Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Venku na sluníčku už tak pěkná ta Zelená Mamba není. 

Ale stále v té záplavě mdlých barev aspoň něco zajímavého v nabídce když už není zvláštní lakování...

Přesně tak chlapci, letiště. 

Aktuální speciál Světa Motorů. RS TDI vs RS TSI:

 

C088DF8D-3955-4157-82AA-EF228A91C7C0.jpeg

133D4684-5235-4161-B7BD-C3622C5B5A73.jpeg

E624BF59-2810-4276-BDE5-BBB65388FC5F.jpeg

556FDD95-55CE-4F31-A36D-568ABAEFCC18.jpeg

B8EF09D4-721C-4C0F-AE08-1C286075E9EE.jpeg

Upraveno od Rapid1.0

@iMe1980 To měření na válcové zkušebně by tě mohlo zajímat, když uvažuješ o chipu

 

2.0 TDI 147 kW 400 Nm naměřili 158 kW a 415 Nm. 

Jak může být u lehčího benzínového motoru s většími brzdami delší brzdná dráha než u těžšího dieselu s menšími brzdami ?

Ten výkon u dieselu je slušný :-)

 

 

Vyšší váha dieselového agregátu má více zatížený předek …

+ haldex u nafty taky něco váží. 

Bych tomu cca 0.5m nepřikládal zas takovou váhu, ve 100km/h ujede auto každou sekundu přes 27m, tedy stačí aby druhé auto začalo brzdit o 0.018s později (což je nic, stačí "pomaleji" šlápnout na brzdu, nebo cokoli) a už máš půl metru rozdíl...

Píší o 131kg t+žší nafta. I kdyby vzadu na Haldex, poloosy bylo 30kg, metrák na předek musí být znát.

Ty větší brzdy a vzadu ventilované u TSi budou spíše proti vadnutí.

V boxu u OIII maj blbě ty výkony a vychvalovat diesel v RS? No comment :) Ona už není 4x4 DSG TSI?

Aktuálně tato motorizace (benzín 245 koní, 4x4) nabízena pouze v Kodiaqu RS

Ono někdy bylo 4x4 TSI v RS? Jinak ono RS není nic vyloženě sportovního, takže to TDI mi tam nějak nevadí osobně a vzhledem k zaměření docela i dává smysl…

Octavia RS sportovní auto není, nikdy nebylo a troufám si tvrdit že ani nikdy nebude. To z něj dělají majitelé potuněných 1. a 2. generací (a už začíná i 3. gen před FL). Já RS v první řadě vnímám jako "vzhledový" stupeň výbavy, který vylepšuje standardní model. Na druhém místě je silnější motor. Zkratku RS si překládám jako "rychlé svezení". Nafta se do něho určitě hodí, jedná se o vzhledově krásné auto s krásnou spotřebou na hltání dálničních km. Takže proč ne. Buďme rádi, že v roce 2021 je ještě na výběr benzín, nafta, automat, manuál. To už brzy skončí.

Když se jede s benzínovým RS na spotřebu :

Screenshot_20210919_143612.thumb.jpg.71e5691856f2854d9012bf8c319cdeb2.jpg

Je to na cca 350 km včerejší Economy Run - a vozem jela konkurenční posádka ve skupině benzínových vozidel. 

IMG_20210918_205423.thumb.jpg.4e5ae6b740fedf37578d8cc96ce9bd1a.jpg

Tak tyhle motory snad o spotřebě nejsou. A skoro bych si troufl tvrdit, že pro takovouto spotřebu je potřeba ho podtáčet a tudíž trápit. 

Moc hezky výsledek. 

V 16. 9. 2021 na 8:15, Rapid1.0 napsal:

Octavia RS sportovní auto není, nikdy nebylo a troufám si tvrdit že ani nikdy nebude. To z něj dělají majitelé potuněných 1. a 2. generací (a už začíná i 3. gen před FL). Já RS v první řadě vnímám jako "vzhledový" stupeň výbavy, který vylepšuje standardní model. Na druhém místě je silnější motor. Zkratku RS si překládám jako "rychlé svezení".

