Přejít na obsah

Projektorová světla


ntr23

Doporučené příspěvky

Takto som to nemyslel ja som nevedel o tom že sa to dá ešte manuálne donadstaviť, keď som sa pozrel do knihy o Fabii tak som to našiel kde to je ten šrob na to.

 

No jak to myslím, že mi je přišroubuje někam vejš-třeba na kapotu :kol-28:

Už som videl ROomster ktorý mal dve svetlá pripevnené jak na rally :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ony jsou na ty moderní "dýzajny" nějaký přídavný světla strašně blbě namontovatelný - nárazník je stlačenej pod obrys masky, je potřeba buď vrtat - řezat do něj, nebo do mřížky před chladičem.

 

Nárazník je přitom laminátová šlupička, nic nevydrží, hned se prohne nebo dokonce prolomí. Kdo má sériově mlhovky, jinam než do mřížky chladiče nebo na nějakou rampu před mřížku si přídavný světla nedá.

 

A to je ještě otázka, jak se na tu rampu bude tvářit kontrolní technik na STK, protože oni teď jdou i po věcech, co jsou namontovaný na předek auta - po zaoblení, možnosti ohnutí/zlomení a vzniku ostrý hrany atd - aneb vše pro ochranu případnýho kandidáta Darwin Award, kterej vám bez rozhlídnutí vleze z chodníku těsně před kapotu, přesně jak to nařizuje zasraná legislativa ještě zasranějšího a totálně zkorumpovanýho €urohujerskýho Údu... 

 

Protože podle nich co dneska nemáte schovaný pod povrchovou linii původní kastle, to je potenciálně nebezpečný a vyznavači €urohujerství jsou schopný vás za to lynčovat - vzpomeňte si, jak pár roků zpátky ti €urohujerský zkurvysyni zakázali na auta montovat rámy á la "Cow catcher"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nazdar vedel by my niekto poradit?Špekulujem na fabke dat denne svietenie led diody,no to nie je nič nove ja viem.Mám prepínač na denne svietenie ktoré možem vypnut alebo zapnut (to ma každa 2fabka)No a tuje ten zadrhel že sa zapinaju projektory tak či tak(myslím ručne alebo sa zapnu sami)Keď že som investoval do H7 tak by som chcel ich šetrit.Nema niekto nejaky napad ako viradit hlav.svetla a aby svietili len diody.A ručne by zas išli projektory.Takže dakujem za každu radu,schemu atď. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všecky schválený světla pro denní svícení mají 3 dráty - jeden se napojí na kostru (většinou černej), druhej na +12V od baterky (přes pojistku - červenej) a třetí (bílej) se napojí na přívod k jedný žárovce obrysovek (nebo k tlumenýmu světlu) - tím je zajištěno, že po připojení +12V na žárovku obrysovýho osvětlení uvnitř toho DLR světla dojde k jeho vypnutí. Žádný další spínače se instalovat nemusí. Uvědom si, že jakýkoliv "samodomo LEDky" nemají homologaci k provozu na silnicích a pokud už s nima projdeš u policajta na cestě, rozhodně bez homologace neprojdou na STK - tam tě s tím vyhodí jak hejla.

 

Schéma je jednoduchý - je tam do kladnýho přívodu k LEDkám vřazenej FET s P-kanálem a s Gate drženou na potenciálu kostry přes odpor s relativně velkou hodnotou => tím se P-FET drží otevřenej = LEDky svítí vždycky, když na DLR přivedeš +12V. Když pomocí bílýho drátu přivedeš na DLR ještě jednou kladný napětí od zapnutýho světla, přes odpor menší než je ten ke kostře se na Gate dostane kladnej potenciál a tím se FET zavře = LEDky zhasnou. Toť vsjo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spínač denního svícení nech vypnutý a LED světla zapoj obvyklým způsobem. Nejjednodušší je relátko s diodou připojené mezi zapalování a obrysovky. Schema  zapojení budeš mít určitě u těch světýlek. Při zapnutí zapalování se LED rozsvítí, a zhasnou jak zapneš velký světla.

