Přejít na obsah

Octavia IV nebo Superb III ?


Sebasten

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

 

rozhoduji se při výběru auta a volba padla buď na Octavii IV nebo Superb III po Fl - obě vozidla liftback v motorizaci 2.0 TDI 110 Kw - ideálně šestistupňový manuál a osobně se nemohu rozhodnout které.

 

Z hlediska ceny - cca 700.000,- Kč jest rozpočet a za to lze pořídit novou 1) Octavii IV 2.0 TDI 110 Kw 6M ve výbavě Ambition (plus) a nebo 2) Superb III po Fl 2.0 TDI 110 Kw (někdy automat, někdy manuál) ve výbavě Ambition (plus), rok 2019-2020, cca 20-30.000,- km.

 

Vozidlo bude užíváno k cestám do práce i pro pracovní účely - každý den 15 km tam a zpátky do práce, plus cesty po republice, výlety, hory, zahraničí, zkrátka všehochuť, mix okresky, dálnice, cca 20.000 km nájezd za rok. Vozidlo bude pro mladý pár s předpokladem přírůstku jednoho či dvou dětí ( :D ). 

 

Ne a ne se rozhodnout co zvolit - zda-li zcela nové auto jak technicky, tak i morálně a nebo mírně ojeté avšak již ,,výběhový" model. 

 

Prostorem je víceméně dostačující Octavie, respektive bude dostačovat, místo navíc nikdy není na škodu, ale vyžít se s ní bude dát, avšak je zde poměrně lákavá nabídka celkově většího, ,,luxusnějšího" vozu z vyšší třídy za obdobné peníze avšak ne zcela nové (a to i věkem, Km, tak i technikou). Vozidlo bude kupováno na IČO. 

 

Díky za názory. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych šel do Superbu.

U Octavie, když se chytí špatný kus jen problémy, Superb léty vychytaný takové faily nedělá. Bude ještě lépe odhlučněn, v O4 ta nafta je více slyšet. A hlavně Superb má lepší zadní nápravu, na svezení tak neodskakuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My jsme měli stejné dilema. S podobnými požadavky. U nás v rodině jsou obě auta (tedy Octavie 3FL, ale pro rozhodování pomohla také), takže jsme si mohli půjčit obě a vyzkoušet. S Octavií L&K jsme projeli 3500km cestou do Toskánska a po tamních cestičkách. V Superbu Sportline jsme projeli okolo 1000km cestou po česku + jedna cesta i do Prahy. Nakonec jsme se rozhodli pro Octavii4. Superb je trochu tišší, má o hodně více místa na zadních sedadlech a má ještě na většinu důležitých funkcí tlačítko, ale zhodnotili jsme společně s manželkou, že už je pro nás moc velký. Až prostě zbytečně moc. S Octavii se nám i po úzkých italských uličkách jezdilo skvěle, kufr i místo vzadu OK, je to novější auto, se Superbem v Praze jsem si připadal, že řídím parník mezi ledovými krami, je takový méně agilní. Což asi není vada, je to reprezentativní limuzína, ne závodní auto. Což je další věc, kvůli které jsme se rozhodli pro O4. Přišlo nám, že se více hodí k mladším lidem více než Superb. Navíc O4 v RS variantě je podle mě nejhezčí Škodovka vůbec (a hned za ní Superb v Dragon Skin barve :D )

 

Každopádně to všechno co tu píšu jsou moje osobní pocity a každý to může mít jinak... Jen jsem si říkal, že to tu hodím, že jsme měli stejné rozhodování. 

 

Ještě jeden dotaz, když uvažujete o ojetém Superbu, proč ne i lehce ojetou Octavii? Nebo skladovku? Dostali byste nejspíš lepší výbavu za podobnou cenu a bylo by to bez čekání rok. Já osobně bych určitě vybíral s matrixovými světlomety. Ať už Supa nebo Ovci.

