Přejít na obsah

Projektorová světla


ntr23

Doporučené příspěvky

E1 - nemáš pravdu, skutečně ty Osramky NBP mají při pohledu do světla duhově namodralej okraj, hlavně v projektorech - je to daný tou namodralou špičkou  a spodkem baňky, který vrhají "modrej stín" na reflektor a ten se zobrazuje i navenek. Po první instalaci NBP na místo původních sériovejch Osramek bez přívlastku jsem dokonce dostal několik otázek, kolik jsem zaplatil za ty HIDy a na STK jsem dokonce musel jednu vyjmout ven, abych technikovi dokázal, že nemám za čočkama výbojky - tak ta barva ve srovnání s obyčejnýma halogenkama klame...

 

Samozřejmě, když stojí vedle sebe dvě auta, jedno s pravýma xenonama a druhý s NightBreakerama, je rozdíl naprosto jasnej - ale úplně stejně je obrovskej rozdíl i mezi obyčejnýma sériovýma halogenama a Osram NBP. U fábulí a roomů s pouze bihalogenovýma světlama (předface) se uživatelé po namontování NBP dokonce poprvé v noci podívají, kam skutečně jedou, protože s původníma H7 tyhle auta mžourají jak bludička Julča.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám v projektorech tyto.

Potkávací http://www.obautodily.cz/eshop/ledky-zarovky-xen-prestavby/philips-zarovky-halogenove/nightguide-3x-bezpecnost/philips-h7-s-12v-55w-nightguide-3-barevna-bezpecno-id:3019.eshop

Dálkové http://www.obautodily.cz/eshop/ledky-zarovky-xen-prestavby/philips-zarovky-halogenove/x-treme-vision-100/philips-h7-12v-55-w-x-treme-vision-100-svetla-id:4172.eshop

Škoda že se ty nightguide už doprodávají a mimochodem dělají světlo ve třech barvách jelikož na baňce jsou postraně proužky.

Zatím drží ale mám denní svícení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mám Fabia II r.v. 2011 a projektorová světla bez corner funkce. Na každých semaforech nebo při parkování je slyšet motorek regulace sklonu světlometů a i na zdi nebo na zádi aut přede mnou je vidět pohyb světlometu nahoru nebo dolů. Víte někdo co je to za funkci? Automatická regulace sklonu přece u Fabie není?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ba, tam by měla bejt jen manuální regulace a pokud ten motorek houpá světlama při parkování nebo při tozjezdu z křižovatky, je tam nějaká bota - normálně je zapojení udělaný tak, aby se kolísání palubního napětí podle změn otáček motoru/alternátoru jak na potenciometru na palubce, tak na potenciometru v mechanismu naklápění světla vykompenzovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare, právě že to napájení moc vykompenzovaný nemají. Jestli jsi viděl schéma, tak poťák je napájený ze zapalování (pojistka 3), a samotné motorky od žárovek tlumených světel. Tam do toho mluví taky úbytek napětí spotřebou žárovek.

Ale na poloze světel by to zas takový vliv mít nemělo, aby to bylo poznat na svícení.

Já bych viděl vadu v poťáku nastavování, že má jezdec nedostatečný přítlak, nebo tak něco. A nebo něco ve vedení. 

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měls ty serva někdy rozebraný? Oba dva potenciometry (na palubce i ve světle) vytvářejí vyváženej odporovej můstek, kterej se na straně palubky pohybem ovladače rozváží a na straně serva se pohybem táhla k parabole zase dovažuje. A právě to, že jsou všecky potenciometry napájený z kladnýho přívodu a kostry plus servo má ve zpětný vazbě zavedenou hysterezi kompenzuje ty rozdíly mezi 12V na baterce v klidu a 14,5V za chodu motoru spolu s krátkodobým kolísáním třeba vinou servořízení. Rozdíl ± 0,1V nehraje roli, to zapojení vykompenzuje i větší úbytky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, netušil jsem, že to může mít až tak komplikované řešení. Dělá to takhle od počátku a na samotné svícení si nemohu stěžovat, takže budu dělat, že to neslyším (ten pohyb světel je minimální - světelný paprsek centimetr nahoru nebo dolů na zádi auta přede mnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: Já chápu princip dovažování mezi potenciometry. Sám jsem si to kdysi montoval do Feldy, výměnou za hadičkový systém, tak to znám dokonale.

A dbal jsem na to aby bylo napájení všeho z jednoho bodu, pro přesnost referenčního napětí pro oba porovnávací potenciometry. Je jedno jestli je napájení pro oba poťáky 12, nebo 14V. Referenční napětí se pro ně úměrně upraví. Ale rozdíl je pokud v palubce je připojen na málo zatíženou větev "zapalování", a ve světle na významně zatíženou větev zatíženou 55W žárovkou. Tam může být rozdíl taky 0.5V. A při tom tenounkém vedení jak šetří na mědi. Naštěstí to připojili hned za pojistku, takže se neprojevuje úbytek napětí vedení až k žárovce.

A protože je žárovka poměrně stabilní zátěž, tak se to ve výsledku projevuje jen minimálně. A taky díky benevolentní hysterezi to bývá v klidu.