 

Ekkar mě předběhl. Jestli jsou už tak přizpůsobený, jak píše, tak o to je to jednodušší.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se přidám k majitelům Osramek NB Unlimited..předtím NB+ které jsem měl 2 roky a nyní šly k přítelkyni..po výměně za Unlimited je rozdíl překvapivě znatelný..barva čočky víc připomíná xenon a v noci je svítivost daleko lepší i pro laika..upřímně jsem takový rozdíl oproti NB+ nečekal..za mě určitě palec nahoru..do předfl projektorů asi lepší neseženeme :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Taky vám projektory pri spuštění na baterku bez nastartovaného motoru s klíčkem jen do polohy 1 aby se nerozjely kontrolky klesají automaticky do 3. polohy ikdyž jsou nastaveny na 0? A když otočím klíček dál rychle stoupnou na 0.. je to tak dobré nebo chyba? :/ Díky

 

Jinak taky mám NB unlimited a dříve jsem spokojenej nebyl ale teď mě trochu seřídili světla ve škodě a zatím jsem je zkoušel jen s půl nádrží a svítí úžasně. Konečně něco vídím :) a to říkali že zvedli jen lehce pravé světlo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Raz v lete som išiel v Maďarsku po asi novej ceste v noci. Nemala namaľované žiadne čiary, hladký čierny asfalt, po stranách vysoké stromy ale nie hneď pri krajinici ako v lese a k tomu zamračené, takže žiadne svetlo od Mesiaca. Normálne som musel zastaviť a skontrolovať svetlá, lebo som mal pocit že mi svietia iba parkovačky, alebo ako keď ideš v noci a máš na sebe ešte aj tmavé slnečné okuliare. Jednoducho nebolo v okolí nič, čo by poriadne odrážalo svetlo a mal som pocit ako keby som išiel naozaj bez svetiel. Naozaj nechutný pocit, nikomu to neprajem. Podobné to je, keď ideš v noci po mokrej ceste ktorá nemá namaľované čiary. V zime keď bude už bude skoro tma a denne budeš jazdiť za tmy na mokrej vozovke a v zlom počasí, so špinavými svetlami, tak pochopíš o čom tu píšeme. Teraz je to ešte v pohode.

 

Presne takto svietia aj tie moje a preto uvažujem nad HID. Nie z nejakej frajeriny, ale kvôli tomu, aby som videl cestu. Je to fakt bieda s tými projektorovými svetlami :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já dvakrát otravoval ve škodovce se světly. Nakonec mě pozvedli pravé světlo a teď to svítí jak divé. Má to téměř dosvit dálkových ale vlevo je to těsně pod hranu oken ostatním a napravo je to nad střechu auta ale až v dálce nějakých 200-300m .. je to dobře vidět i na značkách u cesty.. Skvělé :) navíc mám Osram NB unlimited..

 

A nikdo na mě ještě neblikl že bych jej osilňoval..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na technické jsem si řekl o doseřízení světel až k horní možné teleranci směrem nahoru. Příjemný pán s tím neměl problém, a se slovy opravdu by to chtělo trochu přizdvihnout to takto doseřídil a nyní v kombinaci s Osram Silverstar+60% konečně spokojenost   :kol-147:  sám se divil, že tovární nastavení bylo poměrně zbytečně nízko posazené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som z reflektorov vybral žiarovky (používam Osram Night Breaker Unlimited H7) a pomocou vaty a drevenej špajdle som vnútorné strany obidvoch šošoviek očistil. Ľavá šošovka bola akoby trošku zahmlená, no pravá bola v pohode. Uvidím, či to pomôže, ale veľkú šancu tomu nedávam.

 

Ináč čo sa týka spomínaných žiaroviek, nezaznamenal som nejakú super-turbo-profi-mega svietivosť oproti klasickým Narva žiarovkám. Dokonca som pri výmene len tak pre porovnanie dal do jedného svetlometu klasickú a do druhého vyššie spomínanú Osram-ku. Stál som asi 2m pred stenou, ale rozdiel medzi svetlami som nepostrehol. Možno by to chcelo väčšiu vzdialenosť.