Editováno: , autor: JirikHL
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ačkoliv budu radit Octavii IV, není to proto, že sám na jednu čekám, ale kvůli tomu, že by to bylo nové auto. Protože i 2-3 roky staré auto může být zhuntovaný a mít plno vad (kdo sleduje třeba Horňáka nebo Kubrta na youtube mi dá za pravdu). Nikdy nevíš, jak se k tomu někdo ty 3 roky choval. A ani koupě třeba ze Škoda Plus není žádná záruka, je to autobazar jako každý jiný, ačkoliv reklamu mají dobrou, to jo. Vypadá to, že osobní mobilita pro nižší a střední třídu bude v následujících letech méně a méně dostupná a pokud máš teď možnost nového auta, neváhal bych. Kdo ví jaká bude situace za 5 - 7 let. 

 

K nájezdu - 20.000 km ročně není vůbec tolik, abych třeba já osobně uvažoval o naftě. Zkus si projet i 1.5. Rozdíl ve spotřebě nebude tak markantní a pomalejší než nafta nebude. A dojíždění do práce 15 km? To se ti ta nafta od října do května ani pořádně neprohřeje. 

 

Vzhledem k tomu, že děti teprve přijdou, hádám že budeš spíš mladší ročník, takže ovládání s méně tlačítky jako negativum pro tebe v OIV nebude. Navíc nové verze s HW 58 a SW 1889 fungují a i nadále na tom pracují a vylepšují. A Superb od jistého data má taky MIB3, takže bez SW problémů taky úplně nebude, ale v tom takový přehled nemám. 

 

Za mě tedy jediné negativum je čekací doba na nové auto - ale jestli budeš aktivní a obejdeš pár prodejců v tvém okolí, určitě najdeš pár kusů, které mají prodejci objednané "na sklad", dá se trošku ještě poladit dodatečně konfigurace a auto jim třeba dorazí do pár měsíců. :) 

Editováno: , autor: Rapid1.0
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mám zkušenosti s O4 i S3 a pokud bych měl vybírat mezi O4 ve vyšší výbavě a S3 v nižší (tzn. v obdobné cenové hladině a stáří s rozdílem max 2 let), pak spíše O4. To auto je sice menší, ale technologicky je dál. Když si vyberete kousek s matrix led, případně HUD, asistovanou jízdou, adapt. tempomatem, tak to v kombinaci starší a méně vybavený Superb nemůže překonat. Stejně tak to odhlučnění není u O4 špatné, pokud má akustická okna.

Kvalita provedení interiéru se vyrovná superbu, infotaiment po aktualizacích ho překoná a nakonec mi ani čudlíky na palubce nechybí. 

Takže bych bral vybavenější O4 proti méně vybavenému S3, pokud by byla podobná cena. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 4. 2022 na 6:55, JirikHL napsal:

My jsme měli stejné dilema. S podobnými požadavky. U nás v rodině jsou obě auta (tedy Octavie 3FL, ale pro rozhodování pomohla také), takže jsme si mohli půjčit obě a vyzkoušet. S Octavií L&K jsme projeli 3500km cestou do Toskánska a po tamních cestičkách. V Superbu Sportline jsme projeli okolo 1000km cestou po česku + jedna cesta i do Prahy. Nakonec jsme se rozhodli pro Octavii4. Superb je trochu tišší, má o hodně více místa na zadních sedadlech a má ještě na většinu důležitých funkcí tlačítko, ale zhodnotili jsme společně s manželkou, že už je pro nás moc velký. Až prostě zbytečně moc. S Octavii se nám i po úzkých italských uličkách jezdilo skvěle, kufr i místo vzadu OK, je to novější auto, se Superbem v Praze jsem si připadal, že řídím parník mezi ledovými krami, je takový méně agilní. Což asi není vada, je to reprezentativní limuzína, ne závodní auto. Což je další věc, kvůli které jsme se rozhodli pro O4. Přišlo nám, že se více hodí k mladším lidem více než Superb. Navíc O4 v RS variantě je podle mě nejhezčí Škodovka vůbec (a hned za ní Superb v Dragon Skin barve :D )

 

Každopádně to všechno co tu píšu jsou moje osobní pocity a každý to může mít jinak... Jen jsem si říkal, že to tu hodím, že jsme měli stejné rozhodování. 

