Březen 14, 20223 r Tak aj v mediach je prezentovana ako hlavna funkcia tej zaluzie, ze to znizuje aerodynamicky odpor. Ked je to zavrete vzduch neprudi akoby do auta/cez auto, ale ho obteka. Co ma znizovat odpor vzduchu a tym padom spotrebu, emisie CO2, a o to tu hlavne ide.
Březen 14, 20223 r Autor Ku*va zas ty jejich emise 👹 Hlavní díra do motoru je ale přeci ta nahoře. Takže ne zimní clona, ale ekoteroristická clona. Edit: V tom případě nechápu proč je clona stavitelná? Jako, že dneska budu ekologickej a zítra ne? Nevím nevím. Kvůli tomu to nebude. Upraveno Březen 14, 20223 r od keras
Březen 14, 20223 r Je to preto, ze ak je potreba chladit, tak sa otvori a vtedy naporovy vzduch motor chladi. Ak chladit netreba, je zatvorena a vtedy setri emisie.
Březen 14, 20223 r Stavitelna je skrz ohrevu motora. Ked je zavreta, tak je odpor vzduchu vacsi a aerodynamika horsia. No skor sa zahreje motor s tym dosiahne pracovnu teplotu, kedy su emisie najnizsie. Potom sa lamely otvoria pre aerodynamiku. Dalsie kurvitko, co ked odide po zaruke bude drahe a vyseru sa rovno na opravu
Březen 14, 20223 r Autor Ale stále si myslím, že hlavní díra na chladič je ta horní? Navíc nahoře je nejteplejší místo chladiče. Proč je to dole tomu moc nerozumím.
Březen 16, 20223 r Mam to na Scale 12/2020 1.0 TSI EVO 81kw. Je to tedy asi od modeloveho roku 2021. Z clanku o nove Fabii 4: Zajímavým inovativním prvkem jsou aktivní žaluzie před chladičem, které Škodováci použili už u nové Octavie. "Ve třídě malých aut jde o naprostou raritu," připomíná vedoucí vývoje podvozku a motoru ve Škodě Auto Martin Hrdlička. Žaluzie fungují tak, že pouštějí vzduch k chladiči jen v momentech, kdy je to potřeba, jinak jsou zavřené a vzduch proudí okolo. Údajně to má při rychlosti 120 km/h ušetřit až 0,2 l benzinu a pět gramů CO2 na každých 100 km.
Říjen 3, 20222 r Rád bych se zeptal kdo máte konkrétní zkušenost s demontáží clony. Dívám se na fotky Protec i Heko, ani jeden upevňovací háček se mi moc nezdá. Ve Fabii I sem používal Heko a tam byl poctivý šroub a kovový hák. Navíc u Fabie nebyl problém se dostat k háčku zevnitř. U Scaly mi to připadá, že se bude s háčkem spíš experimentovat, nebo asi líp, sundat dekl nad chladičem, aby se jeden k mřížce dostal... Díky za tipy.
Říjen 3, 20222 r Mám taky starou verzi na O1, tu novou na Rapidu a 3 zimy ten plast zatím přežil a dá se tuším koupit i náhradní.
Říjen 3, 20222 r Já na Scalu čekám, ale můj otec má Scalu rv.2020 1.0 85kw a jako služební rv.2022 1.5 a žádnou clonu tam nevidím.🤔 Obě jsou vybavove stupně Style.
Říjen 18, 20222 r Taky jsem obdržel scalu 05/2022, a očekával jsem, že clona bude, ale nainstalována není.
Březen 16, 20232 r Tak u mojí Scaly 1.0 81kw vyrobené letos ta clona je. Zítra když si vzpomenu tak vyfotím. Zatím vždy co jsem koukal tak je zavřená. Vypadá jako obyčejná žaluzie, ale je černá.
Duben 22, 20232 r Ja som to poriešil takto. Ale nejaký obrovský rozdiel som nepocítil. Stále som mal problém zahriať motorový olej na 80 stupňov. Upraveno Duben 22, 20232 r od Jan D
Duben 22, 20232 r Faktická poznámka: motor má vodný medzichladič, ktorý potrebuje mať prístup naporového vzduchu počas celého roku. Teda pokiaľ nechcete prehrievať vzduch na vstupe do sania.
Duben 23, 20232 r Pri teplote 0 a nižšie sa určite vzduch prehrievať nemôže. K tomu jazdím trasu 17 Km.
Říjen 20, 20231 r Měl bych dotaz , už jste někdo upevňoval clonu HE-KO pomocí těch černých plastových šroubů s tím háčkem , myslím, že to bude dost obtížné. Nemáte na to někdo nějaký fígl ?
Říjen 20, 20231 r Potvrzuji, že ty háčky a šrouby jsou "vopruz". Připevňuji tak, že zachytím háček za mřížku masky a pak šroubuju a zároveň táhnu šroub směrem ven / dopředu. První ještě jde, ale ten druhý napoprvé nikdy nedám -:)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.