mívá problém 1 ze 100, tím pak eliminujeme problém disku, pneu mívají spíš vadu ze skladování, špatným a dlouhodobým skladováním lze pneu zcela devastovat, což opticky není skoro vidět (deformace bočnice či kordu)

Když vidím někde uložený pneu bez disku na sobě, tak tam si nic nekoupím. Dost takhle servisy skladují firemní pneu přes sezónu, nikdo to moc neřeší a ještě v kontejneru venku (v zimě mráz, v létě vedro víc jak 50'C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mám podobný problém, Nové litáky AEZ, nové gumy Continental. 18" Sup 3, Po nasazení chvíli v pohodě a po nějaké době se v autě začnu houpat pri nízkých rychlostech a při vysokých se mi chvěje karoserie. 

Na co jsem přišel:

Středící kroužky nepomohli.
Vyvážení také ne (Vyvazovano 2x).

Ale co budu zkoušet v úterý je to, že jsme tam dali původní šrouby a ty mají cockovitou dosedací plochu ale AEZ mají kónus.

Myslíte, že to může být tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...