Publikováno Duben 14, 20232 r V nedávné době proběhla internetem (video s Martinem Vaculíkem na auto.cz) a Světem motorů recenze Fabie 3 jako ojetiny. U motorů 1,0 TSI je zdůrazněno provést prventivní kontrolu dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele, k čemuž je potřeba demontovat trubku sání a horní plastový kryt rozvodů. Pokud jsou šrouby z výroby nesprávně dotaženy, tak prolíná olej do rozvodů. U motorů 1,2 TSI (EA 211) se údajně stejný problém vyskytoval také a byla na to údajně i svolávací akce, kdy se to kontrolovalo. Pro 1,0 TSI nic takového není. V rámci jarní prohlídky, kterou si budu dělat sám, se na to určitě preventivně podívám, je to jednoduchá práce na chvilku. Motor má najeto 60.000km. Můj dotaz zní. Kdo jste už tak učinili, měli jste vše v pohodě nebo někdo zjistil zamaštěné rozvody olejem? Resp. řešil toto někdo v minulosti se servisem? Jde o šrouby u prstů ruky: Upraveno Duben 14, 20232 r od tom01
Duben 14, 20232 r No, měl jsem to v plánu tak po 80-100k km, v rámci plánované dekarbonizace. Takže raději zkontrolovat hned ? (50k km)
Duben 14, 20232 r Autor V té bazarové rubrice doporučují provést kontrolu před koupí vozu. Minulý týden měli v SM recenzi tuším VW T Roc a u motoru 1,0 TSI doporučují tuto kontrolu provést každý rok, což se mi zdá zase nesmysl. Spíš bych to vázal na ujeté kilometry. Já měním olej po max. 15.000km nebo dvou letech, tak při tom vždy zkontroluju i ten přestavovač. Je to snadná práce na chvilku, tak proč nemít raději jistotu?
Duben 14, 20232 r Rozumím tomu správně, že při pravidelných kontrolách v autorizáku to nekontrolují ? (Byl jsem teď v úterý po pěti letech)
Duben 14, 20232 r Autor Nekontrolují, nemají to v servisním plánu. Doporučuji si to zkontrolovat sám, jestli jsi trochu zručný, neměl by to být problém.
Duben 14, 20232 r Autor Ano, ale jedná se jen o kontrolu stavu rozvodového řemene, nikoli kontrolu dotažení šroubů toho přestavovače. Pravda, že pokud by byl řemen kontaminovaný motorovým olejem, byl by jistě na výměnu (spolu s výměnou přestavovače) nebo už by bylo nejspíš dávno pozdě... Prostě na servisní bych v tomto opravdu nespoléhal. Kdo jezdí s autem jen do servisu, tak tuto kontrolu lze jistě bez problémů objednat třeba v rámci pravidelného servisu s požadavkem pořízení třeba krátkého videozáznamu s mým VIN a záběrem na přestavovač, že je opravdu suchý, nezmaštěný olejem.
