Přejít na obsah

Autobaterie EFB - napětí a údržba


Deawon

Doporučené příspěvky

Já mám z výroby 02/19 exide. Že by AS na záruku baterku vyměnil nevěřím. Stačila mě peripetie, když auto "jelo" na 2 válce a v jednom servise jsem platil za svíčky zbytečně, ve druhém po 100 km vyměnili cívku na záruku, kterou si asi vykládají jak jim to pasuje. Když mi někde daleko klekne baterka pomůže akorát mobilita a to ještě v ochotném servise. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proměřovali mi ji v 12/2021. Oni to připojí na ten jejich měřák, který jim oznámil je baterie je ok a to je to jediné co je zajímá. Když jsem si přijel pro auto za pár hodin, tak jsem vzal multimetr a s technikem jsem si tu baterku před ním změřil a ukazovalo to snížení napětí asi o 0,2V za 5h. Uznal, že je to divné, ale že onise musí řídit podle měřáku. Takže jediná šance je baterii nedobíjet a tzv. ji utrápit, aby mě někde nechala, ale to se mi samozřejmě nechce.

 

Takže pravidelně dobíjím + mám odpojené inteligentní dobíjení. No a počítám, že po záruce mi baterka klekne a já já vysolím 7000Kč za novou. Ať žije ekologie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si každý přivoláváme to, že nám baterka dříve nebo později klekne, tak bych se chtěl zeptat, zda auto před tím nějak varuje. Když jsem měl slabou baterii v klíčku, tak se mi zobrazilo varování na maxi dotu. Ale teď si uvědomuji, že u autobaterie jsem zde na fóru spíš četl, že když poklesne napětí pod určitou úroveň, tak už to ani nedovolí otočit startérem (byť by to třeba ta baterka na poslední start a nouzové dojetí i mohla ještě dát). Nebo předchází této situaci nějaké varování na maxi dotu či infotaimentu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, Deawon napsal:

 

 

Takže pravidelně dobíjím + mám odpojené inteligentní dobíjení. No a počítám, že po záruce mi baterka klekne a já já vysolím 7000Kč za novou. Ať žije ekologie.

 

Prosím tě, co tam chceš kupovat za  EFB baterii za 7.000,- Kč?

Výše píšeš, že tam máš baterii EFB 59 Ah, 320A DIN, 640A EN, no a takovou novou a kvalitní značku EXIDE seženeš v pohodě za cca 2.000,- Kč, třeba tady:

https://www.bateriecepek.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-12v-60ah-640a-el600

 

Kdyby jsi chtěl Vartu, tak ta je za cca 2.700,- Kč tady, ale podle mne Varty v současnosti tedy nic, moc

https://www.bateriecepek.cz/autobaterie-varta-blue-efb-12v-60ah-640a-n60

 

značka BRIT je celkem kvalitní baterie a taky přibližně za cca 2.700,- Kč.

https://www.bateriecepek.cz/autobaterie-brit-start-stop-efb-60ah-640a-12v

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, Deawon napsal:

Jinak při měření v servisu jsme změřili i několik nových aut vystavených v salonu a třeba jedna Fabie měla myslím 11.7V, takže až si ji někdo koupí tak bude tak zasufátovaná, že mu klekne po první zimě.

Tady je pěkně vidět ta dnešní úroveň autorizovaných servisů a jejich starost o skladové vozy, škoda mluvit, spíše zaplakat.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O potřebě či nepotřebě nakódování jsem tady psal již někde v jiném tématu. Pokud si koupíš stejný typ baterie, tedy EFB a se stejnou kapacitou a výkonem jako původní baterie, tedy u tebe je to 59Ah a 640 A, tak kódovat nic nemusíš a můžeš si ji (pokud to zvládneš) i sám vyměnit.  Dle webu výrobce baterií BANNER si i při výměně baterie za výkonově jinou, sám  systém auta s tím  poradí i bez toho kódování. Můžeš si tam na jejich webu rozklikat a najít, jak je to u jednotlivých značek a typů aut. Píší tam, že tzv. učení a přizpůsobení se nové baterie trvá v řádu hodin, max. 6 dnů a že to v naprosté většině případů není tak, jak se nám snaží prodejci aut a servisy nakukat, že bez kódování si nově vyměněnou baterii  zničíme. Spíše nám zase po cca 2-3 letech odejde, protože tam dle mně zhusta vyrábějí v poslední době šunty.

