Přejít na obsah

Zapojeni denni sviceni LED s mlhovkou od einparts


TOMUS

Doporučené příspěvky

Ahoj @Emppu

Aby zapojit led denni sviceni od einpartsu, musime najit pin s nazvou TFL. On je v spinaču světel. V tomto misto se musime připojit. Mame taky dalši variantu - s spinače denního svicení. Tuto variantu je moc dobře využit. Zima je občas těžka a proud je na vahu zlata. Takže připojime se k tfl potom připojime se k spinače. V obu variantech musime se potom připojit k pojistky. Z pojistky připojime se k světel DRL. 

Jestli pro Tebe je to černá magie to koukni k schemu (elektricky schema)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 

 

V první řadě díky za pomoc, je fajn, že i kolem takto starých vozů ještě stále někdo diskutuje a je ochoten pomoct 🙂

 

Já to ještě trochu zkomplikuji :D Udělal jsem si ještě před pořízením denních světel s mlhovkou malou přípravu v podobě instalace světelného senzoru se spínačem, který má automatický režim přepínání DRL a potkávacích světel.

 

Vyjma toho, že nechci zbytečně ve dne trápit halogeny, osvětlovat SPZ apod. to má tu výhodu, že tento spínač přidává i funkce jako coming / leaving home apod. 

 

Jeden by řekl, že je to zbytečnost, ale mě hrozně baví do starého auta cpát "dnešní" moderní technologie :D A tak k palubní wi-fi a LCD rádiu s BT a internetem chci dodělat ještě ta automatická světla. 

 

Samozřejmě automatické spínání světel funguje správně pouze, když je spínač denního svícení vypnutý, protože jinak by šla od spínače do světel další fáze "navíc" a potkávačky by svítily i v poloze "0" spolu s DRL, což je nežádoucí. 

 

Trošku jsem doufal, že to funguje tak, že DRL svítí, když není napětí na parkovačce a zhasne, když je parkovačka pod proudem. A z toho co jsi psal spíše vyplývá, že to funguje obráceně a DRL sepnou když se na žlutém vodiči (na DRL pinu ve spínači) objeví plus. Toho se trochu bojím, protože na základě mého researche na toto téma některé tyto spínače dělají, že při přepnutí na parkovačky mají plus jak na parkovačkách, tak na DRL, což je ve většině zemí OK, ale u nás je právní úprava přinejmenším nejednoznačná. Budu tudíž asi muset vymyslet nějaký "workaround", jak toto vyřešit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak s elektrickými schématy a kabely nemám problém, jen uchycení těch řídících modulů, případně odporů asi nechám na svém mechanikovi, protože se bojím neodborně šroubovat cokoli do nárazníku, natož do kostry auta :D

 

Také by mne zajímalo, zda ty odpory tam jsou pouze kvůli CANBUS, nebo tam mají ještě nějakou jinou funkci? Vzhledem k tomu, že moje auto ještě nemá detekci vadné žárovky, by tam hypoteticky nemusely být, což by mohlo snížit odběr proudu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Emppu ja sam mam F2 jeste 😁 A rad pomohu jestli umim nebo nasmeruji na nejakou dobrou myslenku 🙂

 

Pro mne auto svetla to je zbytecnost na maxa. To jen umi tma/jasnost vice nic. Ani mhlu neumi, ani deste. 

 

Ja mam radio s tim co chces. Ono aktualnie je na prodej. Jestli chce kupit tak mi napis. To neni china.

 

To mas spravne zapojene drl. Treba nejprve dat otazku. Co dela za canbus? odpor nebo kondezator nebo civka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, rádio už mám vlastní asi rok 🙂 A teď chci dodělat ty DRL a automatické přepínání. Ještě jsem to nedělal, jen jsem polemizoval, jak to udělat správně :D Zkusím tedy ještě trochu sumarizovat, co mne stále trápí:

 

Bude asi náročné zkombinovat ty DRL a automatický spínač.

 

Koukal jsem na schémata, a chápu dobře, že pin TFL je prakticky spínaných 12V, odkud proud jde skrze přepínač denního svícení vodičů v parkovacích a potkávacích světlech, a tudy "obejde" spínač v momentě, kdy je v poloze "0"?  

 

Nestačilo by tedy to udělat následovně:

  • Vypnout spínač E579
  • Spínaných 12V vzít z TFL "před" spínačem
  • Řídicí signál (žlutý kabel) napojit na jednu z parkovaček?

Je totiž potřeba zajistit aby nesvítily parkovačky + DRL, což tyhle automatické spínače dělají. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

 

K denni sviceni bereš proud z pinu TFL (spinane +12V). Signal zapuntich parkovaček bereš z jedne parkovačky nebo z spinače světel. Potom drat na karoserie a je hotové. 