 

Ještě jeden dotaz, když uvažujete o ojetém Superbu, proč ne i lehce ojetou Octavii? Nebo skladovku? Dostali byste nejspíš lepší výbavu za podobnou cenu a bylo by to bez čekání rok. Já osobně bych určitě vybíral s matrixovými světlomety. Ať už Supa nebo Ovci.

Na té Octavii se mi právě líbí to, že to je zcela nové auto, vůbec nejeté. Zkrátka ten pocit nového auta, které si sám zajedu se vším, co k tomu patří, jestli se to dá pochopit :) Jinak na skladovky jsem se díval a výběr obecně nic moc a rozdíl oproti zcela novému bych skoro až řekl žádný nebo zanedbatelný :) 

V 11. 4. 2022 na 7:38, Rapid1.0 napsal:

Ačkoliv budu radit Octavii IV, není to proto, že sám na jednu čekám, ale kvůli tomu, že by to bylo nové auto. Protože i 2-3 roky staré auto může být zhuntovaný a mít plno vad (kdo sleduje třeba Horňáka nebo Kubrta na youtube mi dá za pravdu). Nikdy nevíš, jak se k tomu někdo ty 3 roky choval. A ani koupě třeba ze Škoda Plus není žádná záruka, je to autobazar jako každý jiný, ačkoliv reklamu mají dobrou, to jo. Vypadá to, že osobní mobilita pro nižší a střední třídu bude v následujících letech méně a méně dostupná a pokud máš teď možnost nového auta, neváhal bych. Kdo ví jaká bude situace za 5 - 7 let. 

 

K nájezdu - 20.000 km ročně není vůbec tolik, abych třeba já osobně uvažoval o naftě. Zkus si projet i 1.5. Rozdíl ve spotřebě nebude tak markantní a pomalejší než nafta nebude. A dojíždění do práce 15 km? To se ti ta nafta od října do května ani pořádně neprohřeje. 

 

Vzhledem k tomu, že děti teprve přijdou, hádám že budeš spíš mladší ročník, takže ovládání s méně tlačítky jako negativum pro tebe v OIV nebude. Navíc nové verze s HW 58 a SW 1889 fungují a i nadále na tom pracují a vylepšují. A Superb od jistého data má taky MIB3, takže bez SW problémů taky úplně nebude, ale v tom takový přehled nemám. 

 

Za mě tedy jediné negativum je čekací doba na nové auto - ale jestli budeš aktivní a obejdeš pár prodejců v tvém okolí, určitě najdeš pár kusů, které mají prodejci objednané "na sklad", dá se trošku ještě poladit dodatečně konfigurace a auto jim třeba dorazí do pár měsíců. :) 

O té 1.5. jsem uvažoval. Osobně mám zkušenost s 1.5. TSI 96 Kw v Golfu VII a tam to špatný není, ale žádná sláva taky ne. Věřím, že silnější ,,jedna-pětka" bude lepší. Osobně teď taky sedlám O3 FL s 2.0. TDI 4x4 a tam s tím motorem jsem spokojený - super spotřeba, pružnost, výborný společník na dlouhé cesty. Ten motor se mi velmi zamlouvá. I když asi ani benzinu se nevyhýbám. 

před 3 hodinami, mobil-man napsal:

Ahoj,

mám zkušenosti s O4 i S3 a pokud bych měl vybírat mezi O4 ve vyšší výbavě a S3 v nižší (tzn. v obdobné cenové hladině a stáří s rozdílem max 2 let), pak spíše O4. To auto je sice menší, ale technologicky je dál. Když si vyberete kousek s matrix led, případně HUD, asistovanou jízdou, adapt. tempomatem, tak to v kombinaci starší a méně vybavený Superb nemůže překonat. Stejně tak to odhlučnění není u O4 špatné, pokud má akustická okna.