Duben 14, 20232 r Je spousta lidí co na toto dojelo. Přitom kontrola je odstranit jeden šroubek a dvě sponky. Ten únik oleje je ještě to menší zlo, horší je vypadlý šroub, který se sekne o blok. Upraveno Duben 14, 20232 r od Alma
Duben 15, 20232 r @tom01 Dnes sem šrouby pro jistotu zkontroloval při přezouvání kol, mám taky najeto kolem 60 tis, 1.0 81kw, všechny šrouby byly dorvaný natvrdo, ani kapka oleje. Upraveno Duben 15, 20232 r od Ibe
Duben 15, 20232 r Pokud by se šrouby povolili je jen otázka času,kdy bude motor KO.Tyhle problémy měli první várky motorů TSi-2013-2014,později už ne
Duben 15, 20232 r to nie je celkom pravda ked sa darí máš za týždeň aj tri 1,0TSI 2020 , doteraz sa sem tam niečo vyskytne ... raz je tam taká skrutka ,raz taká ,raz TX , raz imbus , raz s lepidlom raz bez ... v jednom týždni dve autá , rovnaký kod motora , a v jednom s lepidlom v jednom bez ... ja by som sa toho tak nebál , kto nie je hluchý nebude mať problém , kto je nech si ich objedná nové a po jednej vymení a dá na lepidlo ... toto je Seat kde nebežala akcia na výmenu prestavovača /pritom na iné autá áno predtým / a prišlo že niečo hrkoce a je vrch od oleja , doslova za 5min 12 ... držalo to na poslednej skrutke , po výmene prestavovača a rozvodu auto jazdí ... o pol roka na to majitelovi prišiel zo seatu list na výmenu prestavovača takže repete aj napriek tomu že už bol menený a hradený zákazníkom sa akcia uskutočnila ... tolko ku koncernu a bordelu okolo neho
Duben 15, 20232 r aha , sorry edit , toto su 1,2/1,4 kde sa rozpadá samotný prestavovač... takže to som trošku poplietol , ale k vičku platí čo som napísal , nové skrutky a lepidlo a bude to ok
Duben 15, 20232 r tu to išlo povolené do poslednej chvile na jednej skrutke , ostatne boli v motore ... ale ako som sa opravil toto sa 1,0 netyka , tam len povolene skrutky krytu a vypadane do motora a unik oleja ... pripadne skoceny motor ak dobre trafi skrutka remen a skoci to
Duben 16, 20232 r Autor V 14. 4. 2023 na 17:14, Alma napsal: Je spousta lidí co na toto dojelo. Přitom kontrola je odstranit jeden šroubek a dvě sponky. Ten únik oleje je ještě to menší zlo, horší je vypadlý šroub, který se sekne o blok. @Alma To žluté na šroubech je lepidlo, nebo jsis označil barvou (nebo už někdo při výrobě či výměně) jak jsou šrouby dotažené?
Duben 16, 20232 r Autor před 17 hodinami, Ibe napsal: @tom01 Dnes sem šrouby pro jistotu zkontroloval při přezouvání kol, mám taky najeto kolem 60 tis, 1.0 81kw, všechny šrouby byly dorvaný natvrdo, ani kapka oleje. @Ibe Chápu správně, že jsi zkontroloval dotažení šroubů tak, že jsi zkusil je dotáhnout, ale oni už víc dotáhnout nešly, že jo.
Duben 16, 20232 r Ahoj, pro ty co už to kontrolovali mám otázku. Ukáplo vám trochu (3 kapky)oleje z té trubky sání nebo jste to měli suché???
Duben 16, 20232 r před 10 hodinami, JendaII napsal: Ahoj, pro ty co už to kontrolovali mám otázku. Ukáplo vám trochu (3 kapky)oleje z té trubky sání nebo jste to měli suché??? Čau jo jo taky jsem tam měl trochu oleje, ale šrouby zatím dotažené 1.0 tsi 81 kw najeto 17 tis, Upraveno Duben 16, 20232 r od Alojs
Duben 16, 20232 r Autor @JendaII jj, ano trubka sání je uvnitř mastná . Na straně u masky jsem viděl škrtící klapku. Jinak kontrola dotažení šroubů úplně v pohodě. Udělal jsem si na hlavy šroubů pro kontrolu rysky lihovou fixkou, obdobně jako @Alma. Budu kontrolovat tak ob rok či 15.t km. Foto bohužel nemám, bylo mic práce i na dalších autech 🙈
Duben 16, 20232 r Mělo by smysl ty šrouby při kontrole postupně vyšroubovat a zajistit modrým Loctitem ? Nebo je to zhovadilost ?
Duben 16, 20232 r Jinak pro info, na šrouby přestavovače je TPI, ale kontrola předepsaná opravdu není. TPI mluví jen o tom, že když se to podělá, má se to vyměnit, tedy komplet přestavovač, kryt, šrouby a také rozvody, ale ty jenom pokud jsou poškozené nebo zaolejované.
Duben 16, 20232 r A do třetice, pokud by někdo dotahoval svépomocí, tak šrouby se utahují 8Nm plus 45 stupňů. (opsáno z příčurky)
Duben 17, 20232 r Alojs+Tom01, díky za info. Trochu jsem znejistěl, když po sundání té trubky na mě vykoukl ten olej...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.