Přejít na obsah

Vyhrievanie spodnej Lambda sondy


dudooo

Doporučené příspěvky

Dobrý deň,

mám tu taký problém, WCDS začal písať slabú účinnosť katalizátoru. 
Vymenili sme spodnú Lambdu, potom asi po 1000 km začalo písať chyba vyhrievania spodnej Lambdy.

Lambdu som premeral ohmmetrom, ukazuje to okolo 7 Ohm, tak beriem to, že je to OK.

 

Meral som na odpojených (nezaťažených) svorkách osciloskopom bolo tam vidno 12V šš PWM impulzy.

Chybu som vymazal a po cca 1000 km ta istá chyba. 

 

Tak som ohmicky premeral komplet kabeláž od pojisky (tuším 32) po PIN 1 Lambda sondy a od RJ po PIN 2, no nikde prechodový odpor.

WCDS - merané dáta - Vyhrievanie Lambda sondy 2 odpor -  65536 Ohm

 

Tak sme vymenili aj tú vrchnú Lambdu a teraz čo sa stalo:

WCDS - merané dáta - Vyhrievanie Lambda sondy 2 odpor -  2500 Ohm  (Jako vzdá sa mi to aj tak veľa).

Konečne to nameralo aspoň niečo, ale po cca rovnakom nájazde stále chyba vyhrievania Lambda sondy :( 

A samozrejme auto má vyššiu spotrebu a smrdí benzín z výfuku.

Môže byť vadná RJ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš tam EA211 nebo starší jednotku s řetězovým rozvodem? Do EA211 totiž kompatibilní lambdy vždy vyráběl a stále vyrábí jenom a pouze Bosch, žádné jiné se tam ani koupit nedají takže to nejde snad ani zaměnit. Zatím co do motorů CBZ a pod. se osazovali tuším primárně NGK nebo Marelli a těch aftermarketu je tam mraky ale Bosch prvovýrobu nedělal, přičemž ta za katalyzátorem u obou motorizací dokonce mohla mít stejný konektor ačkoli jsou technické jiné, dokážu si představit že tam máš jinou verzi než bys měl mít a pak to nefunguje jak má.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak kód motoru ja CBZA a pôvodná Lambda bola NTK.VWAG03F906262C/12V (Nie ATE ako som spomínal vyššie). Nahradil som ju BOSCH F00H L00 361, konektor sedel. Tak teda celé to nekončiace trápenie je kvôli špatne objednanej Lambde? Tak to som nečakal :(

  

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Číslo dílu sedí na na skoda díly jí nenabízí... nicméně dle čísla by to fungovat mělo.

Můžeš zkusit osadit tuto která by tam měla být z výroby: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03f906262-lambda-sonda-1-2tsi-63kw-77kw-ngk-26281.html

Ale obecně bosch není špatný výrobce dílu do aut, pokud vydal aftermarket tak bych očekával že v tom problém nebude.

 

Zkus vymazat všechny adaptace.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za typ, ale teraz už si nepamätám, či sme vrchnú Lambdu z vášho linku nedávali originál aká tam už bola (výrobca aj číslo by malo byť to isté). 

Asi vyskúšam vymazanie adaptácii, to som nerobil.

Pokúšal som sa ale o základné nastavenie vyhrievania Lambda v stave decelerácie, ale ani na druhý pokus to neprebehlo úspešne, skončilo to po pár minutách chybou a v pamäti závad sa objavila zasa známa chyba s vyhrievaním spodnej Lambda sondy. 

 

Jako stále mi hlava neberie, prečo do výmeny hornej sondy mi WCDS nedokázalo namerať odpor spodnej sondy. Teraz mi píše odpor 2500 Ohm keď má reálne 7 Ohm, a vrchná má cez WCDS okolo 80 Ohm. Teda neviem aké výkonné vyhrievanie tam je, ale podľa nameraných hodnôt WCDS vrchná by mala príkon asi 1,8W a spodná smiešnych 0.06W. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...