Lordiik Vloženo 22. Únor 2015 Sdílet Vloženo 22. Únor 2015 (editace) Ďakujem za vysvetlenie, takto som nad tým veru neuvažoval, že stačí len malá odchýlka pri montáži a vo výsledku to urobí fakt veľký rozdiel. V každom prípade, nechcel mojím príspevkom povedať že jedno alebo druhé auto svieti zle. Len ma zaujal ten rozdiel medzi nimi. Editováno: 22. Únor 2015, autor: Lordiik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 Každopádne ak ti vadí ako svieti jedno alebo druhé svetlo, tak v servise ti to vedia presne nastaviť. Ja minimálne raz ročne dávam svetlá nastavovať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 V servise to nastavujou stejně jako na lince - najedou s autem "nějak jako kolmo" ke kolejničce, po který jezdí regloskop. Odchylku 1-2° nikdo neřeší. Opakuju - dokud nebude seřizování světel přesně pozičně navázaný na pevný body karosérie nebo podvozku stejně jako když se měří geometrie náprav, nelze se domnívat, že libovolný dvě auta budou mít přesně shodně seřízený světla... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 (editace) Seřizovat světla proti karoserii nemá smysl. Světla musí být seřízená vzhledem k rovině, na které auto stojí. Když by jsi to seřídil proti kastli, tak stačí mít unavené zadní pružiny a bude to svítit ostatním do očí. Nevím jak je to předepsané teď pro nové škodovky, ale například podle dílenské příručky na Felicii, se mají světla seřizovat na autě zatíženém řidičem. Tedy vlastně na autě, které stojí trochu nakřivo. Je to ale logické, auto bez řidiče většinou nejezdí. Dvakrát jsem se pohádal na STK, když mi seřizovali světla v rozporu s předpisem výrobce na prázdném autě. Editováno: 27. Únor 2015, autor: atnarfus 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 Atnarfus - tady se nejedná o sklon ve směru nahoru-dolů, kterej se stejně mění se statickým zatížením od nákladu i při zrychlování/zpomalování, jak auto mění dynamický zatížení náprav - ale ten dotaz se týkal hlavně toho, že někdo má dvě auta a u každýho má jinej úhel, kterej svírají osy světelnýho laloku VE VODOROVNÝ rovině - má doslova jinou sbíhavost/rozbíhavost světel. A o tom celou dobu mluvíme = jestli světla svítí dopředu rovnoběžně s osou auta, nebo jestli se můžou u vícero aut víc nebo míň odchylovat vlevo-vpravo a případně o kolik. A o tohle nastavení se nikdo nestará, jeho přesnost je každýmu u prdele - o sklon světel směrem dolů se zajímá každá kontrola, ale skutečnou vzdálenost středů světel od sebe a případnou vzdálenost zlomů stínu od sebe v určitý vzdálenosti před autem nikdo nezjišťuje - u ní se předpokládá, že je dobře nastavená "odjakživa", vzdálenost je daná šířkou kastle... Jenže kvůli výrobní toleranci a určitý povolený chybě při montáži to není pravda.... Naproti tomu svislej sklon je jasnej - je danej vejškou světlometu nad vozovkou a požadovanou vzdáleností dosvitu, o tom nediskutujeme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atnarfus Vloženo 28. Únor 2015 Sdílet Vloženo 28. Únor 2015 Jo, v příčném směru vlastně ani nevím, jestli je na světlech nějaké štelování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 28. Únor 2015 Sdílet Vloženo 28. Únor 2015 Samozřejmě že je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
freevisio Vloženo 12. Březen 2015 Sdílet Vloženo 12. Březen 2015 to jste měřili termokamerou že? jojo termokamerou, jinou metodu jsem zatím neměl k dispozici... možná to ještě někdy přeměřím u bráchy na AV ČR v labině... ale jet přes celou republiku jen kvůli tomu se mi zatím nechce... jak bude cesta do Prahy ze srandy vyzkoušíme přeměřit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Březen 2015 Sdílet Vloženo 12. Březen 2015 (editace) Jenže ta termokamera zkresluje. Ona měří skutečnou teplotu objektu, ne "barevnou teplotu". Je totiž rozdíl mezi žhavým wolframovým vláknem, který má teplotu přibližně 2 400°C