Kvalita provedení interiéru se vyrovná superbu, infotaiment po aktualizacích ho překoná a nakonec mi ani čudlíky na palubce nechybí. 

Takže bych bral vybavenější O4 proti méně vybavenému S3, pokud by byla podobná cena. 

No vybavenější Octavia by byla fajn, ale to je již mimo limit 700.000,-. Za ty peníze zkrátka nebudou fičury jako matrix světla, asistovaná jízda, apod. Otázka proto stála na novou Octavii, ale ne tolik vybavenou. Avšak za stejné peníze jsou ty výbavy hodně podobné. Někde má něco víc Superb, jinde Octavia. Ve výsledku je to hodně podobné. 

 

 

Ale koukám, že je to tady poměrně rozpolcené. Já sám jsem mírně nakloněn asi nové Octavii, ale když vidím Superb, tak jsem hned na vážkách. Zkrátka velké, majestátní auto. Opravdu až limuzína. Je pravda, že oproti Octavii vidím o dost více Superbů. ,,Nových" Octavií tolik nevidím. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si taky přilít. 

Měli jsme Yetinu, pak Kodiaqa a skončili jsme u Superbu. Velikost k oktávce je +- stejná, podívej na tabulky na netu.

Taky jsme měli v hledáčku Octavku, ale výroba jela teprve půl roku a mnoho problému se softem. Nyní už je to lepší. Tenkrát nás přesvěčil i prodejce - dal nám na supa speciální slevu. Začínali jsme s cenou na 890 000 a nakonec to bylo lehce přes mega v plné palbě a motor IV.

Ano máme superb MR2021 , s MIB 3 a vše šlape na jedničku. Ani jeden zásek infotaitmentu. 

Sem tam problikne závada asistentů ale to hned zmizí. Jeli jsme v oktávce a bylo to super a superb byl více komfortnejší tak jsme šli do něj. Vnitřní prostor je neuvěřitelný v supovi. Kvalitativní zpracování interiéru bude na stejno. Jsem hračička, tablet v octávce by mě více bavil ale nic víc než v supu tam není. 

Již nyní vím že další auto bude určitě také superb za pár let. 

Za těch +- 700 000 bych koukal po oktávkách :-) Veřím že kdybych měl oktávku, tak budu taky spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, Michal B. napsal:

tablet v octávce by mě více bavil ...

Mě velmi irituje na Octavii IV Start-Stop přes dotykáč. V Superbu stačí stisknout tlačítko, ale v Oktávce se musí vypnutí naklikat v infotaimentu. Hlavně že tam dali tlačítko SET na nastavení tlaku v pneumatikách, které se použije párkrát za rok.

 

PS: A 15 km do práce na nafťáka je opravdu málo 

Editováno: , autor: Mira96
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se právě přes to "SET" dá jednoduše ten start stop vypnout. Naskočí menu se SS, pneumatikama, ASR, ESC a nevím co tam ještě je. Jako co si budeme nalhávat, tlačítko je samozřejmě tlačítko, ale když není jiná možnost, tak se s tím člověk naučí žít.

