Přejít na obsah

Projektorová světla


ntr23

Doporučené příspěvky

Ďakujem za vysvetlenie, takto som nad tým veru neuvažoval, že stačí len malá odchýlka pri montáži a vo výsledku to urobí fakt veľký rozdiel.

V každom prípade, nechcel mojím príspevkom povedať že jedno alebo druhé auto svieti zle. Len ma zaujal ten rozdiel medzi nimi. 

Editováno: , autor: Lordiik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servise to nastavujou stejně jako na lince - najedou s autem "nějak jako kolmo" ke kolejničce, po který jezdí regloskop. Odchylku 1-2° nikdo neřeší. 

Opakuju - dokud nebude seřizování světel přesně pozičně navázaný na pevný body karosérie nebo podvozku stejně jako když se měří geometrie náprav, nelze se domnívat, že libovolný dvě auta budou mít přesně shodně seřízený světla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Seřizovat světla proti karoserii nemá smysl. Světla musí být seřízená vzhledem k rovině, na které auto stojí. Když by jsi to seřídil proti kastli, tak stačí mít unavené zadní pružiny a bude to svítit ostatním do očí.

Nevím jak je to předepsané teď pro nové škodovky, ale například podle dílenské příručky na Felicii, se mají světla seřizovat na autě zatíženém řidičem. Tedy vlastně na autě, které stojí trochu nakřivo. Je to ale logické, auto bez řidiče většinou nejezdí. Dvakrát jsem se pohádal na STK, když mi seřizovali světla v rozporu s předpisem výrobce na prázdném autě.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Atnarfus - tady se nejedná o sklon ve směru nahoru-dolů, kterej se stejně mění se statickým zatížením od nákladu i při zrychlování/zpomalování, jak auto mění dynamický zatížení náprav - ale ten dotaz se týkal hlavně toho, že někdo má dvě auta a u každýho má jinej úhel, kterej svírají osy světelnýho laloku VE VODOROVNÝ rovině - má doslova jinou sbíhavost/rozbíhavost světel.

 

A o tom celou dobu mluvíme = jestli světla svítí dopředu rovnoběžně s osou auta, nebo jestli se můžou u vícero aut víc nebo míň odchylovat vlevo-vpravo a případně o kolik. A o tohle nastavení se nikdo nestará, jeho přesnost je každýmu u prdele - o sklon světel směrem dolů se zajímá každá kontrola, ale skutečnou vzdálenost středů světel od sebe a případnou vzdálenost zlomů stínu od sebe v určitý vzdálenosti před autem nikdo nezjišťuje - u ní se předpokládá, že je dobře nastavená "odjakživa", vzdálenost je daná šířkou kastle... Jenže kvůli výrobní toleranci a určitý povolený chybě při montáži to není pravda....

 

Naproti tomu svislej sklon je jasnej - je danej vejškou světlometu nad vozovkou a požadovanou vzdáleností dosvitu, o tom nediskutujeme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

to jste měřili termokamerou že?

jojo termokamerou, jinou metodu jsem zatím neměl k dispozici...  možná to ještě někdy přeměřím u bráchy na AV ČR v labině... ale jet přes celou republiku jen kvůli tomu se mi zatím nechce... jak bude cesta do Prahy ze srandy vyzkoušíme přeměřit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže ta termokamera zkresluje. Ona měří skutečnou teplotu objektu, ne "barevnou teplotu". Je totiž rozdíl mezi žhavým wolframovým vláknem, který má teplotu přibližně 2 400°C až 2 800°C a VYZAŘUJÍCÍM V CELÝM SPOJITÝM SPEKTRU (a přitom jeho "barevná teplota" je cca 4000K) - a rozpáleným křemenným "hořákem" neboli "skleněnou" kapslí plněnou ionizovaným plynem a vyzařující i přes vlastní teplotu jen asi 300-400°C NESPOJITÝ, neboli "čárový" spektrum s převažující "barevnou teplotou" v různejch částech spektra - podle podílu modrejch a fialovejch složek klidně i 6 000K. Ten "hořák" přitom v žádným případě 6 000K nemá, je to jen zástupný označení, vyjadřující barevnou podobnost vyzařovanýho světla s barvou, kterou emituje jinak spojitý spektrum vyzařující horký těleso...

 

Abys změřil skutečnou "barevnou teplotu", potřeboval bys na to telefotometr nebo spektrometr.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No prohledal jsem to tu a nenašel jsem, jestli se někdo zabýval čištěním čočky u projektorů na Roomu.

Zdá se mi , že při rozsvícení je čočka jako zaprášená - matná.

Dělal jsem repas na xenonech u Sharana a tam byly čočky dost špinavý.

