Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Bych tomu cca 0.5m nepřikládal zas takovou váhu, ve 100km/h ujede auto každou sekundu přes 27m, tedy stačí aby druhé auto začalo brzdit o 0.018s později (což je nic, stačí "pomaleji" šlápnout na brzdu, nebo cokoli) a už máš půl metru rozdíl...

Vloženo

Píší o 131kg t+žší nafta. I kdyby vzadu na Haldex, poloosy bylo 30kg, metrák na předek musí být znát.

Ty větší brzdy a vzadu ventilované u TSi budou spíše proti vadnutí.

Vloženo

Octavia RS sportovní auto není, nikdy nebylo a troufám si tvrdit že ani nikdy nebude. To z něj dělají majitelé potuněných 1. a 2. generací (a už začíná i 3. gen před FL). Já RS v první řadě vnímám jako "vzhledový" stupeň výbavy, který vylepšuje standardní model. Na druhém místě je silnější motor. Zkratku RS si překládám jako "rychlé svezení". Nafta se do něho určitě hodí, jedná se o vzhledově krásné auto s krásnou spotřebou na hltání dálničních km. Takže proč ne. Buďme rádi, že v roce 2021 je ještě na výběr benzín, nafta, automat, manuál. To už brzy skončí.

Vloženo
V 16. 9. 2021 na 8:15, Rapid1.0 napsal:

Octavia RS sportovní auto není, nikdy nebylo a troufám si tvrdit že ani nikdy nebude. To z něj dělají majitelé potuněných 1. a 2. generací (a už začíná i 3. gen před FL). Já RS v první řadě vnímám jako "vzhledový" stupeň výbavy, který vylepšuje standardní model. Na druhém místě je silnější motor. Zkratku RS si překládám jako "rychlé svezení".

Jak přesně definovat sportovní auto? Zase jen jako "vzhledový" stupeň výbavy bych to já nepopsal. Osobně u OIII nejvíc vnímám rozdíl v podvozku, jistota a dostatečné pohodí jak v zatáčkách, tak na brzdách, motor tak akorát, aby čověka neděsil na daily použití. Čili vlastně rychlejší a sportovnější oproti sérii je, ale pořád je to dost těžký (v mém případě) FWD kombík...

Vloženo
před 3 hodinami, boban1108 napsal:

Tak tyhle motory snad o spotřebě nejsou. A skoro bych si troufl tvrdit, že pro takovouto spotřebu je potřeba ho podtáčet a tudíž trápit. 

Ne to nejsou, ale proč to jednou za rok nezkusit.

Já to sem vložil pouze jako zajímavost.

  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

caute po dlhej dobe.

zvazujem, ze dalsim sluzobnym autom (2022) by mohla byt prave O4 RS TDI. Auta celkovo dost podrazeli a Superb v porovnatelnom konfigu ako ten terajsi je zrazu drahsi o vyse tretinu (mesacna splatka operativneho lizingu). a ist do vyrazne slabsej vybavy a motorizacie sa mi veru nechce. to radsej lepsiu Octavku. S O3 RS TDI som bol dost spokojny a mam na to auto kopec peknych spomienok. 

 

k O4 RS mam zopar otazok, na ktore som nenasiel odpovede v SK cenniku ani katalogu. Mozno bude niekto z pritomnych vediet.

 

1. ma RS v zaklade Progresivne riadenie? (O3 RS to mala v zaklade, do Superba som to priplacal, O4 RS to neuvadza nikde a nie je ani taka priplatkova moznost)

2. aky ma RS zakladny podvozok? (O3 RS mala v zaklade sportovy podvozok, nebolo mi treba priplacat DCC)

3. ako je na tom RS TDI s brzdami? (O3 RS mala zo zaciatku rovnake brzdy pre TDI aj TSI a tie teda brzdili kralovsky, obycajne O3 mali brzdy na moj vkus na hranici tragedie, u S3 povazujem brzdy za achilovu patu tohto inak velmi solidneho auta)

PS pred par mesiacmi som mal moznost vyskusat RS iV, Auto bolo prekvapivo velmi silne nedotacave (v priamom porovnani povedzme so Superbom 2.0 TDI 4x4), TDI urcite pred objednanim pojdem vyskusat. 

Editováno: , autor: PistaTT
Vloženo (editace)

@PistaTT Na auto teprve čekám (benzin), ale i tak dokážu odpovědět:

 

1) ano, už v základě 

2) má sportovní podvozek snížení oproti sérii o 15 mm. Není to DCC, ale určitě u RS krom snížení podvozku bude jinak naladěný, jiné tlumiče apod. Naopak s DCC přicházíš o těch -15mm a jsi v podstatě na 0 jako běžná Octavia (stejně tak iV - tam snížení o 15mm nelze vůbec)

3) TDI má u 4. Generace vpředu menší brzdy než TSI. (16” vs 17”)

 

 

 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Vloženo

@PistaTT tak mám pro tebe detailnější info k brzdám:

“Výrazný rozdíl mezi verzemi 2.0 TSI a 2.0 TDI je v případě RS u brzd. Zážehová jednotka má větší kotouče vpředu (340 mm) i vzadu (310 mm) a oboje jsou ventilované. Diesel má ventilované jen vpředu (312 mm), vzadu (272 mm) jsou klasické celistvé.”

 

Takze jiné jsou i zadní. 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...