 

před 11 hodinami, Sebasten napsal:

Na té Octavii se mi právě líbí to, že to je zcela nové auto, vůbec nejeté. Zkrátka ten pocit nového auta, které si sám zajedu se vším, co k tomu patří, jestli se to dá pochopit :) Jinak na skladovky jsem se díval a výběr obecně nic moc a rozdíl oproti zcela novému bych skoro až řekl žádný nebo zanedbatelný :) 

Tomu naprosto rozumím, my nakonec koupili 12tkm jetou O4. Ale dlouho jsme váhali, právě proto, že "nový je nový". Nicméně, pokud bys našel skladovku, co by ti seděla cenou i výbavou, tak přecejen nějaká sleva tam semtam bývá a je taky nová a hlavně(!!) nemusíš na auto čekat 12+ měsíců. Nikde jsem nezaznamenal, jak na auto spěcháš, ale předpokládám, že když uvažujete o nové OIV tak asi moc ne. Nicméně my nakonec vzali tu lehce jetou hlavně z důvodu, že jsme nechtěli čekat do buhvi kdy na osekanejší auto :). 

 

A ještě k té výbavě. Já bych ještě ty matrixy zvážil. Když už nic jiného, tak aspoň ty světla. Ten rozdíl v noci je opravdu výrazný. Přiznám se, že nevím jaký je tam cenový rozdíl, kolik si za ně Škodovka účtuje v nižších výbavách, ale svítí fakt hezky.

 

EDIT: Tak jsem se koukal a do Ambition se Matrix světla nedají ani dokoupit. Když jsem si ale dal Style Plus v 1,5TSI, tak mi to hodilo s metalízou 730K. To není tak velký příplatek vzhledem k tomu, že určitě si plánujete nechat auto delší dobu a všechnu tu přidanou výbavu byste určitě ocenili (ACC, větší kola, Matrix světla, parkovací kamera vzadu.) A jak psali nademnou - 15km je na naftu fakt celkem málo. Já jezdím 10km do práce s 2.0 benzínem a olej mi těsně před vypnutím motoru skočí na 57°C, 

Editováno: , autor: JirikHL
Doplnění informací
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 14. 4. 2022 na 7:43, JirikHL napsal:

Ono se právě přes to "SET" dá jednoduše ten start stop vypnout. Naskočí menu se SS, pneumatikama, ASR, ESC a nevím co tam ještě je. Jako co si budeme nalhávat, tlačítko je samozřejmě tlačítko, ale když není jiná možnost, tak se s tím člověk naučí žít.

 

Tomu naprosto rozumím, my nakonec koupili 12tkm jetou O4. Ale dlouho jsme váhali, právě proto, že "nový je nový". Nicméně, pokud bys našel skladovku, co by ti seděla cenou i výbavou, tak přecejen nějaká sleva tam semtam bývá a je taky nová a hlavně(!!) nemusíš na auto čekat 12+ měsíců. Nikde jsem nezaznamenal, jak na auto spěcháš, ale předpokládám, že když uvažujete o nové OIV tak asi moc ne. Nicméně my nakonec vzali tu lehce jetou hlavně z důvodu, že jsme nechtěli čekat do buhvi kdy na osekanejší auto :). 

 

A ještě k té výbavě. Já bych ještě ty matrixy zvážil. Když už nic jiného, tak aspoň ty světla. Ten rozdíl v noci je opravdu výrazný. Přiznám se, že nevím jaký je tam cenový rozdíl, kolik si za ně Škodovka účtuje v nižších výbavách, ale svítí fakt hezky.

 

EDIT: Tak jsem se koukal a do Ambition se Matrix světla nedají ani dokoupit. Když jsem si ale dal Style Plus v 1,5TSI, tak mi to hodilo s metalízou 730K. To není tak velký příplatek vzhledem k tomu, že určitě si plánujete nechat auto delší dobu a všechnu tu přidanou výbavu byste určitě ocenili (ACC, větší kola, Matrix světla, parkovací kamera vzadu.) A jak psali nademnou - 15km je na naftu fakt celkem málo. Já jezdím 10km do práce s 2.0 benzínem a olej mi těsně před vypnutím motoru skočí na 57°C, 

Jo pokud by člověk ubral s motorem a šel do 1.5. TSI, tak by se mohl více ,,rozmáchnout" ve výbavě. Víš jak to je.. Přidej ještě výbavu Style, tam je toho mnohem více. A když už máš Style, tak ještě paket plus, v té ceně Tě to nezabije. A ještě tohle, to je za pár korun.. A najednou je člověk o 100.000,- výše jen to fikne. :D Každopádně má člověk o čem přemýšlet. Ať již jestli neuvažovat o benzínu, ale s lepší výbavou. Ona na druhou stranu zůstatková cena 2.0 TDI je u nás hodně vysoká. Když se koukám na ty auta, tak ty ceny jsou o dost výše než benzín 110 Kw. 

