tom01 Vloženo 14. Duben 2023 Sdílet Vloženo 14. Duben 2023 (editace) V nedávné době proběhla internetem (video s Martinem Vaculíkem na auto.cz) a Světem motorů recenze Fabie 3 jako ojetiny. U motorů 1,0 TSI je zdůrazněno provést prventivní kontrolu dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele, k čemuž je potřeba demontovat trubku sání a horní plastový kryt rozvodů. Pokud jsou šrouby z výroby nesprávně dotaženy, tak prolíná olej do rozvodů. U motorů 1,2 TSI (EA 211) se údajně stejný problém vyskytoval také a byla na to údajně i svolávací akce, kdy se to kontrolovalo. Pro 1,0 TSI nic takového není. V rámci jarní prohlídky, kterou si budu dělat sám, se na to určitě preventivně podívám, je to jednoduchá práce na chvilku. Motor má najeto 60.000km. Můj dotaz zní. Kdo jste už tak učinili, měli jste vše v pohodě nebo někdo zjistil zamaštěné rozvody olejem? Resp. řešil toto někdo v minulosti se servisem? Jde o šrouby u prstů ruky: Editováno: 14. Duben 2023, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Vloženo 14. Duben 2023 Sdílet Vloženo 14. Duben 2023 No, měl jsem to v plánu tak po 80-100k km, v rámci plánované dekarbonizace. Takže raději zkontrolovat hned ? (50k km) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 14. Duben 2023 Autor Sdílet Vloženo 14. Duben 2023 V té bazarové rubrice doporučují provést kontrolu před koupí vozu. Minulý týden měli v SM recenzi tuším VW T Roc a u motoru 1,0 TSI doporučují tuto kontrolu provést každý rok, což se mi zdá zase nesmysl. Spíš bych to vázal na ujeté kilometry. Já měním olej po max. 15.000km nebo dvou letech, tak při tom vždy zkontroluju i ten přestavovač. Je to snadná práce na chvilku, tak proč nemít raději jistotu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Vloženo 14. Duben 2023 Sdílet Vloženo 14. Duben 2023 Rozumím tomu správně, že při pravidelných kontrolách v autorizáku to nekontrolují ? (Byl jsem teď v úterý po pěti letech) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 14. Duben 2023 Autor Sdílet Vloženo 14. Duben 2023 Nekontrolují, nemají to v servisním plánu. Doporučuji si to zkontrolovat sám, jestli jsi trochu zručný, neměl by to být problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 14. Duben 2023 Sdílet Vloženo 14. Duben 2023 V servisním plánu je kontrola rozvodů až po 240tis km a následně každých 30tis km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 14. Duben 2023 Autor Sdílet Vloženo 14. Duben 2023 Ano, ale jedná se jen o kontrolu stavu rozvodového řemene, nikoli kontrolu dotažení šroubů toho přestavovače. Pravda, že pokud by byl řemen kontaminovaný motorovým olejem, byl by jistě na výměnu (spolu s výměnou přestavovače) nebo už by bylo nejspíš dávno pozdě... Prostě na servisní bych v tomto opravdu nespoléhal. Kdo jezdí s autem jen do servisu, tak tuto kontrolu lze jistě bez problémů objednat třeba v rámci pravidelného servisu s požadavkem pořízení třeba krátkého videozáznamu s mým VIN a záběrem na přestavovač, že je opravdu suchý, nezmaštěný olejem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 14. Duben 2023 Sdílet Vloženo 14. Duben 2023 (editace) Je spousta lidí co na toto dojelo. Přitom kontrola je odstranit jeden šroubek a dvě sponky. Ten únik oleje je ještě to menší zlo, horší je vypadlý šroub, který se sekne o blok. Editováno: 14. Duben 2023, autor: Alma 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ibe Vloženo 15. Duben 2023 Sdílet Vloženo 15. Duben 2023 (editace) @tom01 Dnes sem šrouby pro jistotu zkontroloval při přezouvání kol, mám taky najeto kolem 60 tis, 1.0 81kw, všechny šrouby byly dorvaný natvrdo, ani kapka oleje. Editováno: 15. Duben 2023, autor: Ibe 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 15. Duben 2023 Sdílet Vloženo 15. Duben 2023 Pokud by se šrouby povolili je jen otázka času,kdy bude motor KO.Tyhle problémy měli první várky motorů TSi-2013-2014,později už ne 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 15. Duben 2023 Sdílet Vloženo 15. Duben 2023 to nie je celkom pravda ked sa darí máš za týždeň aj tri 1,0TSI 2020 , doteraz sa sem tam niečo vyskytne ... raz je tam taká skrutka ,raz taká ,raz TX , raz imbus , raz s lepidlom raz bez ... v jednom týždni dve autá , rovnaký kod motora , a v jednom s lepidlom v jednom bez ... ja by som sa toho tak nebál , kto nie je hluchý nebude mať problém , kto je nech si ich objedná nové a po jednej vymení a dá na lepidlo ... toto je Seat kde nebežala akcia na