Přejít na obsah

1.4 TSI / 1.5 TSI s DSG (starostlivost o "suche" DSGcko)


Miroslav 122

Doporučené příspěvky

před 29 minutami, Patrik1971 napsal:

Zeby preto,ze ta prevodovka je sucha a ziadnu vymenitelnu napln nema?

Náplň má a to dokonce extra do skříně a extra do mechatroniky 🙂 tuším, že v mechatronice, co jsem vypustil bude 1 ltr. Ale ve skříni těžko říct. Vím jen jedno, že oleje jsou jiné specifikace. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Miroslav 122 napsal:

Dobrý den, mám dotaz ohledně náplní do automatické 7-mi stupňové převodovky typu UAG. Nemáte s tím někdo zkušenost. Zatím jsem nikde nenašel množství jak do skříně, tak do mechatroniky 🤔

 

Množství náplně je následující (alespoň dle dílenské příručky): 

 

Mechanotronika - 0,9l

Převodovka - 1,7l

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, dafro napsal:

 

Množství náplně je následující (alespoň dle dílenské příručky): 

 

Mechanotronika - 0,9l

Převodovka - 1,7l

 

 

před 2 minutami, dafro napsal:

 

Množství náplně je následující (alespoň dle dílenské příručky): 

 

Mechanotronika - 0,9l

Převodovka - 1,7l

 

Moc děkuji 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda. Náplň je dle servisního manuálu doživotní a mění se jen v případě opravy. V každém případě stačí prohledat pár článků na internetu a pokud má člověk v plánu si auto nějakou dobu nechat, tak je doporučováno při max. 60k výměnu provést. Je to ale věcí každého z nás. Já to určitě udělám.

 

Je to podobné jako s olejem do motoru. Proč ho měnit dříve než při 30k, jak udává výrobce?

 

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Patrik1971 napsal:

Bol som v tom,ze 1,5 tsi ma prevodovku DQ 200 a ta vymenu oleja podla Skoda servis planu nepozna.Takze to tak nieje?

Takze to viem spravne a tu sa jedna iba o preventivnu vymenu,ktoru osobne nechapem,alebo aky dovod ma zakladatel temy menit na pomerne mladej kombinacii motorizacie a dsg olej v prevodovke?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, dafro napsal:

Ptal se pouze na množství. Důvod neznáme. Ale když to tak vidíš ... Ano, přesně tak, zajímalo mě jen množství. Jinak důvod je ten, že jsem dával novou skříň, i když auto má jen 1500 km, tak jsem se rozhodl dát nové náplně. S tím, že mechatroniku jsem použil z původní převodovky. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahojte,

Taka otazka do plena - menite olej v suchom DSGcku? A ked ano, kedy menite a ci menite obe olejove naplne? Jeden je tam pre mechatroniku, druhy pre mechanicku cast (aby zuby nedrhly).
Co vas vysla zhruba vymena oleja/olejov?
A kolko km mate najazdenych so suchym DSGckom?

Vopred vdaka za info,

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mám suchú DSG vo Fabii II, olej v prevodovke som menil každých cca. 55 tisíc km. Výsledok je taký, že pri 100 tisíc km výmena dvojhmoty a súčasne aj spojok (1200 €), pri 175 tisíc výmena mechatroniky (1600 € so zľavou).

Poruchu pri 100 tisíc chápem, auto veľa jazdilo podtáčané, ale často dostávalo aj záhul na zrazoch alebo na ringoch, ktorý bežné autá nedostávajú.

Druhá porucha ma ale veľmi nasrala, lebo to bolo bez náznaku, a doslova som zostal stáť a potreboval som odťah. Jediné šťastie v nešťastí bolo, že to bolo deň po dovolenke, a nie počas nej niekde v Taliansku, alebo cestou cez Rakúsko. Najhoršie bolo to, že chyba ktorá nastala ani nie je tá typická pre staršie mechatroniky, že praskne tlakový akumulátor, ale niečo úplne iné. Podľa chybovej hlášky servis hovoril, že je pravdepodobne potreba mechatroniky, možno spojkovej sady (tá bola už pro 100 tisíc km menená), ale nevedeli povedať s istotou. Ku všetkému po pár dňoch DSG začala v servise radiť. Akurát nikto si netrúfol povedať, že dokedy, tak som sa nakoniec rozhodol pre výmenu mechatroniky.

Na základe týchto skúseností:

  1. Nepodtáčať motor, nejazdiť dlho 60-kou na sedmičke, netrápiť dvojhmotu, prípadne zvážiť neoficiálnu úpravu SW prevodovky aby radila pri vyšších otáčkach!
  2. Občas meniť olej aj v mechatronike nie len v prevodovke (môj servis to nechcel/nevedel robiť)!
  3. Ak sa dá, tak vôbec nekupovať auto so suchou DSG, alebo počítať s tým, a mať odloženú finančnú rezervu pre prípadnú poruchu pri väčšom nájazde!

Samozrejme nehovorím, že každého musí porucha so suchou DSG stretnúť, moja Fabia predsa už má 10 rokov, a od vtedy možno už niečo vylepšili, ale čo som sa dočítal, pri starších ročníkoch áut VAG nie je otázka či nastane problém so suchou DSG, ale to, že kedy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dakujem @e1.za comment. Vzhladom na to ze mas Fabiu 2. Generacie, usudzujem ze mas este starsiu verziu DSGcka (postupne VAG trochu inovoval suche DSGcko a aj menil predpisany olej).

Este rychla otazka - boli aspon nejake naznaky, ze prevodovka sa blizi ku koncu svojho zivota? Trebars ze zacala castejsie trhat pri preradovani?

