Přejít na obsah

Porovnání Kodiaq I vs Kodiaq II


ModraLava

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny. Mám faceliftovýho Kodiaqa a jednu chvíli jsem uvažoval o novém Kodiaqu druhé generace. Na prvních obrázcích vypadá, že je o hodně větší. Uvádí se, že o 70 litrů atd. Rozvor má ale jen o 1mm větší, tedy nula nula nic. Hodil jsem přes sebe dva obrázky z boku auta 2023 vs 2024 a užasnul jsem. Přikládám obrázek. Nový Kodiaq má být o 6cm delší. Reálně je ale využitelný rozdíl (alespoň pro mě) zanedbatelný. Větší prostor nahání výškou a jinak položeným zadním oknem. Tedy něco, co téměř nevyužiji. Kapotu a boky má vyhnané o hodně výš. Tedy jde spíš o efekt velikosti, než využitelnost. Teď už to na mě působí tak, že můj důvod (větší prostor) reálně odpadá. Pro mě rozhodně překvápko.

KODIAK PROFIL POROVNÁNÍ 2023 vs 2024.png

Skoda 2023 ŠKODIAQ SVĚŽÍ ZELENÁ.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Porovnání reálné velikosti Kodiaq I 2023 vs Kodiaq II 2024
  • o 3 měsíce později...
  • Pawouk změnil název na Porovnání Kodiaq I vs Kodiaq II
  • o 5 měsíců později...

Ahoj Všem, v současné době mám Kodiaq FL a uvažuji o koupi Kodiaq 2, ale...

 

 

"Nové" benzínové motory 1,5TSI dostaly servisně velmi nákladné trakční baterie - MILD malou a Plug-in poměrně velkou. (tím se srovnaly náklady u většího nájezdu a stáří auta s motorizací TDI, kde bude stát raketu výměna DPF).  Otázka je co udělá nové častější vypínání vnitřních válců s karbonováním motoru.

 

"Nové" nafťáky nebyly nijak přepracovány co se týče u většiny z nich katastrofické spotřeby oleje zejména u silnější naftové verze. Ta slabší verze má obecně spotřebu oleje menší, ale často u ní dochází k netěsnosti gufera na klice - na rozdíl od silnější verze, která olej díky velkým výrobním tolerancím a slabým stíracím kroužkům na pístech spaluje olej ve válcích s naftou a pomalu a jistě zasírá DPF.

Ta slabší verze TDI vám zase krásně nakonzervuje podvozek kvůli špatnému těsnění na klice uloženého v plastovém(?!) krytu na bloku motoru - pokud o to nestojíte dá se řešit výměnou modifikovaného těsnění na klice - ale je to poměrně náročná záležitost.  

 

 

 

Pokud nebudu dál řešit motorizace a zcela novou ergonomii ovládání tak mi přijde, že Kodiaq 2 je oproti jeho předchůdci chudší o:

 

- měkčené plasty a tapec na zadních dveřích, kde jsou na novém pouze tvrdé plasty a plastová imitace kůže.

- KESSY odemykání na zadních dveřích, kde na novém lze dotykově otevřít pouze dveře přední

- vnitřní filcová výplň přední schránky před spolujezdcem, kde nový má jen tvrdý plast

- el. zásuvka na 230V AC 150W, kde nový má možnost jen zásuvky na 12V DC

- ostřikovače předních světlometů, kde nový nemá ostřikovače předních světlometů

- menší palivová nádrž, kde nový má 55l oproti 58l předchozí generace

- kaplička virtuálního kokpitu, kde nový Kodiaq nemá zastínění přístrojové desky, která je vystrčená na palubní desku. 

 

 

naopak co v něm novém přibylo:

 

+ el. ovládané žaluzie před chladičem motoru

+ 2-ventilové tlumiče

+ dokonalejší matrix světlomety

 

 

a co se bohužel nezměnilo vůbec:

 

= tragické spotřeba oleje zejména u silnější naftové verze motoru

= nevyhřívaný kryt předního radaru, který v zimě namrzá a vyřadí tak adaptivní tempomat (který je nově navíc umístěný níže než tomu bylo u předchozí verze) 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...