 

Svetlá ešte skúsim nastaviť, aj keď neverím, že za rok používania by o toľko klesli. A ak ani toto nepomôže, budem sa musieť stať HIDkárom :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nás sa v škodovke objednáva pomaly už na všetko. Predpokladám, že aj na toto. A na to času nemám. Okrem toho tam urobia to isté ako ja, keď si nastavujem svetlá. Skúsim ich ešte pozrieť a nastaviť. Uvidím, či to pomôže, no obávam sa toho, že nie, lebo aj keď by svietili vyššie, ich svetelný výkon je dosť biedny na to, aby osvetľovali ešte väčšiu plochu. Proste už teraz svietia slabo tak, ako písal e1. Jediné, čo by im pomohlo sú žiarovky s vyššou svietivosťou, lebo pri týchto sa celou cestou zabávam s koliečkom ovládania sklonu svetiel, ale neviem ich nastaviť tak, aby svietili poriadne. Niekedy sa mi zdá, že dobre svietia pri nastavení "úplne hore", inokedy zase, že dobre svietia pri nastavení na "2".

 

Podľa návodu na čistenie xenónov (niekde vyššie v príspevkoch je aj link) som usúdil, že šošovka by mala držať v konzole poriadne. Však keby nedržala riadne, tak by som ju na našich cestách už dávno vytriasol a odpadla by (teda obidve by odpadli). Je pravda, že ten návod je pre xenónove svetlomety, ale predpokladám, že konštrukcia konzolky na držanie šošovky bude pevná aj v tomto prípade.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to tady několikrát psal - projektory nesvítí ani málo ani špatně. Jen prostě svítí tam, kam vyžadujou předpisy = DOPŘEDU PŘED AUTO, cca do vzdálenosti 60m na tlumený a víc jak 110 na dálkový. Kam nesvítí vůbec nebo kam svítí velice málo, jsou boky v úhlu větším jak asi 20° od osy světlometu a těsně před auto, což jsou zóny tradičním světlometem s obyčejnou parabolou velice dobře ozařovaný - jenže při jízdě rychlostí větší jak cca 30-40km/h je jejich nadměrný osvětlení nedbytečný a nepotřebný. Jen dělají "dobrej dojem pro oko", že je prostor před autem dobře osvětlenej - ve skutečnosti s obyčejným světlometem dál před auto než s projektorovým světlometem nevidite. Vidíte parazitní boční laloky, který jen dělají dojem, že nejedete do úzkýho osvětlenýho tunelu - ale předmět se stejnou barvou a stejně daleko od auta vidíte s projektorem daleko líp, respektive za stejnejch světelnejch podmínek ho ve světle projektoru vidíte na větší vzdálenost, než když svítíte obačejnou parabolou - a to hlavně v případě, že na sobě nemá reflexní prvky. Ale českej řidič je zvyxklej, že auto svítí hlavně těsně před masku a tak hledá nejvíc problémů tam, kde je těsně před čumákem auta relativně temno, protože paprsky z moderních světlometů se tam ještě nestačily zkřížit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa práveže zdá, že svietia slabo. Na firemnom Citroen Berlingo svietia svetlomety tak, ako si predstavujem, že by mali. Na otcovom Suzuki Jimny taktiež svietia super. S bratovou Feliciou som tiež nikdy nemal v tomto smere problém. No na Fábii II pred fejsliftom svietia slabo. Ako už e1 spomínal, keď je mokro, tak idem skoro na slepo. Keď sa k tomu pridá protiidúce auto, nedajbože chýbajúce vodorovné značenie, tak je to fakt na slepo. A po cestách 3 triedy... no hrôza. S týmto ale vôbec nemám problém pri vyššie spomínaných autách. Ale o tomto sa tu už popísalo dosť. Tak isto ako o tom, že neexistuje legálne zlepšenie aspoň na úroveň felície.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže všecky cos jmenoval, mají NEprojektorový světla - neboli ty, co svítí do široka těsně před auto. Zkus vzít foťák, postav vedle sebe auto s projektorama a s obyč parabolama, za tmy rozsviť jedno a pak druhý a při světlech obou udělej fotku jedný a tý samý věci třeba po 20m postupně vzdalovaný od čelních ploch těch aut. A pak se na počítači podívej do EXIF dat, jak ten foťák exponoval - podle toho poznáš, jak osvětlujou danej předmět ve stejný vzdálenosti projektory i neprojektory. Uvidíš, že ve světle projektorů stejnej foťák dokáže učunit kratší expozici nebo udržet clonu na větším čísle = má v daným místě víc světla, než když mu budeš svítit neprojektorama - s výjimkou právě těsný blízkosti před autem. Ale tahle oblast končí nějakejch 15-20m daleko - a co bude dál, tam už budou projektory jasně dominovat. Zkus, uvidíš sám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s ekkarem.. Můžu taky porovnávat. Rodiče mají obyč paraboly a já čočky. Rodičům světla svítí mnohem hůře. A to nemluvím o Golfu 4. generace od kámoše.. Ten by ty světla nemusel mít ani zapnuté. Přesně jak píše Ekkar tak muty světla svítí tak 30m před auto dokonale ale zbytek je tma .. a prý jsou dobře nastavené..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není o "dobrejch očích".