Jak přesně definovat sportovní auto? Zase jen jako "vzhledový" stupeň výbavy bych to já nepopsal. Osobně u OIII nejvíc vnímám rozdíl v podvozku, jistota a dostatečné pohodí jak v zatáčkách, tak na brzdách, motor tak akorát, aby čověka neděsil na daily použití. Čili vlastně rychlejší a sportovnější oproti sérii je, ale pořád je to dost těžký (v mém případě) FWD kombík...

před 3 hodinami, boban1108 napsal:

Tak tyhle motory snad o spotřebě nejsou. A skoro bych si troufl tvrdit, že pro takovouto spotřebu je potřeba ho podtáčet a tudíž trápit. 

Ne to nejsou, ale proč to jednou za rok nezkusit.

Já to sem vložil pouze jako zajímavost.

  • 4 týdny později...

caute po dlhej dobe.

zvazujem, ze dalsim sluzobnym autom (2022) by mohla byt prave O4 RS TDI. Auta celkovo dost podrazeli a Superb v porovnatelnom konfigu ako ten terajsi je zrazu drahsi o vyse tretinu (mesacna splatka operativneho lizingu). a ist do vyrazne slabsej vybavy a motorizacie sa mi veru nechce. to radsej lepsiu Octavku. S O3 RS TDI som bol dost spokojny a mam na to auto kopec peknych spomienok. 

 

k O4 RS mam zopar otazok, na ktore som nenasiel odpovede v SK cenniku ani katalogu. Mozno bude niekto z pritomnych vediet.

 

1. ma RS v zaklade Progresivne riadenie? (O3 RS to mala v zaklade, do Superba som to priplacal, O4 RS to neuvadza nikde a nie je ani taka priplatkova moznost)

2. aky ma RS zakladny podvozok? (O3 RS mala v zaklade sportovy podvozok, nebolo mi treba priplacat DCC)

3. ako je na tom RS TDI s brzdami? (O3 RS mala zo zaciatku rovnake brzdy pre TDI aj TSI a tie teda brzdili kralovsky, obycajne O3 mali brzdy na moj vkus na hranici tragedie, u S3 povazujem brzdy za achilovu patu tohto inak velmi solidneho auta)

PS pred par mesiacmi som mal moznost vyskusat RS iV, Auto bolo prekvapivo velmi silne nedotacave (v priamom porovnani povedzme so Superbom 2.0 TDI 4x4), TDI urcite pred objednanim pojdem vyskusat. 

Upraveno od PistaTT

@PistaTT Na auto teprve čekám (benzin), ale i tak dokážu odpovědět:

 

1) ano, už v základě 

2) má sportovní podvozek snížení oproti sérii o 15 mm. Není to DCC, ale určitě u RS krom snížení podvozku bude jinak naladěný, jiné tlumiče apod. Naopak s DCC přicházíš o těch -15mm a jsi v podstatě na 0 jako běžná Octavia (stejně tak iV - tam snížení o 15mm nelze vůbec)

3) TDI má u 4. Generace vpředu menší brzdy než TSI. (16” vs 17”)

 

 

 

Upraveno od Rapid1.0

dakujem pekne za odpovede, az na tie brzdy ma vcelku potesili.

vzhladom na nizsiu hmotnost oproti S3 to snad nebude uplna katastrofa... 

Brzdy o RS s TDi ti nejlíp poví asi @iMe1980 nebo u něj v tématu. Zřejmě s tím jezdí na ,,pilu" bude mít zkušenosti :).

@PistaTT tak mám pro tebe detailnější info k brzdám:

“Výrazný rozdíl mezi verzemi 2.0 TSI a 2.0 TDI je v případě RS u brzd. Zážehová jednotka má větší kotouče vpředu (340 mm) i vzadu (310 mm) a oboje jsou ventilované. Diesel má ventilované jen vpředu (312 mm), vzadu (272 mm) jsou klasické celistvé.”

 

Takze jiné jsou i zadní. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.