 

Každopádně vozidlo chci kupovat v horizontu půl roku, tak to není teď tak horké, každopádně vzhledem k aktuálnímu stavu nových vozidel se člověk zajímá už dříve. 

 

V 14. 4. 2022 na 6:33, Michal B. napsal:

Dovolím si taky přilít. 

Měli jsme Yetinu, pak Kodiaqa a skončili jsme u Superbu. Velikost k oktávce je +- stejná, podívej na tabulky na netu.

Taky jsme měli v hledáčku Octavku, ale výroba jela teprve půl roku a mnoho problému se softem. Nyní už je to lepší. Tenkrát nás přesvěčil i prodejce - dal nám na supa speciální slevu. Začínali jsme s cenou na 890 000 a nakonec to bylo lehce přes mega v plné palbě a motor IV.

Ano máme superb MR2021 , s MIB 3 a vše šlape na jedničku. Ani jeden zásek infotaitmentu. 

Sem tam problikne závada asistentů ale to hned zmizí. Jeli jsme v oktávce a bylo to super a superb byl více komfortnejší tak jsme šli do něj. Vnitřní prostor je neuvěřitelný v supovi. Kvalitativní zpracování interiéru bude na stejno. Jsem hračička, tablet v octávce by mě více bavil ale nic víc než v supu tam není. 

Již nyní vím že další auto bude určitě také superb za pár let. 

Za těch +- 700 000 bych koukal po oktávkách :-) Veřím že kdybych měl oktávku, tak budu taky spokojen.

Jo tíhne mě to také asi více k té Octávce, jak už jsem psal výše. Ale zůstává ten kousek ,,nejistoty" a možnosti většího, komfortnějšího a celkově reprezentativnějšího auta, byť mírně ojetého a technicky i morálně staršího. 

Editováno: , autor: Sebasten
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Sám som zvažoval kúpu Octavie IV, ale nakoľko som chcel minimálne 2.0 TSI, vyhral Superb III kvôli tomu, že Octavia má s touto motorizáciou výhradne pohon 4x4, čo nevyužijem a dlhodobo mi to iba bude zbytočne navyšovať prevádzkové náklady. Cenovo boli tieto dve autá tiež blízko a ku všetkému Superb mal navyše v cene servis na 5 rokov zadarmo. Tiež bolo výhodou, že Superb má väčšinu vecí ešte cez tlačidlá a nie cez displej, čo je veľké a plus, a zároveň je to už vychytaná konštrukcia, pričom Octavia IV bola vtedy ešte v plienkach, a mala veľa problémov s palubným systémom.

Ak by bol ale rozpočet nižší a auto by som riešil v tomto momente, je to veľmi ťažká otázka. Začal by som asi s tým, že by som išiel do benzínového motora. Aktuálna slabšia verzia 2.0 TDI je síce super motor, má super nízke spotreby, ale ako to tu už odznelo, nie je to motor na krátke trasy a ani pri tom ročnom nájazde do 20 tisíc km nemá moc veľké opodstatnenie, nehovoriac o tom, že treba tankovať aj močovinu a vo vyššom bude kvôli mestskej prevádzke robiť problémy DPF-ko. To by som radšej išiel do 1.5 TSI ktorý má rovnaký výkon, asi o málo lepšiu dynamiku a hlavne to je tichý motor, a za ušetrené peniaze môžem kúpiť ďalšiu výbavu.