Už jste to někdo dělal ? Myslím , že by to mohlo tu svítivost trochu zlepšit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Myslím, že kdyby se do motorovýho prostoru "za světlomet" dala strčit hlava, aby se jeden podíval při vyndaný žárovce skrz zbylý vnitřnosti světlometu na čočku a udělal si tak představu o možnostech přístupu k čočce za účelem jejího vyčištění, asi by to už kde kdo udělal. Bohužel i pro samotnou výměnu žárovky je tam přístup jak k penězům, neřkuli strkat tam ještě makovici - leda by ji měl jeden placatou jak kluk z plakátu... Přiznám se, že jsem nad tím už taky uvažoval, ale jinou cestu než aspoň demontovat celej světlomet ven z kastle jsem nevygómal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to se rozumí , že světlo půjde ven. Jen mi jde o to jestli když to vyndam tak jestli tu čočku mam možnost zadem vyndat a vyčistit bez rozlepení skla. Je zaprášená i zepředu...

Na Sharanu jsem takhle dělal xenony sice pakárna , ale nemusel jsem rozlepovat sklo. Výsledek stojí za to !!!

No asi to světlo vyndám a budu koumat a buď to vymyslim , nebo to zku.... .  Jinak to neumím.

Když sundávat světlo musí dolů i nárazník??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar neviem čo tu plačeš základ je vymeniť hlavnú žiarovku keď sa vypáli a k tomu je v pohode prístup. Choď to skúsiť vymeniť v nejakom renaulte a povieš že ako to tá zlata SKODA vymyslela že je tam toľko miesta.

 

Najlepšie by to vedel povedať ten či sa to dá vyčistiť, kto si to svetlo tuningoval a je to tuším sekiji z tohto fora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vodní kámen to je prevít. :kol-138:

Tak až bude čas tak se s tím poperu.

Díky.

Včerejší večerní pokus :

Stojí Sharan před ním 5 metrů Roomster. světla ze šarika bezpečně přesvítí i Roomstra. :_icon_smich2:

šel jsem se podívat jestli nemám jen parkovačky .....

Editováno: , autor: Ludva 77
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A môžeš potom svetlá vyhodiť, vodný kameň bude horšie čistiť ako prach.

když jsem to dělal na šarikovi , tak jsem to vymejval destilkou a v pohodě žádné mapy.

Přes noc do toho foukal vysoušeč co mám na vlhké zdivo .

A žádné zamlžení. Teď už se v noci nebojim.

 

Doufám že mě s Roomem nikde nepřepadne tma. To by šlo do tuhýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak destilovaná voda je úplne niečo iné ako voda z vodovodu. (je len rovnaka len v tom že je H2O :D aspoň myslím ) No skús spraviť potom nejaký návod ako by sme si to mohli poprípade vyčistiť aj my. Jako ja nemám problém so svetlami po tom čo som si dal Xenony ale predtým to bola bieda a nechcem ťa sklamať ale je možné že aj po vyčistení to bude dosť podobné, ak nie tak paráda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Chlapy zdar, potreboval by som radu a pár odpovedí. Mám Fabiu 2 po FL combi (r.v. 2011) s klasickými halogénmi a boli mi ponúknuté projektorové svetlá z Fabie 2 po FL SCOUT (r.v.2011).

Teraz otázky sú:

1. Oplatí sa mi výmena, sú lepšie projektorové? 

2. Čítal som toto téma a neni mi jasné jaké sú teda žiarovky v projektoroch.

3. Výmena halogén za projektor je ľahká alebo treba tam niečo meniť či prepájať ? 

4. Mám si na niečo konkrétne dávať pozor ? 

 

Díky za odpovede a pomoc

Editováno: , autor: Keso8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po faceliftu jsou projektory "dvoužárovkový" = jedna žárovka H7 je v potkávacím projektoru, druhá je v samostatný parabole jako dálková. Po přepnutí na dálkový se u nich tlumenej projektor nezhasíná, svítí tudíž 4 vlákna najednou - na rozdíl od "klasickejch parabol" s jednou, i když dvouvláknovou H4, ve kterým s rozsvícením dálkovýho světla vlákno pro potkávačku zhasne.

V případě záměny projektor po face na místo původní H4 paraboly bys musel "pořešit" způsob, jak po přepnutí na dálkový nechat dál svítit i potkávací projektorový světlo - třeba pomocí relátka napájenýho přes diodu (pro jistotu) z přívodu k dálkovýmu světlu ...

Někdo by mohl namítat, že by měla stačit i jen samotná dioda zapojená v propustným směru od přívodu dálkovýho vlákna k vláknu potkávacímu, problém je ale v tom, že původní kabeláž pro 55W odběr dálkovým světlem by byla v takovým případě namáhaná i proudem projektoru = teklo by skrz ni dalších minimálně 55W do potkávačky - a to prosím na každý straně. Použití relé se samostatnou pojistkou dimenzovanou na 10A pro každej reflektor (nebo 20A společnou) je proto nutnost, která tě ochrání před budoucí výměnou vyčouzený kabeláže ...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...