 

Holt je to s bateriemi obrovský kšeft a tak asi se musí obyčejným, neznalým zákazníkům pořádně pálit do hlavy, aby solili peníze a věřili všemu, co jim výrobci chtějí nakukat.

Kšeft je kšeft, green-deal , ne green-deal, jak píšeš, ať žije ekologie......

Editováno: , autor: DušanV
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím pánové, děkuji za podnětné informace o bateriích v nových autech.Zrovna řeším podobný problém na Škoda F3 z roku 2015.

Baterie nová z výroby EFB 59 Ah, 320A odešla bez varování (pouze 1x hláška "baterie je třeba nabít jízdou") s napětím cca 9,8 - 10,1 V=.

Tak jsem ji zkoušel nabíjet nabíječkou CTEK MXS 5.0 "vzpamatovala" se na cca 2x start auta a pak zase konec (napětí 9,9-11,2 V=)

Máte pravdu v tvrzení, že AKU "ničí" jejich inteligentní nabíjení a systém SS ve vozidle.V mém starém Ford-Focus byl tyristorový regulátor napětí s klasickým Pb akumulátorem, který tam vydržel za všech podmínek (teplo/zima) cca 12 roků. Samozřejmostí bylo jeho pravidelné dobíjení před zimou.Napětí (U) tohoto regulátoru bylo nastaveno na hodnotu 14,5 -14,7 V=, s tím, že dobíjecí proud (I) je řešen vnitřním odporem akumulátoru (jeho konstrukce) a tím procházejícím dobíjecím proudem (A) ohmův zákon I = U / R [A; V, Ω]..Většinou jsem kontroval, aby dobíjený akumulátor příliš nevařil = neplynoval.Nové zapouzdřené akumulátory jsou již jiné konstrukce a také jiných nabíjecích vlastností (jedna z nich je, že mají napětí (V), ale nedávají žádný proud (A)! z toho plyne, že nové akumulátory a jejich konstrukce nejsou tak kvalitní jako původní staré Pb aku. Celé bych to shrnul tím, že čím je novější výrobek, tím je víc ECO a tím víc to stojí za ho..no.Nás to ale stojí víc a víc peněz v konečném důsledku! Viz FVE (fotovoltaika) a jejich ECO.

U mé fabie III je u minus pólu baterie konktetor kde jsou dva tenké káblíky, k čemu tam slouží víte prosím někdo? a proč jsou dva na mínus pólu vozidla?nebo je v přípojné krabičce ještě nějaký "odpojovač" baterie?Děkuji za odpověď.H

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta krabička je řídící jednotka autobaterie a těmi kablíky předává informaci řídící jednotce vozidla. Velmi zjednodušeně, řídící jednotka autobaterie sleduje a vyhodnocuje stav baterie, řídí její nabíjení a poskytuje řídící jednotce vozidla informace o tom, zda jsou mj. splněny předpoklady k aktivaci funkce start-stop. Je tady na fóru k tomu velké množství informací. Stačí pohledat.

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, takže ta krabička s káblíkama ma v sobě nějakou "inteligenci" pro měření a vyhodnocení napětí baterie i odebíraného proudu?

Co se stane, když ten konektor odpojím?je to nějak dál závislé na řízení dobíjení palubní baterie z alternátoru?Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Haji66 Kabel pro "hlídání" stavu baterie odpojený. Takže nyní se baterie dobíjí, tak jako to dšlali stará auta. Tedy myslím trvale 14,4V. V mém případě (krátké trasy) ani to nestačí, takže dokrmuji pravidelně ručně.

 

Před návštěvou ŠA doporučuji připojit a párkrát nastartovat, aby se smazali chyby v řídící jednotce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Trochu oživím...

Mě EFB baterka v Rapidu (TDI) umřela v podstatě po dvou letech. Výrobce byl MOLL, kdy jejich baterky byly snad navíc nějaké problémové. Před částečnou smrtí pár dnů auto stálo, těžko nastartovalo, jel jsem asi 8 km, a když jsem chtěl jet zpět, sotva to otočilo motorem. Pak dobito a jakž takž to startovalo. Nakonec jsem odpojil kabel ID a hned po delší jízdě (100 km) byl znatelný rozdíl ve startu než s kabelem.

Ještě další rok jsem s ní nakonec jezdil a celkem to startovalo, takže celkem vydržela 3 roky. Pak jsem jí preventivně nechal vyměnit, protože začátkem další zimy už to byla po pár dnech stání bída. Ale mám jí taky pořád kolem 12.4V (odpojeno).

