Přejít na obsah

Klimatizace - jak funguje, ideální nastavení


sarik66

Doporučené příspěvky

Pokud chcete vzadu vypnout ofuk úplně, musí se sklopit větráky maximálně do strany, aby neprocházel žádný vzduch (teď z hlavy nevím, jestli vpravo nebo vlevo). Moje holky to vzadu přes léto vypínaly, protože jim nevyhovovalo pouštění studeného vzduchu. Jinak jedu stále na "auto" nastavení klimatizace.

Scala rozhodně nemá třízónovou klimu, to prodejce určitě "kecal" 😉.

 

Editováno: , autor: marskama
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, lenkauhlir napsal:

Jak tam teda regulujete tu teplotu?

Otázka trochu mimo - většina dnešních aut má dvouzónovou klimatizaci. 1. zóna = řidič, 2. zóna = spolujezdec. Do které zóny patří cestující vzadu? Nejlogičtější by bylo, že do 2. zóny (tedy nastavení (teploty) probíhá vepředu voličem vpravo). Nebo jsou zóny řidič + cestující vlevo a spolujezdec + cestující vpravo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, lenkauhlir napsal:

Ale co mě trápí - jak regulujete vzadu teplotu ? Mám v tom Amundsen. Vzadu mám jenom USBc a není tam žádný kolečko na zapnutí / vypnutí ofuku.

Když dam Menu na Climatronixu (automatický), tak tam mám ikonku sedaček - Vpředu. Klikám na ni jak blbec, aby mě to pustilo i dozadu a nic. 

Tak jsem vypla sync, ze třeba ted mě to pustí dozadu - nic. Tak jsem tam dala manuální režim - nic 🤣

 

Zřejmě tam není třízónová klimatizace. Pouze dvouzónová. Jinak by bylo ovládání i vzadu. A jestli se nepletu Scala ani třízónovou neměla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, bouchy napsal:

Otázka trochu mimo - většina dnešních aut má dvouzónovou klimatizaci. 1. zóna = řidič, 2. zóna = spolujezdec. Do které zóny patří cestující vzadu? Nejlogičtější by bylo, že do 2. zóny (tedy nastavení (teploty) probíhá vepředu voličem vpravo). Nebo jsou zóny řidič + cestující vlevo a spolujezdec + cestující vpravo?

Ano, jedna zóna je levá část interiéru, druhá je pravá část interiéru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc dekuji. Upřímně tohle mě nenapadlo zkoumat, a to jsem to tam prolezla všude. Dost možná jsem to tam teď vypla, protože jsem byla zvyklá přesně ten jeden takhle dát doleva, aby to nefoukalo přímo na autosedačku. 

Editováno: , autor: lenkauhlir
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Dnes jsem zjistil, že moje manuální klima nechladí, auto je rv 2020, najeto 40tis. Kompresor jede, něco šustí v palubce, ale trubka od klimy v motoru není studená a orosená jako dřív a fouká z výdechů možná mírně nebo vůbec chladnější vzduch. Mám jet do autorizáku kvůli záruce, nebo nechat zkusit naplnit jinde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem si to myslel, už loni se mně zdálo, že míň chladí a syčí, snad to opraví okroužek a nebude v háji chladič, to by asi na záruku nevzali. 

Příští týden s tím jedu do autorizáku, tak jsem zvědav, jestli budu platit, nebo to bude na záruku. 

Editováno: , autor: vormen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak služební auta se očividně platí a soukromé ne :) Nechápu, proč bych měl něco platit po 3 letech, to mně přijde fakt blbý. Min 5 let ty těsnění musí držet bez větších úniků. Mně už to málo chladilo před rokem tj. po 2 letech, ale klimu moc nepoužívám, tak jsem to neřešil. Zítra uvidím a napíšu, jak jsem dopadl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Škodu Scalu 3 roky starou 1.6 TDI a letos mi chladila už jen velmi slabě. Už od novoty se mi zdálo že to slabě chladí. Tak jsem to dal do servisu a zjistili že tam chybělo 270 g chladící kapaliny. U žádného jiného auta se mi to nestalo. Ale tvrdili že v systému žádná díra není. Nejspíš tam dali z výroby málo kapaliny, ale to už jim nedokážeme takže jsem zaplatil 130 € 🤦🏼🙂.

IMG_8900.jpeg

Editováno: , autor: legomaniak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po vcerajsku mozem skonstatovat, ze klima chladi tak isto ako predtym. To minimum co doplnili nic na vykone nezmenilo u mna.

Este si musim pozriet nastavenia,lebo mam uz novsi soft klimy, ci vsetko je ako bolo. Po novom uz nemam intenzitu tym pasom na kraji ale 3 tlacidla pri automatike. V podstate i predtym boli 3 volby tym pasom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Dobrý den , tak přispěju do diskuze se svým zjištěním. Mám Scalu již třetím rokem a na kontrole a dezinfekci  klimatizace jsem byl 2x . V druhém roku provozu doplňovali v servisu 300g chladiva což bylo podle technika docela dost, ale klima chladila a test neprokázal netěsnost. Takže zřejmě už špatná náplň z výroby. Nyní jsem byl na druhé kontrole klimatizace a doplněno 98g což je prý v normě , chladivo má daný provozní úbytek. Ročně najezdím cca 10 000 km za každého počasí a auto parkuje venku. Druhý test opět neprokázal nějaký únik. Mluvil jsem o tom s technikem a řekl jsem mu , že dost často vypínám klimatizaci a jezdím na manuální provoz. Řekl mi , že jí mám nechávat pořád zapnutou a pouze regulovat teplotu , tím že jí vypínám tak by mohlo docházet nějakým způsobem k únikům chladiva ale nepochopil jsem co tím myslel. No uvidím příští rok jak dopadne kontrola klimatizace a pak uvidím , ale pokud test nezaregistruje nějaký únik , tak si budu muset doplnění v ŠA zaplatit ze svého.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...