 

Povodne som zamyslal menit olej len v prevodovke (nazory na vymenu oleja v mechatronike sa roznia, niektore servisy odporucaju sa mechatroniky vobec nechytat, kym vsetko slape ako ma...), ale po tvojom komentari neviem neviem. Na druhu stranu ja budem mat 175t km najskor o 6 rokov na tachometri, a je dost mozne, ze v tom case uz auto ani nebudem mat. Inak Autobild mal na 150t km test Passata B8 s 1.8 TSI a suchym DSGckom, a aj ked DSGcko casom trhanejsie radilo, na konci testu boli spojky v pohode. Mozno by len fakt stacilo menit raz za cas olej a system by slapal bez priznakov opotrebovania.

 

Tak ci onak, vychadza mi z toho ze olej treba menit, s prevodovkou treba pracovat (rezim S to ciastocne riesi) no a evidentne najviac sa dozije prevodovka majitelom, ktori s tym jazdia dlhe trasy po dialnici, kde sa minimalne podtaca motor a prakticky vobec nerozbieha.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo to znamená spojky v pohode? trošku tomu nechápem , menil som po 360tis km prvé spojky a aj zotrvák /ten zbytočne/ a nevidíš na nich nič , žiadne opotrebenie , len to robilo klasické šklbkanie z 1-2 pri rozjazde ... bolo tam milion nahrad tych spojok , inovovanych materialov , inovovane softy , ten najnovsi cez kod zasahu si za studena par krat poradi s preklzom aby vedel v akom stave ma spojku a potom ide ok ...   je to vsetko suche a otvorene , takze pri umyti motora je bezne ze to sklbne , takisto pri dlhom stani na vlhku

 

olej sa v tom da vymenit normalne , klasika prevodovy , vypustit a dva litre naliat G055512A2 ,  mechatronika zeleny servo olej , jeden litrer G004000M2  , ziadny problem vymenit , hodka roboty v klude 

20211220_202452.jpg

IMG_20181205_203352.jpg

IMG_20181205_203345.jpg

IMG_20181205_203335.jpg

IMG_20181205_203329.jpg

IMG_20181205_203311.jpg

IMG_20181203_175220.jpg

IMG_20181203_174848.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@BigFoot007, ako píšeš, moje auto má 10 rokov, takže je dosť pravdepodobné, že od vtedy už došlo na suchých DSG k nejakým vylepšeniam. Aspoň dúfam.
Čo sa týka porúch, pri tej prvej som začal počuť divný zvuk spod auta, ako keby prefukoval výfuk, alebo tak niečo. Hneď na druhý deň ráno som sa zastavil pri obchode a zhodou okolností som tam stretol vedúceho servisu kam chodím, tak si to vypočul a hneď povedal, že to znie ako dvojhmota.
Čo sa týka druhej poruchy, prakticky som mal možno 2x také divné radenie pred tým, vždy pri rozjazde a vždy pri prudšom zrýchlení a bolo to niekoľko tisíc kilometrov pred tým, ako došlo k poruche. Vtedy to ale nebol žiaden produký rozjazd, nič. Víkendová doprava, ďalší semafor naskakuje s menším oneskorením, takže sa neponáhľadam. Stojím ako prvý na svetlách, naskočí zelená, 1-2-3-4-chyba prevodovky, a behom 100 metrov som to odstavil do dobočovacieho pruhu na krajnici. Asi by som sa dokotúlal aj ďalej, ale predomnou bol nadjazd (most), a zostal by som stáť na najhoršom možnom mieste, tak radšej zastavil skôr. Auto ostalo stáť so zaradenou rýchlosťou, musel som zavolať odťahovku (story sama o sebe).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za commenty.

 

Tu je link na nemecky dlhodoby test:

 

https://www.autobild.de/artikel/vw-passat-variant-150.000-kilometer-dauertest-13922539.html

 

Nemci konstatovali, ze spojky po 150t km nejavia znamky opotrebenia (ani ich nemenili), ale samotne DSGcko uz tak hladko nepreradovalo rychlosti

 

Inak v ramci "starostlivosti" o DSGcko sa zasadne rozbieham na Dcku (pri Sku je velmi dlhy preklz ktory asi dava viac zabrat spojkam a mechatronike).

 

Zaroven ale v momente ked som uz na druhom stupni (D2) prepnem to do Ska, aby automat zbytocne nepodtacal motor.

 

A pri mojej motorizacii (1.4 TSI ACT so 110kW) motor v principe neradi pri 60ke ani v Dcku vyssi stupen ako 5ku (na Sku mam standardne 4ku pri 60ke, a vzhladom na to ze jazdim na pohodu a skor 50-55, tak mam castejsie zaradeny 3. stupen).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Jedna rychla otazka - uz som objednany na vymenu oleja v suchom DSGcku (vymenia sa obe naplne).

 

Trosku ma matie tabulka od pana Sixty, ze od 39. kalendarneho tyzdna 2020 sa do DQ200, do mechanickej casti dava novsi olej  052 527 A2 .

Kedze auto je z 2018, momentalne je v prevodovke starsi olej G 055 512 A2.

 

Je jedno aky olej sa da? Alebo sa ma dat ten, co tam bol aj doteraz (G 055 512 A2)?

Editováno: , autor: BigFoot007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zavolaj do servisu a zisti si to podľa VIN! Bol jeden čas, keď sa kvôli problémom s elektronikou prechádzalo zo syntetického na minerálny prevodový olej. Neviem, či toto je aj tvoj prípad, ale radšej si to over a použi olej podľa toho čo ti povie servis podľa VIN. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...