až 2 800°C a VYZAŘUJÍCÍM V CELÝM SPOJITÝM SPEKTRU (a přitom jeho "barevná teplota" je cca 4000K) - a rozpáleným křemenným "hořákem" neboli "skleněnou" kapslí plněnou ionizovaným plynem a vyzařující i přes vlastní teplotu jen asi 300-400°C NESPOJITÝ, neboli "čárový" spektrum s převažující "barevnou teplotou" v různejch částech spektra - podle podílu modrejch a fialovejch složek klidně i 6 000K. Ten "hořák" přitom v žádným případě 6 000K nemá, je to jen zástupný označení, vyjadřující barevnou podobnost vyzařovanýho světla s barvou, kterou emituje jinak spojitý spektrum vyzařující horký těleso... Abys změřil skutečnou "barevnou teplotu", potřeboval bys na to telefotometr nebo spektrometr. Editováno: 12. Březen 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ludva 77 Vloženo 24. Duben 2015 Sdílet Vloženo 24. Duben 2015 No prohledal jsem to tu a nenašel jsem, jestli se někdo zabýval čištěním čočky u projektorů na Roomu. Zdá se mi , že při rozsvícení je čočka jako zaprášená - matná. Dělal jsem repas na xenonech u Sharana a tam byly čočky dost špinavý. Už jste to někdo dělal ? Myslím , že by to mohlo tu svítivost trochu zlepšit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 24. Duben 2015 Sdílet Vloženo 24. Duben 2015 Mléčné čočky mám taky, možná proto ty projektory svítí tak špatně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ludva 77 Vloženo 24. Duben 2015 Sdílet Vloženo 24. Duben 2015 (editace) jj na čočce je za 6 let a 150´km mléčný povlak , rád bych to vyčistil, ale nevím jestli je to možné bez rozlepení skla. jde to teda nějak ?? Editováno: 25. Duben 2015, autor: Ludva 77 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ifkoo1131 Vloženo 30. Duben 2015 Sdílet Vloženo 30. Duben 2015 Ahojte troska to ozivim.Pokial by som vlastnil natacacie svetla co vsetko by bolo treba soravit k jej funkcnosti.Hmlovky nemam mam tam denne svietenie RS.Gulate led-ky....Vdaka za radu Fabia 2face.H7.rok2011. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ludva 77 Vloženo 14. Květen 2015 Sdílet Vloženo 14. Květen 2015 (editace) Nikdo ještě nerozebíral a nečistil čočky ??? Myslím že by to hodně pomohlo. Lze to vyčistit bez rozlepení skla ?? Chlapi pomozte , nebo to budu muset asi vykoumat sám. Editováno: 14. Květen 2015, autor: Ludva 77 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Květen 2015 Sdílet Vloženo 14. Květen 2015 Myslím, že kdyby se do motorovýho prostoru "za světlomet" dala strčit hlava, aby se jeden podíval při vyndaný žárovce skrz zbylý vnitřnosti světlometu na čočku a udělal si tak představu o možnostech přístupu k čočce za účelem jejího vyčištění, asi by to už kde kdo udělal. Bohužel i pro samotnou výměnu žárovky je tam přístup jak k penězům, neřkuli strkat tam ještě makovici - leda by ji měl jeden placatou jak kluk z plakátu... Přiznám se, že jsem nad tím už taky uvažoval, ale jinou cestu než aspoň demontovat celej světlomet ven z kastle jsem nevygómal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ludva 77 Vloženo 14. Květen 2015 Sdílet Vloženo 14. Květen 2015 Tak to se rozumí , že světlo půjde ven. Jen mi jde o to jestli když to vyndam tak jestli tu čočku mam možnost zadem vyndat a vyčistit bez rozlepení skla. Je zaprášená i zepředu... Na Sharanu jsem takhle dělal xenony sice pakárna , ale nemusel jsem rozlepovat sklo. Výsledek stojí za to !!! No asi to světlo vyndám a budu koumat a buď to vymyslim , nebo to zku.... . Jinak to neumím. Když sundávat světlo musí dolů i nárazník?