V prípade rozhodovania medzi Octaviou a Superbom tu už je ťažšie. Aktuálne sa už Ovtavia IV nejaký ten piatok vyrába, tak už má asi nejaké muchy vychytané, ale stále mi tam chýbajú tie hardvérové tlačidlá. Síce nie som moc starý, ale v tomto som stará škola a na Superbe mi vadí aj to, že zrušili displej s dvoma radmi tlačidiel a do každej položky palubného systému musím cez tlačidlo Menu. Viem, že to tak spravili kvôli zväčšeniu displeja, ale je to zbytočný medzikrok a hlavne keď sa chcem vrátiť na pôvodnú obrazovku, zase musím do menu a zvoliť to čo som tam mal pred tým. Z displeja Octavie IV by som asi zošalel, keby som si aj teplotu alebo vyhrievanie sedadiel musel nastavovať cez displej. Obzvlášť keď ešte nenabehol infotainment a tomu to niekedy trvá...
Čo sa týka samotnej veľkosti áut, súhlasím s tým, že veľkostne Octavia musí úplne stačiť pre 3-4 člennú rodinu, to je bez debaty. Ale čo sa týka veľkosti samotného auta, je to otázka zvyku. Samozrejme Superb je väčší a prvé dni keď som do neho presadol z Fabie, bolo to veľmi čudné, ale mi už jeho veľkosť pripadá úplne normálna aj v tej mestskej prevádzke, akurát parkovanie môže byť problematické. Pracujem v centre mesta a tam by som so Superbom nechodil, lebo do niektorých parkovacích boxov by sa ani nezmestil, resp. veľmi rýchlo by mi ho oškreli. Mimo mesta na úzkych a kľukatých okreskách III. a IV. triedy obzvlášť keď ide niekto aj oproti, prípade sa treba vyhnúť aj nejakým výmoľom, je úzka Fabia II tiež lepšia, ale ak reč o jazde na diaľnici, alebo na cestách I. triedy, tam sa cíti Superb ako ryba vo vode. S Octaviou to bude niekde na pol ceste medzi týmito dvoma, taký univerzál. Ale ako hovorím, jazda v meste s veľkým autom je iba otázka zvyku, resp. pár dní jazdenia, negatívnym faktorom môže byť iba to parkovanie.
Ak je reč o výbere novej Octavie a jazdeného 2-3 ročného Superba, ja osobne by som sa tiež priklonil k Octavii, lebo aj ja auto kupujem na dlhšie obdobie (10 rokov), preto chcem mať čo najdlhšiu záruku atď., a hlavne je rozdiel mať doma 8 ročné auto ktoré som vlastnil od novoty, alebo mať 11 ročné kedy prvé 3 roky jeho života nepoznám. Na staršom aute je predsa väčšia šanca, že sa niečo pokazí, a nakoľko je reč o Superbe aj cena práce bude na takom auto o niečo vyššia. Takže v tomto smere vyhráva Octavia. Váhať by som začal, ak by som našiel málo jazdený, maximálne rok starý kus, alebo predvádzačku s dobrou výbavou, tam by som dokázal akceptovať jazdené auto. Obzvlášť teraz, keď sa na novú Octaviu IV môže čakať aj dva roky.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno, 2.0 TSI je v Octavii aj s predným pohonom, ale výhradne v RS (čo som kvôli sedačkám moc nechcel) + je reč o silnejšom motore, takže čo ušetrím na 4x4, to zaplatím za vyšší výkon a bude vyššia aj registračná daň. Nehovorím, že som o tom neuvažoval (dokonca som pôvodne chcel Hyundai i30 Fastback N), ale ak človek časom plánuje rodinu (je to aj môj prípad) tak to RS-ko bude aj tak nevyužívané, lebo s dieťaťom na palube (a aj bez neho) sa už musí človek krotiť, tak som radšej išiel smerom, že veľký a pohodlný Superb, než "hothatch" ktorého vlastnosti dlhodobo moc nevyužijem.