 

Mě se to viditelně nehýbe. Nebo jsem si toho nevšiml. Nechápu že Jmenovi se to pohybuje. Má to nějaké citlivé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsem to napsal moc složitě, tak ještě jednou pro příklad:

 

Potenciometr v palubce je napájen 12V při nastavení do poloviny dráhy je na jezdci 6V. (regulační napětí)

Když bude potenciometr ve světle taky napájený 12V, tak při regulačních 6V, servomotorek ho natočí taky do poloviny dráhy. Takhle je to ideální.

 

Ale když potenciometr ve světle bude napájený jen např. 9V, tak při regulačním napětí 6V, servomotorek natočí potenciometr jen do dvou třetin.

A to už světlo svítí úplně jinam. (pro polovinu dráhy by regulační napětí muselo mít 4.5V)

 

Co jsem popsal je extrémně velký rozdíl v napájení obou potenciometrů,  ale správně by bylo, aby oba potenciometry, v palubce i ve světle byly napájeny naprosto stejným napětím a ne ovlivňované zatížením nějakých jiných spotřebičů.

 

Když by byl onen rozdíl v napájení trvalý, tak to moc nevadí. Nastaví se světla na regloskopu. Ale když je hodně proměnlivý, tak se proto světla neustále hýbou.

 

Při malých rozdílech, jenom nepřesností (hysterezí) celého zařízení, jsou světla celkem v klidu. Teda u mě. Ale možná že u někoho, můžou být nedokonalé spoje ve vedení a už se to projevuje pohybem světel.

 

 

A Jmenovi bych doporučil s tím něco dělat, protože si myslím že se mu to nehejbe jen při parkování a stání, ale pořád, jen se to nedá za jízdy poznat. A servomotorky nejsou stavěné na neustálý pohyb, tak mu asi takhle dlouho nevydrží.

 

 

 

 

Jen můj názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou nutností dát to co nejdřív do pořádku nejde nesouhlasit - ty serva u halogenů jsou něco jinýho než serva od xenonů, který naopak pro neustálej pohyb stavěný jsou (sklon xenonů se mění i podle propérování na nerovnostech), takže neustálý pocukávání těm halogenovým servům škodí - a je to i dost dobře možný, že se jim tím vydírá ta pojezdová dráha potenciometru, tím tam kolíše odpor = mění se signál určující polohu světla a servopohon se ho neustále snaží doladit = proto to cuká čím dál víc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chlapi, nemáte někdo přímé porovnání žárovek Tungsram a Osram H7? Zajímá mě svítivost a výdrž, které jsou lepší?

Konkrétně Tungsram Megalight Ultra +90% a Tungsram Megalight Ultra +120% vs. Osram Night Breaker Plus případně Osram Night Breaker Unlimited.

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu jen porovnávat sériově montovaný Osramy bez přívlastku s Osram NightBreaker Plus - jiný jsem byl línej kupovat a zkoušet. Osvícení "cílový" plochy před autem je s NightBreakerama o 100% lepší, vykrytí je bez tmavších fleků (hůř ozářenejch ploch) ve srovnání s původníma. Životnost - první pár jsem namontoval v srpnu 2011, odešel mi letos někdy na jaře - psal jsem to sem do vlákna o žárovkách, obě H7 odlítly najednou při rozsvícení při odjezdu z práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osram Night Breaker Plus mám, v projektoru i dálkových světlech v jiném autě, je to určitě lepší jak obyčejné žárovky. Teď to chci dát právě do Fabky předface s projektorem H7, jsou tam obyčejné a je to slabota.

Zajímalo mě právě to srovnání s Tungsramem, jsou levnější, ale asi zase vezmu ty Nighbreakery, teď se ty Plus dají sehnat za pěknu cenu, když už jsou místo nich nové Unlimited.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednak mají proti základním žárovkám lepší vykrytí osvícený plochy při potkávacím světle, druhak při odklopení clonky (dálkový světlo) dělají hezky vykreslenej ovál postavenej na vejšku (když posvítíš na svislou stěnu cca 10-15m před autem). Mluvím o projektorech - ten ovál promítnutej na svislý stěně postavenej na vejšku se při průmětu na silnici "transformuje" na cca 100-110m dlouhej "jazyk" osvětlující rovnoměrně prostor před autem, ve kterým vidíš na to jak je čočka projektoru malá, docela dost podrobností. 

 

Se základní žárovkou na tlumený světlo vidíš výraznou hranici světla a stínu, ale v osvícený ploše jsou tmavší místa a do stran, hlavně doprava směrem na krajnici je vidět dost mizerně. Dálkový světlo je mžouravý, osvícená plocha je nejasně ohraničená, ve větší vzdálenosti osvětlení výrazně klesá.

 

Po osazení NightBreakerů je "jazyk" světla rovnoměrnej bez tmavších míst jak na tlumený, tak na dálkový světlo. Kdo chce, může si vyměnit jen jednu žárovku a pak se jet projet potmě někam do lesa, kde rozdíl krásně uvidí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...