výmenu prestavovača /pritom na iné autá áno predtým / a prišlo že niečo hrkoce a je vrch od oleja , doslova za 5min 12 ... držalo to na poslednej skrutke , po výmene prestavovača a rozvodu auto jazdí ... o pol roka na to majitelovi prišiel zo seatu list na výmenu prestavovača takže repete aj napriek tomu že už bol menený a hradený zákazníkom sa akcia uskutočnila ... tolko ku koncernu a bordelu okolo neho 2 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 15. Duben 2023 Sdílet Vloženo 15. Duben 2023 aha , sorry edit , toto su 1,2/1,4 kde sa rozpadá samotný prestavovač... takže to som trošku poplietol , ale k vičku platí čo som napísal , nové skrutky a lepidlo a bude to ok 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 15. Duben 2023 Sdílet Vloženo 15. Duben 2023 Ohnou se vždy ty šrouby nebo to umí vylomit ten přestavovač? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 15. Duben 2023 Sdílet Vloženo 15. Duben 2023 tu to išlo povolené do poslednej chvile na jednej skrutke , ostatne boli v motore ... ale ako som sa opravil toto sa 1,0 netyka , tam len povolene skrutky krytu a vypadane do motora a unik oleja ... pripadne skoceny motor ak dobre trafi skrutka remen a skoci to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 16. Duben 2023 Autor Sdílet Vloženo 16. Duben 2023 V 14. 4. 2023 na 17:14, Alma napsal: Je spousta lidí co na toto dojelo. Přitom kontrola je odstranit jeden šroubek a dvě sponky. Ten únik oleje je ještě to menší zlo, horší je vypadlý šroub, který se sekne o blok. @Alma To žluté na šroubech je lepidlo, nebo jsis označil barvou (nebo už někdo při výrobě či výměně) jak jsou šrouby dotažené? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 16. Duben 2023 Autor Sdílet Vloženo 16. Duben 2023 před 17 hodinami, Ibe napsal: @tom01 Dnes sem šrouby pro jistotu zkontroloval při přezouvání kol, mám taky najeto kolem 60 tis, 1.0 81kw, všechny šrouby byly dorvaný natvrdo, ani kapka oleje. @Ibe Chápu správně, že jsi zkontroloval dotažení šroubů tak, že jsi zkusil je dotáhnout, ale oni už víc dotáhnout nešly, že jo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 16. Duben 2023 Sdílet Vloženo 16. Duben 2023 Ahoj, pro ty co už to kontrolovali mám otázku. Ukáplo vám trochu (3 kapky)oleje z té trubky sání nebo jste to měli suché??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 16. Duben 2023 Sdílet Vloženo 16. Duben 2023 To jsem si poznačil já. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alojs Vloženo 16. Duben 2023 Sdílet Vloženo 16. Duben 2023 (editace) před 10 hodinami, JendaII napsal: Ahoj, pro ty co už to kontrolovali mám otázku. Ukáplo vám trochu (3 kapky)oleje z té trubky sání nebo jste to měli suché??? Čau jo jo taky jsem tam měl trochu oleje, ale šrouby zatím dotažené 1.0 tsi 81 kw najeto 17 tis, Editováno: 16. Duben 2023, autor: Alojs 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 16. Duben 2023 Autor Sdílet Vloženo 16. Duben 2023 @JendaII jj, ano trubka sání je uvnitř mastná . Na straně u masky jsem viděl škrtící klapku. Jinak kontrola dotažení šroubů úplně v pohodě. Udělal jsem si na hlavy šroubů pro kontrolu rysky lihovou fixkou, obdobně jako @Alma. Budu kontrolovat tak ob rok či 15.t km. Foto bohužel nemám, bylo mic práce i na dalších autech 🙈 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Vloženo 16. Duben 2023 Sdílet Vloženo 16. Duben 2023 Mělo by smysl ty šrouby při kontrole postupně vyšroubovat a zajistit modrým Loctitem ? Nebo je to zhovadilost ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Vloženo 16. Duben 2023 Sdílet Vloženo 16. Duben 2023 Jinak pro info, na šrouby přestavovače je TPI, ale kontrola předepsaná opravdu není. TPI mluví jen o tom, že když se to podělá, má se to vyměnit, tedy komplet přestavovač, kryt, šrouby a také rozvody, ale ty jenom pokud jsou poškozené nebo zaolejované. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Vloženo 16. Duben 2023 Sdílet Vloženo 16. Duben 2023 A do třetice, pokud by někdo dotahoval svépomocí, tak šrouby se utahují 8Nm plus 45 stupňů. (opsáno z příčurky) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 17. Duben 2023 Sdílet Vloženo 17. Duben 2023 Dej printscren z té příručky prosím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 17. Duben 2023 Sdílet Vloženo 17. Duben 2023 Alojs+Tom01, díky za info. Trochu jsem znejistěl, když po sundání té trubky na mě vykoukl ten olej... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.