Jan D Vloženo 7. Květen 2022 Sdílet Vloženo 7. Květen 2022 (editace) Zdravím, ŠKODA SCALA 1.0 TSI 70 kW ( ACTIVE , 5 stupňový manuál ) Nestretol sa niekto s pribúdajúcim olejom v motore ? Prvá výmena motorového oleja pri 10 000 km. Druhá pri 23 000 km. Pred druhou výmenou som si všimol , že mám viac oleja asi 3 mm. Povedal som si , že po zimnej prevádzke je to asi " normálne". Olej mi vymenili a po asi mesiaci som šiel na prvú Servisnú prehliadku po dvoch rokoch. Tam mi povedali , že som mal zvýšenú hladinu oleja ( až o 2 cm ! ). Pritom bol olej menený pred mesiacom. Zvýšenú hladinu mi odsáli. Za mesiac mám objednanú kontorlu v servise a už po troch dňoch jazdy mám zvýšenú hladinu asi o 2 mm. Jazdím relatívne krátku trasu do práce. 17 km. Ale väčšia časť je po dialnici , kde idem 130 km/h. Olej sa mi v zime nezahreje na 90 stupňov. Tak 80 - 85. Takýto problém som pri prvej výmene oleja nemal. Tam bola hladina nižšia , asi na polovicu ukazovateľa. Čo môže vplívať na takéto pribúdanie oleja ? V servise mi povedali , že test preukázal prítomnosť paliva v oleji. Motor nevytáčam , jazdím tak do 3500 otáčok , ani ho nejak nepodtáčam. Proste pohodová jazda. Ďakujem. Editováno: 8. Květen 2022, autor: Jan D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 7. Květen 2022 Sdílet Vloženo 7. Květen 2022 Praveze ja by som mu raz od casu dal za usi. Poriadne do otacok, nech sa ma kedy ten benzin odparit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 To mi nepřijde jako řešení. Pokud používáš auto v normálním režimu což @Jan D píše, tak je někde problém který by se měl řešit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan D Vloženo 8. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 Za 3 týždne som objednaný do servisu a uvidíme čo sa stane. Osobne som nevidel aká bola hladina pri servisnej prehliadke , pretože som sa na to nepozeral , veď bol olej menený pred chvíľou tak prečo sa tam pozerať. Po výmene bola hladina na maxime ako má biť. Auto od nova malo hladinu na maximum , aj po oboch výmenách. Keď budem ťahať auto do otáčok , tak podľa mňa tam pribudne ešte viac paliva keď budem auto vytáčať. V servise mi povedali , že to bude nejaká porucha , pretože ten motor má olej skôr žrať a nie pribúdať. Sám som zvedavý ako sa to vyrieši. Počul som , že sa s tým nedá nič robiť , iba odsávať nadbytočný olej a meniť ho 2 x ročne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 U těchhle motoru je doporučeno dávat olej mezi rysky-rychlejší ohřívání oleje a tím se rychleji vypařuje benzín z něj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 To je sice hezký, ale neřeší to jeho problém - proč tam ten benzín má. Že by třeba vadný vstřik? Protože jím udávaných 17 km mi zase nepřijde jako extra krátká trasa aby se mu tam ten benzín takto dostával. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 za 17 km se olej neohřeje tak,aby se benzín vypařil. Už se o tom psalo a diskutovalo dost.Vysokotlaký vstřik,netěsnost pístních kruhů.U některých motoru se měnila pumpa paliva-někdy pomohlo. Já měl Yetiho,tam jsem dával novou pumpu a stejně nic.při krátkých trasách přibývalo,ale stačilo olej ohřát a auto projet a bylo vše ok.Bohužel necnost TSI motorů.problémy s tím má Honda u nových benziňáku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan D Vloženo 8. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 (editace) Podľa sevisu auto nevypisuje žiadnu chybu. Problém je , že po 2 km mám dialničný úsek , kde to začína dosť do kopca , kde motor netlačím ale nechám to nech sa rozbehne na 4ke na tých 110 km/h a potom hodím 5tku a už to dám na 130 km/h. Naspäť mám zase krátku trasu dole kopcom , kde idem tak 50 km/h a hneť potom je už dialničný úsek , kde to tiež rozbieham pomaly. Keď teplota vody nemá 90 stupňov a olej je na 50 stupňoch , tak idem fakt , že 110 km/h na 5tke a motor sa pomaly vyštverá na 130 km/h. Nechcem bezhlavo tlačiť motor keď to nieje ešte zohriate na pracovný teplotu. Jedno šťastie , že auto je garážované a ranné štarty sú celkom v pohode , ináč by to ten motor v zime asi neprežil. Teraz premýšľam , či som s výberom auta neurobil chybu. Chcel som Fabiu v základe s 1.0 MPI ale Scala s 1.0 TSI bola pre mňa veľkým pokušením. Pritom ten 1.0 MPI by určite nemal problémy ako majú 1.0 TSI. Ako ja som so svojou SCALOU spokojný , ide to pekne , motor je tichý ale keď to pritačím tak motor nepríjemne vybruje a nejazdí sa mi na tom príjemne keď z motora idú zvuky ako z formuly. Editováno: 8. Květen 2022, autor: Jan D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 Před hodinou, cosby napsal: za 17 km se olej neohřeje tak,aby se benzín vypařil. Ohřeje. Z čeho čerpáš? Já z teploměru oleje na palubce. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 No geraz citam, ze si malo olej po vymene na maximum. To nie je OK. Olej ma byt v strede mierky. Ak ti v servise leju ojej na maximum uz 2x tak idtial by som siel cim skor prec. Ak by boli zle kruzky, motor na to neupozorni. Ale ak by bol zly vstrek, ze by prepustal benzin do vlaca, a ten by stekal do motora, neupozornila by na to nejaka kontrolka ? Siel bu ten motor spravne ? Pri dnesnych citlivych motoroch na kazdu odchylku si muskim, ze by to motor mohol dat vediet. Kazdopadne auto je nove v zaruke. Sup s tym do servisu, nech zistuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 To máš odkiaľ, že olej má byť v strede mierky? To je kde taký predpis? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 před 6 hodinami, bouchy napsal: Ohřeje. Z čeho čerpáš? Já z teploměru oleje na palubce. Z dlouhodobých zkušenností u nás na servisu a ze svých TSi 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 Dnes, když už nejezdím delší trasy (100+ km) bych místo 1.0TSi šel do 1.0MPi. TSi se mimo léta do 20 km moc nezahřeje, vlastní zkušenost a viz. cosby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
das_auto Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 Za 17 km se musí ohřát.Něco tam bude nejspíše špatně,když tolik přibývá olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 (editace) Teď mám doma Scalu 1.0 TSI a zahřívá se rychle,i v městském provozu benzín nepřibýva ale je to i tím,že motor má najeto 6000 km a je je léto, motor i olej se rychleji ohřívá. Kolega má Subaru Levorg a má stejně problémy. V létě vcelku v poho,v zimě odsává co měsíc olej a neléva nový. Jinak jak jsem psal,mám info z Honda servisu a bojují s tím taky. Bohužel je to daň za vysokotlaké vstřikování u TSI motorů. Jinak...za 17 km se olej v chladném období nezahřeje natolik aby se z něj vypařil benzín. Nepleťte si zahřátí vody a oleje,to je sakra rozdíl Editováno: 8. Květen 2022, autor: cosby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 před 2 hodinami, touareg3 napsal: To máš odkiaľ, že olej má byť v strede mierky? To je kde taký predpis? Nic takového samozřejmě neexistuje. Výrobce předpisuje při výměně konkrétní množství oleje a ne údaj, že to má být uprostřed mezi měrkami. před 3 hodinami, Kubo22 napsal: No geraz citam, ze si malo olej po vymene na maximum. To nie je OK. Olej ma byt v strede mierky. Ak ti v servise leju ojej na maximum uz 2x tak idtial by som siel cim skor prec. Ak by boli zle kruzky, motor na to neupozorni. Ale ak by bol zly vstrek, ze by prepustal benzin do vlaca, a ten by stekal do motora, neupozornila by na to nejaka kontrolka ? Siel bu ten motor spravne ? Pri dnesnych citlivych motoroch na kazdu odchylku si muskim, ze by to motor mohol dat vediet. Kazdopadne