 

To je o zvyku, jak je kdo zvyklej při jízdě čumět.

 

Kdo je i za dne navyklej čumět si těsně před kapotu, tomu samozřejmě jízda za tmy na projektory vadí, protože tam, kam je ve dne zvyklej čumákovat. má v noci tmu. S obyčejnou parabolou ten efekt nezná, ta svítí i těsně před auto. 

 

Kdo je ale navyklej koukat při jízdě dál před auto, ten nemá ani při jízdě na projektory problém, protože ty mu svítí tam, kam je zvyklej čumět i ve dne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je práve ten, že projektory do diaľky nesvietia (aj keby mali). Keby svietili poriadne do diaľky a iba pred auto nie, tak mi to vôbec nevadí nevadí.
Ak chcem vidieť tesne pred auto (čo je mi inak prd platné pri 90-ke), tak môžem zapnúť hmlovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nakoniec som to vyriešil tými HID-kami. Viem, nie je to výhra pre ostatných. Svetlá svietia lepšie, ale v reáli ich otestujem až keď bude tma a bude pršať. Zatiaľ mám výšku svetlometov nastavenú na "2" a svietia dobre. Najbližší týždeň ešte nastavím svetlá, tak aby som ich mal o niečo nižšie, ako je maximálna povolená hranica a aby sa mi teda nestalo, že pri pootočení ovládača sklonu svetiel úplne hore, budem niekomu svietiť do očí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

VYŘEŠENO - bludičky u FII

 

Zdravim,

 

mam pro Vás všechny, co Vám svítí projektory na FII a Roomu jako bludičky ROZŘEŠENÍ problému. Moje rozřešení.

 

Spousta uživatelů tady píše, že jim projektory svítí slabě, a Ekkar jim to nevěří, a dělá z nich hlupáky, který tomu nerozumí. Ekkare, oni skutečně na několik let starých Fabiích a Roomech nesvítí jak mají ! Svítí hrozně slabě, jak se tady říká, jako bludičky. DŮVODEM JE, ŽE JSOU ČOČKY před projektorem MLÉČNÉ a nepropouštějí světlo !! To je způsobeno stářím čočky.

 

jak tohle vím?

 

mě totiž taky svítili hrozně, nedalo se za šera skoro jezdit bezpečně. Zkusil jsem asi 4 druhy H7, hlavně drazší, a nic to nevyřešilo.

 

A hle, první týden v lednu to za mě vyřešila srna, která vběhla před auto, a oba světlomety poškodila. Následně jsem přes havarijko zakoupil nové projektorové světlomety HELLA, pořizovací cena jednoho pro koncáka 3.200,- Kč s DPH v KELLY myslím.

 

Už jsem si na 90% byl jistý že bude celý problém vyřešený, dokonce jsem už pár týdnů před srnkou uvažoval že je sám koupím. Na služební oktávce je mám, a čočky jsou krásně čiré. A je skutečně vyřešeno, jsou to nové, krásně čiré čočky, které svítí ÚŽASNĚ, přesně jak mají.

 

Zárověň je třeba spravedlivě k EKKAROVI taky říct, že měl pravdu, že jo .... :) Psal jenom jak mají správně fungovat nové projektory.

 

Pokud by měl někdo zájem, nafotím nové i staré světlomety, jeden starý jsem si nechal.

 

Normálně svítícím Fabiím a Roomstrům zdar :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...