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Květen 2015 Sdílet Vloženo 14. Květen 2015 Jo, u FII / Room to je takhle debilně navymejšlený, že reflektor je drženej i šroubama, který jsou zespodu zakrytý nárazníkem... Takže nejdřív nárazník dolů, pak světla. Pakárna na druhou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 Ekkar neviem čo tu plačeš základ je vymeniť hlavnú žiarovku keď sa vypáli a k tomu je v pohode prístup. Choď to skúsiť vymeniť v nejakom renaulte a povieš že ako to tá zlata SKODA vymyslela že je tam toľko miesta. Najlepšie by to vedel povedať ten či sa to dá vyčistiť, kto si to svetlo tuningoval a je to tuším sekiji z tohto fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvitek Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 neser se s tím vem to wapkou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 A môžeš potom svetlá vyhodiť, vodný kameň bude horšie čistiť ako prach. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ludva 77 Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 (editace) Vodní kámen to je prevít. Tak až bude čas tak se s tím poperu. Díky. Včerejší večerní pokus : Stojí Sharan před ním 5 metrů Roomster. světla ze šarika bezpečně přesvítí i Roomstra. šel jsem se podívat jestli nemám jen parkovačky ..... Editováno: 15. Květen 2015, autor: Ludva 77 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ludva 77 Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 A môžeš potom svetlá vyhodiť, vodný kameň bude horšie čistiť ako prach. když jsem to dělal na šarikovi , tak jsem to vymejval destilkou a v pohodě žádné mapy. Přes noc do toho foukal vysoušeč co mám na vlhké zdivo . A žádné zamlžení. Teď už se v noci nebojim. Doufám že mě s Roomem nikde nepřepadne tma. To by šlo do tuhýho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 15. Květen 2015 Sdílet Vloženo 15. Květen 2015 Tak destilovaná voda je úplne niečo iné ako voda z vodovodu. (je len rovnaka len v tom že je H2O aspoň myslím ) No skús spraviť potom nejaký návod ako by sme si to mohli poprípade vyčistiť aj my. Jako ja nemám problém so svetlami po tom čo som si dal Xenony ale predtým to bola bieda a nechcem ťa sklamať ale je možné že aj po vyčistení to bude dosť podobné, ak nie tak paráda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keso8 Vloženo 23. leden 2016 Sdílet Vloženo 23. leden 2016 (editace) Chlapy zdar, potreboval by som radu a pár odpovedí. Mám Fabiu 2 po FL combi (r.v. 2011) s klasickými halogénmi a boli mi ponúknuté projektorové svetlá z Fabie 2 po FL SCOUT (r.v.2011). Teraz otázky sú: 1. Oplatí sa mi výmena, sú lepšie projektorové? 2. Čítal som toto téma a neni mi jasné jaké sú teda žiarovky v projektoroch. 3. Výmena halogén za projektor je ľahká alebo treba tam niečo meniť či prepájať ? 4. Mám si na niečo konkrétne dávať pozor ? Díky za odpovede a pomoc Editováno: 23. leden 2016, autor: Keso8 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. leden 2016 Sdílet Vloženo 23. leden 2016 (editace) Po faceliftu jsou projektory "dvoužárovkový" = jedna žárovka H7 je v potkávacím projektoru, druhá je v samostatný parabole jako dálková. Po přepnutí na dálkový se u nich tlumenej projektor nezhasíná, svítí tudíž 4 vlákna najednou - na rozdíl od "klasickejch parabol" s jednou, i když dvouvláknovou H4, ve kterým s rozsvícením dálkovýho světla vlákno pro potkávačku zhasne. V případě záměny projektor po face na místo původní H4 paraboly bys musel "pořešit" způsob, jak po přepnutí na dálkový nechat dál svítit i potkávací projektorový světlo - třeba pomocí relátka napájenýho přes diodu (pro jistotu) z přívodu k dálkovýmu světlu ... Někdo by mohl namítat, že by měla stačit i jen samotná dioda zapojená v propustným směru od přívodu dálkovýho vlákna k vláknu potkávacímu, problém je ale v tom, že původní kabeláž pro 55W odběr dálkovým světlem by byla v takovým případě namáhaná i proudem projektoru = teklo by skrz ni dalších minimálně 55W do potkávačky - a to prosím na každý straně. Použití relé se samostatnou pojistkou dimenzovanou na 10A pro každej reflektor (nebo 20A společnou) je proto nutnost, která tě ochrání před budoucí výměnou vyčouzený kabeláže ... Editováno: 23. leden 2016, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.