Přejít na obsah

Pribúdanie motorového oleja / riedenie oleja benzínom


Jan D

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

ŠKODA SCALA 1.0 TSI 70 kW ( ACTIVE , 5 stupňový manuál )

 

Nestretol sa niekto s pribúdajúcim olejom v motore ?

 

Prvá výmena motorového oleja pri 10 000 km.

 

Druhá pri 23 000 km. 

 

Pred druhou výmenou som si všimol , že mám viac oleja asi 3 mm. Povedal som si , že po zimnej prevádzke je to asi " normálne".

Olej mi vymenili a po asi mesiaci som šiel na prvú Servisnú prehliadku po dvoch rokoch. Tam mi povedali , že som mal zvýšenú hladinu oleja

( až o 2 cm ! ). Pritom bol olej menený pred mesiacom. Zvýšenú hladinu mi odsáli. 

 

Za mesiac mám objednanú kontorlu v servise a už po troch dňoch jazdy mám zvýšenú hladinu asi o 2 mm.

 

Jazdím relatívne krátku trasu do práce. 17 km. Ale väčšia časť je po dialnici , kde idem 130 km/h.

Olej sa mi v zime nezahreje na 90 stupňov. Tak 80 - 85.

 

Takýto problém som pri prvej výmene oleja nemal. Tam bola hladina nižšia , asi na polovicu ukazovateľa.

 

Čo môže vplívať na takéto pribúdanie oleja ? V servise mi povedali , že test preukázal prítomnosť paliva v oleji.

 

Motor nevytáčam , jazdím tak do 3500 otáčok , ani ho nejak nepodtáčam. Proste pohodová jazda.

 

Ďakujem.

 

Editováno: , autor: Jan D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Pribúdanie motorového oleja / riedenie oleja benzínom

Za 3 týždne som objednaný do servisu a uvidíme čo sa stane. 

 

Osobne som nevidel aká bola hladina pri servisnej prehliadke , pretože som sa na to nepozeral , veď bol olej menený pred chvíľou tak prečo sa tam pozerať. Po výmene bola hladina na maxime ako má biť. Auto od nova malo hladinu na maximum , aj po oboch výmenách.

 

Keď budem ťahať auto do otáčok , tak podľa mňa tam pribudne ešte viac paliva keď budem auto vytáčať.

 

V servise mi povedali , že to bude nejaká porucha , pretože ten motor má olej skôr žrať a nie pribúdať.

 

Sám som zvedavý ako sa to vyrieši. Počul som , že sa s tým nedá nič robiť , iba odsávať nadbytočný olej a meniť ho 2 x ročne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za 17 km se olej neohřeje tak,aby se benzín vypařil.

Už se o tom psalo a diskutovalo dost.Vysokotlaký vstřik,netěsnost pístních kruhů.U některých motoru se měnila pumpa paliva-někdy pomohlo.

Já měl Yetiho,tam jsem dával novou pumpu a stejně nic.při krátkých trasách přibývalo,ale stačilo olej ohřát a auto projet a bylo vše ok.Bohužel necnost TSI motorů.problémy s tím má Honda u nových benziňáku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa sevisu auto nevypisuje žiadnu chybu. 

 

Problém je , že po 2 km mám dialničný úsek , kde to začína dosť do kopca , kde motor netlačím ale nechám to nech sa rozbehne na 4ke na tých 110 km/h a potom hodím 5tku a už to dám na 130 km/h. Naspäť mám zase krátku trasu dole kopcom , kde idem tak 50 km/h a hneť potom je už dialničný úsek , kde to tiež rozbieham pomaly. Keď teplota vody nemá 90 stupňov a olej je na 50 stupňoch , tak idem fakt , že 110 km/h na 5tke a motor sa pomaly vyštverá na 130 km/h.

 

Nechcem bezhlavo tlačiť motor keď to nieje ešte zohriate na pracovný teplotu. Jedno šťastie , že auto je garážované a ranné štarty sú celkom v pohode , ináč by to ten motor v zime asi neprežil.

 

Teraz premýšľam , či som s výberom auta neurobil chybu. Chcel som Fabiu v základe s 1.0 MPI ale Scala s 1.0 TSI bola pre mňa veľkým pokušením. Pritom ten 1.0 MPI by určite nemal problémy ako majú 1.0 TSI.

 

Ako ja som so svojou SCALOU spokojný , ide to pekne , motor je tichý ale keď to pritačím tak motor nepríjemne vybruje a nejazdí sa mi na tom príjemne keď z motora idú zvuky ako z formuly.

 

 

Editováno: , autor: Jan D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No geraz citam, ze si malo olej po vymene na maximum. To nie je OK. Olej ma byt v strede mierky. Ak ti v servise leju ojej na maximum uz 2x tak idtial by som siel cim skor prec.