Čo sa týka palubného systému, nemal som možnosť jazdiť s O4, tak nemám vlastnú skúsenosť, ale čo som čítal aj počul, tak prvý rok bol palubný systém veľmi na hovno. Možno to už vychytali, ale ja som nechcel byť beta tester. Čo sa týka rýchlosti nabiehania, ak je to aj 2x tak rýchle ako u S3, stále to je pomalé.
Jednoducho keď nasadnem do auta, chcem mať všetky funkcie okamžite dostupné, obzvlášť veci ktoré používam, nastavujem, zapínam alebo vypínam (stop-štart) hneď po naštartovaní auta. V tomto sú staré autá neprekonateľné, nečakáš na žiadne načítanie systému, len naštartuješ a ideš, a všetko funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

@e1. Možná te to překvapí, ale poslední SW v Octavii už funguje opravdu rychle, nevím jak rychle v porovnání se Superbem, ale třeba tebou vzpomínané ovládání klimatizace - tak ovládací lišta je dostupná ve stejný moment, kdy člověk stiskne startovací tlačítko. Stejně tak si člověk okamžitě muže vypnout po stáhnutí horní lišty startstop, Pak na volantu 2 kliky vypnout LA. Takže teplota, startstop a LaneAssist lze mít nastaveno za 5 vteřin od startu. Aktuální SW v OIV uz opravdu nelze srovnávat s tím, co bylo před 1-2 roky zpět. 

 

 

 

 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 10. 2022 na 7:24, e1. napsal:

Ale čo sa týka veľkosti samotného auta, je to otázka zvyku. Samozrejme Superb je väčší a prvé dni keď som do neho presadol z Fabie, bolo to veľmi čudné, ale mi už jeho veľkosť pripadá úplne normálna aj v tej mestskej prevádzke, akurát parkovanie môže byť problematické. Pracujem v centre mesta a tam by som so Superbom nechodil, lebo do niektorých parkovacích boxov by sa ani nezmestil, resp. veľmi rýchlo by mi ho oškreli. Mimo mesta na úzkych a kľukatých okreskách III. a IV. triedy obzvlášť keď ide niekto aj oproti, prípade sa treba vyhnúť aj nejakým výmoľom, je úzka Fabia II tiež lepšia, ale ak reč o jazde na diaľnici, alebo na cestách I. triedy, tam sa cíti Superb ako ryba vo vode.

Neporovnávej S III a O IV s fábií, ta je poněkud menší.

Mimoto šířka zmiňovaných (včetně zrcátek)  : O IV  2003 mm a S III fc 2031 mm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Trochu si dovolím oživit téma . Původně jsem byl rozhodnutý pro 1-2 roky starý Superb 3 a jen tak pro zajímavost jsem si vyzkoušel i Octavii . Po vyzkoušení obou aut jsem byl asi nejvíc překvapený z toho , jak moc se Octavie přiblížila k Superbu . Asi s tím nebude mnoho lidí souhlasit , ale byl to můj prvotní dojem po vyzkoušení . Superb je krásné veliké auto , ale proti Octavii mi připadal najednou " zastaralý , sterilní" . Naproti v Octavii jsem se cítil jako v útulném pokojíčku , dokonce se mi zalíbil i panel info. 13" , s kterým jsem se předtím nedokázal smířit . Připadalo mi to , že si dělá výrobce legraci a místo zabudované navi tam nalepil tavnou pistolí levný tablet .   Nakonec váhání asi ukončil paket 130 premium + 10 % sleva na novou Octavii . Ale nebylo to snadné a vůbec ne jednoznačné . Shodou okolností jsem před 11 lety řešil stejné dilema mezi Superbem 2 a Octavií 3 a tam bylo po vystoupení  z auta jasno hned , bez přemýšlení . Tenkrát vyhrál Superb 2 , který nechci to zakřiknout slouží bez problémů dodnes. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...