Září 6, 20214 r Ale stále v té záplavě mdlých barev aspoň něco zajímavého v nabídce když už není zvláštní lakování...
Září 14, 20213 r Aktuální speciál Světa Motorů. RS TDI vs RS TSI: Upraveno Září 14, 20213 r od Rapid1.0
Září 15, 20213 r @iMe1980 To měření na válcové zkušebně by tě mohlo zajímat, když uvažuješ o chipu 2.0 TDI 147 kW 400 Nm naměřili 158 kW a 415 Nm.
Září 15, 20213 r Jak může být u lehčího benzínového motoru s většími brzdami delší brzdná dráha než u těžšího dieselu s menšími brzdami ? Ten výkon u dieselu je slušný :-)
Září 15, 20213 r Bych tomu cca 0.5m nepřikládal zas takovou váhu, ve 100km/h ujede auto každou sekundu přes 27m, tedy stačí aby druhé auto začalo brzdit o 0.018s později (což je nic, stačí "pomaleji" šlápnout na brzdu, nebo cokoli) a už máš půl metru rozdíl...
Září 15, 20213 r Píší o 131kg t+žší nafta. I kdyby vzadu na Haldex, poloosy bylo 30kg, metrák na předek musí být znát. Ty větší brzdy a vzadu ventilované u TSi budou spíše proti vadnutí.
Září 16, 20213 r V boxu u OIII maj blbě ty výkony a vychvalovat diesel v RS? No comment :) Ona už není 4x4 DSG TSI?
Září 16, 20213 r Ono někdy bylo 4x4 TSI v RS? Jinak ono RS není nic vyloženě sportovního, takže to TDI mi tam nějak nevadí osobně a vzhledem k zaměření docela i dává smysl…
Září 16, 20213 r Octavia RS sportovní auto není, nikdy nebylo a troufám si tvrdit že ani nikdy nebude. To z něj dělají majitelé potuněných 1. a 2. generací (a už začíná i 3. gen před FL). Já RS v první řadě vnímám jako "vzhledový" stupeň výbavy, který vylepšuje standardní model. Na druhém místě je silnější motor. Zkratku RS si překládám jako "rychlé svezení". Nafta se do něho určitě hodí, jedná se o vzhledově krásné auto s krásnou spotřebou na hltání dálničních km. Takže proč ne. Buďme rádi, že v roce 2021 je ještě na výběr benzín, nafta, automat, manuál. To už brzy skončí.
Září 19, 20213 r Když se jede s benzínovým RS na spotřebu : Je to na cca 350 km včerejší Economy Run - a vozem jela konkurenční posádka ve skupině benzínových vozidel.
Září 19, 20213 r Tak tyhle motory snad o spotřebě nejsou. A skoro bych si troufl tvrdit, že pro takovouto spotřebu je potřeba ho podtáčet a tudíž trápit.
Září 19, 20213 r V 16. 9. 2021 na 8:15, Rapid1.0 napsal: Octavia RS sportovní auto není, nikdy nebylo a troufám si tvrdit že ani nikdy nebude. To z něj dělají majitelé potuněných 1. a 2. generací (a už začíná i 3. gen před FL). Já RS v první řadě vnímám jako "vzhledový" stupeň výbavy, který vylepšuje standardní model. Na druhém místě je silnější motor. Zkratku RS si překládám jako "rychlé svezení". Jak přesně definovat sportovní auto? Zase jen jako "vzhledový" stupeň výbavy bych to já nepopsal. Osobně u OIII nejvíc vnímám rozdíl v podvozku, jistota a dostatečné pohodí jak v zatáčkách, tak na brzdách, motor tak akorát, aby čověka neděsil na daily použití. Čili vlastně rychlejší a sportovnější oproti sérii je, ale pořád je to dost těžký (v mém případě) FWD kombík...
Září 19, 20213 r před 3 hodinami, boban1108 napsal: Tak tyhle motory snad o spotřebě nejsou. A skoro bych si troufl tvrdit, že pro takovouto spotřebu je potřeba ho podtáčet a tudíž trápit. Ne to nejsou, ale proč to jednou za rok nezkusit. Já to sem vložil pouze jako zajímavost.
Říjen 16, 20213 r caute po dlhej dobe. zvazujem, ze dalsim sluzobnym autom (2022) by mohla byt prave O4 RS TDI. Auta celkovo dost podrazeli a Superb v porovnatelnom konfigu ako ten terajsi je zrazu drahsi o vyse tretinu (mesacna splatka operativneho lizingu). a ist do vyrazne slabsej vybavy a motorizacie sa mi veru nechce. to radsej lepsiu Octavku. S O3 RS TDI som bol dost spokojny a mam na to auto kopec peknych spomienok. k O4 RS mam zopar otazok, na ktore som nenasiel odpovede v SK cenniku ani katalogu. Mozno bude niekto z pritomnych vediet. 1. ma RS v zaklade Progresivne riadenie? (O3 RS to mala v zaklade, do Superba som to priplacal, O4 RS to neuvadza nikde a nie je ani taka priplatkova moznost) 2. aky ma RS zakladny podvozok? (O3 RS mala v zaklade sportovy podvozok, nebolo mi treba priplacat DCC) 3. ako je na tom RS TDI s brzdami? (O3 RS mala zo zaciatku rovnake brzdy pre TDI aj TSI a tie teda brzdili kralovsky, obycajne O3 mali brzdy na moj vkus na hranici tragedie, u S3 povazujem brzdy za achilovu patu tohto inak velmi solidneho auta) PS pred par mesiacmi som mal moznost vyskusat RS iV, Auto bolo prekvapivo velmi silne nedotacave (v priamom porovnani povedzme so Superbom 2.0 TDI 4x4), TDI urcite pred objednanim pojdem vyskusat. Upraveno Říjen 16, 20213 r od PistaTT
Říjen 17, 20213 r @PistaTT Na auto teprve čekám (benzin), ale i tak dokážu odpovědět: 1) ano, už v základě 2) má sportovní podvozek snížení oproti sérii o 15 mm. Není to DCC, ale určitě u RS krom snížení podvozku bude jinak naladěný, jiné tlumiče apod. Naopak s DCC přicházíš o těch -15mm a jsi v podstatě na 0 jako běžná Octavia (stejně tak iV - tam snížení o 15mm nelze vůbec) 3) TDI má u 4. Generace vpředu menší brzdy než TSI. (16” vs 17”) Upraveno Říjen 17, 20213 r od Rapid1.0
Říjen 17, 20213 r dakujem pekne za odpovede, az na tie brzdy ma vcelku potesili. vzhladom na nizsiu hmotnost oproti S3 to snad nebude uplna katastrofa...
Říjen 17, 20213 r Brzdy o RS s TDi ti nejlíp poví asi @iMe1980 nebo u něj v tématu. Zřejmě s tím jezdí na ,,pilu" bude mít zkušenosti :).
Říjen 18, 20213 r @PistaTT tak mám pro tebe detailnější info k brzdám: “Výrazný rozdíl mezi verzemi 2.0 TSI a 2.0 TDI je v případě RS u brzd. Zážehová jednotka má větší kotouče vpředu (340 mm) i vzadu (310 mm) a oboje jsou ventilované. Diesel má ventilované jen vpředu (312 mm), vzadu (272 mm) jsou klasické celistvé.” Takze jiné jsou i zadní.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.