Ak by boli zle kruzky, motor na to neupozorni. Ale ak by bol zly vstrek, ze by prepustal benzin do vlaca, a ten by stekal do motora, neupozornila by na to nejaka kontrolka ? Siel bu ten motor spravne ? Pri dnesnych citlivych motoroch na kazdu odchylku si muskim, ze by to motor mohol dat vediet.

 

Kazdopadne auto je nove v zaruke. Sup s tym do servisu, nech zistuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mám doma Scalu 1.0 TSI a zahřívá se rychle,i v městském provozu benzín nepřibýva ale je to i tím,že motor má najeto 6000 km a je je léto, motor i olej se rychleji ohřívá. Kolega má Subaru Levorg a má stejně problémy. V létě vcelku v poho,v zimě odsává co měsíc  olej a neléva nový. Jinak jak jsem psal,mám info z Honda servisu a bojují s tím taky. Bohužel je to daň za vysokotlaké vstřikování u TSI motorů.

Jinak...za 17 km se olej v chladném období nezahřeje natolik aby se z něj vypařil benzín. Nepleťte si zahřátí vody a oleje,to je sakra rozdíl

 

 

 

 

Editováno: , autor: cosby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, touareg3 napsal:

To máš odkiaľ, že olej má byť v strede mierky? To je kde taký predpis?

Nic takového samozřejmě neexistuje. Výrobce předpisuje při výměně konkrétní množství oleje a ne údaj, že to má být uprostřed mezi měrkami.

 

před 3 hodinami, Kubo22 napsal:

No geraz citam, ze si malo olej po vymene na maximum. To nie je OK. Olej ma byt v strede mierky. Ak ti v servise leju ojej na maximum uz 2x tak idtial by som siel cim skor prec.

Ak by boli zle kruzky, motor na to neupozorni. Ale ak by bol zly vstrek, ze by prepustal benzin do vlaca, a ten by stekal do motora, neupozornila by na to nejaka kontrolka ? Siel bu ten motor spravne ? Pri dnesnych citlivych motoroch na kazdu odchylku si muskim, ze by to motor mohol dat vediet.

 

Kazdopadne auto je nove v zaruke. Sup s tym do servisu, nech zistuju.

Žádná taková kontrolka neexistuje. Olej na maximu mám vždy po výměně. Kupodivu se za ty desítky let, co tak servisy dělají, nicx nestalo. S různými motory TSI mám bohaté osobní zkušenosti od 05/2010. A s většinou z nich jen a pouze v městském provozu. Kupodivu mně a ani u kolegů nikdy benzín ve viditelném množství do oleje nešel. Vím, že se tento problém řešil už u první generace 1.2 TSI, s tou jezdím i teď, a tento problém jsem nikdy nezaznamenal. Objevuje se to zcela náhodně a těžko říct, proč u některých motorů stejné konstrukce tomu tak není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, touareg3 napsal:

To máš odkiaľ, že olej má byť v strede mierky? To je kde taký predpis?

No mne to vravi logika. Pod min. je ho malo, nad max. zase vela. Oba pripady su zle. Takze byt v  strede, je podla mna ideal. Jazdim 20 rokov a este som sa nestretol scrym, aby servisy pri vymene liali olej na maximum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, cosby napsal:

Jinak...za 17 km se olej v chladném období nezahřeje natolik aby se z něj vypařil benzín. Nepleťte si zahřátí vody a oleje,to je sakra rozdíl

No, nezlob se na mně, ale benzín se vypařuje i při 20 °C a v motoru se teplota oleje měří ve vaně, kde je nejchladnější. V motoru jsou i jiná místa ve styku s olejem, kde je teplota mnohem vyšší, třeba dna pístů. 

 

Problém nemůže být v ohřívání, to by měly stejné problémy motory od jak živa. Problém je, kudy se tam benzín dostává. Já bych sázel na netěsné vysokotlaké čerpadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,benzín se sice vypařuje i při 20 st,ale jaké množství.Bohužel né takové,jaké se tam dostává přes 1) netěsné kroužky,2)vysokotlaké čerpadlo.

ADD2) Dnes si bohužel není z čeho vybírat,pokud člověk jezdí krátké trasy.Nafta nevhodná,TSI-snad už trošku lepší,ale...také bohužel.Snad jen atmosféry od Mazdy třeba.

Bohužel,těch aut s tímto problémem vidím u nás opravdu hodně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky myslím, že 17 km nemůže být krátká trasa. Tím spíš, když to prvních 20 tkm fungovalo a problém nastal až nyní. Tohle bude vyžadovat opravu.

 

btw to "šetření" a nevytáčení motoru nad 3500 ot/min nerozumím. Sice si nemyslím, že by tuto závadu způsobil tento styl jízdy, ale myslím si, že se nejvíc kazí auta "šetřílků", všechno zanesené, zatuhlé... Já když za cestu nevytočím motor aspoň jednou k omezovači, tak mám špatný pocit. Zrychlování v podstatě jen na plný plyn, což u Scaly se 70 kW moc těžké není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...