 

Ja bych to zkusel připojit takhle jakhle jsou připojene origo světla. Stejně jako na schematu.

 

Radio ok. Máš značlové nebo činu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme problém. Vše je zapojeno jak má být, přesně podle schématu. Jenže nesvítí mlhovky. Jediné možné vysvětlení, co nás napadá, jestli náhodou nepřibalili do balení špatný ovládací modul, který je pouze pro DRL bez mlhovky, viz přiložené schéma k DL03 a schéma na ovládací krabičce. DRL svítí OK. 

 

@TOMUS, nevíš náhodou? Testováno na laboratorním zdroji i na autě. 

 

 

 

IMG_20230902_145939.jpg

IMG_20230902_145809.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

Tak už vyřešeno. 🙂 Mlhovky svítí OK, problém byl, že aby řídicí modul sepnul mlhovky, musí zároveň detekovat 12V na klíčku, na parkovačce i na mlhovce, a to postupně v uvedeném pořadí.

 

... Zatímco my jsme celkem logicky předpokládali, že mlhovky jsou prakticky na zbytku nezávislé a tudíž by měly svítit, jakmile se objeví 12V na mlhovce. 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem si říkal, že zatímco mechanik nemá čas, zkusím využít volných dní a zapojit to sám. 

 

No, zatím neúspěšně. Dostat se od motorového prostoru do kabiny ke spínači světel, třeba průchodkou táhla otevírání kapoty, je prakticky nemožné bez nutnosti rozebrat půl palubní desky. Do toho se mi fakt nechce. 

 

Tak jsem si řekl, že místo zbytečné práce seženu svorku 15 v motorovém prostoru. Jenže ona prakticky nikde rozumně napojit nejde. Vyvedená je akorát k řídicí jednotce motoru, řj ventilátoru dochlazování nebo čerpadlu servořízení. Na tak klíčové systémy se mi hrabat nechce, nehledě na to, že svorkovnice na poslední dvě zmíněné jsou prakticky nedostupné. Zkusil jsem ještě svorkovnice ke světlům, kde třeba na F1 či O1 je na pinu 1 svorka 15. Jenže u F2 tomu tak není a na pinu 1 je napětí až při zapnutých potkávacích světlech. Zítra ještě zkusím proměřit jakousi svorkovnici u nádobky ostřikovačů, ale moc šancí tomu nedávám. Jsem z toho popravdě docela otrávený, a nechápu, že i v pojistkovém boxu u akumulátoru je vše svorka 30. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to na autě 🙂 Nakonec jsem spínaných 12V naměřil na té svorkovnici u nádobky ostřikovačů. Kontrolní signál jde klasicky z parkovačky od svorkovnice světel. Je to takto výrazně jednodušší než tahat dráty dovnitř, ale i tak to byl celkem slušný zákrok :D 

 

Vypadá to moc hezky. A i ty mlhovky svítí ve tmě velice slušně. 

1696444411310s.jpg

1696444411289s.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mlhovky vypadají takhle 🙂

Ve dne to skoro není vidět, ale v noci svítí moc pěkně. Mají zajímavě řešenou "optiku" té paraboly, že to krásně koncentruje světlo na vozovku a nikam jinam... 

 

Už by to jen chtělo schválit do těchto H7 světel LEDky, mám ten modrý nightbreaker, ale rozdíl v teplotě je pořád hodně vidět...

1696444411273s.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Emppu   Super sviti :kol-47:

 

S ledkama je takova vec. Muzes namontovat ledky ale musis mit homologace nebo schvaleni Ceskeho adac nebo umak nebo takove instituce. Takove schvaleni muze ti dat vyrobce led zarovek philips nebo osram. Cina neni dobra. Potom s timto schvalenim musis jezdit. V pripade policejni prohlidky musis tohle ukazat policajtovi na jeho prozbu. 

 

S timto schvalemi je trochu srandy ale myslim ze wyplati se u F2.

 

Muzes taky zkusit toto reseni https://nocar.pl/osram-h7-night-breakerr-200-12v-55w-px26d-699960.html . Myslim ze efekt bude podobny do ledek

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím. Jenže pro F2 jsou zatím homologované LED jen H4 do paraboly, H7 do čočky zatím ne. 

 

Ty nightbreaker co jsi poslal mají 3500K, to je dost teplý odstín. Já mám Nightbreaker Cool Blue Intense 5000K, ale jak vidět na foto výše tak do 6000K teploty LED to má ještě hodně daleko. Ale to není nic, co bych nečekal :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

H4 světla se mi strašně nelíbí. Ony ty H7 svítí úplně v pohodě... Když nejsou vypálené :D Dnešní problém s H7 je, že většina parabol má dávno po životnosti. Pokud někdy někdo homologuje LEDky do H7, nechám zrenovovat parabolu v čočce, a měl by být klid. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...