ModraLava Vloženo 29. Února Sdílet Vloženo 29. Února Zdravím všechny. Mám faceliftovýho Kodiaqa a jednu chvíli jsem uvažoval o novém Kodiaqu druhé generace. Na prvních obrázcích vypadá, že je o hodně větší. Uvádí se, že o 70 litrů atd. Rozvor má ale jen o 1mm větší, tedy nula nula nic. Hodil jsem přes sebe dva obrázky z boku auta 2023 vs 2024 a užasnul jsem. Přikládám obrázek. Nový Kodiaq má být o 6cm delší. Reálně je ale využitelný rozdíl (alespoň pro mě) zanedbatelný. Větší prostor nahání výškou a jinak položeným zadním oknem. Tedy něco, co téměř nevyužiji. Kapotu a boky má vyhnané o hodně výš. Tedy jde spíš o efekt velikosti, než využitelnost. Teď už to na mě působí tak, že můj důvod (větší prostor) reálně odpadá. Pro mě rozhodně překvápko. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 20. Června Sdílet Vloženo 20. Června Kodiaq I vs II.pdf 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ra-Deck Vloženo před 4 hodinami Sdílet Vloženo před 4 hodinami Ahoj Všem, v současné době mám Kodiaq FL a uvažuji o koupi Kodiaq 2, ale... "Nové" benzínové motory 1,5TSI dostaly servisně velmi nákladné trakční baterie - MILD malou a Plug-in poměrně velkou. (tím se srovnaly náklady u většího nájezdu a stáří auta s motorizací TDI, kde bude stát raketu výměna DPF). Otázka je co udělá nové častější vypínání vnitřních válců s karbonováním motoru. "Nové" nafťáky nebyly nijak přepracovány co se týče u většiny z nich katastrofické spotřeby oleje zejména u silnější naftové verze. Ta slabší verze má obecně spotřebu oleje menší, ale často u ní dochází k netěsnosti gufera na klice - na rozdíl od silnější verze, která olej díky velkým výrobním tolerancím a slabým stíracím kroužkům na pístech spaluje olej ve válcích s naftou a pomalu a jistě zasírá DPF. Ta slabší verze TDI vám zase krásně nakonzervuje podvozek kvůli špatnému těsnění na klice uloženého v plastovém(?!) krytu na bloku motoru - pokud o to nestojíte dá se řešit výměnou modifikovaného těsnění na klice - ale je to poměrně náročná záležitost. Pokud nebudu dál řešit motorizace a zcela novou ergonomii ovládání tak mi přijde, že Kodiaq 2 je oproti jeho předchůdci chudší o: - měkčené plasty a tapec na zadních dveřích, kde jsou na novém pouze tvrdé plasty a plastová imitace kůže. - KESSY odemykání na zadních dveřích, kde na novém lze dotykově otevřít pouze dveře přední - vnitřní filcová výplň přední schránky před spolujezdcem, kde nový má jen tvrdý plast - el. zásuvka na 230V AC 150W, kde nový má možnost jen zásuvky na 12V DC - ostřikovače předních světlometů, kde nový nemá ostřikovače předních světlometů - menší palivová nádrž, kde nový má 55l oproti 58l předchozí generace - kaplička virtuálního kokpitu, kde nový Kodiaq nemá zastínění přístrojové desky, která je vystrčená na palubní desku. naopak co v něm novém přibylo: + el. ovládané žaluzie před chladičem motoru + 2-ventilové tlumiče + dokonalejší matrix světlomety a co se bohužel nezměnilo vůbec: = tragické spotřeba oleje zejména u silnější naftové verze motoru = nevyhřívaný kryt předního radaru, který v zimě namrzá a vyřadí tak adaptivní tempomat (který je nově navíc umístěný níže než tomu bylo u předchozí verze) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.