auto je nove v zaruke. Sup s tym do servisu, nech zistuju. Žádná taková kontrolka neexistuje. Olej na maximu mám vždy po výměně. Kupodivu se za ty desítky let, co tak servisy dělají, nicx nestalo. S různými motory TSI mám bohaté osobní zkušenosti od 05/2010. A s většinou z nich jen a pouze v městském provozu. Kupodivu mně a ani u kolegů nikdy benzín ve viditelném množství do oleje nešel. Vím, že se tento problém řešil už u první generace 1.2 TSI, s tou jezdím i teď, a tento problém jsem nikdy nezaznamenal. Objevuje se to zcela náhodně a těžko říct, proč u některých motorů stejné konstrukce tomu tak není. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 V extrémním případě to taky skončilo takto: https://forum.skodahome.cz/topic/120233-benzin-v-oleji-12-tsi/?do=findComment&comment=2047994 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 před 3 hodinami, touareg3 napsal: To máš odkiaľ, že olej má byť v strede mierky? To je kde taký predpis? No mne to vravi logika. Pod min. je ho malo, nad max. zase vela. Oba pripady su zle. Takze byt v strede, je podla mna ideal. Jazdim 20 rokov a este som sa nestretol scrym, aby servisy pri vymene liali olej na maximum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 před 1 hodinou, Pawouk napsal: V extrémním případě to taky skončilo takto: https://forum.skodahome.cz/topic/120233-benzin-v-oleji-12-tsi/?do=findComment&comment=2047994 Klobuk dole, ak to takto Skoda vyriesila. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 před 1 hodinou, cosby napsal: Jinak...za 17 km se olej v chladném období nezahřeje natolik aby se z něj vypařil benzín. Nepleťte si zahřátí vody a oleje,to je sakra rozdíl No, nezlob se na mně, ale benzín se vypařuje i při 20 °C a v motoru se teplota oleje měří ve vaně, kde je nejchladnější. V motoru jsou i jiná místa ve styku s olejem, kde je teplota mnohem vyšší, třeba dna pístů. Problém nemůže být v ohřívání, to by měly stejné problémy motory od jak živa. Problém je, kudy se tam benzín dostává. Já bych sázel na netěsné vysokotlaké čerpadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 Ked jazdis dlhsie trasy le lepsie mat olej na max aby sa lepsie chladil.Odsavat z casti degradovany olej kazdy mesiac je nanic.tiez sa priklanam ,,nevhodne zvolene auto,,. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 Ano,benzín se sice vypařuje i při 20 st,ale jaké množství.Bohužel né takové,jaké se tam dostává přes 1) netěsné kroužky,2)vysokotlaké čerpadlo. ADD2) Dnes si bohužel není z čeho vybírat,pokud člověk jezdí krátké trasy.Nafta nevhodná,TSI-snad už trošku lepší,ale...také bohužel.Snad jen atmosféry od Mazdy třeba. Bohužel,těch aut s tímto problémem vidím u nás opravdu hodně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr AMF Vloženo 8. Květen 2022 Sdílet Vloženo 8. Květen 2022 No, já tedy mám služební fabku dva a půl roku starou. Jezdí pouze po Praze, trvale krátké trasy. Najeto 83tisíc a olej opačně. Musím dolévat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
das_auto Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 Jj něco je tam evidentně špatně a 17 km není krátká trasa. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 Taky myslím, že 17 km nemůže být krátká trasa. Tím spíš, když to prvních 20 tkm fungovalo a problém nastal až nyní. Tohle bude vyžadovat opravu. btw to "šetření" a nevytáčení motoru nad 3500 ot/min nerozumím. Sice si nemyslím, že by tuto závadu způsobil tento styl jízdy, ale myslím si, že se nejvíc kazí auta "šetřílků", všechno zanesené, zatuhlé... Já když za cestu nevytočím motor aspoň jednou k omezovači, tak mám špatný pocit. Zrychlování v podstatě jen na plný plyn, což u Scaly se 70 kW moc těžké není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.