Přejít na obsah

Odklon předního kola / nepohodlný podvozek


Trongix

Doporučené příspěvky

Dobrý den, pořídil jsem si před půl rokem S3 2.0 TDI 110kw DSG (DQ250) 2017 L&K a řeším problém s komfortem podvozku. Když jedu jako řidič tak cítím od podvozku drncání při ustálené jízdě a zatáčení. Většinou se to projeví od 60km/h a pokračuje tak do 110km/h. Když jedu jako spolujezdec tak je to mnohem lepší, až skoro neznatelné. Nezáleží na kvalitě vozovky, dalo by se říci čím lepší vozovka a čím více ustálená jízda rovně, tak tím více je to znatelné. Pokud vyřadím, tak to dělá stále tak tím jsem vyřadil motor a převodovku. Na letních 19 palcových kolech to dělalo méně, teď je auto na 18 palcových kolech a tam je to hodně znatelné. Pokud DCC nastavím na Sport tak je podvozek tvrdý, ale už to skoro nedrncá. Pokud přenu na Normal nebo Comfort tak se drncání rapidně zvýší. Nechal jsem si tedy vyvážit kola a udělat geometrii a výsledek je takový jaký vidíte níže. Všechny údaje jsou v mezích až na odklon na předním levém kole. Bylo mi řečeno v autorizovaném servise že by to nemělo nejspíše "žrát" pneumatiku, ať to neřeším. Mě to drncání ale vytáčí tak bych se rád zeptal, setkal se s tím někdo? Nechci bezhlavě měnit díly na předku tak se snažím vymyslet čím by to mohlo být. Děkuji za každou radu.

Odklon.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prý seřídili co se dá, ale s tímhle kromě výměny dílů více nezmůžou. Že si myslí že to bylo bourané na levou stranu a něco tam je ohnuté, ale vidět to prý není. Bourané to na předek nebylo, jediná pojistná událost je tam ještě z Německa kdy někdo odřel zadní část auta při parkování. Ještě jsem zapomněl že auto má najeto 103 tisíc km. Tlumiče kontrolovali, nebyli mastné ani orosené a odhadovaná životnost byla 50%. Popravdě když jsem měl půjčené přítelkyně auto (SCALA) tak ta byla pohodlnější než Superb 3 s DCC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Supa @Trongix je to přeci rozdíl jako kráva! To nemůže servis myslet vážně! Neznám povolené hodnoty u Supa, ale povolený rozdíl mezi koly určitě nebude tolik, tady je 1°18' jestli dobře počítám. To posunutím nápravnice asi nesrovnáš.

Takže otázka, co je ohnuté nebo posunuté ať vlivem špatného seřízení nebo vlivem nárazu. Určitě to tak nenechej. První zkusit geo jinde pro vyloučení chyby měření. Pokud se ukáže, že je to ve stejných hodnotách, pak tě nejspíš čeká výměna ramene nebo tlumičů nebo těhlice nebo čepů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já jsem třeba drncání řešil několik let a vyřešilo to přemístění trojúhelníku od rezervy tak, aby neklepal do karoserie. U mě to byl zvukový projev, který jsem považoval za nekomfort podvozku. Jestli je to u tebe jen u řidiče a ne u spolujezdců (ať vpředu nebo vzadu), tak je potřeba si vyjasnit, co je vlastně myšleno drncáním. Jestli tě to natřásá v sedadle a nebo jestli slyšíš hluk. Cca první rok výroby (já mám MR2017, výroba červenec 2016) byly vadné rámy sedadel a vyměňovaly se na záruku - sice trochu, ale sedadlo se kolíbalo v zatáčkách s drobným cvaknutím. Další co by mě napadalo může být tlumič. To, že není vyteklý, to bohužel nic neznamená. Neměl jsem je vyteklé a byly zničené. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dfga Jen abych to pak nedal do jiného servisu a nezačali bezhlavě měnit díly. Nerad bych měnil vše co se dá, takhle jsem to dělal u Octavie 2 a nechci to opakovat 😃.

@miklisek Mě to taky příjde hodně, ale jak se k tomu vyjádřil hamoun tak to tím nemusí vůbec být.

@bojler Pod drcáním myslím to že se jedná o "natřásání" v sedadle. Je to cítit částečně i ve volantu. Příjde mi že je to něco podobného jako kdyby poskakovala pneumatika po silnici a nedržela tak jak má,

 

Začínám se čím dál tím více přiklánět k tomu že to jsou přední tlumiče, protože když jedu po nekvalitní silnici tak to zmizí ale když jedu po rovné pěkné silnici a je tam třeba spoj nebo je povrh hrubší tak to začne drncat. Když jsem dneska vyjel a silnice byla pokrytá celá sněhem tak to ani jednou nezadrncalo.

 

Nápravnici neposouvali, protože by to byla celkem práce a to oni by se do toho jen tak nepustili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

No mam presne rovnaky problem ako @Trongix

Menil som predne tlmice, nasledne sa robila geo, bol zly pravy predny odklon, ten nastavili do tolerancie ale odvtedy drnca podvozok, na mieste sofera nonstop od 40 vyssie, na spolujazdcovej strane necitit.

Robil to aj na letnych aj na zimnych pneu. 

R17 a R19

Editováno: , autor: dfga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridávam info.

Gumy 3x vyvážene.

Nedalo mi to, skúsil som Hunter.

Vyvazene ok ale jedna mala zlý roadtest 110N, tolerancia 80.

Predna ľavá.

To iste bude na letných.

Asi bol zlý tlmič a skákala pneu?

Objednal som nové pneu a dám vedieť.

 

Editováno: , autor: dfga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...