Editováno: , autor: Qual
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základ je vypnout inteligentní dobíjení a při krátkých trasách baterii ručně dobíjet nabíječkou doplna. Já si koupil skladovku 10/2019 a bohužel jsem ji hned od začátku nekontroloval. Tím že auto někde stálo půl roku už musela být načatá. Teď ji sice pravidelně nabíjím, ale už se na plnou kapacitu nedostávám. Uvidím jak dlouho vydrží.

 

Loni jsem to řešil s technikem ve ŠA a schválně jsme oběšli auta co měli na showroomu a většina měla napětí pod 12V, takže chudáci co si je pak koupí. "Nové" auto a už s baterkou co klepkne při prvních mrazech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@michal2009Ty už máš nějakou zkušenost s výměnou baterie na záruku, dejme tomu po více jak 2 letech, třeba po těch 3 nebo 4 letech? Co já vím, tak to v servisech odpálkovávali na spotřební věc, jako třeba když vám praskne žárovka, no a nevím, že by někdo, komu tzv. umřela baterie třeba po 4 letech  dostal na záruku novou. Samozřejmě je to jen můj poznatek, možná to je dnes jinak a opravdu i na baterii je tzv. rozšířená, 5-ti letá záruka. 

Docela by mně zajímalo, jestli se zde někdo ozve, kdo po tak dlouhé době vyreklamoval novou baterii na záruku?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, na SIII v průběhu záruky měnili baterii 2x, tzn., od výroby po skončení prodloužené záruky mělo auto dohromady 3 baterie. Ta z výroby odešla "provozem", pak vyměnili baterii za novou a po půl roce opět problémy a vyměnili baterii znovu a pak už výměnu i nakódovali. Od té doby OK. Baterku svého času asi dost šťavilo aktivní GPS hlídání, ale tuto informaci jsme v servisu pochopitelně neprezentovali.. 

 

PS: zrovna teď má Škoda na e-shopu pěknou "akci" na autobaterie, kdy se dá origo koupit kolem 3-3500Kč. Není to bůhvíjaká cena, ale lepší, než 7k pokud někdo chce jít cestou originálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@michal2009 No dobře, ale to ten Superb III mněl nejspíše i jiné problémy  v elektrickém nebo informačním systému ne?  A chtěli nebo pokoušeli se o vyřešení problému i tím, že vyměnili tu baterii? Nebo to byla čistě a jen špatná baterie  se špatnými starty? Nějak se mi nechce věřit, že byly  špatné 2 baterie po sobě a nebyla tam u toho žádná jiná závada, nebo problém  v elektrice, no a pak bych ty 2 výměny baterie v záruce pochopil, ale pokud kromě baterie nebyl žádný zádrhel v el. obvodech (zkrat, špatná regulace dobíjení apod), tak se mi nechce ani věřit, že to AS bez mrknutí oka vyměnil.  

A ani si nejsem jist, že  pouhé aktivní GPS hlídání  odrovná za 1/2 roku baterii, snad jen, když to auto s tím aktivním GPS nechám stát několik týdnů až měsíců a nejezdím. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto nejevilo žádné známky poruch jak píšeš, zkrátka první baterie byla nahrazena dalšími dvěmi v záruce a ta už potom držela do doby, než se auto prodalo (cca 2 roky) a asi drží dál. Neptej se mě proč - od toho je servis, který vybíjení baterie na podruhé v záruce vyřešil.. tečka 🙂👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem konečně uklidil garáž, udělal v ní zásuvku a "zazimoval" auto. Po připojení nabíječky bylo 12,7V !!! po dvou dnech stání na mrazu. Baterce jsem několik měsíců nevěnoval žádnou pozornost. Poslední jízda byla cca 80km. Jezdím zase s káblíkem a baterku neřešim, auto bude mít 4 roky a 40.000km. Když jsem se v AS ptal na teoretickou reklamaci tak by byla neúspěšná a to tam mám korektní vztahy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim, kupil som si nabijacku OSRAM OEBCS904 ktora je vhodna na nabijanie EFB baterii, lenze ked ju zapojil podla postupu cerveny na + a cierny na ukostrovaci bod motora tak mi nenabija bateriu, samozrejme som skusal cierny zapojit priamo na - na baterku (co by sa nemalo) tak uz nabijalo tak teraz neviem, skuste poradit co s tym. auto je skoda rapid 2019 1.0 tsi. start-stop mam vypnuty cez caristu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...